Урок "Середньовіччя. Китайська лірика епохи Тан. Ду Фу"

Про матеріал
Конспект уроку із зарубіжної літератури у 8 класі. "Середньовіччя. Китайська лірика епохи Тан. Ду Фу. Зв'язок поезії Ду Фу з історичною реальністю. Національні образи, символи в ліриці митця. Образ ліричного героя, його сприйняття життя і природи, почуття, мрії, ідеали, думи про батьківщину."
Перегляд файлу

8 клас

Зарубіжна література

Тема: Середньовіччя. Китайська лірика епохи Тан. Ду Фу. Зв'язок поезії Ду Фу з історичною реальністю. Національні образи, символи в ліриці митця. Образ ліричного героя, його сприйняття життя і природи, почуття, мрії, ідеали, думи про батьківщину.

Мета:

  • навчальна: допомогти учням усвідомити особливості Середньовіччя як історичної та літературної доби, ознайомити із особливостями китайської літератури епохи Тан, життям і творчістю поета Ду Фу, його світоглядом та ідеями, дослідити зв'язок поезії Ду Фу з історичною реальністю;
  • розвивальна: розвивати образне та критичне мислення учнів, уміння самостійно знаходити й обробляти інформацію, коментувати поезії, висловлювати свої думки та враження; зацікавити китайською культурою;
  • виховна: прищеплювати учням любов до природи, прагнення до гармонії в житті, гуманістичні ідеали, уміння цінувати людську гідність.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

Вчитель: Діти! Ви закінчили вивчати великий розділ «Література Античності».

Пригадайте:

  • Що таке Античність?
  • ЇЇ хронологічні межі?
  • Імена і твори найвідоміших античних поетів.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель: Сьогодні ми здійснимо чергову мандрівку у часі та просторі. Розпалася з часом Римська імперія. На вільних віднині просторах Європи виникли нові держави. Так почався новий етап європейської історії — Середньовіччя. Сьогодні ми розпочинаємо ознайомлення з літературою цієї доби.

ІV. Робота над темою уроку.

  1. Розповідь вчителя про особливості Середньовіччя як історичної та літературної доби. З демонстрацією слайдів. Робота учнів в зошитах із хронологічною стрілою часу.
  2. Розповідь учнів-«істориків», які отримали заздалегідь завдання, про літературу епохи Тан з демонстрацією слайдів.
  3. Робота учнів з підручником. Ознайомлення з особливостями китайської лірики.
  4. Слово вчителя: Китайський поет Лі Бо якось сказав: «Чи важка ж то робота — складати у віршах рядки?» Сьогодні ви познайомитеся з поезією китайського поета Ду Фу і пошукаєте відповідь нам запитання Лі Бо.
  5.  Розповідь учнів-«біографів», які отримали заздалегідь завдання, про життя і творчий шлях Ду Фу з демонстрацією слайдів.
  6. Знайомство учнів з віршами Ду Фу та їх аналіз.

Виразне читання вірша «Пісня про хліб і шовк» учнями або вчителем.

Бесіда.

  • Про що цей вірш?
  • Чи відомий вам вислів «перекувати мечі на орала»? Звідки він і що означає? Знайдіть відповідний вислів у вірші.
  • Чому поезія має таку назву?
  • До чого поет закликає людей?
  • Знайдіть протиставлення у вірші.
  • Що оспівує поет у цій поезії?

Виразне читання учнями або вчителем вірша «Думки під час нічної подорожі».

Бесіда.

  • Яка тема цього вірша?
  • На які умовні частини ви поділили б цей вірш?
  • Як описується природа? Знайдіть епітети, метафори у вірші.
  • Як ви охарактеризуєте ліричного героя вірша? Які його думки, мрії?
  • Як впливає тогочасна реальність на життя ліричного героя?

Виразне читання вірша «Весняні надії».

Бесіда.

  • Про що цей вірш?
  • Яким настроєм наповнена поезія?
  • Про що засмучено мислить ліричний герой? Знайдіть рядки про душеврий стан героя.
  • Що для нього найдорожче?
  • Знайдіть епітети, метафори.
  • Яка головна думка поезії?
  • Чи можна назвати вірш песимістичним? Що вказує на оптимізм твору? Зверніть увагу на назву вірша.
  • Як би ви не знали, що цей вірш китайського поета доби Середньовіччя, про яку країну і який час ви б подумали?
  • Проведення паралелі з теперішньою ситуацією в Україні, війною з Росією, горем, руйнуванням, трагедіями українців і впевненістю в обов’язкову перемогу України.
  1. Евристична бесіда.
  • Яке враження справила на вас поезія Ду Фу?
  • У чому проявляється, на ваш погляд, національна своєрідність його творів?
  • Як виявляється гуманізм поета?

V. Узагальнення здобутих знань.

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».

Складання учнями схеми «Особливості поетики Ду Фу».

Перевірка роботи за слайдом.

VI. Підбиття підсумків уроку.

«Вірші Ду Фу живуть, і сяйво їхнє поширюється на десять тисяч джанів». Я погоджуюся (не погоджуюся) із цією думкою, тому що…

Висловлення учнів.

VII. Домашнє завдання: опрацювати сторінки підручника з теми; у робочих зошитах написати свої враження про поезію Ду Фу.

 

docx
Додано
30 січня 2023
Переглядів
195
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку