Урок РЗМ "Ластівка. Складання розповіді за малюнком, змістом загадки."

Про матеріал
У цьому документі представлений урок розвитку зв'язного мовлення за темою "Ластівка. Складання розповіді за малюнком, змістом загадки." в 2 класі
Перегляд файлу

Урок української мови в 2 класі

Розвиток звязного мовлення

Тема: Ластівка. Складання розповіді за малюнком, змістом загадки.

Мета: вчити учнів слухати і розуміти текст, формувати вміння правильно описувати предмет за малюнком, вибирати з тексту влучні виражальні засоби мови, давати правильні відповіді на питання словами з тексту; розвивати логіку мислення і мовлення, критичне мислення, художню уяву; виховувати спостережливість, уміння бачити і відчувати красу природи, любити її.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Усміхніться всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обовязково

День усім веселим буде.

-Усміхніться один одному і з таким веселим бадьорим настроєм почнемо працювати.

  1. Актуалізація опорних знань

1.Психологічний настрій учнів на урок

- Закрийте оченята, діти. Уявіть початок літа. Ви на прогулянці в літньому парку. Ви біжите по зеленій стежинці. А високо в небі пропливають білі хмаринки, заливаються піснями жайворонки, соловї, кружляють ластівки, десь далеко чути кування зозулі.

2.Бесіда з елементами розповіді вчителя

- Подивіться, діти, на цих красивих пташок.

- Пригадайте, що це за птахи? (фото птахів: шпаки, зозуля, соловей, ластівка, лелеки, синиця)

- Де вони живуть?

- Чи всі вони перелітні? Чому?

III.    Мотивація навчальної діяльності

  • Сьогодні ми присвятимо УРЗМ дуже гарній і ніжній пташці, яка живе в наших краях у теплу пору року.
  • _Відгадайте загадку. Про яку пташку піде мова?

Швидко скрізь цей птах літає,

Безліч мошок поїдає,

За вікном гніздо будує,

Шкода, в нас він не зимує. (ластівка)

IV.    Опрацювання теми уроку

  1. Робота в друкованому зошиті. Пошукова робота (робота в парах)
  • Прочитай і відгадай загадку. (друкований зошит с. 52 з.1)
  • Які слова допомогли тобі здогадатися, про кого йдеться в загадці?
  • Підкресліть їх.
  1. Перегляд відеоролика «Як ластівка гніздо будує»
  • Зараз ми з вами дослідимо, як же ластівка гніздо будує.
  • А чи чули звуки, які видає ластівка?
  • Чому вона видає сильні протяжні звуки? (прослуховування аудіо запису «Звуки ластівки»)
  1. Гра «Павутинка»
  • До слова «ластівка» доберіть слова, які відповідають на питання що робить? (літає, опускається, будує, видає, ловить, сидить)
  1. Легенда про ластівку
  • Важко знайти людину, яка б не знала ластівку. Послухайте цікаву легенду про цю пташку.

   Давно-давно жило молоде подружжя. Так кохалися, що не могли й години побути одне без одного. Тільки ж молодому мисливцеві треба було ходити на полювання - тим у ті часи жили люди. Але жінкам у Перунові ліси заходити не дозволялося. Яка ступить туди, то похмурий одинак — володар блискавки і грому Перун перетворює її на пташку.

   Не хотів мисливець втратити молоду дружиноньку, благав її не йти з ним на полювання. І вона слухала його, хоч хвилювалася, бо ліси кишіли хижими звірами. Проте одного разу не втрималася. Пішла таки за чоловіком. Бачить: мисливець став один на один із вепром. Налякана жінка вискочила з-за дерева рятувати чоловіка. А мисливець на той час ввігнав свій спис у горло звіра. Кров бризнула на груди жінці, яка обійняла чоловіка і поцілувала. Лишила сліди і на його грудях. Загриміло, заблискало в лісі, стемніло. Перун обох перетворив у птахів, у яких ми бачимо досі на грудях плямки. Назвали їх люди ластівками. Відтоді в’ють ластівки гнізда лише біля людських осель. Ніби хочуть сказати:

   - Ми теж людьми колись були. Ми родичі ваші, а породилися з великого кохання...

             5. Робота в друкованому зошиті. С. 52 з.3 (робота в парах)

- Уважно прочитайте поданий текст. Відшукайте та підкресліть опис пташки.

- Дайте відповіді на запитання, подані в зошиті.

- Порівняйте ластівок (фото: міська та сільська ластівки)

- Яка в них відмінність?

6. Фізкультхвилинка

7. Редагування тексту (робота в групах)

- Вилучити з тексту зайві речення, які не стосуються нашої пташки – ластівки (закреслити їх), щоб вийшла змістовна розповідь.

   (діти отримують картку такого змісту)

                         У наших краях живуть ластівки. Це осілі пташки.

    Вони люблять гніздитися в сільській місцевості під стріхами людських осель. Птахи вигодовують своїх малят комахами, яких ловлять на льоту. Також приносять пташенятам личинки, гусінь.  

  Ластівки перелітні птахи, на зиму відлітають у вирій.Відлітають вони у жовтні місяці.  Навесні повертаються вони з теплих країв до своїх домівок.

  

8. Самостійна робота

- с 53 з.6  написати невеличку розповідь 2 – 3 речення про ластівку

9. «Крісло автора»

- зачитування розповідей

10. Вправа «Поміркуй»

  • Ластівки низько літають – дощ обіцяють.
  • Ластівки знаходять гніздо – а людина вихід із становища.

V. Підсумок уроку. Рефлексія  

           1. Вправа  «Мікрофон»

            - закінчи речення

  • Я сьогодні на уроці  навчився ….
  • Мені допомогло написати невеличку розповідь …

                  2. Замалюй  «моя стрічка успіху»

.

  

 

  

 

 

doc
Додано
9 березня 2020
Переглядів
2250
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку