Конспект уроку з української мови для учнів 2 класу на тему "Узагальнення вивченого про іменник"

Про матеріал

Узагальнити знання дітей про іменник як частину мови; закріпити навички роботи з іменниками; відпрацьовувати вміння будувати поширені речення; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати логічне мислення і пам'ять; вихо­вувати старанність, любов до природи.

Перегляд файлу

Лідія Володимирівна Коряченко

вчитель початкових класів

Миронівської ЗШ І-ІІ ступенів

Світловодської РДА

Кіровоградської обл.

 

Урок - гра з української мови

"Визволи Сонечко"

 

Тема. Узагальнення вивченого про іменник

 

Мета. Узагальнити знання дітей про іменник як частину мови; закріпити навички роботи з іменниками; відпрацьовувати вміння будувати поширені речення; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати логічне мислення і пам'ять; вихо­вувати старанність, любов до природи.

 

Обладнання: сонечко, хмаринки із зав­даннями, матеріал для ігор, ребуси, індивідуальні картки, будиночки (хто? що?), малюнки: корова, котик, собачка, поросятко, зайчик.

 

Тип уроку. Урок узагальнення і систематизації знань

 

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Всі сідайте тихо, діти.

Домовляймось – не шуміти,

Руку гарно піднімати

Чітко, влад відповідати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

Щоб не було нам мороки

Всі готові до уроку?

Тож гаразд, часу не гаєм

І в дорогу вирушаєм.

Девіз уроку:

На уроці підсумковім

Треба дружно працювати,

Щоб змогли на всі питання

Відповіді повні дати.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Вправа «Очікування»

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

- А я очікую, що ви будете гарно працювати, писатимете каліграфічно, узагальнимо знання про іменник як частину мови.

 

2. Технологія «Кубування»

«Кидаю» дітям куб з питаннями на кожній грані.

1. Які слова називаються іменниками?

2. На яке питання відповідають іменники – назви істот? Наведіть приклади.

3. На яке питання відповідають іменники – назви неістот? Наведіть приклади.

4. З якої букви потрібно писати імена, по батькові та прізвища людей? Наведіть приклади.

5. З якої букви потрібно писати клички тварин? Наведіть приклади.

6. З якої букви потрібно писати назви сіл, міст, вулиць, річок? Наведіть приклади.

 

3. Що візьмемо з собою на урок:

активність

знання

старанність

уважність

 

 ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

— А урок у нас сьогодні незвичайний. До нас у гості завітало Сонечко. Від його промінців і в класі посвітлішало. Воно прийшло подивитись, які знання отримали учні  на­шого класу по темі «Іменник».  Але подивіться, діти, що це таке? З усіх сторін на наше Сонечко насуваються хмаринки. Вони хочуть зак­рити Сонечко, щоб воно не світило нам. Придивіться уважно: на хмаринках завдання. Якщо зможемо виконати завдання кожної хмаринки, ми визволимо Сонечко. Чи засяє воно в нашім класі — залежить від вас, від вашої праці на уроці.

 

ІV. Узагальнення і систематизація знань учнів

 

Завдання 1 хмаринки (вчитель знімає 1 хмаринку)

Щоб слова і букви правильно писати,

Хвилинку каліграфії треба починати.

Каліграфічна хвилинка

С с  со  он  не  еч  чк  ко  сонечко

Учні записують каліграфічну хвилинку. (Демонстрація на дошці, повторюють з’єднання букв, записують слово). Повторення правил сидіння під час письма.

Завдання 2 хмаринки (вчитель знімає 2 хмаринку)

Випиши слова – назви предметів (самостійно).

 Була холодна зима. До вікна прилетіла синичка. Біля вікна стояли діти. Вони відкрили кватирку. Пташка залетіла до кімнати. Школярі нагодували її.

 

                            Завдання 3 хмаринки (вчитель знімає 3 хмаринку)

Гра «Хто? Що?» (почергово біля дошки).

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                      Хто?                                                                     Що?

(Пенал, зошит, вчитель, діти, мороз, земля, клас, мисливець, ворона, чоботи, лисиця, школа, мама, Андрійко).

 

Завдання 4 хмаринки (вчитель знімає 4 хмаринку)

Спиши. Утвори пари слів за зразком (робота в парах).

Лікар – лікарі

олівець - …

хмара - …

дерево - …

брат - … .

 

Завдання 5 хмаринки (вчитель знімає 5 хмаринку)

Релаксаційна пауза.

Заплющіть очі й уявіть себе у найпрекраснішому місці на землі. Це велика квітуча галявина, на якій зелена-зелена трава. Ви відчуваєте, як ноги ступають по ранковій росі, як тіло обгортає ранкова прохолода. Повіває ніжний віте­рець, і вам хочеться бути тут, серед цієї краси. Вдихніть глибше свіже повітря. Чуєте якісь звуки? Може це шум­лять дерева, чи співають пташки, а може, ви відчуваєте, як звучить тиша?

Залишайтеся серед цього прекрасного буяння приро­ди, і відчуєте, як у вас вливаються нові сили...

А тепер розплющіть очі та повільно озирніться довкола. Спробуйте зберегти свіжість, бадьорість і гарний настрій до кінця дня.

 

Завдання 6 хмаринки (вчитель знімає 6 хмаринку)

Словниковий диктант (діти виписують тільки імена дітей).

Діти гралися. Миколка сів на коня. Марічка й Оксанка одягали ляльку. Катя, Олег і Тетянка майстрували з кубиків будинок.

 

Завдання 7 хмаринки (вчитель знімає 7 хмаринку)

Із-за парт тихенько встаньте,

Фізкультхвилинку починайте.

 

Сірі зайчики маленькі

Вушка є у них довгенькі.

В лісі грались, веселились,

І від того вже стомились.

А щоб добре працювати,

Треба трішки пострибати.

Відпочили, розім’ялись

Й до роботи знову взялись.

 

Завдання 8 хмаринки (вчитель знімає 8 хмаринку)

Напиши до кожного малюнка назву тварини та її кличку.

(Малюнок: корова, котик, собачка, поросятко, зайчик).

 

Завдання 9 хмаринки (вчитель знімає 9 хмаринку)

Гра «Зі слова по букві»

1) Липа, сіно, вітер, сито (літо).

2) Місто, поле, ґава, коса (мова).

3) Сіно, сніп, кріт, борг (сніг).

4) Лід, мир, сом, насос, бідон (лимон).

 

Завдання 10 хмаринки (вчитель знімає 10 хмаринку)

Ребуси, відповідями є імена. Виконаємо за варіантами.

 

 

 

 

 

Вадим                                                Віталій                                               Павло

 

Наташа                                    Оксана                                                    Надюша

 

V. Підсумок уроку.

1. Вправа «Асоціативний кущ»

- А що ж нам подарувало сонечко?

 

 

 

 

 

Красу. Різнобарвним килимом вкривається земля. Тягнуться до Сонця пишні гілки дерев, голівки квітів, колоски жита. А Сонце всіх пестить, голубить.

Працю. Перші весняні промінці ласкаво зігрівають землю, припрошуючи людей до праці. Тільки в дружбі з сонечком матимемо щедрий урожай.

Здоров’я. Сонячні проміння, нагріта сонцем вода, политі його соком овочі, фрукти – це здоров’я людини. Вся природа-матінка живиться сонячною енергією.

Радість. Сходу сонця радіє і людина, і пташка, і звірина, й деревина. Сонце несе радість на своїх промінцях.

Любов. Воно однаково любить добрих, злих, дорослих і маленьких.

Щастя. Краплина цього щастя – твоя. Зумій зберегти її на все життя.

Достаток. Щедрий урожай зернових, фруктів, овочів, соковитої трави, густі ліси – це все виплекане, вигріте сонцем. Його теплом, ласкою.

Тепло. Воно вливається в твою душу. Візьми  іскринку цього тепла і зігрій людину, якій самотньо. Тепло твого серця розтопить кригу її душі.

Мир. Воно ласкаво обігріє і білих, і чорних, і жовтих дітей! Живи й ти дружно з дітьми усіх країн!

 

2. Чи справдилися ваші очікування від сьогоднішнього уроку?

— Чого навчили нас хмаринки?

— Яких знань допомогли набути?

— Яке їхнє завдання вам здалося найлегшим?

— Яке найважчим? Найцікавішим?

— Як же гарно стало в нашім класі! Якісно засвітило наше Сонечко!

Воно вам щиро дякує за роботу на уроці, за звільнення від хмаринок, що заважали йому сяяти.

Збіг урок наш, як коротка мить.

(Дуже швидко час біжить).

Ще попереду у нас багато кроків,

І цікавих, і важких уроків.

Завдання покличуть у майбутнє,

Найскладніше ж завдання – життя.

Так старайтесь вправно все вивчати!

Пам’ятайте: учня скарб – життя!

 

VІ. Домашнє завдання

Скласти казочку «Сонечко на моїй долоньці»

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Дородько Аліна Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Клочкова Олена Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
19 січня 2018
Переглядів
6746
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку