Урок розвитку зв'язного мовлення для 3 класу на тему: "Як берізка вибирала вбрання навесні. Складання казки, опису за спостереженнями."

Про матеріал

Тема. Як берізка вибирала вбрання навесні.

Складання казки, опису за спостереженнями.

Побудова імпровізованих розповідей, описів.

Дидактичні і розвивальні цілі

Головні: розвивати уміння виражати словом те, що вразило уяву.

Удосконалювати навички каліграфічного та грамотного письма.

Супровідні: збагачувати чуттєвий досвід, розширювати знання про довкілля

весняної природи. Розвивати уміння слухати та сприймати

поетичні твори, відчувати красу, милозвучність рідного слова;

виконувати хором пісні.

Виховні:виховувати любов до рідної природи та рідного слова.


Перегляд файлу

Тема. Як берізка вибирала вбрання навесні.

            Складання казки, опису за спостереженнями.

            Побудова імпровізованих  розповідей, описів.

 

Дидактичні і розвивальні цілі

Головні:   розвивати уміння виражати словом те, що вразило уяву.

                     Удосконалювати навички каліграфічного та грамотного письма.

Супровідні: збагачувати чуттєвий досвід, розширювати знання про довкілля

                     весняної природи. Розвивати уміння слухати та сприймати

                     поетичні твори, відчувати красу, милозвучність рідного слова;

                     виконувати хором пісні.

Виховні:      виховувати любов до рідної природи та рідного слова.

 

 

 

 

 

 

 

 

1-й урок

І. Формування задуму висловлювання

1. Вступна бесіда

- Діти, яка зараз пора року? (Весна)

- Який перший місяць весни? (Березень.)

- Чому він так називається? ( В березні розпускається берізка.)

- І справді. Не встигло сонечко пригріти, як берізка починає прокидатися, сповіщати всіх про прихід весни.

2. Оголошення завдання уроку

- Сьогодні ми з вами підемо в гості до берізки, що росте поряд зі школою.

- Про що ми там дізнаємось? (Побачимо яка берізка, чи прокинулася вона після зими.)

3. Спостереження

SAM_3926

- Давайте привітаємось з берізкою. (Добрий день, берізко!)

- За якими ознаками ви змогли відрізнити берізку від інших дерев? (Лише  у берізки такий білий стовбур.)

- Придивіться уважно, чи стовбур повністю білий? ( Ні. На стовбурі є чорні плями.)

- Саме такий колір рятує деревце від сонячних опіків. Проведіть рукою по корі. Яка вона? (Кора гладенька, приємна.)

- Які гілочки у деревця? (Гілочки тоненькі, ніжні. Вони опущені донизу. Схожі на ручки або волосся.)

- Що ви помітили на гілочках? (На них прикріплені якісь прикраси.)

- Це звисають березові сережки. Придивіться уважніше до них. З чого вони складаються? (На сережках є маленькі квіти..)

- І справді, сережки – це цвіт берізки. В них міститься багато пилку.

- А що ще є на гіллі? (Маленькі непомітні листочки.)

- Зараз ці листочки маленькі, але вже в кінці квітня вони стануть більшими. Зашелестить тоді берізка.

- Які ці листочки? (Дуже маленькі. Липкі. Яскраво-зеленого кольору.)

4. Скринька мовних дивинок. Складання речень за спостереженнями

- Діти, яка ж берізка? (Діти складають імпровізовані описи.)

5. Спостереження за текстом вірша Наталі Забіли

- Послухайте вірш Наталі Забіли.

Ось весна вже близько.

З гір біжить, шумить потік.

Нам в гаю дає берізка

Свій живучи, свіжий сік.

А сама берізка біла

Березневі бачить сни.

Прокидається, зраділа,

Що діждалася весни.

- Якою є берізка? (Берізка біла.)

- Який у неї настрій? Чому? (Вона радіє, бо прийшла весна.)

- Погляньте на нашу берізку. Вона весела чи сумна? З чого ви здогадалися? (Наше деревце веселе. Берізка весело розмахує своїм гіллям.)

- Які сни бачить берізка? (Березневі сни.)

- Про що ці сни? (Діти складають імпровізовані висловлювання)

5. Виконання пісні

- Давайте заспіваємо пісню берізці.

На лугу, на лугу чепурненька

Там стояла берізка білесенька.

Низько берізка нахилилася,

Гірко берізка зажурилася.

- Що з тобою, скажи, чи втомилася,

Чи на вроду свою задивилася.

- Люди недобрії пострічалися,

Тому віти мої обламалися.

Лікували берізку білесеньку,

Поливали щодня молодесеньку.

Стала берізка веселесенька,

Стала берізка зеленесенька.

- Чому берізка в пісні зажурилася? (Люди поламали її гілля.)

- А яку ще приносять люди шкоду березам? (Беруть сік з берези.)

6. Обіцянки природолюбів

(Діти продовжують речення.)

 

 

     

2-й урок

ІІ. Творення дитячих висловлювань.

1. Каліграфічна хвилинка                                                 

- До кого ми ходили в гості? (До берізки.)

- Запишіть слово «береза» каліграфічно.

- А як можна назвати березу, але лагідно? ( Берізка, берізонька.)

(Діти записують слова.)

2. Складання речень. Робота в парах

- Діти, розсипались слова. Складіть 2 речення.

 На березі   На березі

 з`явилися   відпочивають

 листочки.   діти.

- Які речення ви склали? (На березі з`явилися листочки.)

- Чому не змогли скласти друге речення? (Потрібне інше слово.)

(Діти роблять висновок про значення наголосу. Наводять приклади подібних слів.)

 3. Складання опису берізки

- Вам сподобалось у гостях? (Так.)

- Якою ви запам’ятали берізку? Опишіть її. Ви можете скористатися «березовим» словничком та спочатку його слід розшифрувати.

4. Вправа «Плутаничка»  (на партах)

 

Стовбур 

схоже на волосся, кучеряве, тонке.

Гілля 

білий, гладенький, стрункий.

 

Листочки 

довгі, чарівні, привабливі, цвіт берези.

Сережки

маленькі, зубчасті, почали з`являтись.

 

 (Діти складають опис берізки.)

5. Складання казки. Робота в групах

- Діти, а всі дерева мають таке вбрання навесні як берізка? (Ні. На вербі з`являються котики. На каштанах – квіти.)

- Якою гарною є берізка ми побачили. А чому вона має саме таке вбрання? Давайте пофантазуємо.

І, ІІІ групи. Складання казки за початком і кінцівкою.

 

Зачин

Прийшла весна. Почала будити від сну дерева. На галявині побачила молоденьку берізку, хотіла її розбудити…

Основна частина

….

Кінцівка

Тільки пригріє сонечко, берізка вдягає сережки. Першою чекає зустрічі з весною.

 

 («Помічник»: Не встигла торкнутися, зашуміло гілля, давно чекала, заспівала пісню, подарувала прикраси.)

ІІ , ІV групи. Відновлення деформованого тексту казки.

 

   Ось і весна ______ . ______ весна зелені сукні деревам, барвисті –  квітам. Усіх ______ . Пора їй вирушати далі. Та раптом почула тихий плач берізки. Лише вона ______ подарунка. ______ весна свої сережки і ______  ними гіллячко. З того часу берізка одягає навесні сережки.

(Слова для довідок: обдарувала, не отримала, прийшла, прикрасила, шиє, зняла.)

 

6. Малюнковий театр. Групова робота

(Діти створюють малюнки до своїх казок і озвучують їх)

7. Підсумок уроку

 

doc
Додано
9 жовтня 2018
Переглядів
1082
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку