План-конспект
уроку фізичної культури
з елементами футболу для учнів 3 класу
Тема: Ігри-естафети з м’ячем: «Рух - заради здоров’я»
Завдання: Повторити теоретико-методичні знання учнів з теми «Футбол». Продовжити навчання техніки удару по м'ячу внутрішньою стороною стопи і зупинки м’яча підошвою. Розвивати витривалість, спритність, вміння орієнтуватися в грі в процесі виконання вправ. Сприяти зміцненню рухового апарата, оволодінню життєво необхідними руховими діями і навичками, підвищувати рівень фізичної підготовленості. Виховувати в учнів потребу у систематичних заняттях фізичною культурою, увагу, свідоме ставлення до власного здоров'я, почуття дружби, колективізму, взаємовиручки.
Інвентар: Футбольні м’ячі, кеглі, секундомір, обручі, олівці.
Спортивний зал оснащений необхідною для музичного супроводу апаратурою. На стінах лозунги з написами прислів’їв та гасел про здоров’я.
Хід уроку
Зміст |
Дозу вання |
Організаційно-методичні вказівки |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Підготовча частина 15 хв. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Під звуки спортивного маршу діти заходять у спортивний зал.
2. Шикування, рапорт, привітання.
3. Завдання: «Діти, на електронну адресу нашої школи надійшов відеолист від вашого однолітка. Давайте подивимося це звернення. Ну що, допоможемо Сергійкові? Краще один раз побачити, ніж сто раз почути! Я хочу запропонувати вам ігри-естафети з м’ячем, тому що знаю що ви дуже любите грати у футбол. А от що ви знаєте про футбол ми перевіримо під час проведення естафет та конкурсів. Але спочатку перевіримо своє самопочуття й повторимо правила поведінки та техніки безпеки під час проведення уроку. 4. Вимірювання ЧСС
5. Теоретико-методичні завдання: - про що повинен пам’ятати учень заходячи у спортивний зал? - які правила повинні виконувати учні на уроці?
6. Для того щоб правильно орієнтуватися у спортивному залі, давайте повторимо стройові вправи: - повороти ліворуч, праворуч, кругом; - перешикування з однієї шеренги у дві й навпаки; - ходьба на місці;
7. Різновиди ходьби і бігу: - ходьба на носках; - на п’ятках; - за зовнішній і внутрішній стороні стопи; - на пів присід (ходьба футболіста); - у повному присіді; - ходьба з високо піднятими колінами; - біг підпюбцем; - гладкий біг.
8. ЗРВ з м’ячем.
|
30"
30"
1,5'
1'
1,5'
30"
2,5'
5' - 7' |
1. В колоні по 1
2. Рапорт і привітання після розрахунку.
3. Діти переглядають відеозвернення: Привіт, друзі!!! Мене звати Сергій. Я навчаюсь у 3 класі. До Всесвітнього Дня здоров'я, який проходить у квітні, наша вчителька фізичної культури попросила підготувати спортивні конкурси, ігри, естафети. Допоможіть мені, будь ласка. Завчасно вам вдячний. Всі конкурси знімаються на відео.
4. ЧСС у спокійному стані 80 – 90 уд/сек
5. Слідкувати за правильними відповідями: - заходити в зал з дозволу вчителя; - мати спортивну форму; - вправи виконувати за командою вчителя; - тримати дистанцію при виконанні вправ поточним методом; - не штовхатися. 6. Виконання вправ по команді.
7. Вправи виконуються під музичний супровід. Слідкувати за дистанцією, за диханням.
8. Правильне виконання вправ. Повторювати кожну вправу 4 – 6 разів |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Основна частина 20 хвилин |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Шикування, повторення правил проведення естафет. 2. Ігри-естафети:
● «Принеси м’яч» (На відстані 7 м від команд розміщені обручі з м’ячами. За сигналом вчителя, направляючі біжать змійкою до обручів, забирають м’яч, повертаючись, передають м’яч наступному учасникові. Той з м’ячем добігає до обруча, де залишає м’яч. Повертається назад і передає естафету дотиком руки наступному гравцеві.
Команди стоять за капітаном в колону по одному. У капітанів волейбольний м’яч, який вони затискають між колінами, а в руках гімнастична палиця, яку тримають обома руками (руки витягнуті вперед). За командою, рухаючись стрибками, оббігають орієнтир (кеглю) на відстані 7 – 8 м, беруть м’яч в руки і біжать до своїх команд. Передають м’яч і гімнастичну палицю другому гравцю. Стрибки виконують всі гравці. Правила: Якщо м’яч випав, потрібно повернутись на те місце, де він випав, затиснути його колінами і продовжити естафету.
Проти кожної команди на відстані 6 м установлюються квадратом 4 кеглі. Кожен гравець повинен м’ячем збити кеглі. Потім побігти за м’ячем і передати його наступному.
По 4 гравця стоять в колоні навпроти одна до одної на відстані 5 м. Перший гравець однієї з команди передає м’яч внутрішньою стороною стопи першому гравцю групи, яка стоїть навпроти і біжить в кінець цієї колони. Гравець, який отримав м’яч, передає другому гравцю протилежної колони і біжить в кінець тієї ж колони. Як тільки колони помінялися місцями, гра закінчується.
За одну хвилину кожна команда повинна розгадати кросворд-цікавнку ЗНАЙДИ СЛОВО
Команди стоять за капітаном в колону по одному, руки підняті вгору. У капітана м’яч. За командою капітан над головою починає передавати м’яч наступному учаснику. Останній учасник, отримавши м’яч, біжить з лівої сторони команди і стає перед капітаном.
Команди стоять за капітаном в колону по одному, поставивши ноги нарізно. Футбольний м’яч передати між ногами. Останній учасник, отримавши м’яч, біжить з лівої сторони команди і стає перед капітаном.
Команди, пошикувавшись у коло через одного, передають м’яч внутрішньою стороною стопи по колу своїй команді. (Гру можна повторити 2 -3 рази) |
|
1. Правила: - не виштовхувати попереднього гравця; - не виходити за межі лінії старту; - чекати на передачу естафети; - оббігти орієнтир фінішу. - грати чесно і поважати суперника.
Олімпія, Греція, баскетбол, хокей, корзина, воротар, чемпіон, Афіни, футбол, суддя
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Заключна частина 5 хвилин |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Шикування
2. Вправи на відновлення дихання. Вимірювання ЧСС
3. Підсумок уроку, нагадування про домашнє завдання
4. Гра на увагу: «Будь уважним», «Хвилинка»
5. Перехід до класу |
|
1. У шеренгу по 1
2. Виконання вправ поточним методом
3. Дати оцінку роботі на уроці, нагадати про виконання ранкової зарядки. 4. Слідкувати за правилами гри
5. В колону по 2 на дистанції 0,5 м. |