.Урок "Що належить до природи. Природа жива і нежива."

Про матеріал

Розширити знання учнів про різноманітність природи; форму­вати уявлення про живу та неживу природу, про перетворювальну діяль­ність людини; сприяти створенню теоретичної бази для інтелектуально­го розвитку молодших школярів; розвивати вміння групувати предмети за певними ознаками (належить, не належить до природи), порівнюва­ти предмети живої та неживої природи з метою виявлення відмінностей дож ними; вчити аргументувати та доводити свої думки про живу та не­живу природу; розвивати пізнавальну активність учнів; виховувати дбай­ливе ставлення до природи та речей, створених людиною.

Перегляд файлу

Тема. Що належить до природи. Природа жива і нежива.

 

Мета: розширити знання учнів про різноманітність природи; форму­вати уявлення про живу та неживу природу, про перетворювальну діяль­ність людини; сприяти створенню теоретичної бази для інтелектуально­го розвитку молодших школярів; розвивати вміння групувати предмети за певними ознаками (належить, не належить до природи), порівнюва­ти предмети живої та неживої природи з метою виявлення відмінностей дож ними; вчити аргументувати та доводити свої думки про живу та не­живу природу; розвивати пізнавальну активність учнів; виховувати дбай­ливе ставлення до природи та речей, створених людиною.

На уроці можна використати наочні посібники та демонстраційні матеріали видавництва «Ранок»: демонстраційний матеріал «Я і Украї­на. Природознавство».

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

 1. Створення емоційного настрою уроку.

2. Вправа «Погода».

  •    Який сьогодні день: ясний, хмарний, похмурий?
        — Яке небо?
  •    Які опади?
  •    Який вітер?
  •    Яка температура повітря?
  •    Що змінилось порівняно з минулим тижнем?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення завдань уроку. Очікування.

Учитель. Сьогодні ми будемо говорити про навколишній світ, в якому ми живемо. Ви здогадалися, мова піде про природу. Дорослі на­зивають це словом довкілля.

1. Вивчення вірша.

 Повітря, земля і вода — це Природа.

 Природа — це Я.

 І ти — це Природа.

 Пустелі і гори, поля і ліси.

 І ми — тільки частка цієї краси.

Учитель. На уроці ви:

  • дізнаєтесь про те, що належить, а що не належить до природи;
  • навчитеся розрізняти живу і неживу природу;
  • складете правило, як потрібно ставитися до природи та речей, ство­рених людьми.

 

 ІІІ. Актуалізація знань учнів.

  • Гра «Я почну, а ти закінчуй».
  • Сьогодні по дорозі до школи я бачив...
  • Біля школи росте...
  • Нашу землю вдень освітлює...
  • Вночі я бачила на небі...
  • Ми п'ємо...
  • Риби живуть у...
  • Ми дихаємо...

На дошці з'являються малюнки: людина, собака, кішка, пташка, дерево, кущ, сонце, місяць, зорі, хмарки.

Учитель. Як назвати одним словом все, про що ви говорили? Де ми це зустрічаємо? Так, навколо нас. Це і є природа. (На дошці записа­ти слово «природа».)

А чи хотіли б ви здійснити подорож у той куточок природи, де ви відпочивали влітку?

  • Релаксаційна пауза.

Учитель. Сядьте зручніше, заплющте очі. Я хочу запросити вас у мандрівку на хмаринці. (Звучить музика.)

Уявіть, що ви стрибнули на білу пухнасту хмаринку, схожу на м'яку гору із подушок. Відчуйте, як ваші ноги, спина зручно розташувались на цій великій подушці. Мандрівка починається. Наша хмаринка повільно піднімається в синє небо. Відчуваєте, як вітерець обвіває обличчя? Тут, високо в небі, все спокійно і тихо. Ми наближаємось до місця вашого відпочинку... Розплющте очі. Як красиво! Розкажіть, що ви бачите. (Карта України з дитячими фотогра­фіями про літній відпочинок.)

Учитель. Дуже хочеться поближче роздивитися, які предмети при­роди там є. Але наша хмаринка так високо, що це зробити неможливо без спеціального приладу — телескопу, який допомагає спостерігати за пред­метами на далекій відстані. (На дошці з'являється малюнок телескопа}

Учитель. У мене він є! Допоможіть, будь ласка, його налагодити.

  • Фізкультхвилинка

 Встаньте.

  • Протріть лінзу.
  • Витягніть трубу.
  • Наведіть різкість.
  • Нахиліться уперед.

- Присядьте.

 Встаньте навшпиньки.

Учитель. Все! Зупинилися! Дуже гарно видно. (Учні сідають.)

- Назвіть, які предмети природи ви бачили. (На дошці малюнки: корова, сонечко-комаха, мурашка, квітка, річка, хмарки).

  • Гра «День, ніч».

Під час гри на дошці з'являються малюнки: будинки, машини, літак, шкільне приладдя.

 Наша невеличка подорож добігає кінця, ми повертаємося.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Робота в парах.

Обговоріть, на які дві групи можна розподілити малюнки, що є на дошці (Формуються вміння групувати предмети за певними ознаками: належить або не належить до природи.)

  1. Робота за підручником (С. 46).

Учитель читає текст, учні називають предметні малюнки у кожно­му ряду.

— За якою ознакою художник згрупував малюнки?

       3. Вправа «Мікрофон».

- Продовжте перелік, розпочатий художником на другому ма­люнку.

(Діти називають те, що створене руками людини: будинки, машини, меблі, шкільне приладдя тощо.)

Учитель. Протягом усієї історії людства руками і розумом людей була створена величезна кількість різноманітних речей; будівель, ма­шин і механізмів. Штучний супутник Землі, комп'ютер, телефон — ці речі створила людина.

Висновок. Рослини, тварини, люди, Сонце, Місяць, зорі, повітря, вода, Грунт — все це природа. Те, що зроблене руками людини, не нале­жить до природи. На дошці з'являється запис «Речі, зроблені людиною», і під ним діти ставлять відповідні малюнки.

Учитель. Рослини, тварини і люди — це жива природа. Сонце Місяць, зірки, повітря, вода, Грунт — це нежива природа. (Запишіть не правій частині дошки «жива», на лівій «нежива»).

Далі запропонуйте гру «Малюнки з виставки».

Завдання : Розташувати малюнки, що є на дошці, відповідно до написаних слів жива і нежива. Спочатку вибрати об'єкти живої природи, використовуючи техно­логію методу «Прес».

а) «Я вважаю...»;

б) «..., тому що...».

4. Робота у зошиті з друкованою основою (С. 36, завдання І). Учні називають предметні малюнки і розфарбовують предмети неживої природи.

 

V. Закріплення знань учнів.

1. Робота за підручником (С. 46-47).
Учні розглядають нижній малюнок.

- Що зайве у першому ряду? (Праска)

- Чому? (У цьому ряду зображено рослини. А праска це річ, яку виготовила людина).

Що зайве у другому ряду? (Морква — це рослина. Глечик, батон -  це речі, зроблені людиною.)

 2. Розв'язування логічних завдань «Що зайве? Чому?»

  • Небо, Місяць, вода, зорі, пісок, карта.
  • Дуб, камінь, Сонце, повітря.
  • Вітер, річка, білка, веселка, дощ.
  • Вовк, лисиця, лікар, чашка, комар.

Розглядаючи малюнки у підручнику (С. 47), учні називають, що на­лежить до природи, а що — ні.

Учитель читає текст, вміщений у підручнику.

  • Назвіть предмети неживої природи.
  • Що належить до живої природи? Наведіть приклади.

Учні розглядають предметні малюнки, називають предмети, які на­лежать до живої природи, а потім те, що зроблене людиною.

  1. Робота в групах.
  • Гра «Розгубилися слова».

Учитель. Діти, впродовж уроку ви здобули нові знання про при­роду і про речі, що створені людьми. А тепер у групах складіть речення, як потрібно ставитися до природи та речей, створених людьми. (Речен­ня — на окремих аркушах на дошці.)

  • берегти, природу, Потрібно
  • людей, працю, Шануй

Висновок. Треба(1) шанувати (2) природу (3) і (4) речі (5), створені (6) людиною (7).

 

VІ. Підсумок уроку.

  • Що таке природа?
  • Що належить до неживої природи?
  • Що належить до живої природи?
  • Чим жива природа відрізняється від неживої?
  • До якої природи належить людина?
  • Що належить до предметів, створених руками людини?
  • Як потрібно ставитися до природи?
  • Як необхідно ставитися до речей, створених людиною?
     

 

На уроці можна використати такі завдання.

  • Гра «Уважний ряд».

Підготуйте предметні малюнки із зображенням сонця, берези, гриба, місяця, річки, олівця, дівчинки, машинки.-будинку і покажіть їх по черзі. Діти першого ряду плескають у долоні, якщо показане належить до жи­вої природи, другого — до неживої, а третього — до рукотворного світу.

  • Робота із загадками.

   Запропонуйте учням відгадати загадки і визначити, що з відгаданого належить до живої природи, що — до неживої, а що — до рукотворного світу. Відповідний ряд встає. Діти обов'язково пояснюють, чому вони вважають, що той або інший предмет належить до певної групи.

  1.           Лиш торкнись до колючок —
    Він згортається в клубок.
    Не вгадаєте ніяк?
    Підказати? Це... (їжак).
  2.           В небі хмарка пролітала,
    Білий пух розсипала.
    Він на землю міцно ліг.
    Називають його... (сніг).

3) Цю найпершу в школі книжку
Знає будь-який школяр.

 До усіх книжок доріжку

 Прокладає наш... (буквар).

  • Гра-змагання між хлопчиками і дівчатками. Демонстрація мультфільму «Про мавпочок» (протягом 1хв).

Завдання:  Назвати якнайбільше предметів природи і речей, створених людиною.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

oblaka06125j0233070

raduga02

 

 

 

 

дерево

 

 

 

 

 

 

 

E:\Новая папка\Новая папка\Новая папка (2)\02efef1e63cb.png

 

лужок

49

 

 

00071

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Мои рисунки\птицы\images.jpg4.jpg

 

24_big

 

 

 

88

 

C:\Documents and Settings\Ольга\Рабочий стол\картинки\Новая папка (2)\7f1f5f717d06.png

 

 

 

 

 

 

j0391490[1]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 вересня 2018
Переглядів
5850
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку