Мета уроку Розвивати в учнів уміння каліграфічного та грамотного письма; формувати вміння списувати з друкованого тексту; закріпити вміння уживати велику букву в іменах і прізвищах; закріпити знання найпростіших українських формул мовленнєвого етикету вітання, які використовуються в спілкуванні з людьми різного віку.
Тема уроку. «Велика буква в іменах і прізвищах людей. Слова вдячності»
Мета. Розвивати в учнів уміння каліграфічного та грамотного письма; формувати вміння списувати з друкованого тексту; закріпити вміння уживати велику букву в іменах і прізвищах; закріпити знання найпростіших українських формул мовленнєвого етикету вітання, які використовуються в спілкуванні з людьми різного віку.
ХІД УРОКУ
І Організаційний момент
- Діти, у нас сьогодні гості, привітайтесь. Подивіться один на одного і посміхніться.
ІІ Тема та мета уроку
На попередніх уроках ми з вами постійно повторювали в яких словах пишеться велика буква
«Мозковий штурм»
ІІІ. Повторення та поглиблення набутих знань.
1. Робота з підручником (с. 44-45).
Каліграфічна хвилинка
- Що ми з вами написали?
Читання учнями правило
Гра «Назви себе по батькові»
Вчитель кидає м’яча учневі, той називає себе по батькові.
2. Виконання вправи 1.
• Прочитати інструктаж до вправи, звертаючи увагу на те, що спочатку потрібно прочитати слова, які написані парно.
- Подумайте, чому одне слово написане з малої букви, а інше — з великої.
- Прочитайте імена дітей. Прочитайте імена хлопчиків, дівчаток.
- Прочитайте виділені слова, усно складіть з ними речення.
3. Виконання вправи 2.
• Ознайомити учнів із словами, які можна додавати до імен або до імен і по батькові того, до кого звертаєтеся. Після цього доцільно прочитати слова в першій колонці, потім у другій, з'єднати їх.
4. Виконання вправи 3.
• Надати інструктаж до вправи 3, звертаючи увагу на те, що є різні форми імен, у яких виражаються почуття до людини.
Фізхвилинка
5. Робота в групах «Загубилась буква»
— Вставте пропущені букви, запишіть імена.
І група ..лизавета ІІ група ..ртем
..лена ..икола
..нна ..аксим
..офія ..лля
..настасія ..енис
..сіє ..вген
ІІІ група …ербина ІV група … итнік
…єтухова …ерстюк
…атратій …вановський
…фанас …лименко
…інченко …раймарк
…ілошицька …аверський
ІV. Інтегровані види роботи (інтеграція з уроком читання).
Виконання вправи 4.
Нагадати дітям, про кого йдеться в оповіданні Н. Сняданко «Матвійкові іграшки». Учні усно аналізують і виконують вправу.
Словесне оцінювання роботи.
V Риторичний аспект уроку.
Розгляд малюнка на с. 45.
-А зараз ми з вами знову звернемося до нашої виховної хвилинки
- Які слова вдячності ви знаєте?
«Асоціативний кущ»
Обговорення змісту рубрики «Спілкуймося красно».
Читання і заучування слів вдячності.
IV. Підсумок уроку.
Кожен учень повинен написати своє ім’я та прізвище в зошитах