Урок розвитку мовлення. Усний твір «Роздуми над сторінками роману «Євгеній Онєгін»

Про матеріал
Мета: учити створювати власні висловлювання, підпорядковувати їх темі та основній думці, добирати мовні засоби відповідно до типу мовлення; розвивати вміння аналізувати роман, розуміти психологічну мотивацію поведінки героїв, формувати навички аргументованої дискусії; виховувати в учнів толерантність і повагу до думки інших.
Перегляд файлу

Тема. Урок розвитку мовлення. Усний твір «Роздуми над сторінками роману «Євгеній Онєгін»

Мета: учити створювати власні висловлювання, підпорядковувати їх темі та основній думці, добирати мовні засоби відповідно до типу мовлення; розвивати вміння аналізувати роман, розуміти психологічну мотивацію поведінки героїв, формувати навички аргументованої дискусії; виховувати в учнів толерантність і повагу до думки інших.

Обладнання: портрет О. Пушкіна; підручник Є.Волощук, буктрейлер до роману «Євгеній Онєгін», роздатковий матеріал

Тип уроку: розвиток зв'язного мовлення; комбінований.

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Аналіз літературного диктанту
  2. Перевірка д/з (Повідомлення «Цікаве про роман», визначення «роман»)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Перегляд буктрейлера до роману «Євгеній Онєгін»
  2. Слово вчителя

Пушкін писав роман «Євгеній Онєгін» довше, ніж будь-який інший твір,— упродовж більш ніж 7 років. Він писав роман і в Кишиневі, і в Одесі, і в Михайлівському, і в Петербурзі, і в Болдіно — писав у різні часи і за різних життєвих обставин. За 7 років багато змін відбулось і в Росії, і в житті поета, і всі ці зміни відобразились у романі. Роман став поетичною хронікою історичного життя Росії.

 ІV. Оголошення теми і мети уроку

Урок розвитку мовлення. Усний твір «Роздуми над сторінками роману «Євгеній Онєгін»

(у зошит)

V. Робота над темою уроку

1. Аналіз роману. Робота в парах

Кожна пара отримує 2 питання. Перше – зачитати, можна стисло пояснити, на друге повинна дати розгорнуту відповідь з поясненням

  1. Життя столичного юнака. Ваше ставлення до такого способу життя?
  2. Зміни у житті героя зі смертю дядька. Чи правильно поводив себе Євгеній, отримавши спадок?
  3. Які стосунки були між Ольгою  і Володимиром? Тетяною і Євгенієм?
  4. Зміст листа Тетяни Євгенію. Чи правильно вчинив герой, відмовивши?
  5. Дуель між Євгенієм і Володимиром. Чи можна було її запобігти?
  6. Зміни після дуелі у житті Ольги та Євгенія. Від чого тікає головний герой, вирушивши у подорож?
  7.  Життя Тетяни у Москві. Чи є щасливою вона?
  8. Як розвиваються події після зустрічі Тетяни і Євгенія? Чи правильно вчинила Тетяна?

2.Підготовка до створення висловлювання

Питання до учнів

  • Які типи мовлення вам відомі?
  • Коротко охарактеризуйте роздум

 

Слово вчителя

 Ви використовуєте тези, аргументи, імена, події тощо. Структура має три частини: вступ, основна частина, висновок. Орієнтовний початок:

На уроках зарубіжної літератури ми ознайомилися з романом О.С. Пушкіна «Євгеній Онєгін».

Орієнтовні теми:

  • Що я змінив би у романі?
  • Моє ставлення до образу життя та вчинків Євгенія Онєгіна
  • Моє ставлення до поведінки Тетяни Ларіної протягом роману
  • Чому мені подобаєтья (не подобається) роман?

Робота учнів над створенням творів

Зачитування творів

 VІ.Рефлексія

Який досвід я візьму у своє життя з роману Пушкіна?

 VІІ. Домашнє завдання

Підготувати повідомлення про М.Ю. Лермонтова

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Волощук Є.В., Звиняцьковський В.Я., Філенко О.М.)
Додано
2 травня
Переглядів
1355
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку