ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ уроків з «Я досліджую світ. 4 клас»

Про матеріал
ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ складено до підручника «Я досліджую світ. 4 клас» (автори Грущинська І.В., Хитра З.М, Дробязко І.І.) Відповідно до Типової програми колективу авторів під керівництвом О.Я. Савченко.3-уроки на тиждень І семестр (64 години). У плані матеріал розподілено за змістовними лініями, навчальною діяльністю та очікуваними результатами.
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ 

уроків з  «Я досліджую світ. 4 клас»

 

До підручника «Я досліджую світ. 4 клас» (автори Грущинська І.В., Хитра З.М, Дробязко І.І.)  Відповідно до Типової програми колективу авторів під керівництвом О.Я. Савченко.

3-уроки на тиждень

І семестр  (64 години)

Дата

Тема уроку

Очікувані  результати

Навчальна діяльність

Змістовна лінія

Коригування 

1.

 

Чому життя людини — це найбільша цінність?(Ст.3 – 7)

розуміє значення добрих взаємин, їх перевагу над конфліктами, сутність доброзичливості, милосердя, поступливості, наполегливості, відповідальності; [4 ГІО 6.1] вирішує конфліктні ситуації мирним шляхом; [4 ГІО 6.2] наводить та оцінює приклади позитивного й

Людина – частина природи і суспільства.  Неповторність кожної людини. Життя людини – найвища цінність. Благодійність як прояв добра і співчуття.

Обговорення можливостей досягнення успіху, планів на майбутнє, переборення труднощів у житті Роль спілкування в

Людина

 

Людина серед людей

 

Людина в

суспільстві

 

Людина і світ

 

 

2.

 

 Як потрібно піклуватися про своє здоров’я?(ст.8 – 10)

 Як ти дотримуєшся безпечного способу життя?(ст.10 – 12)

 

 

3.

 

 Екскурсія «Правила безпечного

пересування вулицями села»

 

 

4.

 

  Які моральні цінності в житті — найважливіші?Чому життєлюби почуваються щасливішими?(ст.14 – 19)

 

5.

 

 Як самооцінка впливає на якість життя?(ст.20 – 23)

 

 

6.

 

Як правильно організовувати свій розпорядок дня?(ст.25 – 26)

Проект «Мій розпорядок дня»

негативного ставлення до старших і молодших, знає про можливі правопорушення серед дітей; [4 ГІО

6.2]

житті людини. Культура поведінки. Обговорення різноманітних ситуацій

 

 

7.

 

 Що означає вислів «мати силу волі»?(ст.27 – 28)

 

8.

 

Для чого потрібне вміння критично мислити?(ст.29 – 31)

 

9.

 

 Коли спілкування приносить радість?(ст.33 – 35)

 

10.

 

 Чому кажуть: «Вік живи — вік учись»?(ст.36 – 38)

 

11.

 

 Діагностувальна робота

 

 

 

 

12.

 

Яка космічна адреса нашої планети?(ст.40 – 43)

має уявлення про Всесвіт і Сонячну систему; значення різних видів карт; [4 ПРО 1.1] називає способи орієнтування на місцевості; назви материків, океанів; правила поведінки під час землетрусів, повені; [4 ПРО 1.1] пояснює, як рух нашої планети

Планета Земля – наш дім у Всесвіті. Уявлення про Всесвіт, Сонячну систему. Небесні тіла: зорі, планети. Сонце – джерело світла і тепла на Землі. Земля – планета Сонячної системи. Місяць – природний супутник Землі. Вплив Сонця і

Природа

 

Людина і

природа

 

 

13.

 

 Чому нашу систему називають

Сонячною?(ст.43 – 44)

 

14.

 

 Які планети Сонячної системи називають великими?(ст.45 – 46)

 

15.

 

 Які тіла Сонячної системи називають малими?(ст.48 – 50)

 

16.

 

 Якими бувають зорі?(ст.50 – 52)

 

17.

 

 Які сузір’я можна побачити на нічному небі?(ст.53 – 55) Проект «Цікаві сузір’я»

 

 

18.

 

Чому на Землі відбувається зміна дня і ночі? Чому на Землі відбувається зміна пір року?(ст.57 – 62)

впливає на явища, що відбуваються у неживій і живій природі (зміни дня і ночі; нерівномірне нагрівання земної поверхні; колообіг води; сезонні зміни у природі); значення плану місцевості і карти; значення прогнозу погоди для людей і розповідає про його використання у власному житті; спостерігає і фіксує зміни елементів погоди (температуру повітря, вітру, хмарності, опадів); [4 ПРО 1.4] знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО

Місяця на Землю.

Форма і рухи Землі. Наслідки обертання і руху Землі.

 

 

19.

 

Екскурсія «Золота осінь»

 

20.

 

 У чому неповторність Землі та

Місяця?(ст.63 – 64)

Як людство змінювало свої уявлення про Землю й Всесвіт?(ст.66 – 68)

 

 

 

21.

 

Як досліджують Всесвіт у наш час?(ст.69 – 71)

 

22.

 

Діагносту вальна робота

 

 

 

23.

 

 Чому не можна зайти за обрій?(ст.74 – 76)

Способи зображення поверхні Землі: глобус, план, карта. Сторони горизонту. Способи орієнтування на місцевості. Форми земної поверхні. Материки та океани, їхні назви і розташування на карті. Особливості природи материків і океанів.

Різноманітність і

Природа

 

Людина і природа

 

24.

 

 Як орієнтуватися на місцевості?(ст.77 – 78)

 

25.

 

 Для чого потрібні плани місцевості?(ст.79 – 83)

 

26.

 

 Про що «розповідають» карти? Для чого потрібно вміти «читати» плани й карти?(ст.84 – 88)

 

27.

 

Екскурсія «Орієнтування за планом»

 

28.

 

Які океани та материки є на

Землі?(ст.89 –90)

 

29.

 

Який океан — найбільший(ст.92 – 95)

 

 

30.

 

 Який океан — найдовший?(ст.96 – 98)

2.2] дізнається з різних джерел про методи передбачення погоди, народні прикмети про зміну погоди; [4 ПРО 2.1] орієнтується на місцевості за допомогою компасу, Сонця і місцевих ознак; [4

ПРО 1.5]

цілісність природи Особливості природи материків і океанів.

 

 

31.

 

Які неповторні риси має Індійський океан?(ст.100 – 103)

 

32.

 

Який океан — найменший?(ст.104 – 108)

 

 

33.

 

Діагносту вальна робота

 

 

 

34.

 

Який материк на Землі — найбільший?(ст.110 – 114)

 

35.

 

У чому виявляються особливості рослинного й тваринного світу Європи й Азії?(ст.114 – 118)

 

36.

 

 Який материк — найспекотливіший на планеті?(ст.119 – 121)

 

37.

 

 У чому виявляються особливості рослинного й тваринного світу

Африки?(ст.123 – 128)

 

38.

 

 У чому неповторність континенту

Північна Америка?(ст.129 – 132)

 

39.

 

 У чому виявляються особливості рослинного й тваринного світу Північної Америки?(ст.133 – 136)

 

40.

 

Проект «Цікаві відомості про океани та материки»

 

 

 

 

41.

 

   Чим Південна Америка

відрізняється від інших материків? У чому полягають неповторні риси рослинного й тваринного світу Південної Америки?(ст.138 – 146)

 

42.

 

Які риси має Австралія —

найсухіший материк Землі(ст.147 – 149)

 

43.

 

  Діагносту вальна робота 

 

44.

 

  Які рослини і яких тварин можна побачити лише в Австралії?(ст.151 – 153)

 

45.

 

Чим Антарктида відрізняється від інших материків?(ст.153 – 156)

 

46.

 

Екскурсія «Зимові зміни в живій та неживій природі»

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

уроку

Дата

 № тижня                    Тема уроку, номер параграфу

Примітка

 

РОЗДІЛ  4.   ЛЮДИНА Й ІСТОРІЯ

 

1

 

Тиждень 17 Стародавні цивілізації Азії і  Африки

49. Чому Єгипет називають «дарунком Нілу»?

 

2

 

50. Як Єрусалим став колискою трьох релігій?

 

3

 

51. Чим славився Давній Китай?

 

4

 

⁎ Які гудзики приносять щастя?

 

5

 

Тиждень 18 Стародавня

Європа

52. Як жили у Стародавній Греції?

 

6

 

53. Якою була культура Давнього Риму?

 

7

 

54. Хто були видатними мандрівниками й першовідкривачами на Землі?

 

 

 

ІІ семестр 

 (76 годин)

 

 

8

 

 

⁎ Де ховається незвичайне?

 

9

 

Тиждень 19 Символи народів і країн світу

55. Які є символи в різних країн?

 

10

 

56. Які існують міжнародні союзи?

 

11

 

57. Застосовуємо знання щодня

 

12

 

⁎ Що означає підкова?

 

13

 

Тиждень 20 Давня

Україна

58. Які народи жили на території давньої України?

 

14

 

59. Чим славилась княжа Київська Русь?

 

15

 

60. Якою була Галицько-Волинська держава?

 

16

 

⁎ Чим порадувати княжну?

 

17

 

Тиждень 21

Козацька доба

61. Чому  козаків називали запорожцями?

 

18

 

62. Хто прославив Запорозьку Січ?

 

19

 

63. Якими були ремесла та народні промисли українців?

 

20

 

⁎ Як осягнути історію рідног окраю?

 

21

 

Тиждень 22 Сучасна Україна

64. Як гривня стала національною грошовою одиницею?   

 

22

 

65. Хто прославив Україну у світі?

 

23

 

66. Застосовуємо знання щодня

 

24

 

⁎ Що дорожче за гроші?

 

РОЗДІЛ 5.     ЛЮДИНА І   ПРИРОДА УКРАЇНИ   

25

 

Тиждень 23

Україна на

67.Як знайти Україну на карті світу?

 

26

 

68. Які форми земної поверхні

 

 

 

 

карті світу

переважають                в Україні?

 

27

 

69. На  які корисні копалини багата українська земля?

 

28

 

⁎ Про що розповідає карта України?

 

29

 

Тиждень 24

Водойми України

70. Які водні багатства є в Україні?

 

30

 

71. Чим схожі всі річки?

 

31

 

72. Як відрізнити рівнинну річку від гірської?  

 

32

 

⁎ Хто допоможе весну закликати?

 

33

 

Тиждень 25 Природа твого рідного краю

73.  Чому Чорне й Азовське моря неповторні?

 

34

 

74. Чи достатньо прісної води у твоєму краї?

 

35

 

75. Чи родючі ґрунти у твоєму краї? 

 

36

 

⁎ Чому борщ єднає Україну?

 

37

 

Тиждень 26

Природні зони України

76. Який клімат в Україні?

 

38

 

77. Про що розповідає карта природних зон України?  

 

39

 

78. Застосовуємо знання щодня

 

40

 

 

⁎ Чому весна крилата?

 

41

 

Тиждень 27

Полісся – зона мішаних лісів

79.   Яка природа в Поліссі – зоні мішаних лісів?                                        

 

 

42

 

80. Які особливості рослинного і тваринного світу Полісся? 

 

 

43

 

 

81. Чому господарська діяльність людей залежить    від природи  в Поліссі? 

 

44

 

⁎ Як проростити зернятка доброти?

 

45

 

Тиждень 28 Лісостеп

82-83. Чому природну зону назвали лісостеповою? 

 

46

 

 

47

 

84. Як природа лісостепу впливає на господарську діяльність людини? 

 

48

 

⁎ Як наблизити свято?

 

49

 

Тиждень 29 Степ

85. Яка природа у степу?  

 

50

 

86. Які рослини і тварини  населяють степову зону?

 

51

 

87. Які галузі господарства  розвинуті у степовій зоні?

 

52

 

⁎ Що створює настрій? 

 

53

 

Тиждень 30

Карпатські та Кримські гори

88.  Яка природа в Карпатських  горах? 

 

54

55

 

89-90. Яка природа у Кримських горах і на Південному березі Криму?

 

56

 

⁎ Який салат найсамчніший?

 

57

 

Тиждень  31  

Природні

91.Які природні ресурси є в Україні?

 

 

58

 

ресурси України

92. Які  несприятливі природні явища  відбуваються в Україні?

 

59

 

93. Застосовуємо знання щодня

 

60

 

⁎ Чи легко стати благодійниками?

 

РОЗДІЛ 6.  ЛЮДИНА І МАЙБУТНЄ

61

 

Тиждень 32

Історія взаємодії людини і природи

94. Чи давні люди впливали на природу?

 

62

 

95. Як сільське господарство впливало на природу?

 

63

 

96. Як розвиток промисловості впливав на природу?  

 

64

 

⁎ Як запам’ятати настірй?

 

65

 

Тиждень 33 

Катастрофи: природні й рукотворні

97. Які екологічні катастрофи природні, а які —рукотворні? 

 

66

 

 98. Що таке глобальне потепління?

 

67

 

99. Чому наступають пустелі? 

 

68

 

⁎ Чи легко моделювати життя?

 

 

69

 

Тиждень 34

Ліси – обереги 

Землі

 

100. Чому ліси вважають оберегами природи?

 

70

 

101. Чому зникають ліси? 

 

71

 

102. Де будемо брати питну воду?  

 

72

 

⁎        У       чому секрет самообслуговування?

 

73

 

Тиждень 35

Загроза багатствам природи

103. Які загрози рослинам і тваринам несе діяльність людини?

 

74

 

104. Як стати природі «другом»?

 

75

 

105. Застосовуємо знання щодня 

 

76

 

⁎ Що запам’яталося назважди?

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кошель Світлана Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 4 клас, Планування
НУШ
Додано
16 грудня 2021
Переглядів
2683
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку