Урок "Сахароза. Виробництво цукру"

Про матеріал
Нестандартний урок-проект з хімії 11 клас. Урок з елементами національно-патріотичного виховання- видатний хімік, патріот України- М.А.Бунге
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Нестандартні уроки

 

 

 

 СУЧАСНИЙ  УРОК-

 СПІЛЬНА ТВОРЧІСТЬ УЧИТЕЛЯ І УЧНІВ

 

 

Форма уроку - Урок- проект

 

 Тема: « Сахароза: склад молекули, поширення у природі.

  Загальна схема виробництва цукру.  Імена –легенди: М.А. Бунге»

Клас -11

 

  Учитель  хімії : Скиба Н.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема:  Сахароза: склад молекули, поширення у природі.

  Загальна схема виробництва цукру.  Імена –легенди: М.А. Бунге

Мета: ознайомити учнів зі складом і фізичними  властивостями сахарози, її поширенням у природі  і значенням як харчового продукту ; ознайомити учнів з історичними довідками щодо розвитку технології виробництва цукру; розглянути сучасний процес добування сахарози із цукрових буряків;продовжити формувати  науковий світогляд ,показуючи на матеріалі уроку доступність для пізнання складних процесів, які відбуваються в природі,умінь спостерігати,робити відповідні висновки;

розвивати інтелектуальні та розумові здібності; вміти аналізувати, порівнювати,логічно мислити,робити висновки,формувати культуру спілкування,розвивати інтерес до вивчення предмету;

виховувати товариськість, культуру спілкування,почуття любові та патріотизму до України.

Завдання уроку:продовжити вивчення теми «Вуглеводи» ,продовжити формування основних компетентностей

Тип уроку: комбінований

Форма уроку: урок-проект

Місце уроку: поточний

Методи,форми,прийоми навчання

1.Інформаційно-рецептивний:

А)словесний:розповідь,бесіда,повідомлення учнів,робота з підручником;

Б) наочний:демонстрація

Прийоми навчання:виклад інформації,повідомлення,активізація уваги та мислення,одержання з тексту нових знань.

2.Репродуктивний:

Прийоми навчання:подання матеріалу в готовому вигляді,конкретизація та закріплення вже набутих нових знань.

3.Проблемно-пощуковий: постановка проблемного питання

Прийоми навчання:постановка взаємопов’язаних питань,активізація уваги та мислення

Форми роботи: індивідуальна робота,групова робота

 Міжпредметні зв’язки:біологія,основи здоров’я

Обладнання й матеріали:підручник, мультимедійна система,портрет великого  українського хіміка М.А.Бунге,патріота України, роздавальний матеріал,періодична система хімічний елементів Д.І.Менделєєва, таблиця «Класифікація вуглеводів»,

штатив з пробірками, сухий спирт, свіжоосаджений купрум гідрооксид,розчини:сахарози,сульфатної кислоти,лугу,вапняне молоко

 Поняття і терміни:вуглеводи, моносахариди,дисахариди,глюкоза,фруктоза,сахароза

 

Хід уроку:

І.Організаційний етап:

- привітання;

- перевірка готовності класного приміщення до уроку;

- перевірка присутності учнів;

- організація класу, налаштування на позитив.

ІІ. Актуалізація  опорних знань учнів

Самостійна робота

Варіант №1.

1.Доведіть, що глюкоза проявляє властивості альдегідів.Запишіть відповідні рівняння реакцій

2.Перерахуйте галузі застосування глюкози

3.При бродінні глюкози утворюється 112 л (н.у.) газу. Яка маса глюкози була піддана розкладу?

Варіант №2.

1.Назвіть особливі властивості глюкози(бродіння). Запишіть відповідні рівняння реакцій

2.Запишіть рівняння реакції, яке відображає утворення глюкози в природі.

3.Обчисліть масу глюкози, що піддавалася бродінню та об’єм одержаного вуглекислого газу, якщо при цьому одержано 230 г. етанолу?

ІІІ  Мотивація  навчальної діяльності

Сьогодні  на уроці ми познайомимося з ще одним важливим представником класу «Вуглеводи» - сахарозою

Епіграф уроку:   «Виробництво білого чистого цукру було першим і найважливішим досягненням хімії в галузі народного харчування»

ІV Основна частина                                                                        Слоссон

1.Вивчення нового матеріалу

2.Захист проектів.

1.Вивчення нового матеріалу

1.Фізичні властивості сахарози. Робота з підручником с.____

2.Хімічні властивості сахарози й  будова  молекули, поширення у природі.

Розповідь учителя

1.Комплексоутворення. Демонстрація «Взаємодія сахарози з кальцій гідроксидом»

С12 Н22 О11 + Са (ОН) 2  + Н 2О → С12 Н22 О11  х СаО х 2 Н 2О

2.Гідроліз.

За звичайних умов швидкість реакції взаємодії сахарози з водою незначна, але вона може бути прискорена каталітичною дією кислот. Демонстрація «Гідроліз сахарози»У пробірку з розчином сахарози наливають невелику кількість розчину сульфатної кислоти і прогрівають в спиртівці. Нагріваючи продукт (після нейтралізації  кислоти розчином лугу) з свіжо осадженим  купрум гідрооксидом, встановлюємо наявність глюкози.

С12 Н22 О11 + С12 Н22 О11 =  С6 Н12 О6 + С6 Н12 О6

Додатковий матеріал до уроку. Характеристика меду. Подібне відбувається в організмі бджіл: збираючи нектар з квітів, вони засвоюють сахарозу, яка потім гідролізується до глюкози і фруктози. Тому мед –суміш рівних кількостей глюкози і фруктози (з домішкою інших природних речовин) Він солодший за звичайний цукор, тому що містить багато фруктози ( фруктоза солодша за сахарозу втричі, солодкість глюкози складає 2/3 солодкості тросникового цукру)

3.Одержання сахарози з цукрового буряку.

2.Захист  міні- проектів.

  • Життя і наукова діяльність  М.А.Бунге
  • Розвиток  вітчизняної цукрової промисловості
  • Технологічний процес виробництва цукру;

V Узагальнення та систематизація знань

1.Чи належить виробництво цукру до хімічних виробництв?

2.Як можна визначити хімічним шляхом розчини глюкози та сахарози?

VІ Домашнє завдання.  Вивчити §______;Виконати Вправу № _____;с,

VІІ  Підбиття підсумків,виставлення оцінок

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 11 клас, Розробки уроків
Додано
26 березня 2019
Переглядів
2799
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку