Урок "Що пов’язує бджілку і дощового черв’яка? "

Про матеріал
Інтегрований урок, розрахований на 2 уроки ЯДС. Діти працюють в групах . Повторюють відомості з української мови, математики, природознавства.
Перегляд файлу

Інтегрований урок  з ЯДС , української мови , математики, технологій.

3 клас

Вчитель : Кривонос І.В.

Мета:  ознайомити з цікавими фактами із життя бджіл та дощових черв'яків;

пригадати головні ознаки комах;

формувати вміння висловлювати власну думку;

збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня;

удосконалювати вміння працювати з простим медіатекстом;

активізувати пізнавальну діяльність дітей;

розвивати самостійне мислення, уміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування;

виховувати бережне ставлення до братів наших менших, естетичний смак.

 

Очікувані результати:

дитина вітається та звертається до інших, дотримуючись норм мовленнєвого етикету, використовує ввічливі слова;

об’єднується з іншими дітьми у групи, пари для спільної діяльності;

висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших і дослухаючись до спільних рішень;

підтримує діалоги з тем, пов’язаних із важливими життєвими ситуаціями;

зіставляє почуте з власним досвідом, висуває власні гіпотези;

ставить запитання дорослим і одноліткам щодо інформації, яка викликає сумнів або є незрозумілою;

наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами;

проявляє ініціативу, продуктивно співпрацює з членами групи, точно висловлює думки під час спільної навчально-пізнавальної діяльності;

знає головні ознаки комах;

уміє надавати першу необхідну допомогу, якщо вжалила бджола.

 порівнює інформацію природничого змісту з відомих їй / йому та запропонованих джерел - застосовує предметні графіки, тексти для пояснення явищ і об’єктів природи - розпізнає червів,  бджіл]; розв'язує прикладі , задачі з іменованими числами, пояснює правопис іменників з апострофом,ділить слова для переносу,   моделює звукові моделі, поясніє різницю між звуковим складом, працює за алгоритмом при створенні  поробок на основі геометричних фігур.

 Форма проведення: інтегрований урок (2)

Методико – дидактичне забезпечення:  фломастери, аркуші паперу (формату А 3), чек-листи для роботи в групах, роздруківки із завданнями, леҐо-цеглинки, кольоровий  папір, картон, ножиці, клей, пластилін.

Матеріально – технічне забезпечення: телевізор,   ноутбук.

 

 

 

 

 

 

І. Емоційне налаштування. Повторення вивченого

1. Вірш

  • У колі ми зібралися.
  • Ось ти, ось  я.
  • Ліворуч, праворуч – велика сім'я.
  • А хто поруч з нами, як твоє ім'я?
  • (ім'я за алфавітом)
  • Привіт, привіт.
  •  ось ти, ось я.

 

2. Мотивація навчальної діяльності.

-Що очікуєте від уроку?

- Які завдання хотіли б сьогодні виконати? (фліпчарт)

- На уроці ми будемо з вами спілкуватися, вчитися розуміти один одного. Для цього ми повинні працювати як одна команда - злагоджено і чітко. І тому   сьогодні допоможуть нам 5 правил.

1.Правило піднятої руки;

2.Співпраця у групах;

3. Вміння слухати інших;

4. Працювати творчо;

5. Працювати активно .

- А також будете протягом уроку себе оцінювати. Якщо ви все зрозуміли і правильно виконали завдання – 1 олівець на парту.

-Що розкрити тему уроку , потрібно розшифрувати букви -  назви хмарок  .

 

 Хмари (дошка , букви зашифровані – черв'як, бджола)

 

  • Що знаємо про цих тварин (Коло Вена)

Спільне – жива природа, безхребетні, холоднокровні.

Небезпечна: перша допомога В першу чергу постарайтесь вилучити отруту із ранки, потім охолодіть ужалене місце, прикладіть примочку з розчином солі або соди 

  • Якій твариниі поставили памятник? ( на Волині,с. Маневичі)

ІІ. Визначення теми і мети уроку.

 

  • Про що сьогодні поговоримо?

-Сьогодні на уроці  ви поглибите знання з теми  : «Жива природа: тварини» , пригадаєте і потренуєтесь у додаванні і відніманні іменованих чисел    і розв'язуванні  задач , пригадаєте правила правопису апострофа, , виконаєте творчу роботу.

ІІІ. Основний зміст.

  • Наш клас сьогодні перетворюється на «Станцію Юних натуралістів». Що означає слово натураліст?
  • Натуралісти- люди, які досліджують і вивчають природу (стіна слів, якщо слово нове). Наука,  яка вивчає тварин – зоологія.(на хмарку в спільне)  Одного вченого ми знаємо? (Чарльз Дарвін)
  • Дати відповідь на проблемне питання. Що пов’язує бджілку і дощового черв’яка? Щоб з'ясувати,  яку тварину ви будите досліджувати , потрібно розв'язати приклади  , розшифрувати свою букву,.

 

ЧЕРВ'ЯК – 20см+8см= 28см (ч),    10мм-3мм=7мм (е),  2см+10мм=21см (р), 

10дм-70см=3дм (в),  15см+15см+30мм=33см (я),  5см*3 =15 см (к)

БДЖОЛА -  100см-98см=2см (б),  2см*3=6см (д),   29см-20см=9см (ж),  79см-60см=  19см (о),     8дм*2=16дм  (л),   99м- 98м=1 м (а)

  • Отже, 1 група…., 2 група….

 

  1. Робота в групах
  • Пригадаємо правила роботи в групах. Розподіліть ролі: лідер, писар, годинникар
  • У вас конверти із завданнями і чек –лист для оцінювання. Не забувайте про олівці  фіксуйте результати – кількість олівців, у чек-листі, пісочний годинник.
  • Щоб отримати інформацію , потрібно виконати завдання.
  • Отже,  завдання –  конверт. Виконайте завдання – отримаєте букву.

1 група – букви р,о,с

2 група – букви ина

Група – експертів – тестування ноутбук – буква л

 

  1. Фізична хвилинка

1 завдання  « Мовознавці»

Лего- цеглинкою покажіть, з яким кольором у вас асоціюється українська мова?

 У мене – жовтий – колір пшениці, пшеничне поле таке ж гарне, як наша мова.

 

-конверт №1

- дослідити  слово-назву тварини

 

  •            Зробити звукову модель слова.(на постер) Час пішов.
  • Експерти перейдіть в іншу групу, перевірте виконання.
  • Скільки звуків?
  • Чому?
  • Правила апострофа. Я, Ю,Є,ї  після апострофу= 2 звуки, тому слово черв'як важче на 1 звук.
  • ДЖ позначає 1 звук, тому слово бджола легше на звук.(на постері)
  • Не тільки слово легше, а й самі тварини мають різну вагу.
  • Які одиниці вимірювання ваги знаєте? (г, кг, ц, т)
  • Маса бджоли менше 1 грама, вага дощового черв’яка більше 1 г.
  • Складіть усі звуки (7+5=12).
  • Якщо це мм переведіть у см (1см2мм)
  •  Це довжина робочої бджоли.
  •  Яка довжина черв’яка? В Україні дорослі черв'яки доростають до 30см.
  • Скільки це мм? (300мм)
  • А дм? (3 дм)
  • Хто довший?

 Розділіть слово для переносу.

-Експерти перейдіть в іншу групу, перевірте виконання.

  •  Правила переносу слів з апострофом,     з буквосполученнями дж, дз

-Складіть речення про тварини. 1 слово- 1 цеглинка. У кого речення довше?

  • Презентація речень (усно)
  • Взаємоперевірка . Взаємооцінювання в групі чек-лист   (рахуємо олівці)

 Візьміть букву (чарівна скринька)

 

 

 

 

2 завдання «Метематики»

Лего- цеглинкою покажіть, з яким кольором у вас асоціюється математика?

У мене з  помаранчевим, як сонце, бо математика  навколо нас. Її використовують повсякчас.

  • Дізнатися, де мешкає тварина
  • Ворог тварини

 

  •  Попрацюємо з картою 1 група, глобус – 2 група.

- Показати на карті  і глобусі, де немає цих тварин.

Північний і південний полюси (зображення)

  • Робота з конвертами.
  • Експерти перейдіть в іншу групу, перевірте виконання.

Самоперевірка . Взаємооцінювання в групі чек-лист   (рахуємо олівці)

Візьміть букву (чарівна скринька)

Слайд 9

 

3 завдання «Натуралісти»

Лего- цеглинкою покажіть, з яким кольором у вас асоціюється  природа?

 У мене – зелений. Колір – життя і відродження.

Надати природний матеріал (дощовий черв’як, бджола)

  • Дослідити тварин. Результати записати у таблицю
  • Яка користь від тварини?

Експерти – тестування, ноутбук – здобути букву

Назва тварини

Характерні ознаки

Розмір (довжина тіла, мм)

Середовище існування (наземне, підземне)

До якої групи відноситься?

бджола

 

 

 

 

Дощовий черв’як

 

 

 

 

 

  • Експерти перейдіть в іншу групу, обміняйтесь інформацією..
  • Візьміть букву (чарівна скринька)

Презентаці робіт.

 Взаємооцінювання в групі чек-лист  (рахуємо олівці)

Обмін лідерами, скласти слово – відповідь на проблемне питання.

Що пов’язує бджілку і дощового черв’яка? Рослини

Презентація постерів

  • Отже, можемо тепер дати відповідь на питання «Що пов’язує бджілку і дощового черв’яка?»
  • Ваші дослідження показують,  що черв’як працює у ґрунті,  як садівник, надаючи можливість дихати рослині, а бджілка , збираючи нектар і пилок, запилює рослинку, надаючи їй можливість розмножуватися.
  • Доповніть отриманою інформацією наші хмарки.(дошка)
  • Не вистачає на постері зображень, виконаємо творчу роботу

 

4.Творча робота

- Створимо картину-  коллаж,пейзаж

- Що таке пейзаж?

Колективна поробка за алгоритмом. Діти наклеюють на а3.

-Які 3 головних елемента будуть на панно? (комахи, рослини, дощові черв’яки)

Біля дошки стоять, домальовують пейзаж.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Підсумок

  1. Бесіда
  • Дощові черв'яки і бджоли  є скарбом для рослин, тварин і людини. Вони великі трудівники, а як ви попрацювали.
  • Позначте «я»
  • Чек-листи. У кого найбільше нушиків: 1 група? 2 група? Хто отримує купон на звільнення від домашнього завдання?

 

2.  Самооцінювання роботи

3.Домашнє завдання

  • Виберіть одну з тем і запишіть кілька речень

«Що було, якби не було…..»

V.  Рефлексія

- Які емоції викликав урок?

- Чи збулися ваші очікування?

- Що було цікаво?

Оплески.

 

 

 

 

 

 

                      

docx
Додав(-ла)
Кривонос Інна
Додано
19 січня 2022
Переглядів
383
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку