Розробка уроку з української мови для учнів 4 класу "Побудова сполучень слів і речень із прикметниками"

Про матеріал
Розширювати уявлення учнів про красу і велич рідної землі; удосконалювати навички побудови речень, розвивати мовлення дітей , комунікативну компетентність школярів , творче мислення , пам'ять , уяву , спостережливість , збагачувати словниковий запас ; сприяти вихованню та формуванню національної свідомості дітей ; виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Тема: Побудова сполучень слів і речень із прикметниками.

Мета: Учити дітей вживати прикметники в реченні;

 розвивати мовлення, збагачувати словниковий запас ; виховувати любов до природи.

 

Хід уроку

I.Організаційна частина

Пролунав дзвінок

Починається урок.

Працюватимемо старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім четвертім класі

Діти- просто молодці.

 

II. Актуалізація опорних знань

Вступне слово вчителя.

Прослухайте загадку

Біла, гарна, чарівна

Мов Снігуронька вона

Землю прикрашає

Сріблом засипає

Все навколо – наче рай.

Нумо!хто це, відгадай. (Зима)

-Чому ви думаєте, що це зима?

-З ким порівнюється зима?

-Які асоціації у вас виникли коли  чуєте слово зима?

Слово вчителя.

Це казкова пора року. З приходом зими починаються морози, річки укриваються шаром льоду. Всюди куди не глянеш все біле. Це м`яке снігове покривало постелила зима і не видно йому ні кінця ні краю.

Сьогодні до нас на урок завітало сонечко. Але поки воно до нас дійшло , його закрили снігові хмари. І тільки ми з вами зможемо визволити сонечко. Для цього ми повинні  виконати завдання кожної хмаринки.

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение

 

 

Перша хмаринка

Хвилинка каліграфії

З з

Чарівна зима сріблястим снігом вкрила річку поле гай

-Поставите розділові знаки.

-Визначити речення за метою висловлювання.

-Підкреслити головні члени речення.

-Звуко-буквений аналіз слова  сріблястий

 

Друга хмаринка

-Розкажіть про іменник за допомогою прикметника

Сніг (чистий, пухнастий, білий іскристий, легкий, сріблястий, холодний)

Зима (морозна, люта, біловолоса, чарівна, незвичайна, кришталева)

Сніжинка (біла , пухнаста, чарівна, срібляста, холодна)

 

Третя хмаринка

Показ слів на аркуші паперу і запис  їх через кому в зошит

Зима, сніг, лід,білий, холодна, товстий.

-Складіть словосполучення іменник з прикметником

-З одним словосполученням складіть речення

-До прикметників доберіть антоніми.

-Бесіда « Обережно лід!»

 

Четверта хмаринка

Фізкультхвилинка.

 

П`ята хмаринка

-Пропонує відкрити підручник на с.92 і подивитись на впр.204

-Розглянути таблицю

-У яких відмінках перед закінченням прикметників.ч.р.,с.р, ж.р. з мяким приголосним основи пишемо знак м’якшення?

-Прочитати правило с. 92.

Виконати впр 205

 

 

Шостата хмаринка

-Робота в парах

-Поставити слова в дужках у правильній формі.

(Рання)зимою зайці міняють шубки. На(вечірній) небі з`явилися перші зірочки.

-Встановити у першому реченні зв'язок між членами речень за допомогою питань.

 

Сьома хмаринка

Скласти речення їз слів 

-(Галявина, білим, вкрита, пухнастим ,снігом.)

-Підкреслити головні члени речення.

-Знайти прикметники , визначити рід, число відмінок.

 

Восьма хмаринка

-Ось і остання хмаринка. Нарешті наше сонечко звільнилося від хмарок. Бачите як воно весело усміхається і посилає нам усім ясні промінчики тепла.

Складання «асоціативного» куща до слова (сонечкко)

 

 

 

 

Які слова ознаки ви можете назвати до слова сонечко?

-Який рід цих прикметників?

          -Яке закінчення мають?

Підсумок уроку

-Що таке прикметник?

-За чим змінюється?

-Для чого вживають прикметники в мовленні?

Домашнє завдання

doc
Додано
13 лютого 2019
Переглядів
2346
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку