17 липня о 18:00Вебінар: Відеоуроки: як створювати якісний контент для Ютубу

Урок "Що таке інформація та повідомлення"

Про матеріал

Цілі:

навчальна: сформувати поняття повідомлення та інформації;

розвивальна: розвивати пам'ять, увагу та логічне мислення;

виховна: вчити правильно організовувати робоче місце та роботу на уроці.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Перегляд файлу

УРОК № 13. Що таке інформація та повідомлення

Цілі:

навчальна: сформувати поняття повідомлення та інформації;

розвивальна: розвивати пам'ять, увагу та логічне мислення;

виховна: вчити правильно організовувати робоче місце та роботу на уроці.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Встановіть відповідність.

           

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Гра «Відгадай»

1. Необхідно показати рухами якусь тваринку. Учні мають здога­датися, хто це.

2. У чарівному мішечку знаходяться предмети. Визначте на до­тик, що це за предмети, та повідомте однокласникам. Набір предметів готується заздалегідь.

3. Відтворіть звуки, які видають пташки і тварини.

Запитання до учнів

— Які міркування допомогли вам дати обґрунтовані відповіді?

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ Самостійне опрацювання підручника

§13.

Розповідь учителя

— Ранок. Сонечко заглядає у твоє вікно, лагідно торкається твоєї щічки.

Про що повідомляє тебе сонечко?

Задзвонив будильник. Мама прокинулась першою.

Про що повідомив годинник маму?

Предмети, явища, люди, різноманітні предмети, що нас оточу­ють, надають нам інформацію. Інформація для запам'ятовування

Інформація — це повідомлення про навколишній світ. Наведіть свої приклади інформації.

Запитання до учнів

1. Звідки людина отримує інформацію?

2. Чому учні поспішають на урок, коли чують дзвоник?

Вправа 1. Розгляньте на малюнок і скажіть, що ви бачите. Що б ви подарували своїй мамі на день народження? Чому?

Малюнок дає нам зорову інформацію.

Коли чуємо спів або гру на музичному інструменті, то отримує­мо звукову інформацію. Коли нюхаємо квітку, отримуємо нюхову інформацію. За допомогою язика отримуємо смакову інформацію. На дотик можна визначити температуру.

Отже, інформація буває: зорова, нюхова, тактильна (на дотик), звукова, смакова.

Запитання до учнів

— Що ви знаєте про кожен вид інформації. Наведіть власні при­клади.

— Для передавання і збереження інформації людина викорис­товує літери і слова (письмова інформація), міміку, жести, рухи (усна інформація).

Вправа 2. Підкресліть потрібне.

— Людина отримує і передає письмову інформацію за допомо­гою: ЖЕСТІВ, РУХІВ, МІМІКИ, ЛІТЕР, СЛІВ.

— Людина отримує і передає усну інформацію за допомогою: ЖЕСТІВ, РУХІВ, МІМІКИ, ЛІТЕР, СЛІВ.

V. УСВІДОМЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

Робота з підручником

§ 13, № 1-2.

Додаткові завдання

Вправа 3. Визначте тип інформації:

Дарина прийшла зі школи додому і побачила на столі апель­син.

Марійка і Юрко зайшли в дім і відчули запах смачненьких пиріжків.

Уранці мама почула по радіо, що на вулиці дуже холодно. Вона подивилася на градусник і побачила, що температура повітря — 10 градусів морозу.

Вправа 4. Розгляньте малюнок і дайте відповідь: на якому но­сії зайчик залишив інформацію про себе для мисливця? Потрібне можна підкреслити.

 На папері (сліди).

На снігу (сліди).

У повітрі (запах).

Вправа 5. Складіть слова з переміша­них літер і запишіть їх.

ЛІВТКААРУА _____________________________

ИМАШ ___________________________________

МНОТОІР _________________________________

РНЕПИТР _________________________________

КАЧРУ____________________________________

КИСД _____________________________________

Яке слово зайве і чому?

Відповідь. Клавіатура, миша, монітор, принтер, ручка, диск. Зайве слово ручка (решта комп'ютерні пристрої).

VI. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Станемо струнко! Руки в боки!

Пострибаємо, як сороки,

Як сороки – білобоки.

Стрибу – стрибу! Скоки – скоки!

А тепер як жабенята

Хочем трохи пострибати.

Ква-ква-ква! Ква-ква-ква!

Щоб спочила голова!

VII. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК

Дотримуйтесь правил техніки безпеки під час роботи за комп'ю­тером.

Практичне завдання

Учні працюють з програмою з логічним навантаженням. Про­граму вибирає вчитель на свій розсуд.

Релаксація

Гімнастика для очей

Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокій­но, повільно рахуючи до 5. Повторити 4-5 разів.

VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником: § 13, № 3.

2. Додаткове завдання

Підкресліть слова, які несуть людині інформацію про морозиво. Колір обгортки, форма, смак, запах, вага, ціна, назва. Обґрунтуйте відповідь.

 

docx
Додано
2 вересня 2018
Переглядів
516
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку