Мета: сформувати в учнів уявлення про феодальну роздробленість; створити умови для розуміння принципів станової монархії; розглянути становлення парламентаризму в Середньовіччі тастаново- представницькі органи у європейських країн; установити зв'язок між ступенем розвитку суспільства та формою державного правління; охарактеризувати різні форми державного правління в Середні віки; продовжувати розвивати в учнів вміння працювати з текстом підручника;порівнювати різні форми правління та висловлювати власну думку щодо причин феодальної роздробленості; виховувати шанобливе ставлення до минулого.
Тип уроку:сприйняття та усвідомленнянового навчального матеріалу.
Обладнання: підручник з історії для 7 класу,опорні схеми, ілюстрації, карта світу, додатковий матеріал до уроку.
Основні терміни і поняття: феодальна роздробленість,станова монархія, парламент.
Хід уроку
І. Організація навчальної діяльності
Привітання. Перевірка організації робочого місця,. Перевірка настрою учнів за допомогою смайлів.
II. Актуалізація опорних знань і вмінь
1. Перевірка творчогодомашнього завдання ( у будь якій формі учнемтворчо представлений матеріал попередньої теми )
2. Історична гра « Васал-сеньйор». ( проводиться за допомогою м'ячика, який кидає вчитель учням)
1) Король — сеньйор герцога. (Так)
2) Граф — васал барона. (Ні)
3) Рицар — васал барона. (Так)
4) Граф — сеньйор барона. (Так)
5) Герцог — васал короля. (Так)
6) Король — сеньйор рицаря. (Ні)
7) Барон — васал графа. (Так)
8) Граф — васал короля. (Ні)
9) Барон — сеньйор рицаря. (Так)
III. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомитися з середньовічним життям, зокрема з тим, як створювалися та управлялися нові держави у Європі.
ІV. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу
ПЛАН:
І.Феодальна роздробленість;
ІІ.Середньовічне королівство;
ІІІ. Динамічна пауза.
ІV. Станова монархія;
V.Централізована держава;
VI.Узагальнення знань;
VII. Домашнє завдання;
VIII.Підсумок уроку.
Урок № 17
Тема. Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницької монархії.
Мета: сформувати в учнів уявлення про феодальну роздробленість; створити умови для розуміння принципів станової монархії; розглянути становлення парламентаризму в Середньовіччі та станово- представницькі органи у європейських країн; установити зв’язок між ступенем розвитку суспільства та формою державного правління; охарактеризувати різні форми державного правління в Середні віки; продовжувати розвивати в учнів вміння працювати з текстом підручника;порівнювати різні форми правління та висловлювати власну думку щодо причин феодальної роздробленості; виховувати шанобливе ставлення до минулого.
Тип уроку:сприйняття та усвідомлення нового навчального матеріалу.
Обладнання: підручник з історії для 7 класу,опорні схеми, ілюстрації, карта світу, додатковий матеріал до уроку.
Основні терміни і поняття: феодальна роздробленість, станова монархія, парламент.
Хід уроку
І. Організація навчальної діяльності
Привітання. Перевірка організації робочого місця,. Перевірка настрою учнів за допомогою смайлів.
II. Актуалізація опорних знань і вмінь
1. Перевірка творчого домашнього завдання ( у будь якій формі учнем творчо представлений матеріал попередньої теми )
2. Історична гра « Васал-сеньйор». ( проводиться за допомогою м’ячика, який кидає вчитель учням)
1) Король — сеньйор герцога. (Так)
2) Граф — васал барона. (Ні)
3) Рицар — васал барона. (Так)
4) Граф — сеньйор барона. (Так)
5) Герцог — васал короля. (Так)
6) Король — сеньйор рицаря. (Ні)
7) Барон — васал графа. (Так)
8) Граф — васал короля. (Ні)
9) Барон — сеньйор рицаря. (Так)
III. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомитися з середньовічним життям, зокрема з тим, як створювалися та управлялися нові держави у Європі.
ІV. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу
ПЛАН:
І. Феодальна роздробленість;
ІІ. Середньовічне королівство;
ІІІ. Динамічна пауза.
ІV. Станова монархія;
V. Централізована держава;
VI. Узагальнення знань;
VII. Домашнє завдання;
VIII.Підсумок уроку.
Проблемне запитання:
« Чи була зміна абсолютної монархії на станову прогресивним явищем»?
І. Феодальна роздробленість.
Розповідь вчителя; робота з опорною схемою на дошці « Причин феодальної роздробленості» ;робота із поняттями(учні записують поняття в зошит)
Феодальна роздробленість — розпад єдиної держави на незалежні володіння; бесіда за питаннями вчителя: 1. Кому була вигідна феодальна роздроленність?
2. Чому християнська церква виступала проти феодальної роздробленості?
ІІ. Середньовічне королівство.
ІІІ. Динамічна пауза.
ІV. Станова монархія.
Вчитель:
Хай якими сильними були б феодали , роздробленість не могла тривати вічно. У ХІІІст. в багатьох європейських країнах формується розуміння необхідності міцної королівської влади.
У період розвиненого Середньовіччя в Західній Європі знову почалося її зміцнення.Королівська влада перетворилася на грізну силу, що долала опір непокірних феодалів.
Робота в парах з текстом підручника (ст. 100-101).
Завдання:
1. Опрацювати матеріал підручника й визначити причини виникнення станової монархії.
2. Перелічити органи станового представництва в різних державах.
Зразок відповіді:
Причини виникнення станової монархії:
Робота із поняттями(учні записують поняття в зошит)
Станова монархія — монархія, обмежена представницькими органами влади.
Парламент - найвищий представницький орган державної законодавчої влади, у якому представники різних верств населення обговорюють тай ухвалюють закони, що регулюють життя країни.
3. Робота з історичним джерелом « Суасонська чаша»
V. Централізована держава.
1. Виступ учня з випереджальним індивідуальним завданням;
2. Коментар вчителя:
Централізована станово-представницька монархія посприяла формуванню сучасної політичної мапи Європи.
VI. Узагальнення знань;
1. « Історична естафета»
Завдання:Складіть піраміду середньовічного королівства з поданих персон: герцоги, барони, графи, король, абати, селяни, міщани, священики;
2. Робота з історичним джерелом « Салічна правда»;
3. Рішення хронологічних задач .
VII. Домашнє завдання:
1. Опрацювати текст § 16 ;
2.Вивчити основні поняття;
3. Скласти кросворд;
4. Індивідуальне завдання окремому учню - створити віртуальну екскурсію середньовічним містом.
VIII. Підсумок уроку
Заключне слово вчителя.