Урок "Рухи рослин та причини які їх зумовлюють"

Про матеріал
метою є формування поняття про основні типи рухів рослин та причини ,що їх зумовлюють; розвивати вміння порівнювати , встановлювати взаємозв’язки «причина-наслідок»; виховувати допитливого , екологічно грамотного громадянина.
Перегляд файлу

Біологія 6 клас                 Урок № 26                           Дата ______

 

Тема. Рухи рослин

Мета: Сформувати поняття про основні типи рухів рослин та причини ,що їх зумовлюють; розвивати вміння порівнювати , встановлювати взаємозв’язки «причина-наслідок»; виховувати допитливого , екологічно грамотного громадянина.

Завдання уроку :

  1. Познайомитися з основними типами рухів рослин.
  2. Виявити причини, що викликають рухи рослин.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Терміни і поняття: рухи рослин, ростові рухи, тропізми , настії, тургорні рухи.

Обладнання: презентація «Рухи рослин», «Квітковий годинник», портрет Ліннея, фрагмент відеофільму «Рух рослин», проросла квасоля, горох, туш, чашка Петрі.

Хід уроку

І. Організація роботи

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Фронтальна бесіда

1. Яку функцію виконують вегетативні органи рослин?

2. Чи може рослина рухатися як тварина?

IІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Розповідь вчителя

Проблемне запитання : У чому ж секрет рухів рослин?

ІV.Повідомлення теми уроку та завдань для учнів. (Запис в зошити)

V. Засвоєння нових знань

  • Надання інформації

Розповідь учителя, самостійна робота з підручником.

  • Сприйняття інформації

Самостійна робота з підручником. Складання опорної схеми «Рухи рослин».

Описание: https://docviewer.yandex.ua/htmlimage?id=14ut-jigfoxnuriezbp8qhi7ta5feq21cprfpd0cicix7xq37mvql1gt6pt3kawl1layufgukfl2j52vsi7961atuf2pqlz6p154irin&name=image-q8FR2MeZC342o7Kw2J.png&uid=0

Описание: C:\Users\OkGo\Desktop\htmlimage10.png

 

Діти виписують в зошити основні терміни: тропізми, настії, ростові рухи, гігроскопічні рухи, самостійні рухи.

  • Усвідомлення нових знань

Запитання до учнів:

  1. Що може бути джерелом подразнення?
  2. Як джерела подразнення можуть впливати на рослину та інші організми?
  3. Яке значення мають видозміни листка?

Дослідницький етап.

Випереджувальне дослідницьке завдання .

Учні отримали випереджувальні завдання дослідницького і пошукового характеру , зараз заслухаємо результати їх дослідження.

Завдання групи №1.

Підготувати інформацію про «Квітковий годинник»

Відомий шведський натураліст Карл Лінней помітив , що квітки рослин з великими яскравими пелюстками розкриваються і закриваються періодично протягом доби і розробив такий «квітковий годинник». Ледве настане світанок першими відкриваються вогники маком , блакитні очі льону. Пізніше відкриваються сонячні кульки кульбабок, квітки цикорію, осоту городнього . Ввечері розцвітає матіола та нічна красуня , а латаття біле закриває пелюстки.

Завдання для групи №2. Дослід «Ріст кореня».

Хід роботи

Візьміть кілька проростків фасолі , нанесіть на них тушшю поперечні риски на відстані 2 мм одна від одної . Помістіть проросток у чашку залитою з невеликою кількості води (на дні).

- Запам'ятовування інформації

1. В якій частині корення відстань між мітками збільшилася?

2. Як і за рахунок чого корінь росте в довжину?

3. Що відбудеться з коренем , якщо в нього відрізати верхівку?

4. Складіть звіт про пророблену роботу, результати спостережень , зробіть висновок.

Завдання для групи №3.Дослід «Спостереження рухів рослин».

Хід роботи

Проростіть кілька насінин гороху. Пророслі насінини прикріпіть шпилькою до гумової пробки, що лежить у тарілці. На дно тарілки налийте воду. У кількох проростків відріжте кінчики коренів . Тарілку з проростками накрийте скляним ковпаком чи банкою. На другий день спостерігайте, як змінилося положення коренів в обох випадках.

- Запам'ятовування інформації

1. Чому змінилося положення кореня?

2. Яке значення кореня в житті рослин?

3. Що таке геотропізм?

4. Складіть звіт про пророблену роботу, результати спостережень , зробіть висновок.

VІІ. Первинний контроль знань.

«Термінологічне лото».

На дошці прикріплені аркуші з номерами, на зворотному боці яких записані терміни. Учні виходять до дошки, вибирають аркуш дають визначення терміну.

Наприклад: вусики винограду, настії, ростові рухи, геотропізми.

VІІІ. Узагальнення та систематизація знань.

Знаходження відповідностей «Знайди пару»

  1. Опускання листків мімози а) настії
  2. Закручування вусами винограду та огірків б) активне переміщення організму
  3. Ріст пагона вгору в) тургорні рухи
  4. Повертання соняшника за сонцем г) геотропізми
  5. Розкривання квіток вранці д) фототропізми
  6. Рух хламідомонади ж) самостійні рухи

Відповідь на проблемне запитання поставлене на початку уроку

У чому секрет рухів рослин?

IX. Підведення підсумків.

Учні наводять приклади найцікавіших фактів , що розглядались на уроці, дають самооцінку роботи, оцінювання роботи учнів учителем.

X. Домашнє завдання.

Опрацювати параграф «Рухи рослин»,підготувати відповіді на контрольні запитання в кінці параграфа, за бажанням скласти кросворд «Рухи рослин».

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ільницька Ірина Іванівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 серпня 2019
Переглядів
6837
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку