Урок української мови в 2 класі
Розвиток зв’язного мовлення
Тема: Ластівка. Складання розповіді за малюнком, змістом загадки.
Мета: вчити учнів слухати і розуміти текст, формувати вміння правильно описувати предмет за малюнком, вибирати з тексту влучні виражальні засоби мови, давати правильні відповіді на питання словами з тексту; розвивати логіку мислення і мовлення, критичне мислення, художню уяву; виховувати спостережливість, уміння бачити і відчувати красу природи, любити її.
Хід уроку
Усміхніться всім навколо:
Небу, сонцю, квітам, людям.
І тоді обов’язково
День усім веселим буде.
-Усміхніться один одному і з таким веселим бадьорим настроєм почнемо працювати.
1.Психологічний настрій учнів на урок
- Закрийте оченята, діти. Уявіть початок літа. Ви на прогулянці в літньому парку. Ви біжите по зеленій стежинці. А високо в небі пропливають білі хмаринки, заливаються піснями жайворонки, солов’ї, кружляють ластівки, десь далеко чути кування зозулі.
2.Бесіда з елементами розповіді вчителя
- Подивіться, діти, на цих красивих пташок.
- Пригадайте, що це за птахи? (фото птахів: шпаки, зозуля, соловей, ластівка, лелеки, синиця)
- Де вони живуть?
- Чи всі вони перелітні? Чому?
III. Мотивація навчальної діяльності
Швидко скрізь цей птах літає,
Безліч мошок поїдає,
За вікном гніздо будує,
Шкода, в нас він не зимує. (ластівка)
IV. Опрацювання теми уроку
Давно-давно жило молоде подружжя. Так кохалися, що не могли й години побути одне без одного. Тільки ж молодому мисливцеві треба було ходити на полювання - тим у ті часи жили люди. Але жінкам у Перунові ліси заходити не дозволялося. Яка ступить туди, то похмурий одинак — володар блискавки і грому Перун перетворює її на пташку.
Не хотів мисливець втратити молоду дружиноньку, благав її не йти з ним на полювання. І вона слухала його, хоч хвилювалася, бо ліси кишіли хижими звірами. Проте одного разу не втрималася. Пішла таки за чоловіком. Бачить: мисливець став один на один із вепром. Налякана жінка вискочила з-за дерева рятувати чоловіка. А мисливець на той час ввігнав свій спис у горло звіра. Кров бризнула на груди жінці, яка обійняла чоловіка і поцілувала. Лишила сліди і на його грудях. Загриміло, заблискало в лісі, стемніло. Перун обох перетворив у птахів, у яких ми бачимо досі на грудях плямки. Назвали їх люди ластівками. Відтоді в’ють ластівки гнізда лише біля людських осель. Ніби хочуть сказати:
- Ми теж людьми колись були. Ми родичі ваші, а породилися з великого кохання...
5. Робота в друкованому зошиті. С. 52 з.3 (робота в парах)
- Уважно прочитайте поданий текст. Відшукайте та підкресліть опис пташки.
- Дайте відповіді на запитання, подані в зошиті.
- Порівняйте ластівок (фото: міська та сільська ластівки)
- Яка в них відмінність?
6. Фізкультхвилинка
7. Редагування тексту (робота в групах)
- Вилучити з тексту зайві речення, які не стосуються нашої пташки – ластівки (закреслити їх), щоб вийшла змістовна розповідь.
(діти отримують картку такого змісту)
У наших краях живуть ластівки. Це осілі пташки.
Вони люблять гніздитися в сільській місцевості під стріхами людських осель. Птахи вигодовують своїх малят комахами, яких ловлять на льоту. Також приносять пташенятам личинки, гусінь.
Ластівки перелітні птахи, на зиму відлітають у вирій.Відлітають вони у жовтні місяці. Навесні повертаються вони з теплих країв до своїх домівок.
8. Самостійна робота
- с 53 з.6 написати невеличку розповідь 2 – 3 речення про ластівку
9. «Крісло автора»
- зачитування розповідей
10. Вправа «Поміркуй»
V. Підсумок уроку. Рефлексія
1. Вправа «Мікрофон»
- закінчи речення
2. Замалюй «моя стрічка успіху»
.