Урок української мови 3 клас "Правила переносу слів з апострофом"

Про матеріал
Тема уроку. Правило переносу слів з апострофом. Мета уроку. Навчати учнів правильно переносити слова з апострофом, розвивати навички грамотного письма, фонематичний слух, виховувати охайність, бережливе ставлення до свого здоров’я.
Перегляд файлу

Тема уроку.  Правило переносу слів з апострофом.

Мета  уроку. Навчати учнів правильно переносити слова з апострофом,

                        розвивати навички грамотного письма, фонематичний слух,

                        виховувати охайність, бережливе ставлення до свого здоровя.

Обладнання. Картки для самостійної роботи, корони  букв, презентація.

                                                      Хід уроку

  1. Організація класу.

Продзвенів дзвінок,

Починаєм наш урок.

До гостей поверніться,

Привітайтесь, усміхніться.

  1.  Актуалізація опорних знань учнів
    1.        Повідомлення теми і мети уроку.

Тема нашого уроку « Перенос слів з апострофом».

 Мета уроку: поширити знання про перенос слів, навчитися переносити слова з апострофом

  1.        - До нас на урок завітав сьогодні поважний гість.  Прийшов він не просто так, а приніс цікаві завдання. Хто це?

Я  такий  же, як  знак  розділовий,

Я  відомий  усій  дітворі.

Та  в  словах  української  мови 

Я  пишусь  не  внизу, а  вгорі..

Правильно,  діти,  ви  відгадали —    я  Апостроф!!

  1.        Повторення вивчених правил.

/Апостроф запитує дітей/

  • А коли я вживаюсь в українській мові?

/Учні розповідають правило/

Вчитель:

     Після букв, запам’ятайте:

     Бе, Пе, Ве, еФ, еМ та еР                 /Виходять учні з коронами букв/

     Всі апостроф проставляйте

      Перед  Я, Ю, Є, Ї

      Назавжди запам’ятайте

      Де апостроф наш писать.

      Добре правила вивчайте,

      Правила ці треба знать

 2.3.Вправа «Піймай слова»

Апостроф пропонує гру.

Завдання: почувши слово з роздільною вимовою, потрібно плеснути в долоні

/хлопчик апостроф зачитує слова/

Бур’ян, м’ята, зілля, ліплять, подвір’я, буряк, солов’ї, моря, співають, сім’я.

2.4.Каліграфічна хвилинка

Проведемо каліграфічну хвилинку.

Пригадаємо, як поєднуються букви у словах, де є апостроф. У цьому випадку

з єднання букв відривне.

б є  в ю  р’я  пір’я

Введемо слово піря у речення. Прочитайте прислівя. Поясніть його значення.

/Окраса птахів -  це їх різнокольорове яскраве  забарвлення.  А людину цінують не за зовнішній вигляд, а за знання, її розум/

Пташка красна своїм пір’ям, а людина знанням.

2.5.  Словниковий малюнковий коментований диктант.

М’яч, п’ять, пір’я, дев’ять, сім’я, пам’ятник.

2.6  Звуко-буквений аналіз слів

Девять, сімя.

 

  1. Вивчення нового матеріалу

 3.1.     Робота над вправою 183.

Прочитати  жартівливий вірш.

Чому цей вірш жартіливий?

Про що в ньому розповідається?

Хто з вас любить грати з компютером?

Памятайте: довго працювати з компютером шкідливо для здоровя. Дітям вашого віку потрібно займатись 30хв.

Слово «компютер» іноземного походження, що позначає пристрій, що діє автоматично за заздалегідь складеною програмою 

Це слово словникове, правопис якого потрібно запамятати.

Як пишеться це слово?

Поділіть слово компютер на склади.

Як переносяться слова з рядка в рядок?

Поділіть для переносу слово компютер.

Це слово можна перенести ще так : комп-ютер.

Зверніть увагу, де знаходться апостроф?

Запамятайте: апостроф при переносі не відокремлюється від попередньої букви.

         32.Читання правила з підручника.

  1. .Повторення правила учнями.
  2. .Робота над вправою 185.

Прочитайте вірш.

Про кого розповідається?

Що збирають діти?

Як одним словом їх назвати?

Це лікарські рослини. Вони допомагають людям під час захворювань.

             Слова з апострофом поділити для переносу.

/завдання виконується на дошці/

  1. Фізкультхвилинка.
  2. Закріплення вивченого матеріалу. Робота з картками.
    1.        Виділені слова замінити за зразком

Капелюх із соломи – соломяний капелюх.

1 ряд. Будинок із каменю,

2 ряд. Ліжко з дерева,

3 ряд. Луска риби.

Поділити слова  з апострофом для переносу.

Усно скласти речення з утвореними словосполученнями.

  1.        Гра «Утвори нові слова».  Робота в  парах.

Зєднати частини слова, щоб утворилось ціле.

Прочитати, які слова утворились.

Яке із слів не переноситься з рядка в рядок?

Поділити для переносу слова.

 

       РЕП

 

ПАМ                            ЮН

 

          В                             ЯТЬ

 

       ЯХ

 

  1.        Робота з тестами
  1. Апостроф служить:

А) для роздільної вимови;

Б) для подовженої вимови.

                      2. При переносі апостроф:

А) відокремлюється від попередньої букви;

Б) не відокремлюється від попередньої букви.

                      3.  Слово «пірїна» переноситься так:

А) пір –їна

Б) пір- їна.

6. Підсумок уроку.

6.1. Гра «Закінчити речення»

 На уроці я навчився………………………….

На уроці я запамятав …………………………

6.2 Гра «Лото». Робота в парах.

А ось, як ви навчились переносити слова з апострофом, перевіримо погравши гру «Лото», працюючи в парах.

Якщо слово правильно поділено для переносу, покладіть зелений кружечок, якщо ні – червоний.

Перевіримо.

-Ну, що Апострофу, ти задоволений, як наші діти працювали. За гарну роботу на уроці ви отримаєте подарунок від Апострофа.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

              

                                     РЕП

         ПАМ                                    ЮН

 

        В                                                   ЯТЬ

 

        ЯХ

 

………………………………………………………………………………….....................................

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Мельник Інна
Додано
2 травня
Переглядів
423
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку