Урок Розвиток зв'язного мовлення "Опис білочки"

Про матеріал
Дана розробка уроку розвитку зв’язного мовлення спрямована на розвиток в учнів умінь складати письмовий опис тварин (Білочки); поглиблення їхніх знань про типи текстів; розвиток та збагачення словникового запасу учнів
Перегляд файлу

1

 

Урок розвитку зв’язного мовлення

Тема. Будуємо текст. Відновлення тексту з деформованих складових частин. Опис білочки.

Мета. Поглибити знання учнів про будову тексту, закріпити уявлення учнів про засоби зв’язку між реченнями в тексті, вміння добирати слова, близькі за значенням та уникати повторів,вчити відновлювати текст з деформованих складових частин, розвивати пам'ять, образність мислення, уміння послідовно формулювати думки і поєднувати їх у складному викладанні; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи, бережне ставлення до тварин.

Обладнання: мультимедійна дошка, диски «Презентація…», «Українська мова».

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

1. Вступне слово вчителя.

     - Ми, дорослі і діти, - частинка живої природи – так часто не помічаємо навколишньої краси, не звертаємо уваги на наших менших друзів. Сьогодні я хочу нагадати вам, що поруч стільки прекрасного, доброго, треба тільки подивитися на світ іншими очима.

      А про що і про кого ми будемо сьогодні говорити на уроці зв’язного мовлення ви мені скажете, коли переглянете окремі кадри на екрані.

  • І так, налаштовуємось на цікаву і плідну роботу.

(слайд №1)- організаційний момент

  • А тепер відгадуємо з ким у нас відбудеться зустріч на уроці. Будьте уважними, відновлюйте свої набуті знання.

(слайд №2)- сліди і голос лисички

(слайд №3)- сліди і голос білочки

  • Ви дуже добре впорались з даним завданням і зрозуміли, що зустріч у нас відбудеться з БІЛОЧКОЮ  -  прекрасною мешканкою наших лісів.

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

  • Білочка вам на урок принесла якесь чи то повідомлення, чи листа, чи записку, я не змогла розібратись, тому хочу, щоб ви переглянули і мені допомогли визначитись.

(слайд №4)- лист від білочки

  • Чому ви не змогли прочитати цей запис?
  • Отже тема сьогоднішнього уроку «Будуємо текст»

Щоб з вами не траплялось подібних ситуацій, ми сьогодні на уроці ще раз….

  (слайд №5)- завдання уроку

ІІІ. РОБОТА З МОВНИМ МАТЕРІАЛОМ.

  • А тепер перевіримо ваші знання про текст, набуті  у 2 класі.
  • Гра «Продовж думку»

(слайд №6-10)- продовж думку

  • Дітки, ви сьогодні готувались до уроку і принесли свої цікаві повідомлення про нашу гостю – білочку. Давайте поділимось своїми матеріалами один з одним і послухаємо ваші розповіді.

       (слайд №11) – розповіді учнів про білочку

  • Я теж готувалась до уроку і принесла таке повідомлення. Ознайомтесь.

(слайд №12)- текст з повторами

  • Чи цікаве моє повідомлення?
  • Чи все вам у ньому сподобалось?
  • Що я зробила невірно?
  • Як треба було побудувати текст?
  • Давайте всі разом підберемо слова близькі за значенням до слова БІЛОЧКА.

(слайд №13)- слова близькі за значенням

  • А тепер самостійно складіть сенкан про білочку.

(слайд №14)- сенкан «Білочка»

(Діти працюють самостійно. По закінченні – перевіряємо 3-4 роботи. Тим часом – міняю диск – «Українська мова»)

  • Діти, білочці у Лісовій школі дали завдання – написати текст про свої заняття. Речення вони в школі придумували всі разом. А от скласти їх в певному порядку, щоб вийшов текст, їм сказали самостійно. А вона сама не може справитись і просить вашої допомоги.

(робота з деформованим текстом про білочку)

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

(Тим часом – міняю диск – «Презентація»)

  • А тепер ми попробуємо самостійно скласти розповідь про білочку, описати її. Це ми зробимо разом за допомогою нашого чарівного кубика-рубика.

ІV. КУБУВАННЯ

      Колективне складання твору «Лісова ласунка»

  • Доберіть заголовок до тексту.

(слайд №15)- опиши (хто або що це?)

(слайд №16)- порівняй (на що схоже?)

(слайд №17)- аналізуй ( звідки це?)

(слайд №18)- асоціація (про що згадуєш?)

(слайд №19)- застосуй (для чого це?)

(слайд №20)- аргументи (за і проти)

       Зачитування декількох робіт учнями

(Тим часом – міняю диск – «Українська мова»)

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ.

  • Закріпимо свої знання про текст тестом, який приготувала нам білочка.

(тест «Текст і речення»)

  • Завдання – складіть, будь ласка спонукальне речення, щоб ви хотіли побажати білочці?

(Діти працюють самостійно, я міняю диск «Презентація»)

  • Підсумувавши всі звої знання про текст і речення, чи зможете ви тепер прочитати листа від білочки?

(слайд №21)- лист від білочки

(слайд №22)- сьогодні на уроці…

(слайд №23)- до побачення…

docx
Додано
9 жовтня 2022
Переглядів
641
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку