КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
уроків з «Я досліджую світ. 4 клас»
До підручника «Я досліджую світ. 4 клас» (автори Грущинська І.В., Хитра З.М, Дробязко І.І.) Відповідно до Типової програми колективу авторів під керівництвом О.Я. Савченко.
3-уроки на тиждень
І семестр (64 години)
№ |
Дата |
Тема уроку |
Очікувані результати |
Навчальна діяльність |
Змістовна лінія |
Коригування |
1. |
|
Чому життя людини — це найбільша цінність?(Ст.3 – 7) |
розуміє значення добрих взаємин, їх перевагу над конфліктами, сутність доброзичливості, милосердя, поступливості, наполегливості, відповідальності; [4 ГІО 6.1] вирішує конфліктні ситуації мирним шляхом; [4 ГІО 6.2] наводить та оцінює приклади позитивного й |
Людина – частина природи і суспільства. Неповторність кожної людини. Життя людини – найвища цінність. Благодійність як прояв добра і співчуття. Обговорення можливостей досягнення успіху, планів на майбутнє, переборення труднощів у житті Роль спілкування в |
Людина
Людина серед людей
Людина в суспільстві
Людина і світ
|
|
2. |
|
Як потрібно піклуватися про своє здоров’я?(ст.8 – 10) Як ти дотримуєшся безпечного способу життя?(ст.10 – 12) |
|
|||
|
||||||
3. |
|
Екскурсія «Правила безпечного пересування вулицями села»
|
|
|||
4. |
|
Які моральні цінності в житті — найважливіші?Чому життєлюби почуваються щасливішими?(ст.14 – 19) |
|
|||
5. |
|
Як самооцінка впливає на якість життя?(ст.20 – 23) |
|
6. |
|
Як правильно організовувати свій розпорядок дня?(ст.25 – 26) Проект «Мій розпорядок дня» |
негативного ставлення до старших і молодших, знає про можливі правопорушення серед дітей; [4 ГІО 6.2] |
житті людини. Культура поведінки. Обговорення різноманітних ситуацій |
|
|
7. |
|
Що означає вислів «мати силу волі»?(ст.27 – 28) |
|
|||
8. |
|
Для чого потрібне вміння критично мислити?(ст.29 – 31) |
|
|||
9. |
|
Коли спілкування приносить радість?(ст.33 – 35) |
|
|||
10. |
|
Чому кажуть: «Вік живи — вік учись»?(ст.36 – 38) |
|
|||
11. |
|
Діагностувальна робота |
|
|
|
|
12. |
|
Яка космічна адреса нашої планети?(ст.40 – 43) |
має уявлення про Всесвіт і Сонячну систему; значення різних видів карт; [4 ПРО 1.1] називає способи орієнтування на місцевості; назви материків, океанів; правила поведінки під час землетрусів, повені; [4 ПРО 1.1] пояснює, як рух нашої планети |
Планета Земля – наш дім у Всесвіті. Уявлення про Всесвіт, Сонячну систему. Небесні тіла: зорі, планети. Сонце – джерело світла і тепла на Землі. Земля – планета Сонячної системи. Місяць – природний супутник Землі. Вплив Сонця і |
Природа
Людина і природа
|
|
13. |
|
Чому нашу систему називають Сонячною?(ст.43 – 44) |
|
|||
14. |
|
Які планети Сонячної системи називають великими?(ст.45 – 46) |
|
|||
15. |
|
Які тіла Сонячної системи називають малими?(ст.48 – 50) |
|
|||
16. |
|
Якими бувають зорі?(ст.50 – 52) |
|
|||
17. |
|
Які сузір’я можна побачити на нічному небі?(ст.53 – 55) Проект «Цікаві сузір’я» |
|
18. |
|
Чому на Землі відбувається зміна дня і ночі? Чому на Землі відбувається зміна пір року?(ст.57 – 62) |
впливає на явища, що відбуваються у неживій і живій природі (зміни дня і ночі; нерівномірне нагрівання земної поверхні; колообіг води; сезонні зміни у природі); значення плану місцевості і карти; значення прогнозу погоди для людей і розповідає про його використання у власному житті; спостерігає і фіксує зміни елементів погоди (температуру повітря, вітру, хмарності, опадів); [4 ПРО 1.4] знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО |
Місяця на Землю. Форма і рухи Землі. Наслідки обертання і руху Землі. |
|
|
19. |
|
Екскурсія «Золота осінь» |
|
|||
20. |
|
У чому неповторність Землі та Місяця?(ст.63 – 64) Як людство змінювало свої уявлення про Землю й Всесвіт?(ст.66 – 68) |
|
|
||
|
||||||
21. |
|
Як досліджують Всесвіт у наш час?(ст.69 – 71) |
|
|||
22. |
|
Діагносту вальна робота |
|
|
|
|
23. |
|
Чому не можна зайти за обрій?(ст.74 – 76) |
Способи зображення поверхні Землі: глобус, план, карта. Сторони горизонту. Способи орієнтування на місцевості. Форми земної поверхні. Материки та океани, їхні назви і розташування на карті. Особливості природи материків і океанів. Різноманітність і |
Природа
Людина і природа |
|
|
24. |
|
Як орієнтуватися на місцевості?(ст.77 – 78) |
|
|||
25. |
|
Для чого потрібні плани місцевості?(ст.79 – 83) |
|
|||
26. |
|
Про що «розповідають» карти? Для чого потрібно вміти «читати» плани й карти?(ст.84 – 88) |
|
|||
27. |
|
Екскурсія «Орієнтування за планом» |
|
|||
28. |
|
Які океани та материки є на Землі?(ст.89 –90) |
|
|||
29. |
|
Який океан — найбільший(ст.92 – 95) |
|
30. |
|
Який океан — найдовший?(ст.96 – 98) |
2.2] дізнається з різних джерел про методи передбачення погоди, народні прикмети про зміну погоди; [4 ПРО 2.1] орієнтується на місцевості за допомогою компасу, Сонця і місцевих ознак; [4 ПРО 1.5] |
цілісність природи Особливості природи материків і океанів. |
|
|
31. |
|
Які неповторні риси має Індійський океан?(ст.100 – 103) |
|
|||
32. |
|
Який океан — найменший?(ст.104 – 108)
|
|
|||
33. |
|
Діагносту вальна робота
|
|
|
||
34. |
|
Який материк на Землі — найбільший?(ст.110 – 114) |
|
|||
35. |
|
У чому виявляються особливості рослинного й тваринного світу Європи й Азії?(ст.114 – 118) |
|
|||
36. |
|
Який материк — найспекотливіший на планеті?(ст.119 – 121) |
|
|||
37. |
|
У чому виявляються особливості рослинного й тваринного світу Африки?(ст.123 – 128) |
|
|||
38. |
|
У чому неповторність континенту Північна Америка?(ст.129 – 132) |
|
|||
39. |
|
У чому виявляються особливості рослинного й тваринного світу Північної Америки?(ст.133 – 136) |
|
|||
40. |
|
Проект «Цікаві відомості про океани та материки» |
|
|
|
|
41. |
|
Чим Південна Америка відрізняється від інших материків? У чому полягають неповторні риси рослинного й тваринного світу Південної Америки?(ст.138 – 146) |
|
|||
42. |
|
Які риси має Австралія — найсухіший материк Землі(ст.147 – 149) |
|
|||
43. |
|
Діагносту вальна робота |
|
|||
44. |
|
Які рослини і яких тварин можна побачити лише в Австралії?(ст.151 – 153) |
|
|||
45. |
|
Чим Антарктида відрізняється від інших материків?(ст.153 – 156) |
|
|||
46. |
|
Екскурсія «Зимові зміни в живій та неживій природі» |
|
№ уроку |
Дата |
№ тижня Тема уроку, номер параграфу |
Примітка |
|
|
РОЗДІЛ 4. ЛЮДИНА Й ІСТОРІЯ |
|
||
1 |
|
Тиждень 17 Стародавні цивілізації Азії і Африки |
49. Чому Єгипет називають «дарунком Нілу»? |
|
2 |
|
50. Як Єрусалим став колискою трьох релігій? |
|
|
3 |
|
51. Чим славився Давній Китай? |
|
|
4 |
|
⁎ Які гудзики приносять щастя? |
|
|
5 |
|
Тиждень 18 Стародавня Європа |
52. Як жили у Стародавній Греції? |
|
6 |
|
53. Якою була культура Давнього Риму? |
|
|
7 |
|
54. Хто були видатними мандрівниками й першовідкривачами на Землі? |
|
ІІ семестр
(76 годин)
8 |
|
|
⁎ Де ховається незвичайне? |
|
9 |
|
Тиждень 19 Символи народів і країн світу |
55. Які є символи в різних країн? |
|
10 |
|
56. Які існують міжнародні союзи? |
|
|
11 |
|
57. Застосовуємо знання щодня |
|
|
12 |
|
⁎ Що означає підкова? |
|
|
13 |
|
Тиждень 20 Давня Україна |
58. Які народи жили на території давньої України? |
|
14 |
|
59. Чим славилась княжа Київська Русь? |
|
|
15 |
|
60. Якою була Галицько-Волинська держава? |
|
|
16 |
|
⁎ Чим порадувати княжну? |
|
|
17 |
|
Тиждень 21 Козацька доба |
61. Чому козаків називали запорожцями? |
|
18 |
|
62. Хто прославив Запорозьку Січ? |
|
|
19 |
|
63. Якими були ремесла та народні промисли українців? |
|
|
20 |
|
⁎ Як осягнути історію рідног окраю? |
|
|
21 |
|
Тиждень 22 Сучасна Україна |
64. Як гривня стала національною грошовою одиницею? |
|
22 |
|
65. Хто прославив Україну у світі? |
|
|
23 |
|
66. Застосовуємо знання щодня |
|
|
24 |
|
⁎ Що дорожче за гроші? |
|
|
РОЗДІЛ 5. ЛЮДИНА І ПРИРОДА УКРАЇНИ |
||||
25 |
|
Тиждень 23 Україна на |
67.Як знайти Україну на карті світу? |
|
26 |
|
68. Які форми земної поверхні |
|
|
|
карті світу |
переважають в Україні? |
|
27 |
|
69. На які корисні копалини багата українська земля? |
|
|
28 |
|
⁎ Про що розповідає карта України? |
|
|
29 |
|
Тиждень 24 Водойми України |
70. Які водні багатства є в Україні? |
|
30 |
|
71. Чим схожі всі річки? |
|
|
31 |
|
72. Як відрізнити рівнинну річку від гірської? |
|
|
32 |
|
⁎ Хто допоможе весну закликати? |
|
|
33 |
|
Тиждень 25 Природа твого рідного краю |
73. Чому Чорне й Азовське моря неповторні? |
|
34 |
|
74. Чи достатньо прісної води у твоєму краї? |
|
|
35 |
|
75. Чи родючі ґрунти у твоєму краї? |
|
|
36 |
|
⁎ Чому борщ єднає Україну? |
|
|
37 |
|
Тиждень 26 Природні зони України |
76. Який клімат в Україні? |
|
38 |
|
77. Про що розповідає карта природних зон України? |
|
|
39 |
|
78. Застосовуємо знання щодня |
|
|
40 |
|
|
⁎ Чому весна крилата? |
|
41 |
|
Тиждень 27 Полісся – зона мішаних лісів |
79. Яка природа в Поліссі – зоні мішаних лісів? |
|
42 |
|
80. Які особливості рослинного і тваринного світу Полісся? |
|
43 |
|
|
81. Чому господарська діяльність людей залежить від природи в Поліссі? |
|
44 |
|
⁎ Як проростити зернятка доброти? |
|
|
45 |
|
Тиждень 28 Лісостеп |
82-83. Чому природну зону назвали лісостеповою? |
|
46 |
|
|
||
47 |
|
84. Як природа лісостепу впливає на господарську діяльність людини? |
|
|
48 |
|
⁎ Як наблизити свято? |
|
|
49 |
|
Тиждень 29 Степ |
85. Яка природа у степу? |
|
50 |
|
86. Які рослини і тварини населяють степову зону? |
|
|
51 |
|
87. Які галузі господарства розвинуті у степовій зоні? |
|
|
52 |
|
⁎ Що створює настрій? |
|
|
53 |
|
Тиждень 30 Карпатські та Кримські гори |
88. Яка природа в Карпатських горах? |
|
54 55 |
|
89-90. Яка природа у Кримських горах і на Південному березі Криму? |
|
|
56 |
|
⁎ Який салат найсамчніший? |
|
|
57 |
|
Тиждень 31 Природні |
91.Які природні ресурси є в Україні? |
|
58 |
|
ресурси України |
92. Які несприятливі природні явища відбуваються в Україні? |
|
59 |
|
93. Застосовуємо знання щодня |
|
|
60 |
|
⁎ Чи легко стати благодійниками? |
|
|
РОЗДІЛ 6. ЛЮДИНА І МАЙБУТНЄ |
||||
61 |
|
Тиждень 32 Історія взаємодії людини і природи |
94. Чи давні люди впливали на природу? |
|
62 |
|
95. Як сільське господарство впливало на природу? |
|
|
63 |
|
96. Як розвиток промисловості впливав на природу? |
|
|
64 |
|
⁎ Як запам’ятати настірй? |
|
|
65 |
|
Тиждень 33 Катастрофи: природні й рукотворні |
97. Які екологічні катастрофи природні, а які —рукотворні? |
|
66 |
|
98. Що таке глобальне потепління? |
|
|
67 |
|
99. Чому наступають пустелі? |
|
|
68 |
|
⁎ Чи легко моделювати життя? |
|
69 |
|
Тиждень 34 Ліси – обереги Землі
|
100. Чому ліси вважають оберегами природи? |
|
70 |
|
101. Чому зникають ліси? |
|
|
71 |
|
102. Де будемо брати питну воду? |
|
|
72 |
|
⁎ У чому секрет самообслуговування? |
|
|
73 |
|
Тиждень 35 Загроза багатствам природи |
103. Які загрози рослинам і тваринам несе діяльність людини? |
|
74 |
|
104. Як стати природі «другом»? |
|
|
75 |
|
105. Застосовуємо знання щодня |
|
|
76 |
|
⁎ Що запам’яталося назважди? |
|