Клас: 2
Урок розвитку зв’язного мовлення. Вітання зі святом.
Мета: ознайомити учнів із структурою і вимогами до оформлення вітальної листівки; допомогти формувати вміння підписувати листівку, складати діалог на тему вітання зі святом; збагачувати та активізувати словниковий запас на основі текстів і вправ за темою уроку; ознайомити учнів з правилами поведінки під час приймання вітання; формувати вміння узагальнювати; виховувати любов до матері, уважне ставлення до рідних і друзів, сприяти моральному розвитку.
Обладнання: шаблони, картки з інструкцією, зразки.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Пролунав дзвінок,
Починається урок.
Працюватиме старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім другім класі
Діти – просто молодці!
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Загадка
Де вона проходить –
Там травиця сходить,
Квіти розцвітають,
Солов’ї співають.(весна)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети уроку
- Кого вам доводилось вітати із святом? Як ви це робили?
- Відгадайте загадку:
Найрідніша, наймиліша,
Всіх вона нас пестить, тішить,
Завжди скрізь буває з нами.
Відгадайте, хто це?.. (Мама).
І сьогодні ми будемо вчитись правильно писати поздоровлення, складемо привітання для матусі.
ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
Прийшов терміновий електронний лист. Цікаво від кого?
Дорогі другокласники-дівчатка!
Сердечно вітаю вас з 8 Березня. Бажаю успіхів у навчанні, щастя, здоров’я та святкового настрою. Усміхніться! Тане сніг, щастя падає до ніг. Нині ваш весняний день, квітів, сонця і пісень!
Хай теплом зігріє він, дружби радісні хвилини.Принесе як дар любов, усміхайтесь знов і знов!
Соловейко Тіх-тьох!!
V. Закріплення структури тексту вітання.
Люба матусю!
Щиро вітаю тебе з 8 Березня!
Бажаю тобі міцного здоров’я, любові і радості, злагоди й миру.
Нехай щастям буде наповнений кожен твій день.
З любов’ю твій (твоя) син (донька).
3. Фізкультхвилинка
4. Складання і записування вітання для матусі
Старайтеся писати без помилок, зважено обирати кожне слово із словничка. Слідкуйте за змістом і послідовністю кожної частини. Закінчуючи думку, не забутьте поставити крапку. А нову думку починайте з великої букви.
5. Зачитування дітьми складених привітань.
Поясніть розділові знаки вкінці речень.
VІ. Узагальнення знань.
1. Загадка
Відгадайте загадку.
Хоч і сам не розмовляє,
Але голосно гукає,
Щоб ми могли порозмовляти
І про все на світі взнати.
Кого б ви хотіли привітати по телефону?
- Із яким святом?
- Пригадайте правила ввічливої розмови по телефону.
4. Робота над віршом
— Алло! Алло!
— А вам кого?
— А мені покличте Зою!
— А немає тут такої!
— А ви хто? Алло! Алло!
Але в трубці вже гуло.
Ганна Чубач
— Чи відомо нам, хто з ким розмовляє?
— Як ви дізналися, що розмова відбувається по телефону?
— Що означає слово алло? (Я слухаю, слухайте.)
— Чому, на вашу думку, перервалася розмова?
— Як ви вважаєте, хто зі співрозмовників поводився неввічливо?
VІІ. Підсумок уроку
Рефлексія
Тепер ви з легкістю можете підписати вітальну листівку на свято будь-кому.
Використана література: Зошит з розвитку мовлення “ Подружися зі словом ”: навч. посіб. для 2 кл. загальноосвіт. навч. закл. / К.І.Пономарьова – 6 - те вид. – К.: Генеза , 2011. – 56с.: іл.
Особливості розвитку мовлення учнів у початковій школі. Уроки розвитку мовлення в 1-4 класах: навч.-метод. посіб./ К. І. Пономарьова. – 2-ге вид. – К. : Генеза, 2011. – 141с.