УРОК РОЗВИТКУ ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. НАПИСАННЯ ТВОРУ «ЗИМА - ЧАРІВНИЦЯ»

Про матеріал
УРОК РОЗВИТКУ ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. НАПИСАННЯ ТВОРУ «ЗИМА - ЧАРІВНИЦЯ» Мета: вчити учнів самостійно писати твір на задану тему на основі допоміжних слів та заданого плану, бачити прекрасне у навколишньому середовищі; розвивати спостережливість, образне мислення, творчі здібності, збагачувати словниковий запас, усне та писемне мовлення; виховувати любов до природи, прагнення до творчості, естетичні почуття. Обладнання: мультимедійна презентація, відео про зиму, малюнки і фото про зиму, комп’ютер, картки для роботи у групах, сніжинки, повітряні кульки.
Перегляд файлу

 

УРОК РОЗВИТКУ ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ.

НАПИСАННЯ ТВОРУ «ЗИМА - ЧАРІВНИЦЯ»

Мета: вчити учнів самостійно писати твір на задану тему на основі допоміжних слів та заданого плану, бачити прекрасне у навколишньому середовищі; розвивати спостережливість, образне мислення, творчі здібності, збагачувати словниковий запас, усне та писемне мовлення; виховувати любов до природи, прагнення до творчості, естетичні почуття.

Обладнання: мультимедійна презентація, відео про зиму, малюнки і фото про зиму, комп’ютер, картки для роботи у групах, сніжинки, повітряні кульки.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

           Станьте, діти, всі рівненько,

           Щоб урок пройшов гарненько.

            Поверніться до гостей,

            Привітайтесь: «Добрий день!»

            А тепер сідайте рівно

            І працюйте всі активно.

 ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 - Сьогодні у нас урок розвитку мовлення . Що ми зазвичай робимо на таких уроках? (працюємо з текстами)

   Мозговий штурм

Що таке текст? (Звязані за змістом речення)

Що таке тема тексту? (У кожному тексті про когось або про щось мовиться. Це його тема.) 

Що таке головна думка тексту? (головне, на що автор хотів звернути нашу увагу)

Що можна дібрати до тексту тексту?(заголовок, який виражає його тему або головну думку. )

З яких частин складається текст? ( зачин, основна частина, кінцівка)

Що можна скласти до тексту? ( план)

Які типи текстів ви знаєте?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

    Читання вчителем вірша Г. Дем’янченко (слайд 2) 

           Пролетіли в трійці коні скакуни,

           У санях повезли дівчину вони.

           Має біле личко дівчина чудова,

           Рукавом махнула – у дерев обнова.

           Все навкруг іскриться, все переливається.

           Білокоса дівчина дітям усміхається.

           Ви ж часу не гайте, швидко відгадайте:

           Що за трійка мчалась?

            Як дівчина звалась?

-  То як же звалась та дівчина? (Зима)

-  А про яку трійку говорив автор? (Місяці)

- Як називаються ці місяці? (Грудень, січень, лютий) (слайд 3) 

- А який зараз місяць? (Лютий)

- Так , уже спливає останній місяць морозяної зими.

ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ  ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

  Обговорення ілюстрації із зображенням дівчини-Зими (слайд 4) 

    - Чи гарна дівчина-Зима? З ким її можна порівняти? (Чаклунка, красуня, казкарка, королева, фея,   царівна, білосніжка.)
  - Так дійсно це така пора року, коли можуть відбуватися справжні дива. Тому давайте ми сьогодні притримаємо ще зиму побути з нами, пофантазуємо та напишемо твір про зиму. Та назвемо його «Зима-чарівниця» (слайд 5) 

 V. ПІДГОТОВЧА РОБОТА

  1. Загадка (слайд 6) 

- Зараз ми спробуємо відгадати загадку і дізнаємося хто нам буде допомагати на уроці.

Ой, зима все посріблила,

Світ весь ковдрою накрила.

З неба вже летять пушинки,

Всім відомо – це… (Сніжинка)

     - Так і саме сніжинка буде талісманом нашого сьогоднішнього уроку.

 2. Поділ класу на групи

      -  Кожен з вас вибере собі сніжинку.  (Вчитель проходить між рядами і роздає маленькі сніжиночки).

     -  Прочитайте слово, написане на сніжинці. Поставте до нього запитання. Ті учні, в кого слово відповідає на питання що? – І група (сідають за перший ряд), в кого слово відповідає на питання яка? – ІІ група ( сідають на другий ряд), чиї слова відповідають на питання що робити? – ІІІ група (третій ряд).

  1. Знайомство з групами

Іменники: чарівниця, красуня, заметіль, художниця, витівниця, чародійка, королева...

Прикметники: весела, холодна, сніжна, біла, морозна, чарівна, чудова, казкова...

Дієслова: настала, заморозила, вкрила, побіліла, закружляла, налякала, розфарбувала...

- Перша група назвіть свої слова!

- Як називаються ці слова? ( Іменники)

- Друга група, які ознаки зими ви можете назвати? Група називає свої слова ( )

- Як називаються ці слова? (Прикметники)

- Третя група, допоможіть мені, будь ласка, та скажіть, що робить чи зробила зима? Використайте слова зі своїх сніжинок. ( засипає, лютує, замітає, прикрасила, заморозила, вкрила)

- Як ми назвемо ці слова? (Дієслова)

4. Творча робота в групах

 -  Доберіть свої слова, якими б ви охарактеризували зиму відповідно до своєї групи! (Відповіді дітей)

 - Відшукайте слова, які відносяться да вашої групи бабусиній скринці в зошиті на ст.

5. Словникова робота

  • Діти, а давайте пригадаємо, які слова живуть тільки взимку? (Сніг, мороз, хурделиця, дід Мороз, Снігуронька, бурулька, сніжинка, крига, Новорічна ялинка! Сніговик!)

6. Створення асоціативного куща.

Зима

Сніжна                                                                  чарівна

Холодна                                                 люта

Чудова                                        красива

весела                          казкова

білосніжна         морозна

срібна   сумна

сварлива 

- Диво-казка живе скрізь зимовим днем, коли навколо снігові замети, а на деревах шапками лежить сніг. Дуже гарно в таку пору. Але зима буває різною. То сонечко вигляне, то сніжок іде, а то хурделиця права диктує, завиває. Красою зими захоплювалися поети, композитори, художники. Тож давайте зараз і ми спробуємо з вами побути трішки поетами та зіграємо у гру.

7. Гра «Юні поети» (слайди 7-8) 

- Ваше завдання дібрати слова в риму до кожного другого рядочка вірша (за строфами).

         Закружилися сніжинки,

Як веселії (пушинки, комашинки),

Наче зграї білих мух,

Як м´який холодний… (пух).

Все навколо ніби в … (казці, блискавках, самоцвітах)

Може, то й для мене зокрема,

Білі-білі рушники на вітах

У саду розвішала (зима)?

Квітка блакитна, як … (озеро чисте, очі дитини, море безкрає)

Що їй метелиці, що хуртовини?

Вітрів і снігів не боїться вона,

Знає: уже на порозі (весна) !

- Який художній прийом використав автор у вірші?

- А зараз давайте переглянемо  картини відомих художників, яких зачарувала зима! 

7.  Перегляд картин відомих художників (слайди 9-17) 

VІ. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (слайд 18) 

Рухлива гра “Пограємо у сніжки

Під музичний супровід пісні «Завітала зимонька» діти граються білими повітряними кульками .

VІІ. РОБОТА НАД ТВОРОМ

1. Обговорення слайдів (слайди 19-22) 

- Що ми можемо розповісти про живу та неживу природи взимку? (Відповіді дітей)

- А чи знаєте  ви, які  зимові свята ми святкуємо в зимову пору?

- Як проводимо дозвілля?

2. Усне складання твору

  • А що ще ми повинні пам`ятати, коли будемо писати наш твір?

3. Складання плану

  •  Спробуємо скласти план.

План

1. До нас звітала зима -чарівниця.

2. Подорож зими по лісах, полях.

3. Звірі та птахи взимку.

4. Моє враження від зими.

- А зараз, за допомогою всіх опорних слів і планом ви спробуєте скласти твір «Зима -чарівниця».

- Підсумуємо, чи все необхідне у нас є для складання твору. Увага на дошку! (повторення всіх порівнянь і опорних слів).

- А зараз ми послухаємо складені твори діток, які мали творче домашнє завдання. (діти читають із зошитів) 

 VІІІ. САМОСТІЙНА РОБОТА  

Написання твору під супровід музики Фредеріка Шопена «Зима».(слайд 23) 

ІХ. ПЕРЕВІРКА ВИКОНАНОЇ РОБОТИ

     «Крісло автора»

Х. ПІДСУМОК УРОКУ

- Чи сподобався вам сьогонішній урок?

 Дидактична гра «Продовж речення» (роздуми дітей та формулювання висловлювань)

Я люблю зиму за те, що…

          Випадає сніг. 

  • Можна грати у сніжки. 
  • Є лід і можна грати в хокей. 
  • Можна зліпити снігову бабу. 
  • Лише взимку катаються на санчатах. 
  • Можна кататися на ковзанці. 
  • На свята прикрашають ялинку. 
  • Зустрічають Новий рік. 
  • У мене день народження. 
  • Колядують і щедрують. 

VІІІ. Домашнє завдання.

  • Записати 2- 3 прикмети про зиму.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Рогозняк Валентина Танасіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 лютого 2019
Переглядів
8808
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку