Вчити учнів зв'язно та послідовно висловлювати свої думки на основі власних спостережень; складати речення з використанням допоміжного матеріалу; сприймати і відчувати емоційне забарвлення слова,збагачувати словниковий запас.
Урок розвитку зв’язного мовлення
«За вікном
летять сніжинки…»
Підготувала:
вчитель-методист
Великоберезовицької
ЗОШ І – ІІІ ст.
Тернопільського р-ну
Тернопільської обл.
Березіцька Наталія Степанівна
Тема: За вікном летять сніжинки.
Мета: Вчити учнів зв'язно та послідовно висловлювати свої думки на основі власних спостережень; складати речення з використанням допоміжного матеріалу; сприймати і відчувати емоційне забарвлення слова,збагачувати словниковий запас. Розвивати образне мовлення, фантазію,вміння доцільно вживати вирази. Виховувати спостережливість, любов до природи.
Обладнання: Малюнок «Королева Сніжинок», плакат « Завдання уроку», картинки з віршами, розсипані слова, картки з прислів'ями, «павутинка», малюнок килимка, сніжинки, маски з сніжинками.
ХІД УРОКУ
I. Організація учнів до уроку.
Всі сідайте тихо, діти ,
Домовляймось не шуміти,
Руку гарно піднімати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати.
( Н.С Березіцька)
II. Психологічний настрій учнів на урок.
- Сьогодні наш урок - це урок творчості, натхнення, добра і радості.
III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
1.Слухання уривка вірша М.Т.Рильського.
- Прослухайте уривок з вірша і спробуйте здогадатися про що йтиме мова на сьогоднішньому уроці.
Білі мухи налетіли,
Все подвір'я стало біле.
Не злічити білих мух,
Що летить, наче пух.
- То хто ж такі білі мухи? ( Сніжинки).
- Вірно, це - сніжинки. А вам цікаво, чому? Саме про сніжинки ми будемо говорити?
- Йдучи сьогодні на урок, я зустріла Королеву Сніжинок. Вона розповіла, що всі її маленькі донечки - сніжинки погубилися і щоб їх знайти, потрібно нам виконати певні завдання і тоді донечки повернуться до своєї матусі.
- То ж допоможемо Королеві Сніжинок?
2.Знайомство із завданнями уроку (плакат)
- Ось, які завдання нас чекають:
Завдання уроку:
1. «Дощ» компліментів сніжинкам.
2. Редагування вірша.
3. Складання речень.
4. Фізкультхвилинка.
5. Робота з прислів'ями.
6. Складання «павутинки».
7. Практична робота.
IV. Основна частина уроку, (діти працюють в групах)
1.«Дощ» компліментів сніжинкам.
а) - Послухайте вірш і зверніть увагу, що сказано про сніжинку?
Упала сніжинка мені на рукав.
Яка ж вона гарна, а я і не знав,
Біленька, пухнаста, така чарівна,
А я завжди думав - вона крижана...
Дивився на неї я мить чи хвилинку
« Ти звідки взялася?» - спитав я сніжинку.
І диво маленьке, легке, невеличке
Мені підказало: «Я просто водичка»
Від сонечка раптом вона заіскрилась,
Краплинкою стала, водою зробилась.
- Давайте відправимо сніжинки «скупатися» під «дощем» компліментів, а може навіть і під «зливу».
- Записати:
I група. Сніжинки (які?)...................
(біленькі,пухнасті,чарівні,крижані,легенькі).
II група. Сніжинки схожі (на що?)..............
(зірку, пушинку, кришталеву квіточку, білі мухи, метелики, білі пташенята).
III група. Сніжинки (що роблять?)................
(танцюють, вальсують, літають, іскряться,
блищать),
б) Перевірка виконаного.
- Молодці! Ось ми і повернули матусі першу донечку.
2.Редагування вірша.
а) - У вас на партах лежать картинки з віршами. Доповніть вірш відповідними словами, щоб римувались.
I група. Ой сніжок, ой сніжок!
Він накрив увесь.........(лужок)
Стало так біленько,... .(чисто)
Гарно й дуже..............(урочисто).
II група. Запорошило стежинки,
Вітер віхолу..................(здійма),
З неба сипляться........(сніжинки)
Це до нас прийшла.....(зима).
III група. Ходила лісом казочка
У білім....,......................(кожушку)
І забіліла.....................(стежечка)
Від білого...................(сніжку).
б) Перевірка виконаного. (Кожна група зачитує цей вірш).
- А ось і друга сніжинка, яку ми знайшли.
3.Робота над деформованими реченнями.
( в паспортах).
а) Скласти з розсипаних слів речення і записати:
1. сніжинки, в повітрі, маленькі, Затанцювали
( Затанцювали в повітрі маленькі сніжинки.)
2. кружляють, танку, Сніжинки, у веселому
(Сніжинки кружляють у веселому танку.)
3. ліс, килимом, вкрила, Зима, сніжним (Зима вкрила ліс сніжним килимом.)
б) Перевірка виконаного.
- Молодці! Ви чудово справились з цим завданням і тому сніжинка вернулась до своєї матусі.
4.Фізкультхвилинка.
У володарки Зим
Трішечки замерзли ми.
Грудень каже: «Пострибай!»
Січень просить: «Присідай!»
Встали - сіли, встали - сіли,
Розігріли наше тіло.
Лютий місяць нагадав.
Час нам братися до справ.
Сіли, дітки, всі гарненько.
Спинки держимо рівненько.
5.Робота з прислів'ями.
а) - З'єднати частини прислів'їв і пояснити їх зміст.
Взимку деньок • • літо без хліба.
Зима без снігу - • • та не гріє.
Взимку сонце світить, • • як комарів носок.
б) Перевірка виконаного.( за методом «Прес...........» )
- Ви вправно справились і знайшли ще одну донечку – сніжинку.
6.Складання павутинки «Сніжинка»
- Давайте складем до слова «сніжинка» павутинку.
- Молодці! Ось і знайшлась ще одна сніжинка.
7.Практична робота ( в парах).
- Заповніть порожні фігури сніжинками різної форми. Розфарбуйте малюнок так, щоб вийшов «Холодний килим для Королеви Сніжинок».
V. Підсумок уроку, (технологія «Мікрофон».)
- Ось ми і допомогли Королеві Сніжинок знайти її маленьких донечок - сніжинок.
На мою думку їй сподобалось, як працював увесь клас. Молодці!
- Які види завдань вам найбільше сподобалось виконувати на уроці? Чому?
Плекайте, діти, рідну мову.
Вчіться складно говорити
Своїм рідним словом.
( Сидір Воробкевич)
Спасибі всім,хто працював
В зошитах каліграфічно писав,
Усно і творчо відповідав
Та тим, хто в гості завітав.