Цілі:
✓навчальна: сформувати поняття повідомлення та інформації;
✓розвивальна: розвивати пам'ять, увагу та логічне мислення;
✓виховна: вчити правильно організовувати робоче місце та роботу на уроці.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Цілі:
✓навчальна: сформувати поняття повідомлення та інформації;
✓розвивальна: розвивати пам'ять, увагу та логічне мислення;
✓виховна: вчити правильно організовувати робоче місце та роботу на уроці.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Встановіть відповідність.
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Гра «Відгадай»
1. Необхідно показати рухами якусь тваринку. Учні мають здогадатися, хто це.
2. У чарівному мішечку знаходяться предмети. Визначте на дотик, що це за предмети, та повідомте однокласникам. Набір предметів готується заздалегідь.
3. Відтворіть звуки, які видають пташки і тварини.
Запитання до учнів
— Які міркування допомогли вам дати обґрунтовані відповіді?
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ Самостійне опрацювання підручника
§13.
Розповідь учителя
— Ранок. Сонечко заглядає у твоє вікно, лагідно торкається твоєї щічки.
Про що повідомляє тебе сонечко?
Задзвонив будильник. Мама прокинулась першою.
Про що повідомив годинник маму?
Предмети, явища, люди, різноманітні предмети, що нас оточують, надають нам інформацію. Інформація для запам'ятовування
Інформація — це повідомлення про навколишній світ. Наведіть свої приклади інформації.
Запитання до учнів
1. Звідки людина отримує інформацію?
2. Чому учні поспішають на урок, коли чують дзвоник?
Вправа 1. Розгляньте на малюнок і скажіть, що ви бачите. Що б ви подарували своїй мамі на день народження? Чому?
Малюнок дає нам зорову інформацію.
Коли чуємо спів або гру на музичному інструменті, то отримуємо звукову інформацію. Коли нюхаємо квітку, отримуємо нюхову інформацію. За допомогою язика отримуємо смакову інформацію. На дотик можна визначити температуру.
Отже, інформація буває: зорова, нюхова, тактильна (на дотик), звукова, смакова.
Запитання до учнів
— Що ви знаєте про кожен вид інформації. Наведіть власні приклади.
— Для передавання і збереження інформації людина використовує літери і слова (письмова інформація), міміку, жести, рухи (усна інформація).
Вправа 2. Підкресліть потрібне.
— Людина отримує і передає письмову інформацію за допомогою: ЖЕСТІВ, РУХІВ, МІМІКИ, ЛІТЕР, СЛІВ.
— Людина отримує і передає усну інформацію за допомогою: ЖЕСТІВ, РУХІВ, МІМІКИ, ЛІТЕР, СЛІВ.
V. УСВІДОМЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
Робота з підручником
§ 13, № 1-2.
Додаткові завдання
Вправа 3. Визначте тип інформації:
✓Дарина прийшла зі школи додому і побачила на столі апельсин.
✓ Марійка і Юрко зайшли в дім і відчули запах смачненьких пиріжків.
✓ Уранці мама почула по радіо, що на вулиці дуже холодно. Вона подивилася на градусник і побачила, що температура повітря — 10 градусів морозу.
Вправа 4. Розгляньте малюнок і дайте відповідь: на якому носії зайчик залишив інформацію про себе для мисливця? Потрібне можна підкреслити.
На папері (сліди).
На снігу (сліди).
У повітрі (запах).
Вправа 5. Складіть слова з перемішаних літер і запишіть їх.
ЛІВТКААРУА _____________________________
ИМАШ ___________________________________
МНОТОІР _________________________________
РНЕПИТР _________________________________
КАЧРУ____________________________________
КИСД _____________________________________
Яке слово зайве і чому?
Відповідь. Клавіатура, миша, монітор, принтер, ручка, диск. Зайве слово — ручка (решта — комп'ютерні пристрої).
VI. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Станемо струнко! Руки в боки!
Пострибаємо, як сороки,
Як сороки – білобоки.
Стрибу – стрибу! Скоки – скоки!
А тепер як жабенята
Хочем трохи пострибати.
Ква-ква-ква! Ква-ква-ква!
Щоб спочила голова!
VII. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК
Дотримуйтесь правил техніки безпеки під час роботи за комп'ютером.
Практичне завдання
Учні працюють з програмою з логічним навантаженням. Програму вибирає вчитель на свій розсуд.
Релаксація
Гімнастика для очей
Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4-5 разів.
VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником: § 13, № 3.
2. Додаткове завдання
Підкресліть слова, які несуть людині інформацію про морозиво. Колір обгортки, форма, смак, запах, вага, ціна, назва. Обґрунтуйте відповідь.