Урок розвитку зв’язного мовлення. Вітання зі святом.

Про матеріал
План-конспект уроку на заявлену тему, мета якого - ознайомити учнів із структурою і вимогами до оформлення вітальної листівки; допомогти формувати вміння підписувати листівку, складати діалог на тему вітання зі святом; збагачувати та активізувати словниковий запас на основі текстів і вправ за темою уроку; ознайомити учнів з правилами поведінки під час приймання вітання; формувати вміння узагальнювати; виховувати любов до матері, уважне ставлення до рідних і друзів, сприяти моральному розвитку
Перегляд файлу

Клас: 2

Урок розвитку зв’язного мовлення. Вітання зі святом.

 

Мета: ознайомити учнів із структурою і вимогами до оформлення вітальної листівки; допомогти формувати вміння підписувати листівку, складати діалог на тему вітання зі святом; збагачувати та активізувати словниковий запас на основі текстів і вправ за темою уроку; ознайомити учнів з правилами поведінки під час приймання вітання; формувати вміння узагальнювати; виховувати любов до матері, уважне ставлення до рідних і друзів, сприяти моральному розвитку.

 

Обладнання:  шаблони, картки з інструкцією, зразки.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Пролунав дзвінок,

Починається урок.

Працюватиме старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім другім класі

Діти – просто молодці!

  • C:\Users\Администратор\Desktop\9314ed7f00e260e116f432c1ca3d684e.jpg

ІІ. Актуалізація опорних знань

   1. Загадка

Де вона проходить – 
Там травиця сходить,
Квіти розцвітають,
Солов’ї співають.(весна)

  •  Прийде весна і наступить прекрасне свято. Свято усіх жінок, мам, дівчат, бабусь. Як називається це свято
  • Показ малюнка
  • Як люди вітають один одного зі святом?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети уроку

-         Кого вам доводилось вітати із святом? Як ви це робили?

-         Відгадайте загадку:

Найрідніша, наймиліша,

Всіх вона нас пестить, тішить,

Завжди скрізь буває з нами.

Відгадайте, хто це?.. (Мама).

  • А ви любите отримувати вітальні листівки?
  • Як ви гадаєте, який подарунок найкращий?
  • У світі безліч чудових подарунків, та найкращий подарунок це увага, добро, теплі, ласкаві слова, сердечні побажання. Більшість людей так вважає.

І сьогодні ми будемо вчитись правильно писати поздоровлення, складемо привітання для матусі.

 

ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

Прийшов терміновий електронний лист. Цікаво від кого?

Дорогі другокласники-дівчатка!

Сердечно вітаю вас  з 8 Березня. Бажаю успіхів у  навчанні, щастя, здоров’я та святкового настрою. Усміхніться! Тане сніг, щастя падає до ніг.   Нині ваш весняний день, квітів, сонця і пісень!
Хай теплом зігріє він, дружби радісні хвилини.Принесе як дар любов,  усміхайтесь знов і знов!
                                                                                                Соловейко Тіх-тьох!!

  • Кому адресоване вітання?
  • З якою подією вітають ?
  • Що  бажають?
  • Хто вітає ?
  • є всі частини: звернення, поздоровлення, побажання, підпис

V. Закріплення структури тексту вітання.

  1.  Складання структури тексту - вітання
  • Отже, подивіться ще раз на текст. В якому порядку ми маємо використовувати дані слова? (за планом)
  • З чого почнемо? Звертання
  • Які слова використаємо для звернення до мами? (люба, мила, дорога)
  • Як звернемося до товариша? (по імені)
  • Як звернемося до вчителя, вихователя, дорослого (шановна, шановний)
  • Який розділовий знак поставимо вкінці звертання? (!)
  • Що будемо писати після звертання? Поздоровлення, вітання
  • Починають його писати з нового рядка і вказують свято з яким вітають.
  • Після вітання, йде побажання

 

  1. Придумайте текст для вітальної листівки матусі з 8 Березня. Можете скористатися словничком.  Зразок привітання

Люба матусю!

Щиро вітаю тебе з 8 Березня!

Бажаю тобі міцного здоров’я, любові і радості, злагоди й миру.

Нехай щастям буде наповнений кожен твій день.

З любов’ю твій (твоя) син (донька).

3.     Фізкультхвилинка

4.     Складання і записування вітання для матусі

Старайтеся писати без помилок, зважено обирати кожне слово із словничка. Слідкуйте за змістом і послідовністю кожної частини. Закінчуючи думку, не забутьте поставити крапку. А нову думку починайте з великої букви.

5.     Зачитування дітьми складених привітань.

   Поясніть розділові знаки вкінці речень.

 

VІ. Узагальнення знань.

1.     Загадка

Відгадайте загадку.

Хоч і сам не розмовляє,
Але голосно гукає,
Щоб ми могли порозмовляти
І про все на світі взнати.

  1. Складання діалогу(привітання по телефону) -        

Кого б ви хотіли привітати по телефону?

-         Із яким святом?

-         Пригадайте правила ввічливої розмови по телефону.

  • Привітайтеся з тим, хто взяв трубку.
  • Представся.
  • Якщо трубку взяв не той, з ким ти хочеш поговорити, чемно попроси покликати його.
  • Якщо той, з ким ти хочеш поговорити, не може підійти до телефону, вибачься і попрощайся з тим, хто тобі відповів.
  • Під час розмови будь чемним.
  • По телефону довго не розмовляй.
  • Укінці розмови попрощайся.

4.     Робота над віршом

Алло! Алло!
— А вам кого?
— А мені покличте Зою!
— А немає тут такої!
— А ви хто? Алло! Алло!
Але в трубці вже гуло.

Ганна Чубач

Чи відомо нам, хто з ким розмовляє?

— Як ви дізналися, що розмова відбувається по телефону?

— Що означає слово алло? (Я слухаю, слухайте.)

— Чому, на вашу думку, перервалася розмова?

— Як ви вважаєте, хто зі співрозмовників поводився неввічливо?

І. Підсумок уроку

Рефлексія 

  1. Учні висловлюються одним реченням, обираючи початок фрази:
  • Сьогодні я дізнався…
  • Було цікаво…
  • Було складно…
  • Я зрозумів, що…
  • Тепер я зможу…
  • Я навчився…
  • У мене вийшло 
  • Я зміг…

Тепер ви з легкістю можете підписати вітальну листівку на свято будь-кому.

 

 

Використана література: Зошит з розвитку мовлення “ Подружися зі словом ”: навч. посіб. для 2 кл. загальноосвіт. навч. закл. / К.І.Пономарьова – 6 - те вид. – К.: Генеза , 2011. – 56с.: іл.

Особливості розвитку мовлення учнів у початковій школі. Уроки розвитку мовлення в 1-4 класах: навч.-метод. посіб./ К. І. Пономарьова. – 2-ге вид. – К. : Генеза, 2011. – 141с.

http://teacherjournal.in.ua/shkilni-predmeti/mladshaya-shkola/5250-urok-rozvytku-movlennia-vitalna-lystivka-2-klas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 березня 2019
Переглядів
7023
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку