Урок розвитку зв'язного мовлення "У театрі. Складання діалогу. Робота над деформованими реченнями"

Про матеріал

Урок покликаний продовжити ознайомлення учнів з правилами поведінки в театрі; вдосконалювати навички роботи в парі; вчити складати діалоги і розігрувати їх; розвивати зв'язне мовлення учнів, творчі здібності; збагачувати словниковий запас.

Перегляд файлу

План-конспект уроку

 з української мови

2 клас

 

Тема уроку: У театрі. Складання діалогу. Робота над деформованими реченнями

Мета (очікувані результати):

  • навчальні: продовжити ознайомлення учнів з правилами поведінки в театрі; вдосконалювати навички роботи в парі; вчити складати діалоги і розігрувати їх; розвивальні: розвивати зв’язне мовлення учнів, творчі здібності; збагачувати словниковий запас;
  • виховні: виховувати любов до мистецтва.

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення

Методи: словесні, наочні, практичні; ігрові; створення емоційно-моральної ситуації

Методичні прийоми: пояснення, ілюстрація, демонстрація

Методично-дидактичне забезпечення (засоби навчання): малюнки для словникової роботи, аудіозапис, мультимедійна презентація «Театральні загадки», фішки різного кольору для групової роботи, картки з деформованими реченнями.

 

Хід уроку

I. Організаційний момент

Пролунав уже дзвінок –

Починається урок.

В класі вчитель, як артист,

Нам показує свій хист.

І ви не будьте глядачами!

Виступайте разом з нами.

ІІ. Створення емоційного настрою на урок. Мотивація навчальної діяльності

         Звучить тиха мелодія. Вчитель читає вірш Н. Забіли:

Затихнув гомін. В залі згасло світло,

і, враз заполонивши всі чуття,

розсунулась завіса… І розквітло

життя — мов казка, й казка — мов життя.

Відкритими очима і серцями

поринули в ту казку глядачі,

захоплено, бурхливо до нестями,

всім помислом за дією йдучи.

А дія розгортається, як злива:

палає барвами казкове тло,

герої йдуть на подвиги сміливо,

стоять за правду і долають зло.

І кожне слово, кожен світлий образ

в одкритім серці залишає слід…

І кожен мріє — дужим та хоробрим

зрости й піти в широкий білий світ!

Зрости і стати — як оці герої,

що в боротьбі долають всі путі!..

І все, що є на сцені тільки грою,

самим зазнати в справжньому житті!..

(Джерело: https://dovidka.biz.ua/virsh-pro-teatr/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua)

Бесіда:

  • Як ви думаєте, де ми сьогодні уявно побуваємо? (В театрі)
  • Хто з вас бував у театрі раніше?
  • Розкажіть, що особливого запам’яталося.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ми уявимо себе і акторами, і глядачами, спробуємо розіграти діалоги і більше дізнатися про те, як поводяться виховані люди у цьому храмі мистецтва.

IV. Словникова робота. Каліграфічна хвилинка

  • Що ж таке театр? (Відповіді дітей).
  • Театр – це вид мистецтва, що передає життя у вигляді вистави, де актори виконують ролі перед глядачами. А ще це приміщення, де відбуваються вистави.
  • Давайте запишемо це слово каліграфічно і правильно.

Тт Те те тр театр

  • Складіть звукову модель слова. Поділіть для переносу.
  • Складіть різні словосполучення прикметників з цим словом і запишіть у зошит.

(Наприклад: ляльковий театр, дитячий театр, київський театр тощо.)

  • Пропоную вам кілька театральних загадок. Намагайтесь запам’ятати слова-відгадки.

Перегляд презентації.

Режим доступу: https://vseosvita.ua/library/teatralni-zagadki-10-tizden-nus-85310.html

(Слова для запам’ятовування: актор, спів на біс, декорації, реквізит, сцена, антракт, композитор, роздягальня, лялькар, прем’єра, маріонетки, оплески, костюмер)

V. Вивчення нового матеріалу

1. Перегляд інсценізації.

  •  А зараз подивимось невеличку сценку. Зустрічайте наших акторів.

(Виходять хлопчик і дівчинка у костюмах Дня і Ночі. Розігрують діалог)

  • Здрастуй, Ноче!
  • Привіт, Дню!
  • Ноче, як тебе звуть сьогодні?
  • Ніч.
  • А як звали вчора?
  • Теж Ніч.
  • А як зватимуть завтра?
  • Ніч та й Ніч, як же ще?
  • А мене сьогодні звуть Вівторком, учора я був Понеділком, а завтра стану Середою.
  • Не задирай носа, бо без мене і тебе не було б!

Запитання і завдання:

  • Скажіть, як звали нинішній день позавчора? Як зватимуть його післязавтра?
  • Назвіть за порядком усі дні тижня.
  • Усно складіть речення, використовуючи слова – назви днів тижня.

2. Повторення правил поведінки у театрі. Групова робота.

  • Вирушаючи до театру, на концерт, у музей, треба особливо ретельно оглянути свій зовнішній вигляд і привести все до ладу: одяг, взуття, зачіску, нігті та ін. Згадайте, як ви одягаєтесь, ідучи до церкви. Не дарма ж театр називають храмом мистецтва. Дізнатися про інші правила поведінки в театрі допоможуть «Поради для неуважного глядача».
  • Давайте спробуємо разом змінити їх на «Поради для уважного глядача». Першу пораду обговоримо разом, а потім у вас буде час попрацювати у групах над рештою порад.

Порада 1. Говорять, що театр починається з гардеробу. Подавайте свої речі гардеробникові та ніколи не перекидайте пальто за бар’єр. Нехай гардеробник сам попрацює. Якщо так зробить кожний з декількох сотень глядачів, гардеробник зможе розвинути прекрасні мускули на руках.

  • Чи згодні ви з цією порадою? Що пропонуєте виправити? (Відповіді дітей.)

Діти об’єднуються в трійки за кольором фішок (сині, червоні, зелені, жовті, білі, фіолетові, помаранчеві тощо), які по колу роздає вчитель. Читають та обговорюють поради в групах. Обирають спікерів.

Порада 2. Номерок найкраще повісити на палець, так буде зручніше обертати його під час вистави. Саме для цього на номерках зроблена дірка або прив’язана мотузочка.

Порада 3. Якщо ваше місце в середині ряду, не поспішайте займати його. Нехай спочатку сядуть інші. Зате потім, коли ви будете проходити, їм доведеться встати. Це, як зарядка,— корисно для здоров’я.

Порада 4. Як тільки  влаштуєтесь на місці, починайте плескати у долоні. Адже просто несправедливо, що ви вже готові, а виставу не починають.

Порада 5.  Не так уже часто доводиться посидіти з другом поруч цілих дві години. Тому  використовуйте  цю можливість, щоб розповісти новини й обговорити всі складні питання. Одне погано: доводиться іноді напружувати голосові зв’язки, тому що заважає музика або репліки акторів.

Порада 6. Пам’ятайте, що довго зберігати нерухомість дуже шкідливо для організму. Тому постійно рухайтесь під час вистави: повертайтеся, нахиляйтеся, упирайтеся ногами в спинку стільця і скидайте руки сусіда з підлокітників.

Порада 7. Купіть у буфеті шоколад, але відразу не їжте його. Йдіть до зали і голосно шарудіть фольгою, розгорніть тільки тоді, коли співак або актор вийде на сцену. Знайте, як приємно їсти шоколад і цукерки і насолоджуватись мистецтвом!

Порада 8. Не будьте егоїстами. Якщо вам відомий зміст спектаклю, треба швидко розповісти найголовніше сусідам. Бо так нестерпно думати, що буде далі аж до кінця вистави!

Діти повідомляють змінені «Поради для уважного глядача».

Фізкультхвилинка

— Давайте зробимо антракт і потанцюємо. (Звучить музика.)

3. Продовження обговорення правил поведінки у театрі.

 — Отже, уявіть акторів на сцені. Вони можуть плакати, сміятися, гинути, грати позитивних героїв, за яких ми переживаємо, бувають негативні персонажі, яких ми ненавидимо. Як же актор грає роль? Якщо буде просто прикидатися, то ми йому не повіримо. Справжній актор переживає всі почуття. Він довго готує свою роль. Він, режисер і уся творча група довго готують спектакль. Репетиції відбуваються впродовж багатьох місяців. Давайте зазирнемо за лаштунки і послухаємо розмову двох акторів після спектаклю...

Заздалегідь підготовлені учні обігрують ситуацію. Інсценізація:

 — Ах, немає нічого жахливішого, ніж чути кроки глядача, що входить до зали, коли спектакль уже почався.

 — Ви помиляєтеся, є гірші речі. Це кроки глядача, що залишає зал, коли вистава ще не закінчилася. Я на сцені вмираю за добро, за справедливість... А він? У цей час біжить зі своїм номерком у гардероб.

— Буває ще й так. Я звертаюся в зал з добрими словами. А глядач у цей час говорить зі своїм другом, а інший жує цукерки і шарудить фантиками.

— А ви звернули увагу на хлопчика, що сидів у п’ятому ряду? Він так уважно слухав. А як переживав разом із нами!

 — Так. Я бачив його.

 — Заради такого глядача ми й працюємо, місяцями готуємо ролі, не спимо вночі, вдосконалюємо свою майстерність.

— Так, ви тисячу разів праві!!!

Обговорення:

  • Діти, що засмучує акторів?
  • Яким ви собі уявляєте гарного актора, гарного глядача?
  • Як глядач виражає свою подяку акторам за їхню майстерність?

5. Відновлення деформованих речень. Парна робота.

— Незабаром ми теж побуваємо на театральній виставі. Сподіваюся, ваше поводження в театрі буде гідним. А після перегляду вистави ви будете ділитись враженнями з рідними та друзями. І цьому теж треба вчитись.

Пропоную виконати наступне завдання і зі слів кожного рядка скласти репліки, щоб утворився діалог.

  • день, друже, Добрий!
  • тебе, бачити, Радий.
  • виставу, Ти, «Новорічна пригода», дивився?
  • Так, цікава, весела, і, вистава.
  • сподобалось, найбільше, Що, тобі?
  • гра, акторів, Мене, захопила, чудова.
  • А, сподобались, яскраві, танці, декорації, та, запальні, мені.
  • разу, сходимо, Давай, наступного, театру, до, удвох.
  • задоволенням, Із!

Розігрування діалогу.

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

  • Де ми з вами уявно сьогодні побували?
  • Які нові слова запам’ятали?
  • Повторимо правила поведінки в театрі, доповнивши вірш римами.

Охайним завжди до театру ходи

І чепурись, як ідеш ти ... (туди).

Хто акторів та інших глядачів поважає,

Той до театру без запізнень... ( прибуває).

Виховані діти мусять знати —

Під час вистави не треба ... ( жувати).

Під час вистави ти не кричи,

Сиди, уважно дивись і ... (мовчи).

Скінчилась вистава, ти геть не біжи,

А краще акторам ... («Спасибі» скажи)

  •              Кому можна дати ці поради?

VII. Домашнє завдання

На вибір:

1, Розіграти діалог з улюбленої казки.

2. Намалювати костюм для акторів або декорації до улюбленої вистави.

docx
Додано
20 березня 2020
Переглядів
4872
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку