Урок розвитку зв'язного мовлення. Комлпімент

Про матеріал
Вчити учнів основ культури поведінки в спілкуванні, необхідних для оволодіння міжособистісними стосунками; вчити розігрувати діалоги; корекційна мета: розвивати усне зв’язне мовлення, пам'ять, дрібну моторику; виховувати ввічливість, етичні почуття.
Перегляд файлу

                         Комунальний   заклад

«Черкаська  спеціальна  школа Черкаської обласної ради»

 

 

 

 

 

                                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель – дефектолог

 початкових класів

Нечитайло Р.Г.

 

 

 

 

 

                                     Черкаси – 2020

 

Тема:  Розвиток  зв’язного  мовлення в 3 класі.   Комплімент

Мета: Вчити учнів основ культури поведінки в спілкуванні, необхідних  для оволодіння міжособистісними  стосунками;  вчити  розігрувати діалоги; корекційна мета: розвивати  усне  зв’язне мовлення, пам'ять, дрібну моторику; виховувати ввічливість, етичні почуття.

Обладнання: таблиця «Комплімент», малюнки, індивідуальні картки, маски ворони, лисиці і зерно.

Тип  уроку: розвиток зв’язного мовлення.

Прийоми і форми роботи:  передбачення за назвою тексту, технологія «Так-ні-не знаю», гра «Завершiть думку», гра "Назвіть ввічливі слова”,  колективна, парна та групова форми роботи.

Хід  уроку

І. Організаційний момент

Ви почули всі дзвінок

На улюблений урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть всі дівчатка

А за ними і хлоп’ята.

Ласкавинки посилаємо.

Працювати  починаємо !

Офтальмологічна пауза

II. Актуалізація опорних знань

1 учень.  Добридень!

2 учень. А що це означає?

1 учень.  Значить, день був по – доброму розпочатий.

D:\38e672e5de55981b93b5c5af403badeb.png.jpg2 учень.  Значить, день був по – доброму прожитий.

1 учень.  Він помножить щасливі дні.

2 учень.  Він принесе нам щасливі вісті.

1 учень.  Подарує  нам  посмішки й пісні.

2 учень. Ми сьогодні друзів зустрічаємо.

Разом:  Урок компліментів  для вас починаємо!

III. Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні  у нас незвичайний урок .

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну відому, в країну чудову,

Що нас так  чекає  й збагачує мову.

  • Підніміть руку хто сьогодні отримав комплімент, а тепер підніміть  ті, хто дарував  сьогодні  компліменти своїм друзям, рідним.
  • Молодці! Ви добрі, чемні і виховані діти. Маю надію, що відтепер ми будемо часто дарувати один одному компліменти і наше життя стане ще цікавішим, яскравішим, що усміхнених дітей і дорослих у нашій  школі буде  більше.
  1. Інтерактивна гра «Мікрофон»
  • А для цього  потрібно знати  з якою метою люди  говорять компліменти?
  • Щоб  підняти  настрій  людині.
  • Щоб подякувати за добре діло.
  • Щоб зробити приємне.
  • Щоб відмітити красу людини, виділити серед інших.
  • Щоб показати своє відношення до людини.
  • Щоб створити про себе  хороше  враження.
  • Щоб  підкреслити  розум.
  • Щоб  відмітити кращі якості людини.

Висновок: так, діти, саме в таких ситуаціях ми підтримуємо один одного, вселяємо упевненість, відмічаємо кращі риси людини. Нам приємно від сказани про нас  слів. Це і є комплімент.

  1. Словникова  робота

C:\Users\Таня\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\4805037.jpg

 

 

 

  1. Інтерактивна вправа «Коло ідей»
  • C:\Users\Таня\Desktop\14702397_1798879790359612_358109115227749205_n.jpgЯк же потрібно робити комплімент? Є певні правила і їх потрібно дотримуватись, щоб комплімент став компліментом, а не просто словами.

Фізкультхвилинка

  1. Інтерактивна  вправа «Творча  майстерня»

D:\senyum-saja.jpgЗавдання: потрібно показати ці  правила . Для  цього  у вас є зерно двох кольорів (біле і червоне) і по два кружечки різних  кольорів (голубі, зелені, коричневі).

  • А допоможуть вам виконати цю роботу загадки.
  • Хто  їх  відгадає, той швидко справиться із завданням.
  • Вона буває на обличчі кожного,коли ми радіємо.
  • D:\56c8112433b58152fd82f574.pngВоно нічого не коштує, а  дає нам багато.
  • D:\56c8112433b58152fd82f574.pngЩо воно за штука, що день і ніч стука.
  • Брати через дорогу живуть, а один одного не бачать.
  1. Робота у групах.

Діти  під музику викладають із зерна посмішку, очі, серце і пояснюють чому  саме  це вони виклали. Наприклад: коли говорять комплімент то посміхаються, дивляться в очі, говорять із захопленням, від щирого серця.

C:\Users\Таня\Desktop\14718878_1798879857026272_6198874298970360677_n.jpgВисновок: отож, комплімент робимо посміхаючись, дивлячись в очі, і головне, від щирого серця, а не займаючись підлабузництвом, щоб мати від цього власну вигоду, бо тоді буде як ось у цій бійці.

  1. Інсценізація байки    Л.Глібова «Ворона і Лисиця».
  2. Вправа  «Доповни прислів’я »
  • Мудра голова      (не говорить лихі слова).
  • Або розумне казати, (або зовсім мовчати).
  • Від теплого сонця, (й лід розмерзається).

Висновок:  впевнена, що ваші компліменти завжди щирі, справедливі, добрі. Щоб переконатися у цьому хочу послухати ваш комплімент, який ви приготували самостійно. (Презентація самостійно підготовленого компліменту рідній школі).
Офтальмологічна пауза

І\/. Узагальнення і систематизація знань

  1. C:\Users\Таня\Desktop\14717324_1798880920359499_7716564579878492924_n.jpgОпрацювання  оповідання В. Сухомлинського  «Скажи людині:

      Доброго  дня!»

2) Технологія «Так-ні-не знаю».

 - Хто вважає,що потрібно сказати "Доброго дня” станьте під словом «Так». Хто вважає, що не потрібно казати ці слова – станьте під словом «Ні». Хто не знає, як потрібно діяти в такій ситуації,- станьте під словом «Не знаю». (Діти висловлюють свої думки).

3) Бесіда за оповіданням

-          Про кого розповідалося в оповіданні? (Батька, хлопчика, бабусю)

-          Хто йшов назустріч? (Бабуся)

-          Що сказав батько бабусі?    (Доброго дня)

-          Що сказав хлопчик бабусі? (Доброго дня)

      -     Що відповіла бабуся? (Доброго вам здоров'я).

-          Чи змінилося все навколо? Як?

-          Чи портібно говорити "Доброго дня”?

-          Для чого це потрібно?

- Чи ви говорите своїм рідним ці слова? однокласникам?

4) Вправа «Букет компліментів»(комплімент бабусі).

5)Гра «Хто кому говорить комплімент?»

\/. Підсумок уроку

  1. Практична робота. Гра «Комплімент»

(на дошці  прикріплені малюнки мухомора, комашки, жабки, комарика, хмаринки, діти виходять і роблять комплімент). Наприклад: Пане Мухоморе, цей яскравий капелюх вам  дуже личить.

Ось і добігає до кінця наш урок.

  • Вам сподобалося?
  • А мені сподобалося як ви відповідали, читали, грали, ваша поведінка. І я хочу сказати вам усім комплімент.

Ви – розумні!

Ви – красиві!

Ви – молоді!

http://vignette4.wikia.nocookie.net/uncyclopedia/images/c/c3/Knot.jpg/revision/latest?cb=20110605030008Дякую!

\/І. Домашня робота (опрацювати пам’ятку )

Вузлики на пам’ять!

Правила вживання компліментів

1. Не кажіть людині того, що їй неприємне або зовсім не властиве.

2. Комплімент не повинен бути багатозначним.

3. Повинен бути щирим: мовлення адресата має супроводжуватися теплими інтонаціями, неудаваною усмішкою.

4. Варто уникати незрозумілих слів.

5. Комплімент має відповідати ситуації спілкування.

6. Не ввічливо говорити компліменти малознайомим або незнайомим людям.

7. Не варто відразу «віддячувати» компліментом за комплімент, а особливо говорити про партнера те саме, що почули від нього.

8. Відповідь на комплімент має бути співзвучною змістові.

9. Не варто скупитися на добре слово – учімося говорити комплі­менти.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
30 жовтня 2020
Переглядів
1366
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку