Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання казки за серією сюжетних малюнків, планом та змістом казки І. Прокопенко «Як гриби ховалися»

Про матеріал
Даний урок стане чудовою альтернативою для різноманітності уроків української мови.
Перегляд файлу

 Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання казки за серією сюжетних     малюнків, планом та змістом казки І. Прокопенко «Як гриби ховалися»

 

Мета: розвивати мовлення, мислення учнів; розширювати словниковий запас; виховувати Інтерес до слова.

 

Хід уроку

I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Хвилинка каліграфії

Ють вя ал св

Малюють прикрашають свято

III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви побуваєте у ролі казкарів — складатимете казку за серією сюжетних малюнків з опорою на авторську казку.

IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1.    Робота за підручником (с. 46-47)

Вправа 1

— Розгляньте малюнки. Розкажіть, що на них зображено.

Вправа 2

— Складіть і запишіть казку за малюнками та запитаннями.

  Де зібралися гриби?

  Які гриби прийшли на свято?

  Як вони веселилися?

  Що почули гриби?

  Де який гриб заховався?

Вправа З

— Прочитайте текст. Про які гриби в ньому розповідається?

— Чи подібна ваша казка до казки автора?

 Зверніть увагу на підкреслені слова. Такі слова прикрашають текст. Вони неначе малюють предмети. Це образні слова.

 Прочитайте виділені слова в тексті. Поміркуйте, як утворилися назви грибів.

 Поясніть вираз: стоїть як укопаний. (Нерухомо, непорушно, застигши на місці.)

2.    Фізкультхвилинка

V.     УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

— Спишіть слова, вставляючи ь. Назвіть одним словом.

Олен.., рис, лос, ведмід.. — це ... 

Карас, окун.. — це ... 

Васшь.ко, Петрус, Івас — це ...

VI.  ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

 Поміркуйте, які з буквосполучень си, йьо, ма, ьо, йу, льо, га, нь, нйьо не можуть уживатися в словах.

— Чи погоджуєтеся ви з таким твердженням?

Одна буква може позначати два звуки. Але дві букви ніколи не позначають один звук.

ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ Загадки про гриби

  Із своїх найперших днів Найбіліший із грибів.

По властивостях він цінний.

Лікар від хвороб відмінний. {Боровик)

  Обліпили всі пеньочки Мами-тата сини й дочки: Наче нитки, всі тоненькі. Вишукані й чепурненькі. (Опеньки)

  Красень гриб цей хоч куди. Та у руки не бери! Кожна муха його знає,

Як побачить — геть втікає! (Мухомор)

  Ці грибочки невеличкі.

Із близнючок в них сестрички. По лісах мандрують пішки. Носять рижі босоніжки. (Лисички)

  Слизьку шапку одягнув, І піддеревом заснув...

З задоволенням збирають

І на зиму закривають. (Маслюк)

  Добра людям помічниця:

Є їй чим в житті гордиться!

У теплицях місце має —

Йод в собі для нас тримає! (Печериця)

  Це справжнісінька актриса: В капелюсі, шапці, лиса... Різні ролі в лісі грає, Перевтілень безліч знає. (Поганка)

   Сирі шапки, сирі ніжки. Можна і сирими трішки... Видів безліч, всі смачні: Ласі, добрі, їстівні! (Сироїжки)

   Під березою грибочок, Поряд жінка і синочок... З деревом вони куми.

Добре знаємо їх ми! (Підберезовик)

 

docx
Додано
26 січня 2019
Переглядів
1397
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку