Урок "Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницької монархії"

Про матеріал

Мета: сформувати в учнів уявлення про феодальну роздробленість; створити умови для розуміння принципів станової монархії; розглянути становлення парламентаризму в Середньовіччі тастаново- представницькі органи у європейських країн; установити зв'язок між ступенем розвитку суспільства та формою державного правління; охарактеризувати різні форми державного правління в Середні віки; продовжувати розвивати в учнів вміння працювати з текстом підручника;порівнювати різні форми правління та висловлювати власну думку щодо причин феодальної роздробленості; виховувати шанобливе ставлення до минулого.

Тип уроку:сприйняття та усвідомленнянового навчального матеріалу.

Обладнання: підручник з історії для 7 класу,опорні схеми, ілюстрації, карта світу, додатковий матеріал до уроку.

Основні терміни і поняття: феодальна роздробленість,станова монархія, парламент.

Хід уроку

І. Організація навчальної діяльності

Привітання. Перевірка організації робочого місця,. Перевірка настрою учнів за допомогою смайлів.

II. Актуалізація опорних знань і вмінь

1. Перевірка творчогодомашнього завдання ( у будь якій формі учнемтворчо представлений матеріал попередньої теми )

2. Історична гра « Васал-сеньйор». ( проводиться за допомогою м'ячика, який кидає вчитель учням)

1) Король — сеньйор герцога. (Так)

2) Граф — васал барона. (Ні)

3) Рицар — васал барона. (Так)

4) Граф — сеньйор барона. (Так)

5) Герцог — васал короля. (Так)

6) Король — сеньйор рицаря. (Ні)

7) Барон — васал графа. (Так)

8) Граф — васал короля. (Ні)

9) Барон — сеньйор рицаря. (Так)

III. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомитися з середньовічним життям, зокрема з тим, як створювалися та управлялися нові держави у Європі.

  • -Повідомлення теми,визначення учнямизавдань уроку.

ІV. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу

ПЛАН:

І.Феодальна роздробленість;

ІІ.Середньовічне королівство;

ІІІ. Динамічна пауза.

ІV. Станова монархія;

V.Централізована держава;

VI.Узагальнення знань;

VII. Домашнє завдання;

VIII.Підсумок уроку.

Перегляд файлу

Урок № 17         

Тема. Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницької монархії.

Мета: сформувати в учнів уявлення про феодальну роздробленість; створити умови для розуміння принципів станової монархії; розглянути становлення парламентаризму в Середньовіччі та  станово- представницькі органи у європейських країн; установити зв’язок між ступенем розвитку суспільства та формою державного правління; охарактеризувати різні форми державного правління в Середні віки; продовжувати розвивати в учнів вміння працювати з текстом підручника;порівнювати різні форми правління та висловлювати власну думку щодо причин феодальної роздробленості; виховувати шанобливе ставлення до минулого.

Тип уроку:сприйняття та усвідомлення  нового навчального матеріалу.

Обладнання: підручник з історії для 7 класу,опорні схеми, ілюстрації, карта світу, додатковий матеріал до уроку.

Основні терміни і поняття: феодальна роздробленість,  станова монархія, парламент.

Хід уроку

І.      Організація навчальної діяльності

Привітання. Перевірка організації робочого місця,. Перевірка настрою учнів за допомогою смайлів.

II.     Актуалізація опорних знань і вмінь

1.   Перевірка творчого  домашнього завдання ( у будь якій формі учнем  творчо представлений матеріал попередньої теми )

2.   Історична гра « Васал-сеньйор». ( проводиться за допомогою м’ячика, який кидає вчитель учням)

1)  Король — сеньйор герцога. (Так)

2)  Граф — васал барона. (Ні)

3)  Рицар — васал барона. (Так)

4)  Граф — сеньйор барона. (Так)

5)  Герцог — васал короля. (Так)

6)  Король — сеньйор рицаря. (Ні)

7)  Барон — васал графа. (Так)

8)  Граф — васал короля. (Ні)

9) Барон — сеньйор рицаря. (Так)

 

III. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомитися з середньовічним життям, зокрема з тим, як створювалися та управлялися нові держави у Європі.

  • Повідомлення теми,визначення учнями  завдань уроку.

ІV. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу

ПЛАН:

І.   Феодальна роздробленість;

ІІ.  Середньовічне королівство;

ІІІ. Динамічна пауза.

ІV. Станова монархія;

V.   Централізована держава;

VI.  Узагальнення знань;

VII. Домашнє завдання;

VIII.Підсумок уроку.

 

Проблемне запитання:

« Чи була зміна абсолютної монархії на станову прогресивним явищем»?

І. Феодальна роздробленість.

Розповідь вчителя; робота з опорною схемою на дошці « Причин феодальної роздробленості» ;робота із поняттями(учні записують поняття в зошит)

Феодальна роздробленість — розпад єдиної держави на незалежні володіння; бесіда за питаннями вчителя: 1. Кому була вигідна феодальна роздроленність?

                                        2. Чому християнська церква виступала проти феодальної   роздробленості?

ІІ. Середньовічне королівство.

  • Випереджувальне завдання , приготовлене учнем.
  • Коментар вчителя.

ІІІ. Динамічна пауза.

ІV. Станова монархія.

Вчитель:

Хай якими сильними були б феодали , роздробленість не могла тривати вічно. У ХІІІст. в багатьох європейських країнах формується розуміння необхідності міцної королівської влади.

У період розвиненого Середньовіччя в Західній Європі знову почалося її зміцнення.Королівська влада перетворилася на грізну силу, що долала опір непокірних феодалів.             

Робота в парах з текстом підручника  (ст. 100-101).

Завдання:

1.  Опрацювати матеріал підручника й визначити причини виникнення          станової   монархії.

2. Перелічити органи станового представництва в різних державах.

Зразок відповіді:

Причини виникнення станової монархії:

  • припинення феодальної роздробленості;
  • посилення централізованої влади;
  • розвиток економіки;
  • запровадження нових та збільшення старих податків;
  • попередження бунтів.

Робота із поняттями(учні записують поняття в зошит)

Станова монархія — монархія, обмежена представницькими органами влади.

Парламент -  найвищий представницький орган державної законодавчої влади, у якому представники різних верств населення обговорюють тай ухвалюють закони, що регулюють життя країни.

3. Робота з історичним джерелом « Суасонська чаша»

V. Централізована держава.

1. Виступ учня з випереджальним індивідуальним завданням;

2. Коментар вчителя:

Централізована станово-представницька монархія посприяла формуванню сучасної політичної мапи Європи.

VI. Узагальнення знань;

1. « Історична естафета»

Завдання:Складіть піраміду середньовічного королівства з поданих персон: герцоги, барони, графи, король, абати, селяни, міщани, священики;

2. Робота з історичним джерелом « Салічна правда»;

3. Рішення хронологічних задач .

VII. Домашнє завдання:

     1. Опрацювати  текст §  16 ;  

     2.Вивчити основні поняття;

     3. Скласти кросворд;

4. Індивідуальне завдання окремому учню - створити віртуальну екскурсію середньовічним містом.

VIII. Підсумок уроку

  • Відповідь учнів на проблемне запитання.

 

Заключне слово вчителя.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гура Ірина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
30 березня 2018
Переглядів
11390
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку