Урок розвитку зв’язного мовлення
Тема: Робота з дитячою книжкою: «Дитячі журнали і газети».
Очікувані результати:
- визначає послідовність подій у художньому тексті;
-визначає тему і головну думку та добирає потрібну інформацію; активізує інтерес до дитячих журналів, вміє самостійно добирати і читати дитячу періодику, висловлює власні думки з приводу прочитаних простих меліа текстів, цінує рідне слово.
Обладнання: Добірка дитячих журналів («Пізнайко», «Джміль», «Соняшник» тощо), газет («Долонька»,«Казковий вечір» тощо), картки для гри «Дешифрувальник», відео-фізхвилинка, ілюстрації журналів.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Перебіг уроку
І.Організація класу.
а)Емоційне налаштування.
Вправа «Створюємо настрій».
— Ми відчуваємо себе часточкою колективу і кажемо собі:
o Я прийшов / прийшла на урок … (учитися).
o На уроці треба бути … (уважним / уважною).
o Разом зі мною мої … (друзі).
o Вони мене … (поважають).
o Мені це … (приємно).
o Я готовий / готова до … (успішної роботи).
— Бажаю всім учням гарного настрою, цікавого спілкування.
б) Мовленнєва розминка.
• Робота над скоромовкою.
Заіскрились в лузі роси,
І синочкові не спиться,
заспівали в росах коси,
коли в тата косовиця.
II. Мотивація навчальної діяльності.
1. Гра «Дешифрувальник».
а б в г
1 г з р н
2 а е у л
3 т ж п с
Коди слів: 3б, 2в, 1в, 1г, 2а, 2г. 1а, 2а, 1б, 2е, 3а, 2а. 3в, 1в, 2б, 3г, 2а.
Учні утворюють слова журнал, газета, преса.
— Які значення може мати слово журнал? (Класний журнал; періодичне видання.)
— Чи однакові за значенням слова журнал і газета? Де ви бачили журнали?
_Де їх можна придбати?
— Що означає слово преса?
— Чи є, на вашу думку, дитяча преса?
2. Робота з виставкою дитячих журналів.
— Назвіть журнали, які є на виставці.
— Які з них ви читали?
— Які журнали є у вас дома?
— Про що «говорить» обкладинка журналу?
— Розгляньте газети.
3. Дослідження періодики.
Учні працюють у групах. Кожна група обирає кілька журналів і газет. Установлюють, чим схожі
й чим відрізняються журнали і газети. Заповнюють кола Ейлера.
журнал
«________________»
газета
«________________»
— А зараз — трішки історії.
Перший журнал вийшов у Франції, у тому ж році — в Англії. А згодом дитячий журнал «Дитяче читання для серця і розуму».Через декілька років почав виходити
журнал «Навколо світу».
4.Робота в групах.
Завдання: коротко розповісти, про що йдеться в кожному журналі.
1-ша група — журнал «Барвінок»; 2-га група — журнал «Пізнайко»;
3-тя група — журнал «Яблунька»; 4-та група — журнал «Весела перерва».
Кожна група опрацьовує і розповідає, чим цікавий кожен журнал, які в ньому є рубрики, для якого віку розрахований, коли виходить. Учитель доповнює відповіді дітей, звертає увагу на те, що обкладинка містить номер журналу, місяць, рік видання, з якого часу видається.
5. Гра «Бібліотекар». Складання (колективно) каталогу-картки.
— Щоб швидко знайти матеріал журналу, який запам’ятався, сподобався, необхідний, складемо картку, як це роблять бібліотекарі. На дошці — запис:
Автор.
Назва твору (матеріалу).
Назва журналу.
Рік видання.
Номер сторінки.
6. Колективна робота.
Складання пам’ятки читача.
1) Журнал починай читати з обкладинки, на ній виділено усі написи.
2) Зверни увагу на номер журналу, рік видання, хто і де видає журнал.
3) Прочитай, для кого призначений журнал.
4) Потім розглядай кожну сторінку, прочитуй її до кінця.
5) Якщо трапилися незнайомі слова, звернись до словників, енциклопедій, довідників.
6) Про прочитане розповідай своїм друзям, обмінюйся думками з ними.
7) Поміркуй, як і де ти можеш використати знання, одержані з журналу.
IV. Підсумок уроку. Рефлекія
— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?
Мені сподобалось……
Я знаю вже……..
Знаю, що журнали призначені…..
Можу розказати…….
Я гарно розібрався чим різнятся…