20 травня о 18:00Вебінар: Формування комунікативних навичок у дітей шкільного віку

Урок розвитку мовлення робота з деформованим текстом

Про матеріал
Урок розвитку мовлення робота з деформованим текстом. Інтегрований урок. Урок розроблено згідно методики Девіда Смітта.
Перегляд файлу

Тема: Урок розвитку мовлення робота з деформованим текстом

Мета:  вчити проводити роботу над деформованим текстом; розвивати навички звязного мовлення; виховувати бережливе ставлення до птахів.

Обладнання: колесо,  плакати, листки паперу кольорового, фарби.

                                                        Хід уроку

  1. Організація класу. 

( Учні заходять до класу, де звучить клекіт та спів птахів. На підлозі лежить автомобільне колесо)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Асоціативний кущ.
  • Дітки, що це?
  • Для чого ця річ потрібна?
  • А що з цього колеса можна зробити?
  1. Повідомлення теми уроку
  • На сьогоднішньому уроці ми будемо досліджувати особливості життєдіяльності лелек, дізнаємось багато цікавих фактів про них, ознайомимося з творчістю Михайла Стельмаха.
  1.   Об’єднання  у пари
  • Діти, сьогодні  на уроці  ми будемо працювати у парі, групі  і колективно.

Спочатку ми обєднались у пари за кольором кружечків, який є у вас на партах.

 Колір кружечків буде відповідати змісту завдань.  

  • А зараз я називаю колір, а пари, які мають на парті такий колір – піднімають руки. 
  •  ( Жовтий, білий, зелений,  голубий, червоний).
  • Під час уроку ми повинні працювати організовано,   тому давайте пригадаємо  правила роботи в парі, групі. Пари із відповідним кольором  прочитайте разом одне із правил.
  1. Працюють всі.
  2. Уміти слухати один одного.
  3. Уміти домовитись, хто яку роботу виконує.
  4. Говорити повинен хтось один.
  5. Коли відповідь готова, спільно піднести руки.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Перегляд відео про приліт лелек
  2. Бесіда
  • Яка пора року зображена на відео? ( Весна).
  • А яка пора року зараз?   ( Весна).
  • Який настрій переважає у нас коли світить яскраве сонечко, щебечуть птахи? (Веселий)
  • А  від чого весною у вас веселий настрій? ( Тому що все прокинулось від зимового сну, все ожило, цвіте). 
  •  Так, весна до нас  цього року прийшла стрімко, впевнено, і вже – за календарем середина весни.  
  • А що нам підказує, що вже весна? (приліт птахів)
  • Які птахи вже прилетіли?
  • А чи нагадує нам щось ось це колесо? (гніздо лелек)

ІV. Робота в групах

  1. Вправа «Знаю – дізнався»

Що ви знаєте про лелек

Що ви дізналися про лелек

 

 

(Заповнюємо  лише першу колонку)

  1. Вправа «факти-думки»
  • Дуже часто ми чуємо думки людей, але чи усі з них є фактами? (не всі) Бо факти – це точна інформація. І кожен з вас зараз буде журналістом і буде шукати факти та думки. Якщо ви вважаєте, що це факт – підкресліть 1 лінією, а якщо думка – хвилястою лінією.

1 група

   Лелеки живляться не тільки комахами і жабами – вони ефективно борються з отруйними зміями, наприклад, з гадюками, які лелекам теж дуже навіть до смаку. Після зимівлі на краю світу білі лелеки повертаються до своїх гнізд і приводять їх до ладу. Ці птахи надзвичайно прив’язані до своїх осель. Лелеки висиджують яйця по черзі – самка займається цим вночі, а самець – вдень. Слабких і хворих пташенят лелеки безжально викидають з гнізда.

 

2 група

   Вчитися польоту пташенята лелеки починають в двомісячному віці.Єдина країна, в якій завжди було заборонене полювання на лелек – Японія. Розмах крил білого лелеки може досягати двох метрів. Лелеки сплять, стоячи на одній нозі, причому ноги вони змінюють, не прокидаючись. На лелек іноді нападають орли. Лелеки спілкуються між собою, шипінням і клацаючи дзьобом, так як вони не можуть «вимовляти» ніяких звуків, крім тихого писку, через особливості своєї будови.

3 група

   Вирушаючи на зимівлю в теплі краї, лелеки долають відстань до десяти тисяч кілометрів. Лелеки не бояться людей і селяться на даху сільських будинків. З появою пташенят батьки годують і поять пташенят з ранку до вечора. Пташенята лелек з самого народження харчуються комахами. Весь час батьки у пошуках води і їжі для своїх пташенят. Батьки викидають їжу з дзьоба, пташенята хапають її на льоту. Принесена вода плавно переливається в дзьоб пташенят.

IV. Робота з деформованим текстом (різнорівнева).

А. Вставте у текст пропущені дієслова. Придумайте заголовок.

Лелеки прилетіли, на крилах від сонця … весну. Де … лелека – там щастя живе. Бо лелека – сонячний птах. На зорі лелеки … з гнізда й … високо в небо. Там радісно … - вітають сонце. Люби і оберігай цих прекрасних …

Слова для довідок: живе, принесли, піднімаються, клекочуть, злітають, птахів.

Б. Вставте пропущені слова. Придумайте заголовок.

Лелеки прилетіли, на .. від сонця принесли… . Де … лелека – там щастя живе. Бо … - сонячний птах. На зорі лелеки піднімаються з … й злітають високо у … . Там радісно .. – вітають сонце. Люби і оберігай цих … птахів.

В. Розмістіть речення в логічному порядку, щоб вийшов текст. Придумайте до нього заголовок.

На зорі лелеки піднімаються з гнізда й злітають високо в небо. Лелеки прилетіли, на крилах від сонця принесли весну. Бо лелека – сонячний птах. Там радісно клекочуть – вітають сонце. Люби і оберігай цих прекрасних птахів. Де живе лелека – там щастя живе.

 

V. Підсумок уроку

1)Вправа «Знаю – дізнався»

Що ви знаєте про лелек

Що ви дізналися про лелек

 

 

 

docx
Додано
29 квітня
Переглядів
32
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку