Тема. Урок розвитку зв'язного мовлення на тему «На гостину до їжачка»
Очікувані результати:
Обладнання: мультимедійна дошка, фоторепродукції їжачка, малюнки дітей, виставка книг, картки з питаннями і опорними словами, загадки, вірші.
І. Організація класу.
Привітання.
−Добрий день, мої любі малята!
Рада вас бачити, час починати.
Хай буде плідним сьогодні урок,
Пізнання чекає вас кожен крок!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
−Діти, а ви любите подорожувати? Вирушаймо в подорож до лісу.
(Звучить запис «Звуки лісу»)
https://youtu.be/YZNp3q4quwA?si=R5L1y2w-cEcj33cQ
ІІІ. Робота з мовним матеріалом.
− Відгадайте, хто ховається під листям
Загадка:
Котиться клубочок
Зовсім без ниточок.
Замість ниточок –
Триста колючок.(Їжак)
2.Бесіда
−Де живе їжачок? (У лісі, в парках, на галявинах)
−Чим він харчується?(комахами, жабами, мишами,ягодами)
−Як поводиться восени та взимку?(восени запасається їжею, взимку спить)
− А хто з вас знає, для чого голки в їжака? (Відповіді дітей)
−Про такого їжачка письменник В. Росін написав оповідання «Для кого голки в їжака»
https://youtu.be/e_ZcOmAKxLQ?si=NqT-f97CYkVEE1nD
Бесіда за змістом оповідання
−Чи сподобалось вам оповідання?
−Яка пригода трапилася з лисицею?
−Яку пораду дала лисиця їжакові?
−Що відповів їжак?
−Для кого голки в їжака?
3.Цікаві факти про їжачка
https://youtu.be/1c_I84QCDPQ?si=ceuoUm5lrtuWW3gI
4. Дидактична гра
Опис їжачка (вправа «Опиши звірятко»)
−Щоб описати цю лісову тваринку, необхідні знання. Давайте пригадаємо все, що ми знаємо про їжачка.
−Який він на вигляд?(Маленький, коричневий, колючий, спритний)
−Які в нього лапки, носик, вушка?(короткі лапки, вологий носик, маленькі вушка)
−Як можна назвати цю тваринку?(Обережний, працьовитий, тихий)
−На що схожий їжачок? (на клубочок)
5. Фізкультхвилинка
Їжачок у лісі жив, (рухи руками)
По стежинці він ходив(крокуємо на місці)
Вправо-вліво нахилявся,(нахили тулуба)
Із листочками грався(збирання листочків)
Потім він присів низенько,(присідаємо)
Потім знову підстрибнув(стрибаємо)
Потягнувся вгору спритно(тягнемо руки догори)
Щоб було йому не зимно(обіймаємо себе)
ІV.Підготовка до написання тексту- опису
−Перед тим, як писати, згадаємо, що таке текст.
(Текст-це зв’язані за змістом речення.)
− Як розміщені речення в тексті?
(Речення розміщені у певній послідовності.)
−Що можна дібрати до тексту?
(До тексту можна дібрати заголовок.)
−Які ви знаєте види текстів?
( Текст-опис, текст-розповідь, текст-міркування.
−З яких частин складається текс?
(Зачин, основна частина, кінцівка)
1.Де живе їжачок?
2.Якого розміру тваринка?
3.Чим харчується?
4.Як він ховається від ворогів?
5.Як готується до зими?
6.На що схожий їжачок?
– У тексті, який ми будемо писати, ми змушені будемо часто вживати слово «їжачок». Як можна назвати їжачка по різному, щоб текст був цікавий та щоб не було повторень? (Разом добираємо ці слова)
Їжак, їжачок, маленький, звірятко, тваринка, він .
(На дошці записані опорні слова)
V. Колективне складання тексту-опису про їжачка
Їжачок
Їжачок – дуже цікава лісова тваринка. Він маленький та круглий. Мордочка їжачка витягнута та гостра, лапки короткі, вушка маленькі. Ніс, як чорний п’ятачок. Його тіло вкрите гострими колючками, завдяки яким він рятується від ворогів. Очі маленькі, мов намистинки. Їжачок полює на жаб, мишей, комах. Взимку він впадає у сплячку. Звірятко згортається в клубочок.
VІ. Презентація робіт. Зачитування текстів
VІІ. Підсумок уроку
– Що нового дізналися про їжачка?
– А як ми повинні поводити себе у лісі? (Відповіді дітей)
У лісі не можна шуміти, вмикати музику, кричати, галасувати. Потрібно оберігати спокій мешканців, які там живуть.