Урок "Що буде,якщо....." Думаю про наслідки.

Про матеріал
Розробка уроку допоможе вчителю навчити дитину думати про наслідки . Урок насичений цікавими вправами ,вони допоможуть згуртувати дітей і навчитися працювати в команді.
Перегляд файлу

Клас: 3 – Б

Вчитель: Мішака Н.А.

Фрагмент уроку з курсу «Я у світі»

Тема: «Що буде, якщо…». Думаю про наслідки.

Мета: закріпити знання учнів за темою «Правила життя в суспільстві»; на основі ситуативних завдань перевірити готовність школярів застосовувати набуті знання у повсякденному житті; вчити встановлювати основні взаємозв`язки в соціальному житті (між вчинком і наслідком, порушенням правил і відповідальністю);

розвивати комунікативність, спостережливість та логічне мислення; 

виховувати відповідальність та повагу до оточуючих.

Обладнання: мультимедійний супровід, немосхеми, картки з завданнями, матеріали  до дидактичної гри «Добре – погано», листи з майбутнього, картки позитивного настрою, портфоліо на кожного учня.

II. Актуалізація опорних знань

- Виконайте те, що написано на папірцях, які лежать на ваших партах.

(Посміхнись! )

- Які ви всі гарні, усміхнені.

Вправа «Мозковий штурм»

- Увага на екран! Уважно спостерігайте і подумайте,  чи хотілося б вам спілкуватися з такими людьми, які передають ці емоції?

   (на екрані зображені смайлики, які несуть негатив) (Ні)

- Чому?

- З якими людьми вам хотілося б спілкуватися ?

(добрими, веселими, ввічливими, і т. д.)

- Подумайте, від чого залежать емоції людей? (від їх вчинків)

- Отже, що призводить до того, що людина саме така? (добра, щира, зла, безвідповідальна) (її вчинки) .

II. Повідомлення теми і мети уроку

- Кожен вчинок має наслідки. Сьогодні на уроці ми навчимося передбачати наслідки своїх вчинків. Це нам допоможе стати справжніми людьми.

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Розгляд ситуацій. Складання немосхем.

- Увага на екран! Подумайте, як можна назвати цей вчинок? (списування у однокласника)

1.Ситуація (списування)

Вправа «Ми актори». (Інсценування ситуації)

- Чи правильно чинить учень? (ні)

- Який наслідок такого вчинку? (незнання.)

Вправа «Добре – погано» (Розподіл карток із назвами вчинків по торбинках.)

- Навчання є складною, відповідальною справою. Воно вимагає від кожного сумління, працьовитості, наполегливості.

- На дошці ви бачите слова, які характеризують певні вчинки, добрі чи погані. А поряд дві торбинки - в одну ми будемо складати «все добре», а в другу «все погане»

(Наполегливість ------- списування, лінощі.)

- А щоб ми всі запам`ятали, що треба вчити, а не списувати давайте складемо немосхему.

Вправа «Склади немосхему». ( Немосхема «Вивчи». Складання схем, використовуючи малюнки, правил поведінки)

2. Ситуація(крадіжка)

- Якщо ти візьмеш без дозволу з портфеля однокласника іграшку, яка тобі сподобалась, принесеш її додому, а батьки поцікавляться, звідки вона в тебе?

- Чи допустима така поведінка?

- Що це за вчинок? (Вчинок – крадіжка)

- До яких наслідків це може призвести?

(Наслідок - недовіра, хвилювання, переживання).

- Якщо ви зробили щось недопустиме, чи можна це виправити? (Так)

- Як виправити помилку? (повернути річ).

- Ніколи не соромтесь визнати свою провину. Головне, зробити це вчасно.

Робота з торбочками. (Крадіжка , хитрість.)                               

Немосхема «Не бери чужого»

3.Ситуація(брехня). Робота в групах

-…Якщо ти отримаєш погану оцінку й скажеш батькам: «А щоденник загубився …?

Кожна група отримує завдання :

 1) Визначити, який вчинок описано. (Вчинок – брехня)

 2) Визначити, який буде наслідок. (Наслідок –недовіра)

 3) Як виправити помилку? (Виправити - сказати правду).

Робота з торбочками. (Правдивість – турбота,байдужість.)

Немосхема. «Гірка правда – краще за солодку брехню».

2.   Робота в парах.

А) заміни поганий вчинок на добрий (підкресли)

Збрехав    ( якщо дізналися - скажи правду, а якщо ні - продовжуй брехати; скажи правду; збреши ще раз)

Взяв чуже (поверни; мовчи, все одно не дізнаються; якщо викрили поверни)

Образив (нічого не кажи – ігноруй; скажи комплімент; образь ще раз)

Вдарив (погрожуй, щоб нікому не говорив; при всіх вибачся, а на одинці продовжуй бити; попроси вибачення ).

6. Вправа «Листи з майбутнього».

З`являється кур`єр з «Нової Пошти».  Діти отримують листи з майбутнього від батьків.

  • Що пишуть вам батьки?
  • Якими вони хочуть вас бачити?
  • А самі ви хочете бути такими?

- Творіння себе самого починається з самого дитинства і триває на протязі усього життя.

- Сьогодні ми з вами заведемо портфоліо – це папка, в яку ми будемо складати свої досягнення, добрі вчинки, які допоможуть бути справжніми людьми .

- Торбочку з поганими вчинками ми  закриємо, а з добрими - будемо тримати відкритою.

Вправа «Мікрофон». (Думки дітей)

 

docx
Додав(-ла)
Мишака Наталия
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 вересня 2019
Переглядів
2265
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку