Тема: Розвиток зв’язного мовлення. Фантазування на основі прочитаного. Інсценізація вистави.
Очікуванні результати: фантазує на основі прочитаного; придумує іншу кінцівку твору; імпровізує з інтонацією, тембром та силою голосу, відтворюючи репліку персонажів; уживає відповідно до ситуації спілкування (тема тижня) лексику; бере участь у виставі, доречно використовує голос та мову тіла.
Хід уроку
І. Емоційне налаштування
- Подаруйте один одному посмішку. Хай гарний настрій допоможе нам плідно попрацювати на уроці.
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Яка у нас зараз пора року?
- Чим особлива осінь?
- Які кольори в осені?
- За що ви любите осінь?
- Осінь – це пора року, що має найбільшу палітру кольорів. Що ранку прокидається чарівниця осінь, бере чарівного пензлика і йде в сад, в поле, в ліс і малює листочки різними кольорами. Все навкруг одягається в золоті шати.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Сьогодні листочки завітали і до нас на урок. Ми з вами зробимо осіннє сонечко з листочків. Листочки ці непрості, вони зачакловані, і для того щоб їх отримати – потрібно потрудитися.
Ми будемо як експерти досліджувати текст
як актори грати
як митці творити картину
А ще багато говорити, сміятися, радіти. І рости, адже все, чого ми навчаємося, робить нас дорослішими!!!
В нас є чимало завдань, за виконання яких, ми отримаємо листочки, а в кінці уроку складемо осінню композицію.
ІІІ. Основна частина
- Тож попрацюємо з твором «Осінній концерт» Оксани Чорновіл
- Як ви гадаєте, про що може розповісти нам цей твір?
- А зараз ми перевіримо чи справдилися ваші передбачення.
- У творі зустрічатимуться такі слова як : диригент, пихкати, задріботіти.
(Учні пробують пояснити значення слова)
Слухання «Осінній концерт» Оксани Чорновіл
- Чи справдилися ваші передбачення?
- Який жанр твору? Чому?
- Про кого ця казка ?
- Скільки інструментів в осінньому оркестрі (4)
- Що знаємо про число 4 ? ( одноцифрове, парне)
- Придумайте іншу кінцівку до твору.
(Сподобалась кінцівка поаплодуйте)
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
- Коли відбувалася подія ?
- За що хотів віддячити Їжачок Осені ? ( блиск каштанів, золоте листя, смачні гриби)
Гра «Так – Ні» ( сигналізують цеглинками LEGO)
- Що з описаного в казці можна побачити ?
Золоте листя.
Спів вітру.
Блискучі каштани.
Скрип дерев
- А що можна почути?
Стукіт каштанів.
Блискучі каштани.
Кленові листочки.
Шум дощових крапельок
- А чи бували ви у лісі?
- А які звуки осені ви відчували, коли були в лісі?
- Діти , а як потрібно поводитись у лісі?
- Яка тема нашого тижня? (Театр)
- А хто головний в театрі?
У виставі бере участь багато акторів. Але якщо кожен актор гратиме, не слухаючи інших, така вистава буде мати успіх? Чому?
- Тому на репетиціях режисер управляє ними.
- А хто ще долучається до створення вистави?
Діти називають та описують, що робить
(Декоратор, костюмер, гример, звукооператор)
- Щоб потрапити на концерт потрібен…(квиток)
- Ціна квитка 7 гривень. У вашій кишені 10 гривень. Яку решту вам дасть касир?
-Сьогодні ми з вами відчуємо як це бути актором та інсценізуємо виставу «Осінній концерт»
- Я буду режисером. А ви талановиті актори.
Згадаємо правила роботи в групах
Діти діляться на групки: каштани, листячко, вітер, дерева, крапельки.
-Костюмери заздалегідь приготували костюми.
Репетиція :
Каштани: стукають каштанами об парти
Листячко: шарудять папером
Вітер: дмухають Д-уууууууу!
Дерева: махають руками Скрип –скрип-скрип
Крапельки: Кап, кап пальчиками перебирають на парті.
-Супер.
-А грати ми будемо під мелодію італійського композитора Антоніо Вівальді «Осінь». Він теж любив цю пору року і оспівував її красу в своїх мелодіях .
Звучить мелодія і відбувається вистава
Осінній концерт Оксана Чорновіл
Якось Їжачок вирішив зробити Осені подарунок. Він дуже хотів віддячити їй за блискучі каштани, золоте листя і смачні грибочки.
— А що коли я влаштую для неї справжній концерт?! — подумав Їжачок.
Пихкаючи, він забрався на пеньок і, мов диригент, змахнув гілочками.
Застукотіли каштани, уявивши, що грають на барабанах: «Стук-стук»
Зашелестіло пожовкле листячко « Ш-ш-ш-ш!»
Заспівав вітер, щосили дмухаючи у свою дудку:«Д-у-у-у-у-у!»
Заграли дерева, повільно погойдуючись під пісню вітру-дударика: «Скрип-скрип»
Аж раптом…
Зашуміли дощові крапельки: «Кап-кап-кап»
Їжачок спочатку засмутився — дощик зашкодив такому чудовому концерту! А потім здогадався: «Це ж мені Осінь так аплодує!»
І задоволений Їжачок швидко задріботів маленькими ніжками до своєї домівки.
-Чи сподобалося вам бути акторами?
- Оцініть свою роботу (пальчиком)
- А чи бували ви на справжньому концерті?
- Які враження у вас залишилися?
- Ви дуже плідно попрацювали та отримали листочки. Тож давайте листочки подаруємо сонечку.
- У нас вийшла чудова осіння композиція. Сьогодні це створене сонечко буде дарувати нам всім тепло та радість.
Рефлексія «Зірочки»
Я дізнався…
Мені сподобалося…
Я навчився…
Я тепер можу…
Вдома обов’язково розповім про …