Тема. Урок розвитку мовлення. Усний твір «Роздуми над сторінками роману «Євгеній Онєгін»
Мета: учити створювати власні висловлювання, підпорядковувати їх темі та основній думці, добирати мовні засоби відповідно до типу мовлення; розвивати вміння аналізувати роман, розуміти психологічну мотивацію поведінки героїв, формувати навички аргументованої дискусії; виховувати в учнів толерантність і повагу до думки інших.
Обладнання: портрет О. Пушкіна; підручник Є.Волощук, буктрейлер до роману «Євгеній Онєгін», роздатковий матеріал
Тип уроку: розвиток зв'язного мовлення; комбінований.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Пушкін писав роман «Євгеній Онєгін» довше, ніж будь-який інший твір,— упродовж більш ніж 7 років. Він писав роман і в Кишиневі, і в Одесі, і в Михайлівському, і в Петербурзі, і в Болдіно — писав у різні часи і за різних життєвих обставин. За 7 років багато змін відбулось і в Росії, і в житті поета, і всі ці зміни відобразились у романі. Роман став поетичною хронікою історичного життя Росії.
ІV. Оголошення теми і мети уроку
Урок розвитку мовлення. Усний твір «Роздуми над сторінками роману «Євгеній Онєгін»
(у зошит)
V. Робота над темою уроку
1. Аналіз роману. Робота в парах
Кожна пара отримує 2 питання. Перше – зачитати, можна стисло пояснити, на друге повинна дати розгорнуту відповідь з поясненням
2.Підготовка до створення висловлювання
Питання до учнів
Слово вчителя
Ви використовуєте тези, аргументи, імена, події тощо. Структура має три частини: вступ, основна частина, висновок. Орієнтовний початок:
На уроках зарубіжної літератури ми ознайомилися з романом О.С. Пушкіна «Євгеній Онєгін».
Орієнтовні теми:
Робота учнів над створенням творів
Зачитування творів
VІ.Рефлексія
Який досвід я візьму у своє життя з роману Пушкіна?
VІІ. Домашнє завдання
Підготувати повідомлення про М.Ю. Лермонтова