Дата __02_/__03__ Клас 2 Прізвище вчителя Пилипова В.М.
Я досліджую світ
Тема уроку . Рукотворні об’єкти (тіла) (дистанційний урок )
Мета уроку:
Дидактична (навчальна): ознайомити дітей з природними та рукотворними об’єктами в довкіллі, показати зв’язок між ними; з’ясовувати місце і роль рукотворних тіл в навколишньому середовищі
Розвиваюча: формувати на доступному рівні цілісну природничо-наукову
картини світу, що охоплює систему знань, яка відображає закони і закономірності природи та місце в ній людини;
Виховна: виховувати соціально активну особистість , яка усвідомлює свою належність до різних елементів природного середовища, здатна мислити, бережливо ставиться до природи, людей і самого себе.
Очікувані результати: учні повинні навчитися розрізняти природні та рукотворні об’єкти; учні повинні знати, з якого матеріалу виготовлені рукотворні тіла; учні повинні розуміти, що виготовляти їх потрібно без шкоди для природи.
Обладнання і матеріали: предметні малюнки, дві скриньки презентація , відео .
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Перебіг уроку
1.1. Привітання.
З сонечком раненько встану
посміхнуся тату й мамі.
Всім скажу я:”Добрий ранок”
Хай день новий почнеться гарно.
1.3. Гра “Синоптик”
2.1. Бесіда.
— Для чого потрібно вивчати природознавство?
— Що людина одержує від природи?
— Як треба ставитися до природи?
--- Назвіть природні об’єкти , явища .
2.2. Відгадування загадок.
Голки має коротенькі,
Всім знайомі ці голки
Й шишки довгі, як свічки. (Ялина.)
Чого не обнесеш у решеті кругом хати? (Води.)
Тепле, гарне, на людей дивиться,
А на себе дивитися не дозволяє. (Сонце.)
Червонясту шубку має,
Швидко по гілках стрибає.
Хоч мала вона на зріст,
Та великий має хвіст.
Як намисто, оченята.
Хто це? Спробуйте вгадати. (Білка.)
Спина кругла, а не м’яч,
Є антена – не приймач.
По листочку він повзе,
Свою схованку везе. (Равлик.)
2.3. Встановлення зв’язків між природними об’єктами.
Предметні малюнки-відгадки демонструються на дошці. Учнів просять пояснити, як вони пов’язані в природі. (Необхідно провести лінії від одного малюнка до іншого.)
Бесіда.
— Пригадайте, що таке довкілля.
— Чи всі предмети, які нас оточують, створила природа?
— Назвіть предмети, створені руками людини.
4.1. Повідомлення вчителя.
Слово вчителя .
Після появи людини на землі в довкіллі з’явилися предмети, зроблені її руками. Людина почала виготовляти одяг і взуття, щоб було тепліше. Для зручності будувала житло, робила меблі, посуд.
Пройшло багато років, людство зробило багато відкриттів. Побудовано багато заводів і фабрик, де виготовляються папір, гума, пластмаса, залізо. Нікого вже не дивують автомобілі, літаки, телевізори, комп’ютери.
Ресурси для виготовлення всіх цих предметів людина бере в природі, але назвати природними ці об’єкти вже не можна.
4.2. Дослідницький практикум «Що із чого зроблено?».
Спочатку учні працюють у парах, роздивляючись різні предмети: шкільне приладдя, меблі, одяг, іграшки. Висловлюють свої припущення: із чого виготовлені ці речі.
Потім кожна пара показує якийсь предмет і дає йому коротку характеристику: із чого виготовлений, твердий чи м’який, для чого потрібний. Учитель додає короткі коментарі, доповнюючи виступи учнів.
4.3. Фізкультхвилинка.
5.1. Гра “ Природні чи рукотворні об’єкти”
Природні та рукотворні об'єкти (тіла). Довкілля. Природознавство - YouTube
5.2. Гра «Знайди зайве». (Роздавальний матеріал.)
Мета: закріпити уявлення про природні і неприродні (рукотворні) об’єкти довкілля.
У кожному ряду учні закреслюють зайве.
По черзі пояснюють свій вибір.
Висновок: природні об’єкти утворилися в природному середовищі, а неприродні ( рукотворні)створила людина.
5.2. Робота з підручником. с.54-55
5.3. Робота в робочих зошитах.
(Електронний посібник )
с.19-20 Досліди властивості тканин.
Заповни таблицю .
Висновок: природою називається все те, що нас оточує, але не створене руками людини.
Предмети , створені руками людей , називаються рукотворними .