22 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити урок цікавим: перевірені лайфхаки

Урок "Ручні стібки та строчки. Машинна вишивка. Використання комп’ютерної техніки у вишиванні."

Про матеріал

Метою уроку єознайомлення з використанням комп'ютерної техніки у вишиванні; формування вмінь розпізнавати ручні та машинні шви; удосконалення навичок роботи ручними швами; розвиток уяви, пізнавальних інтересів учнів; виховання культури праці.

Перегляд файлу

ТЕМА: Ручні стібки та строчки. Машинна вишивка. Використання комп’ютерної техніки у вишиванні.

Мета: ознайомлення з використанням комп’ютерної техніки у вишиванні; формування вмінь розпізнавати ручні та машинні шви; удосконалення навичок роботи ручними швами; розвиток уяви, пізнавальних інтересів учнів; виховання культури праці.

Інструменти, матеріали, наочність: зразки вишиванок, виконаних уручну й на машинці,

зразки ручних швів, швацьке приладдя.

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організаційний момент

ІІ. Повторення і закріплення матеріалу

1. Індивідуальна робота

• Схематично зобразити шов «уперед голку» та його варіанти.

• На схематичному зображенні шва «вперед голку» позначити цифрами послідовність його виконання.

2. Фронтальне опитування (або тестування)

• Визначити правильні відповіді:

а) Вишивати швом «уперед голку» необхідно по косій лінії.

б) Стібки шва «вперед голку» повинні бути однакової довжини.

в) Довжина стібків шва «назад голкою» може бути різною.

г) Вишивати швом «уперед голку» можна лише вздовж ниток основи.

д) Вишивати швом «уперед голку» можна лише вздовж ниток піткання.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Розгляньте зразки вишиванок.

• Як на вашу думку, де вишивка машинна, а де ручна?

• Чому ви так вирішили?

• Чи є переваги машинного вишивання?

ІV. Мотивація навчальної діяльності

Зараз вишивкою займаються на всій території України. Її функція — оздоблення одягу й предметів хатнього вжитку. Останні десятиліття докорінно змінили побут народу та його моральну культуру під впливом нових форм життя. Зберігаючи й розвиваючи традиції минулого, сучасні майстри виготовляють вироби з урахуванням нових естетичних вимог, використовують сучасні технології та сучасне обладнання.

V. Повідомлення теми уроку

VI. Постановка завдань перед учнями

VII. Вивчення нового матеріалу

1. Поняття «шов», його різновиди. Робота в зошитах

Свою назву шви отримують від способу накладання стібків. Деталі швейних виробів з’єднуються між собою швейними нитками за допомогою голки. Тканина, з якої шиють або на якій вишивають, та нитка, якою шиють або вишивають, називається робочою. Місце, у якому голка входить у тканину, називається прокол, а довжина нитки між двома проколами — стібок. Ряд однакових стібків утворюють шов. У шитті швом називають місце з’єднання окремих деталей виробу нитками. Відстань від краю тканини до шва називають шириною. У вишиванні швом називають техніку виконання вишивки. Назви більшості швів походять від способу накладання стібків на тканину: «хрестик», «ланцюжок», «козлик», «качалочка» тощо. Відомо більш як 100 видів швів у народній вишивці. Стібки за способом виконання бувають ручні та машинні. Деякі стібки вам відомі з початкової школи.

http://notatka.at.ua/_pu/16/28645527.jpg

Найпростіші види швів називають початковими або рушниковими і застосовують найчастіше в обробці виробів, а також у вишиванні. Відповідно з державними стандартами шви мають умовні.

2. Використання комп’ютерної техніки у вишиванні

У наш час трудомістка ручна праця замінюється на машинну. У промисловості використовують півавтоматичні та автоматичні вишивальні машини з комп’ю терним керуванням. Це дає певні переваги: покращується якість роботи, збільшується ефективність праці, можна об’єднувати різні технології оздоблення, створювати унікальний стиль, тиражувати екземпляри. Комп’ютеризовані вишивальні машини поділяються на промислові, напівпромислові та побутові. Промисловими вишивальними машинами можна одночасно вишивати кілька виробів із будь-якого матеріалу. Вони мають великі розміри, різні види п’ялець, кілька головок (від 1 до 24), є швидкісними й управляються за допомогою комп’ютера, за яким стежить дизайнер-програміст. Напівпромислові вишивальні машини оснащені кількома голками для швидкісної вишивки, рідкокристалічними дисплеями

й розширеними органами управління, які уможливлюють редагування на машині. Деякі машини підключаються до комп’ютера, на якому встановлено відповідне програмне забезпечення. Побутові вишивальні машини розраховані на використання в ательє, експериментальних відділах виробництва одягу, у будинках моди, домашніх умовах. Вони надійні, універсальні, можуть працювати в тривалому режимі. Ці машини мають різні пристосування, що дає можливість вишивати різноманітні вироби будь-якою технікою вишивання. Але на таких машинах одночасно можна вишити лише один зразок. Крім того, біля такої машини повинен бути працівник, щоб замінювати нитки. Швейно-вишивальна машина працює в будь-якій класичній техніці вишивання: від хрестика й мережки до різноманітних видів гладі. У процесі вишивання потрібно своєчасно міняти нитки, про що машина попереджає завчасно. Останнє слово в розвитку технології вишивки за промисловими лазерами, які використовують для вирізування та гравірування текстильних матеріалів.

3. Повторення правил безпечної праці під час виконання практичної роботи

VIII. Практична робота. За допомогою вивчених ручних швів допомогти героям відомих казок: пришити оборку на сукні Мальвіни та оздобити фартушок Червоної Шапочки.

ІХ. Підведення підсумків уроку

1. Що називають швом?

2. Наведіть приклади з’єднувальних швів.

3. Чи можна крайові шви перетворити на оздоблювальні?

Х. Домашнє завдання

Підготувати інструменти й матеріали для створення ескізу для вишивання.

ХІ. Оцінювання роботи учнів на уроці

ХІІ. Прибирання робочого місця і приміщення

 

docx
Додано
28 жовтня 2018
Переглядів
299
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку