Даний матеріал допомомже формувати вміння складати текст - опис; розвивати зв'язне мовлення та пізнавальний інтерес учнів; розширити знання дітей про окремі види весняних квітів; розвивати спостережливість, увагу мислення, зорову та слухову пам'ять; вчити бачити й відчувати красу природи,; виховувати любов до рідної землі
Весняні квіти землю прикрашають
Тема: Складання опису весняної квітки за планом – схемою та малюнками
Мета: формувати вміння складати текст - опис; розвивати зв’язне мовлення та пізнавальний інтерес учнів; розширити знання дітей про окремі види весняних квітів; розвивати спостережливість, увагу мислення, зорову та слухову пам’ять; вчити бачити й відчувати красу природи,; виховувати любов до рідної землі
Обладнання: паперові букети весняних квітів, макет квіткової галявини, комп’ютерні інформаційні ресурси( фотографії весняних квітів, фоновий запис «Танок квітів» для фізкультхвилинки, картки із завданням для роботи в групах
Урок розвитку зв’язного мовлення
І. Організаційна частина
Психологічна настанова
-Я всміхнуся сонечку,
Здрастуй, золоте!
-Я всміхнуся квіточці,
Хай вона росте!
-Я всміхнуся, дощику,
Лийся, мов з відра!
-Гостям посміхнемося,
Зичим всім добра!
Вч. Сьогодні ви маєте бути (читаємо разом)
Уважними
Розумними
Організованими
Кмітливими
Щоб у нас був відмінний ? (УРОК)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Весняніквітиземлюприкрашають
Весняні квіти землю прикрашають.
Очікувані результати
ІІІ. Робота над матеріалом уроку
Квітка гарненька із сонечком схожа,
краї біленькі, а серединка жовта (Ромашка)
Цвіте синьо лист зелений
Квіти прикрашає
Хоч мороз усе побив –
Його не займає (Барвінок)
( Виходять Ромашка і Барвінок розповідають про себе)
Вч. Ромашко, покажеш нам дорогу до квіткової галявини?
Ромашка: Покажу, але спершу необхідно виконати завдання на моїх пелюсточках.
( Барвінок відриває першу пелюсточку)
Пелюсточка 1. «Мовна розминка»
Ця-ця-ця- Прийшла Весна – чарівниця
Ця-ця-ця- Неначе цариця
Ла-ла-ла- Наказ свій послала,
Ла-ла-ла- Щоб краса вставала
Ка-ка-ка- і проліски і травка
Ка-ка-ка- і зелена муравка
На-на-на- І кульбабка рясна
На-на-на- І фіалочка ясна
(сказати про значення квітів в природі)
Пелюстка 2 . «Кмітлива»
Гра « Знайди зайве»
Березень, квітень, листопад, травень.
Сон-трава, фіалка, пролісок, конвалія, береза, тюльпан.
Гра «Знайди головне»
Весняні квіти землю прикрашають.
Пелюстка 3. « Робота в групах»
Гра «Змійка»
(По черзі всі учасники групи, спочатку будують зв. модель слова- назви своєї групки, далі визначають к – сть букв, звуків, складів, наголош. склад, складають речення з поданим словом)
Фізкультхвилинка
( «Танок квітів»)
Пелюстка 4. «Цікавинка»
( доповідь груп)
Фіалки
Конвалії
Підсніжники (інсценізація)
Турист: Ну і що це за природа?
Серед снігу, серед льоду,
Лютий ще не встиг піти
А вони взялись цвісти.
Квітів я нарву в пакети,
Дома нароблю букети,
Віднесу їх на базар,
В свято жінки – це товар
Принесуть ці квіточки до кишені гривночки!
Ой розумний хлопець я,
Ой , хлопчина молодець!
Ану, квіточка маленька
Йди до рук мені швиденько!
Лісник
Постривай лишень, чекай!
Жодну квітку не чіпай!
Як посмів тебе питаю рвати цвіт, що розквітає?
Турист
Квіти ж ці бо польові,
Чому рвати не дозволяєш мені?
Лісник
Не для тебе тут у лісі
Квітнуть квіти ці взялися!
Я ніжно першу квітку цю люблю,
І ніяк не можу зрозуміти:
Як ото можуть люди без жалю
Чарівну цю красу любити?
Червона Книга
Я – Червона книга.
Сміливим підсніжникам мороз не страшний
В снігах розкошує привітна родина,
В них ворог – один – здичавілий, страшний:
Байдужа, безлика і хитра людина.
Тож не рвіть ви квітів, друзі
Подивіться там у лузі,
Кожної весни Вам знову
Дарують настрій свій чудовий.
Вміймо природу любити,
Кожній рослині радіти
Зупинімось – останній є шанс,
Ця природа не тільки для нас.
Підсніжник 1
Я квітка дивної краси
Миліший всіх, простий підсніжник дикий,
Я скромна квітка ранньої весни
Підсніжник 2
Ми підсніжники занесені до Червоної книги України. Нас охороняють в природних заповідниках, а ще вирощують в ботанічних садах.
Підсніжник 3
Це я першим виглядаю з- під снігу,
Мов вісник настання весни
Своїм прекрасним білим цвітом
Пробуджую зимові сни
Пелюстка 5 «Творча»
(складання тексту – опису за схемою планом)
(Прослухування декількох зразків описів)
ІV Підсумок уроку
(Утворення квіткової галявини)
Гра «Абетковий суп від Барвіночка»
С – складали….
Д – довідалися….
Н – навчилися…
В – вчилися бачити красу
Р –розвивали мовлення, спостережливість
П – подорожували
Всі. Працювали ми не марно
І сказали укінці, що у нашім 1-ім класі
Діти просто МОЛОДЦІ!