Урок. "Розвязування задач з теми 'Перпендикулярність прямої і площини'"

Про матеріал
Розробка до уроку допоможе закріпити вміння і навички розв'язування задач на перпендикулярність прямих і площин у просторі
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку з геометрії

на тему:

 Розв’язування задач з теми

«Перпендикулярність прямої і площини»

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                         

 

 

 

 

                                                                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Розв'язування задач з теми «Перпендикулярність прямої і площини».

Мета:

  • закріплення вмінь і навичок розв’язання задач на перпендикулярність прямих і площин у просторі;
  • розвивати просторову уяву, логічне мислення;
  • виховувати чесність, відповідальність, культуру математичних записів та мови.

Тип уроку: застовування знань, умінь і навичок

Обладнання. Мультимедійна презентація, підручник, креслярський набір

 

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Привітання. Перевірка присутності  учнів. Готовність учнів до уроку

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Наявність домашньої роботи у зошитах, перевірка правильності розв’язання шляхом усного коментування відповідей.

IIІ. Актуалізація опорних знань.

Математичний диктант

  1. Дано зображення куба

 

Користуючись зображенням, запишіть:

1)  площину, яка проходить через точку В прямої AВ і перпендику­лярна до неї; (2 бали)

2)  пряму, яка перпендикулярна до площини АВС і проходить через точку D; (2 бали)

3)  пряму, яка перпендикулярна до площини АВС і проходить через точку ; (2 бали

4)  площину, яка перпендикулярна до прямої BD; (2 бали)

5)  прямі, які перпендикулярні до площини АВС; (2 бали)

6)  площини, які перпендикулярні до прямої DC. (2 бали)

Відповіді. 1) (В); 2) D; 3) ; 4) (AВ); 5) D і ; 6) (AD) і (C).

III. Розв'язування задач.

Задачі розв'язуються біля дошки з коментуванням.

Задача 1. Побудувати переріз правильного тетраедра АВСD площиною, що перпендикулярна до ребра АВ і проходить через його середину. Знайти площу перерізу, якщо АВ = 12 см.     

Дано: АВСD — тетраедр, АВ = 12 см, МА = МВ.

Побудувати: а АВ.

Знайти:.

Розв'язання

У площині ∆ АВС через точку М проведемо СМ АВ. У площині ∆ АВD через точку М прове­демо АВ.

∆ DМС є шуканим перерізом тетраедра АВСD .

АВС = ∆ АBD, тому  СМ = DМ. Довжина відрізка СМ дорівнює АС∙см; СМ = 6 см.

Знайдемо площу ∆ DМС за формулою Герона: .

(см).

(см2).

Відповідь.  см2.

https://konspekta.net/pdnrru/baza1/13120643761.files/image082.jpg                             Задача 2. Прямі AB, AC і AD попарно перпендикулярні. Знайдіть відрізок CD якщо: 1) AB =3 см, BC =7 см , AD = 1,5 см ; 2) BD = 9 см , BC= 16 см , AD = 5 см; 3) AB =a, BC =b, AD = c;

 

                  Дано: AB AC, ABAD, ACAD

                              AB =3 см, BC =7 см , AD = 1,5 см ;

                              BD = 9 см , BC= 16 см , AD = 5 см;

                                                                             AB =a, BC =b, AD = c.

                                                                Знайти: CD

                                    Розв'язання

За умовою https://konspekta.net/pdnrru/baza1/13120643761.files/image084.gif https://konspekta.net/pdnrru/baza1/13120643761.files/image086.gif https://konspekta.net/pdnrru/baza1/13120643761.files/image088.gif отже, https://konspekta.net/pdnrru/baza1/13120643761.files/image090.gif https://konspekta.net/pdnrru/baza1/13120643761.files/image092.gif 

 Прямокутні. Знайдемо довжину сторони DC.

  1.   Розглянемо 

використаємо теорему Піфагора для прямокутного трикутника

 

Відповідь. 1) 6,5 см; 2) 15 см; 3)

Задача 3.  Доведіть, що через будь-яку точку А можна провести пряму, перпендикулярну до даної площини.

  https://konspekta.net/pdnrru/baza1/13120643761.files/image068.jpg

Доведення.

Проведемо у площині   дві прямі b і с, що перетинаються. Через точку їх перетину проведемо площини і , перпендикулярні до прямих b і с відповідно. Перетином їх буде пряма а. Пряма а перпендикулярна до прямих b і с, отже, і до площини  . Проведемо тепер через точку А пряму d, паралельну а. За теоремою 3 (Якщо площина перпендикулярна до однієї з двох паралельних прямих, то вона перпендикулярна й до другої) вона перпендикулярна до площини

 

IV. Підсумок уроку.

Відповіді на запитання учнів

Оцінювання учнів

V. Домашнє завдання.

Зробити завдання  з розв’язком в зошиті за відповідним посиланням https://learningapps.org/view1464471

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Овчар Олена Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 лютого 2022
Переглядів
4817
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку