Урок "Рухи Землі і їх наслідки. Обертання Землі навколо своєї осі.

Про матеріал
Здобувачі освіти мають можливість вдосконалити знання про планети Сонячної системи; ознайомитися з обертанням Землі навколо своєї осі; діти вчаться визначати час за квітами. Використані методи і прийоми: «Криголам», пошук відповідностей, метод рефлексії, метод емпатії, «інтерв’ю. Обладнання: підручник «Я досліджую світ» (автор: Н. Бібік, Г. Бондарчук), презентація до уроку,ноутбук,годинники, олівці, глобус, аркуші, лампа, Multimind Тип уроку: комбінований
Перегляд файлу

Я досліджую світ

 4 клас

Урок розробила й провела вчитель

КЗ «Красноріченський ліцей»

Павленко Алла Анатоліївна

Тема: Рухи Землі і їх наслідки. Обертання Землі навколо своєї осі.

Мета: навчальна: вдосконалювати знання про планети Сонячної системи; познайомити здобувачів освіти  з обертанням Землі навколо своєї осі; вчити визначати час за квітами; розвивати мовлення учнів , увагу, вміння аналізувати; виховувати інтерес до навчальної праці, старанність, наполегливість, ціннісне ставлення до краси навколишньої природи.

Методи і прийоми: «Криголам», пошук відповідностей,  метод  рефлексії, метод  емпатії, «інтерв’ю.

Обладнання: підручник «Я досліджую світ» (автор: Н. Бібік, Г. Бондарчук), презентація до уроку,ноутбук,годинники, олівці, глобус, аркуші, лампа, Multimind

Тип уроку: комбінований

Перебіг уроку:

I Організаційний момент

Щоб урок пройшов не марно  і змістовно, ми повинні гарно працювати.

Які ми маємо бути?

Вправа   «Криголам»

У – уважні

Р – розумні

О – організовані

К – кмітливі.

II Актуалізація опорних знань

  1. Поверніться, будь ласка, один до одного  і подаруйте усмішку. Покажіть свій кольоровий настрій. У нашому класі стало ніби світліше від яскравих кольорів гарного, веселого настрою.
  2. Вправа» Незакінчене речення»
  •  Висловіть свої очікування від уроку (Я очікую від уроку цікавого  уроку, цікавих ігор, змагання, нових знань, відкрити нове)

Девіз уроку: Сидимо (рівно),

Міркуємо (швидко),

Відповідаємо (правильно).

Пишемо (гарно). Настрій (супер),

Погода(клас),

До роботи (все гаразд).

Учні:  ми дружні, працьовиті, доб’ємося свого.

Девіз нашого класу: один за всіх. Всі за одного.

III  Мотивація навчальної діяльності

Тема уроку: «Рухи Землі і їх наслідки. Обертання Землі навколо своєї осі».

Етапи уроку  (Метод  «Кубування»)

  1. Трішки помудруйте,

Трішки попрацюйте.

  1. У підручник заглядайте,

Все запам’ятайте.

  1. Разом працювати час

І завдання ці для вас.

  1. Працювали, відпочивали.,

Але ще ми не грали.

  1. Ну  шо, працю підсумуємо?

Де ж знання ми застосуємо?

IV  Робота з підручником

  1. Трішки помудруйте,

Трішки попрацюйте.

  • Як сонячні промені падають на поверхню  Землі?
  • Чи можуть сонячні промені пройти крізь непрозоре тіло?
  1. У підручник заглядайте,

Все запам’ятайте.

  • Що утворюється, коли на шляху променів трапляється непрозоре тіло?
  • Чому буває день і ніч?
  • Що таке доба?
  • Скільки годин триває доба?
  1.  Разом працювати час

 І завдання ці для вас.

  Учитель:   Астрономи встановили, що планета Земля здійснює кілька видів рухів. З давніх часів відомо два основні рухи: наша планета обертається навколо своєї осі та рухається навколо Сонця.

 

 

 

 

 

C:\Users\Евгений\Desktop\Без названия.jpgC:\Users\Евгений\Desktop\lpbuf.jpg

 

  • Дослідити  рухи планети Земля нам  допоможе  дзиґа. Вона обертається  навколо власної осі й одночасно біжить по колу.
  • Земля обертається навколо своєї осі проти годинникової стрілки, тобто із заходу на схід. Вона підставляє від сонячні промені то один бік, то інший.   Там,де був день, настає вечір і ніч, а туди,де була ніч, приходить ранок і день.

 

  1. Працювали, відпочивали.,

Але ще ми не грали.

Учитель: Діти, давайте   поставимо глобус - модель Землі  проти лампи. C:\Users\Евгений\Desktop\Без названия (1).jpg Настольная лампа на прищепке (1189) (1339907) Скидка выгодно купить. Низкая  цена, скидки на маркетплейсе SKIDKA.ua - доставка в Киев, Харьков, Днепр,  Одесса, Львов, Запорожье, Полтава, Черкассы, Винница, Сумы, Чернигов

 Порівняємо, яка його частина освітлена, а яка  залишається в тіні. Чому? Повільно обертайте глобус  навколо осі. Спостерігайте, як змінюється освітлення його поверхні. 

  •  Що спричиняє зміну дня і ночі?  (Рух Землі навколо своєї осі спричиняє зміну дня і ночі і виникнення такої одиниці часу, як доба.)
  • Що таке доба? ( Доба – це час , за який Земля робить повний оберт навколо осі.)
  • Скільки триває доба? ( Доба триває  24 години).
  • Що таке добові ритми? ( Добові  ритми – це  регулярне повторення протягом доби різних природних процесів.)
  • Що зумовлює добові ритми?  (Зміна дня і ночі зумовлює добові ритми в природі).
  • Що відбувається протягом доби? (Протягом доби відбуваються зміни в неживій природі й змінюється   життя живих організмів).

Учитель:  Живі організми не тільки відрізняють день від ночі, а й уміють користуватися своїм «живим годинником».

Фізкультхвилинка (під музику)

V  Робота  з  Multimind

( На  екрані – казкові герої Луно і Лексі розповідають , як відкриваються і закриваються рослини у сонячну погоду і дають свої завдання. Діти їх виконують.   Далі герої розповідають про тварин, які з них активні вранці і вдень, а інші – увечері й уночі, досліджують за допомогою яких органів ми сприймаємо Сонце, Місяць, Землю?)

VI  Робота з годинником. Робота в групах.

Учитель: Як визначити час за квітами? Об’єднайтеся в групи і поспостерігайте за квітами у своїй місцевості.   Коли вони відкриваються , а  коли - закриваються?   Створіть свій квітковий годинник за зразком.  (На  аркуш паперу  кладемо годинники    і навколо них малюємо квіти. (Зразок  спроектовано на екран)

VII  Підсумок уроку. Рефлексія.

  1. Ну  шо, працю підсумуємо?

Де ж знання ми застосуємо?

Учитель: Чи справдилися наші очікування? 

Самооцінка

  • На уроці було (цікаво)
  • Мені  урок(сподобався)
  • Урок навчив мене (визначати час за квітами)
  • Уроку нашому кінець, якщо сподобавсь  вам, скажіть про це нам.

 

 

 

docx
Додано
16 грудня 2021
Переглядів
2722
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку