Я досліджую світ
4 клас
Урок розробила й провела вчитель
КЗ «Красноріченський ліцей»
Павленко Алла Анатоліївна
Тема: Рухи Землі і їх наслідки. Обертання Землі навколо своєї осі.
Мета: навчальна: вдосконалювати знання про планети Сонячної системи; познайомити здобувачів освіти з обертанням Землі навколо своєї осі; вчити визначати час за квітами; розвивати мовлення учнів , увагу, вміння аналізувати; виховувати інтерес до навчальної праці, старанність, наполегливість, ціннісне ставлення до краси навколишньої природи.
Методи і прийоми: «Криголам», пошук відповідностей, метод рефлексії, метод емпатії, «інтерв’ю.
Обладнання: підручник «Я досліджую світ» (автор: Н. Бібік, Г. Бондарчук), презентація до уроку,ноутбук,годинники, олівці, глобус, аркуші, лампа, Multimind
Тип уроку: комбінований
Перебіг уроку:
I Організаційний момент
Щоб урок пройшов не марно і змістовно, ми повинні гарно працювати.
Які ми маємо бути?
Вправа «Криголам»
У – уважні
Р – розумні
О – організовані
К – кмітливі.
II Актуалізація опорних знань
Девіз уроку: Сидимо (рівно),
Міркуємо (швидко),
Відповідаємо (правильно).
Пишемо (гарно). Настрій (супер),
Погода(клас),
До роботи (все гаразд).
Учні: ми дружні, працьовиті, доб’ємося свого.
Девіз нашого класу: один за всіх. Всі за одного.
III Мотивація навчальної діяльності
Тема уроку: «Рухи Землі і їх наслідки. Обертання Землі навколо своєї осі».
Етапи уроку (Метод «Кубування»)
Трішки попрацюйте.
Все запам’ятайте.
І завдання ці для вас.
Але ще ми не грали.
Де ж знання ми застосуємо?
IV Робота з підручником
Трішки попрацюйте.
Все запам’ятайте.
І завдання ці для вас.
Учитель: Астрономи встановили, що планета Земля здійснює кілька видів рухів. З давніх часів відомо два основні рухи: наша планета обертається навколо своєї осі та рухається навколо Сонця.
Але ще ми не грали.
Учитель: Діти, давайте поставимо глобус - модель Землі проти лампи.
Порівняємо, яка його частина освітлена, а яка залишається в тіні. Чому? Повільно обертайте глобус навколо осі. Спостерігайте, як змінюється освітлення його поверхні.
Учитель: Живі організми не тільки відрізняють день від ночі, а й уміють користуватися своїм «живим годинником».
Фізкультхвилинка (під музику)
V Робота з Multimind
( На екрані – казкові герої Луно і Лексі розповідають , як відкриваються і закриваються рослини у сонячну погоду і дають свої завдання. Діти їх виконують. Далі герої розповідають про тварин, які з них активні вранці і вдень, а інші – увечері й уночі, досліджують за допомогою яких органів ми сприймаємо Сонце, Місяць, Землю?)
VI Робота з годинником. Робота в групах.
Учитель: Як визначити час за квітами? Об’єднайтеся в групи і поспостерігайте за квітами у своїй місцевості. Коли вони відкриваються , а коли - закриваються? Створіть свій квітковий годинник за зразком. (На аркуш паперу кладемо годинники і навколо них малюємо квіти. (Зразок спроектовано на екран)
VII Підсумок уроку. Рефлексія.
Де ж знання ми застосуємо?
Учитель: Чи справдилися наші очікування?
Самооцінка