1
Урок розвитку зв’язного мовлення
Тема. Будуємо текст. Відновлення тексту з деформованих складових частин. Опис білочки.
Мета. Поглибити знання учнів про будову тексту, закріпити уявлення учнів про засоби зв’язку між реченнями в тексті, вміння добирати слова, близькі за значенням та уникати повторів,вчити відновлювати текст з деформованих складових частин, розвивати пам'ять, образність мислення, уміння послідовно формулювати думки і поєднувати їх у складному викладанні; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи, бережне ставлення до тварин.
Обладнання: мультимедійна дошка, диски «Презентація…», «Українська мова».
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
1. Вступне слово вчителя.
- Ми, дорослі і діти, - частинка живої природи – так часто не помічаємо навколишньої краси, не звертаємо уваги на наших менших друзів. Сьогодні я хочу нагадати вам, що поруч стільки прекрасного, доброго, треба тільки подивитися на світ іншими очима.
А про що і про кого ми будемо сьогодні говорити на уроці зв’язного мовлення ви мені скажете, коли переглянете окремі кадри на екрані.
(слайд №1)- організаційний момент
(слайд №2)- сліди і голос лисички
(слайд №3)- сліди і голос білочки
ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
(слайд №4)- лист від білочки
Щоб з вами не траплялось подібних ситуацій, ми сьогодні на уроці ще раз….
(слайд №5)- завдання уроку
ІІІ. РОБОТА З МОВНИМ МАТЕРІАЛОМ.
(слайд №6-10)- продовж думку
(слайд №11) – розповіді учнів про білочку
(слайд №12)- текст з повторами
(слайд №13)- слова близькі за значенням
(слайд №14)- сенкан «Білочка»
(Діти працюють самостійно. По закінченні – перевіряємо 3-4 роботи. Тим часом – міняю диск – «Українська мова»)
(робота з деформованим текстом про білочку)
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
(Тим часом – міняю диск – «Презентація»)
ІV. КУБУВАННЯ
Колективне складання твору «Лісова ласунка»
(слайд №15)- опиши (хто або що це?)
(слайд №16)- порівняй (на що схоже?)
(слайд №17)- аналізуй ( звідки це?)
(слайд №18)- асоціація (про що згадуєш?)
(слайд №19)- застосуй (для чого це?)
(слайд №20)- аргументи (за і проти)
Зачитування декількох робіт учнями
(Тим часом – міняю диск – «Українська мова»)
V. ПІДСУМОК УРОКУ.
(тест «Текст і речення»)
(Діти працюють самостійно, я міняю диск «Презентація»)
(слайд №21)- лист від білочки
(слайд №22)- сьогодні на уроці…
(слайд №23)- до побачення…