Урок розвитку зв'язного мовлення "Малюю перший сніг"

Про матеріал
Урок розвитку зв'язного мовлення. 2 клас. Зошит з розвитку зв'язного мовлення Катерини Пономарьової
Перегляд файлу

Урок  розвитку зв’язного мовлення

Тема: Малюю перший сніг

Мета:

Формувати предметні компетентності:  збагатити словниковий запас учнів та їх знання про зиму, розвивати  усне мовлення  і логічне мислення, вчити складати розповідь, виховувати любов та бережливе ставлення до природи.

Формувати ключові компетентності:

спілкування державною мовою, інформаційно-комунікаційну, громадянську, екологічну, культурну компетентності, вміння вчитися впродовж життя.

Очікувані результати:

діти вмітимуть:

  • розрізняти ознаки зими в неживій та живій природі;
  • спостерігати за змінами в природі;
  •  складати розповідь на основі власних спостережень;
  • підбирати влучні слова для власної розповіді;
  • уважно слухати один одного  в умовах безпосереднього спілкування

діти знатимуть:

  • як потрібно берегти природу
  • як потрібно взимку безпечно розважатися

Обладнання: зошити з розвитку мовлення «Малюю словом» К. Пономарьової, картини про зиму, малюнок Сніговика, відеопрезентація  П.І.Чайковського «Пори року. Зима, цеглинки ЛЕГО, кольорові олівці.

Тип уроку: урок формування компетентностей

 

Хід уроку

І. Етап орієнтації та мотивації діяльності

1. Створення емоційного настрою класу

Сьогодні у нас незвичайний урок,

Сьогодні ми зробимо ще один крок.

В країну природи, в країну погоди,

В країну чудової української мови.

2. Вправа «Кольори»

  • Діти, оберіть цеглинку, яка вам найбільше сподобалася, та дізнайтеся, яке у вас налаштування на сьогоднішню зустріч.

 

Упевненість

Рішучість

Гармонійність

Інтелектуальність

Енергійність

Творчість

2. Робота над чистомовкою

  Ма-ма-ма – вже прийшла зима,

                                            Оз-оз-оз – надворі мороз,

  Ок-ок-ок – білий падає сніжок,

                                            Ки-ки-ки – замітає всі стежки,

                                            Ло-ло-ло – снігу багато намело,

                                            Гу-гу-гу – дерева всі в снігу.

ІІ. Етап цілепокладання

– Сьогодні ми з вами помандруємо в гості до зими. Під час мандрівки ми повинні бути дуже уважними, щоб помітити всі зміни, які відбулися в природі, та про них розповісти своїм друзям. А хто ж поведе нас? Пропоную відгадати загадку:

Він – не лялька й не людина,
В нього ніс – смачна морквина,
На снігу стояти звик,
Хто це? Звісно, … (сніговик).

  • А поведе нас у подорож оцей чарівний Сніговичок, який сьогодні завітав до нас у гості. Його зліпили лісові звірята.
  • А як ви думаєте, а які звірята могли взяти участь у ліпленні Сніговика?

ІІІ. Етап цілереалізації

  1. Загадки від Сніговичка

 

Прийшла до нас бабуся

У білому кожусі.

Поля причепурила -

Пухнастим снігом вкрила.

Вгадайте – хто вона

Бабуся чепурна?

(Зима)

 Біле, як сорочка,

Пухнасте, як квочка,

Крил не має,

А гарно літає.

Що це за птиця,

Що сонця боїться?

(Сніг)

Прийшов до нас гість

та зробив нам міст

без сокири, без долота –

швидка й міцна робота.

(Лід)

Біла скатертина всю землю вкрила. (Сніг)

Він малює на вікні
Гарні квіти крижані,
На дитячих щічках – маки,
З ним узимку дружить всякий. (Мороз)

Зірка сніжно біла на рукав мені злетіла,
Поки ніс її сюди, стала краплею води.
(Сніг)

 

 

  1. Вправа «Фотооко» (вивчення вірша напам’ять)

Срібнокоса, білогрива

Бабуся – зима,

Снігу, холоду і криги

В торбі принесла.

3. Вправа «Мікрофон»

  • Про кого цей вірш?
  • Якою ви уявляєте бабусю-зиму?
  • Чим порадувала нас зима?
  • Що принесла бабуся-зима?
  • Скільки місяців має зима? Назвіть їх.
  • Як живеться тваринам взимку?
  • Як їм можна допомогти?
  • Хто з вас народився взимку?
  • Чому вам подобається зима?
  • А чому не подобається?
  • Які розваги можна знайти для себе взимку?
  • Що може бути небезпечним?

4. Робота в парах

  • Запишіть «зимові слова».

(кожна пара повинна записати якнайбільше слів)

Сніг, віхола, крига, лижі, санки, хуртовина, бурулька, мороз …

5. Хвилинка відпочинку. Руханка

 

Зимонька до нас прийшла,
Сніг пухкий нам принесла.
І летять, летять сніжинки
На дерева, на стежинки.
По сніжку, як по перині,
Покачаємось на спині.
У заметах сніг лежить,
Під ногами він рипить.
Щоб сніжну гірку збудувати,
Треба спинку прогинати.
А тепер всі на санчатах
В ліс поїдем до зайчаток.
Зайченята дружно грають,
Під ялинкою стрибають.
А лисичка виглядає,
Зараз зайчика впіймає.
Доки звірі наші грали,
Руки в нас позамерзали.
Погріємо?
А тепер на лижі стали і
додому всі помчали.

 

6. Робота з деформованим текстом

  • Встановіть порядок речень у тексті:

Звірі лягли в сплячку (3).

Стало дуже холодно (2).

Лід скував річки та озера (4).

Прийшла зима (1).

Діти катаються на санках та ковзанах (5).

7. Робота в групах

(робота зі словами)

 

С

Н

І

Г

О

В

И

К

1

2

3

4

5

6

7

8

 

1234 – сніг          63278 – віник     1325 – сіно        1723 – сині    172 – син

85278 – коник    1567 – сови         2547 – ноги        632 – він       231– ніс

8 . Робота у зошиті (с.19-20)

–  Розгляньте малюнок на с.19.

– Кого бачите на малюнку?

– Як друзі зустріли перший сніг?

– Що їх зачарувало?

9. Слухання тексту-опису «Який буває сніг?»

Який буває сніг? "Білий, холодний", – скажете ви. Але це так нудно!

Я хочу вам розповісти, яким я бачив сніг упродовж лише одного зимового дня.

Уранці я прокинувся та підійшов до вікна. З неба, кружляючи, повільно падали великі сніжинки. Здалеку їх не можна було розгледіти. Я вийшов на вулицю, простягнув руку. На долоню впало декілька сніжинок. Які вони гарні! "Сніг буває візерунчастим", – подумав я.

Удень визирнуло сонечко, і місто, засипане снігом, заіскрилось у його променях. Я подивився навколо і побачив сніг, що мінився і вигравав на сонці. Він виблискував також і на гілках ялини у нашому дворі. Вони були вкриті м'яким, наче вата, снігом. Хлопчаки грали в сніжки. Вони ліпили їх із пухнастого снігу, а він розсипався в їхніх руках, тому що був невеличкий морозець.

Увечері сніг зробився рожевим, потім блакитним, потім синім, а потім бузковим. А коли зійшов місяць, він став сріблястим. "Це справжнє диво!" – подумав я. Сніг – це диво природи. І воно задарма дістається кожній людині, яка її любить.

  10. Вправа «Передай естафету»

(Діти, передаючи естафету, доповнюють рядки слів)

Сніг (який?) лапатий, … пухнастий, візерунчастий, м’який, сріблястий.

Сніжинки (що роблять?) опускаються, … кружляють, танцюють, літають.

Земля вкрилася (чим?) ковдрою, …пухом, ватою.

 11. Перегляд відеопрезентації  П.І. Чайковського «Пори року. Зима».

 12. Малювання словами першого снігу за поданими запитаннями з опорою на вправу 4 у зошиті.

 13. Записування складеної розповіді.

Картка – помічниця

      Перший сніг пішов (коли?)… . Він був (який?)… . Сніжинки (що робили?)… Земля вкрилася (чим?) … .

14.  Робота в парах

(розгадування ребусів – вправа 8)

           Мороз, крига, ковзанка.

15. У художній майстерні

(Розфарбовування Сніговика)

16. Складання усної розповіді за малюнком.

ІV. Рефлексивно-оцінюючий етап

  • Ось і виконали ми всі завдання Сніговика. Гарно погостювали!
  • D:\J9vdvB0.jpegТо в якої пори року побували в гостях?
  • За що ви любите зиму?
  • Що найбільше вас зацікавило на уроці?
  • Якого кольору може бути сніг?
  • Оцініть свою роботу на уроці завдяки квітці самооцінювання.
  •  Якщо ваші очікування здійснилися, поплескайте в долоні.
  • Зима задоволена від зустріч з вами. 

 

Список використаних джерел:

 

http://deti.e-papa.com.ua/zagadki/38/

http://doshkolenok.kiev.ua/zagadki/239-zagadku-pro-zymu.html

http://megaznaika.com.ua/zagadku/zahadky-pro-snihovyka/

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Головко Ніна Федорівна
    Дякую за чудовий матеріал
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 квітня 2021
Переглядів
6358
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку