Тема: Урок розвитку мовлення робота з деформованим текстом
Мета: вчити проводити роботу над деформованим текстом; розвивати навички зв’язного мовлення; виховувати бережливе ставлення до птахів.
Обладнання: колесо, плакати, листки паперу кольорового, фарби.
Хід уроку
( Учні заходять до класу, де звучить клекіт та спів птахів. На підлозі лежить автомобільне колесо)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Спочатку ми об’єднались у пари за кольором кружечків, який є у вас на партах.
Колір кружечків буде відповідати змісту завдань.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
ІV. Робота в групах
Що ви знаєте про лелек |
Що ви дізналися про лелек |
|
|
(Заповнюємо лише першу колонку)
1 група
Лелеки живляться не тільки комахами і жабами – вони ефективно борються з отруйними зміями, наприклад, з гадюками, які лелекам теж дуже навіть до смаку. Після зимівлі на краю світу білі лелеки повертаються до своїх гнізд і приводять їх до ладу. Ці птахи надзвичайно прив’язані до своїх осель. Лелеки висиджують яйця по черзі – самка займається цим вночі, а самець – вдень. Слабких і хворих пташенят лелеки безжально викидають з гнізда.
2 група
Вчитися польоту пташенята лелеки починають в двомісячному віці.Єдина країна, в якій завжди було заборонене полювання на лелек – Японія. Розмах крил білого лелеки може досягати двох метрів. Лелеки сплять, стоячи на одній нозі, причому ноги вони змінюють, не прокидаючись. На лелек іноді нападають орли. Лелеки спілкуються між собою, шипінням і клацаючи дзьобом, так як вони не можуть «вимовляти» ніяких звуків, крім тихого писку, через особливості своєї будови.
3 група
Вирушаючи на зимівлю в теплі краї, лелеки долають відстань до десяти тисяч кілометрів. Лелеки не бояться людей і селяться на даху сільських будинків. З появою пташенят батьки годують і поять пташенят з ранку до вечора. Пташенята лелек з самого народження харчуються комахами. Весь час батьки у пошуках води і їжі для своїх пташенят. Батьки викидають їжу з дзьоба, пташенята хапають її на льоту. Принесена вода плавно переливається в дзьоб пташенят.
IV. Робота з деформованим текстом (різнорівнева).
А. Вставте у текст пропущені дієслова. Придумайте заголовок.
Лелеки прилетіли, на крилах від сонця … весну. Де … лелека – там щастя живе. Бо лелека – сонячний птах. На зорі лелеки … з гнізда й … високо в небо. Там радісно … - вітають сонце. Люби і оберігай цих прекрасних …
Слова для довідок: живе, принесли, піднімаються, клекочуть, злітають, птахів.
Б. Вставте пропущені слова. Придумайте заголовок.
Лелеки прилетіли, на .. від сонця принесли… . Де … лелека – там щастя живе. Бо … - сонячний птах. На зорі лелеки піднімаються з … й злітають високо у … . Там радісно .. – вітають сонце. Люби і оберігай цих … птахів.
В. Розмістіть речення в логічному порядку, щоб вийшов текст. Придумайте до нього заголовок.
На зорі лелеки піднімаються з гнізда й злітають високо в небо. Лелеки прилетіли, на крилах від сонця принесли весну. Бо лелека – сонячний птах. Там радісно клекочуть – вітають сонце. Люби і оберігай цих прекрасних птахів. Де живе лелека – там щастя живе.
V. Підсумок уроку
1)Вправа «Знаю – дізнався»
Що ви знаєте про лелек |
Що ви дізналися про лелек |
|
|