Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання опису весняної квітки за планом – схемою та малюнками

Про матеріал

Даний матеріал допомомже формувати вміння складати текст - опис; розвивати зв'язне мовлення та пізнавальний інтерес учнів; розширити знання дітей про окремі види весняних квітів; розвивати спостережливість, увагу мислення, зорову та слухову пам'ять; вчити бачити й відчувати красу природи,; виховувати любов до рідної землі

Перегляд файлу

Весняні квіти землю прикрашають

 

Тема: Складання опису весняної квітки за планом – схемою та малюнками

 

Мета: формувати вміння складати текст - опис; розвивати зв’язне мовлення та пізнавальний інтерес учнів; розширити знання дітей про окремі види весняних квітів; розвивати спостережливість, увагу мислення, зорову та слухову пам’ять; вчити бачити й відчувати красу природи,; виховувати любов до рідної землі

 

Обладнання: паперові букети весняних квітів, макет квіткової галявини, комп’ютерні інформаційні ресурси( фотографії весняних квітів, фоновий запис «Танок квітів» для фізкультхвилинки, картки із завданням для роботи в групах

 

Урок розвитку зв’язного мовлення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Організаційна частина

 

Психологічна настанова

 

    -Я всміхнуся сонечку,

     Здрастуй, золоте!

-Я всміхнуся квіточці,

Хай вона росте!

-Я всміхнуся, дощику,

Лийся, мов з відра!

-Гостям посміхнемося,

Зичим всім добра!

 

Вч. Сьогодні ви маєте бути (читаємо разом)

 

Уважними

Розумними

Організованими

Кмітливими

Щоб у нас був відмінний ? (УРОК)

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

  • А урок сьогодні не звичайний. Тему уроку дізнаєтесь відновивши речення

 

 Весняніквітиземлюприкрашають

 

Весняні квіти землю прикрашають.

 

  • Скільки слів у цьому реченні?
  • Давайте поміркуємо про що йтиметься сьогодні на уроці?( квіти)
  • Так, сьогодні ми помандруємо з вами на квіткову галявину, по дорозі до неї дізнаємось багато цікавого про весняні квіти і найголовніше, будемо  вчитись складати текст - опис весняної квітки.

 

Очікувані результати

  • Діти , що очікуєте від сьогоднішнього уроку?

ІІІ. Робота над матеріалом уроку

  • А допоможуть нам знайти дорогу до квіткової галявини самі квіти, хто вони , дізнаєтесь , відгадавши загадки: (презентація)

 

 

  Квітка гарненька із сонечком схожа,

краї біленькі, а серединка жовта (Ромашка)

 

Цвіте синьо лист зелений

Квіти прикрашає

Хоч мороз усе побив –

Його не займає (Барвінок)

 

( Виходять Ромашка і Барвінок розповідають про себе)

 

Вч.  Ромашко, покажеш нам дорогу до квіткової галявини?

Ромашка: Покажу, але спершу необхідно виконати завдання на моїх пелюсточках.

  • Готові, діти?

( Барвінок відриває першу пелюсточку)

 

Пелюсточка 1. «Мовна розминка»

 

Ця-ця-ця- Прийшла Весна – чарівниця

Ця-ця-ця- Неначе цариця

Ла-ла-ла- Наказ свій послала,

Ла-ла-ла- Щоб краса вставала

Ка-ка-ка- і проліски і травка

Ка-ка-ка- і зелена муравка

На-на-на- І кульбабка рясна

На-на-на- І фіалочка ясна

 

  • Про що говориться в цьому віршику?
  • Чому автор говорить що весна чарівниця?
  • Назви яких квіточок ви тут зустріли?
  • А які ще квіти розквітають весною?

 (сказати про значення квітів в природі)

 

 

  • Виконали ми твоє завдання, Ромашко? ( Вішає на стежину пелюстку)

Пелюстка 2 . «Кмітлива»

Гра « Знайди зайве»

 

 

Березень, квітень, листопад, травень.

 

Сон-трава, фіалка, пролісок, конвалія, береза, тюльпан.

 

Гра «Знайди головне»

 

Весняні  квіти землю прикрашають.

 

 

Пелюстка 3. « Робота в групах»

Гра «Змійка»

(По черзі всі учасники групи, спочатку будують зв. модель слова- назви своєї групки, далі визначають к – сть букв, звуків, складів, наголош. склад, складають речення з поданим словом)

 

Фізкультхвилинка

( «Танок квітів»)

 

Пелюстка 4. «Цікавинка»                                                                                                                                                          

( доповідь груп)

  • А зараз самі квіточки розкажуть про себе щось цікаве, почнемо з Кульбабок….

Фіалки

Конвалії

Підсніжники (інсценізація)

 

Турист: Ну і що це за природа?

Серед снігу, серед льоду,

Лютий ще не встиг піти

А вони взялись цвісти.

Квітів я нарву в пакети,

Дома нароблю букети,

 Віднесу їх на базар,

 В свято жінки – це товар

Принесуть ці квіточки до кишені гривночки!

Ой розумний хлопець я,

Ой , хлопчина молодець!

Ану, квіточка маленька

Йди до рук мені швиденько!

 

Лісник 

Постривай лишень, чекай!

Жодну квітку не чіпай!

Як посмів тебе питаю рвати цвіт, що розквітає?

 

Турист

Квіти ж ці бо польові,

Чому рвати не дозволяєш мені?

 

Лісник

Не для тебе тут у лісі

 Квітнуть квіти ці взялися!

Я ніжно першу квітку цю люблю,

І ніяк не можу зрозуміти:

Як ото можуть люди без жалю

Чарівну цю красу любити?

 

Червона Книга 

Я – Червона книга.

Сміливим підсніжникам мороз не страшний

В снігах розкошує привітна родина,

В них ворог – один – здичавілий, страшний:

Байдужа, безлика і хитра людина.

Тож не рвіть ви квітів, друзі

Подивіться там у лузі,

Кожної весни Вам знову

Дарують настрій свій чудовий.

 Вміймо природу любити,

Кожній рослині радіти

Зупинімось – останній є шанс,

Ця природа не тільки для нас.

 

Підсніжник 1

Я квітка дивної краси

Миліший всіх, простий підсніжник дикий,

 Я скромна квітка ранньої весни

 

 

Підсніжник 2

Ми підсніжники занесені до Червоної книги України. Нас охороняють в природних заповідниках, а ще вирощують в ботанічних садах.

 

Підсніжник 3

 

Це я першим виглядаю з- під снігу,

Мов вісник настання весни

Своїм прекрасним білим цвітом

Пробуджую зимові сни

 

Пелюстка 5 «Творча»

  • Що ж спільного у всіх квітів про які ми прослухали?( гарні, красиві, тендітні, ніжні, запашні, час розквітання, всі милують погляд, потребують охорони)
  • Що відмінного? ( колір, форма листя, пелюсточок, розмір, місце розквітання)
  • Давайте нагадаємо, що означають умовні позначення на схемі.

 

(складання тексту – опису за схемою планом)

 (Прослухування декількох зразків описів)

 

ІV Підсумок уроку

 

  • Молодці, діти, а Ромашка за Вашу роботу подарує вам останню пелюсточку, яка мала назву «Творча». З цим завданням ви справились добре і пелюстка закінчить шлях до квіткової галявини.
  • А як ви гадаєте, яких квітів на ній буде найбільше? Чому?
  • А без чого не можуть жити квіти?
  • Хто прилітає до них?

(Утворення квіткової галявини)

  • Яке ж значення мають квіти в житті людей? Природи?

 

Гра «Абетковий суп від Барвіночка»

С – складали….

Д – довідалися….

Н – навчилися…

В – вчилися бачити красу

Р –розвивали мовлення, спостережливість

П – подорожували

 

Всі. Працювали ми не марно

І сказали укінці, що у нашім 1-ім класі

Діти просто МОЛОДЦІ!

 

 

 

 

 

doc
Додано
19 квітня 2018
Переглядів
3134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку