Урок "Школа радо нас вітає"

Про матеріал
Перший урок-знайомство пешокласників зі школою, класом. Дітки в ігровій формі знайомляться з однокласниками, правилами школи, вчаться працювати разом і вчитися із задоволенням.
Перегляд файлу

1 урок. 1 клас. 2021

ТЕМА: Урок - подорож. Перший раз у перший клас: «Школа радо нас вітає»

Комісар Олена Аскольдівна

учитель початкових класів вищої категорії,

старший учитель:

Школа І – ІІІ ступенів № 9 міста Києва

-1-

  - Вітаю вас, мої першокласники! Сьогодні ви стали справжніми учнями. Сподіваюсь, що ви будете гарно навчатись, нести з гордістю звання «школяр України» і з радісним настроєм приходити кожного дня в наш клас.

  1.             - Сьогодні ви вперше прийшли до школи. Ви всі такі красиві, у вас гарний настрій. А тепер я спробую вгадати, чому ви сьогодні так радієте. Якщо я вгадаю, ви плескаєте в долоні.
  •                  Ви раді, тому що у вас є красивий портфель;
  •                  Тому, що у вашому портфелі є багато нових шкільних речей;
  •                  Тому, що ви сьогодні дуже нарядні та красиві;
  •                  Тому, що ви сьогодні вперше прийшли до школи і стали школярами;
  •                  Тому, що сьогодні ви зустрілися зі своєю вчителькою;
  •                  Тому, що у вас з’явилися нові друзі.

Пограємо ще в одну гру. Якщо знаєте відповідь, піднімайте руки.

  1.             Гра “Моя школа. Чи знаєте ви?»

Чи знаєте ви:

  •                  Який номер має наша школа?
  •                  На якій вулиці знаходиться наша школа?
  •                  Скільки поверхів у нашій школі?
  •                  Підніміть руку ті учні, чиї братики чи сестрички вчаться у нашій школі або закінчили її.
  •                  Чиї мама чи тато навчалися у цій школі?

Чудово! Більше про нашу 9 школу та про її традиції ви дізнаєтесь , навчаючись тут.

- 2 -

-     Ми вирушаємо з вами в неймовірну подорож в країну Знань. У цій країні     ви дізнаєтеся багато нового і цікавого, вона відкриє вам свої таємниці і секрети.

  •                  Ви любите таємниці? Але відкрити і розгадати їх зможуть працелюбні, наполегливі діти, які дуже хочуть вчитися! Підведіть руки, хто хоче вчитися і готовий відправитися в країну Знань?

 - Добре, але ми повинні з вами знати, навіщо ми туди вирушаємо? Адже подорож ця довга.  Хто хоче відповісти, підведіть руку.

  - Навіщо ви пішли до школи?

 - Чого ви хочете навчитися?

 - Що ви вже вмієте робити?  (Відповіді дітей)

1. Гра «Чарівна сумочка»

Сьогодні до нас на урок завітала тваринка. Вона сховалася у цій чарівній сумочці. Спробуєте відгадати хто це? Для цього необхідно ставити запитання, на які я буду давати відповіді «так чи ні».  (кіт Степан)

  1.             Гра «Чого хоче кіт Степан навчитися у школі?»

(Для гри використовуємо знаки пальчиками(+/-). Якщо правильно- показують (+), якщо неправильно ( – ))

  •                  Я  - маленький кіт Степан. Я прийшов до школи, щоб навчитися кусатися.
  •                  Я   маленький кіт Степан. Я прийшов до школи, щоб навчитися писати.
  •                  Я   маленький кіт Степан. Я прийшов до школи, щоб навчитися читати.
  •                  Я   маленький кіт Степан. Я прийшов до школи, щоб навчитися дряпатися/ рахувати/ битися/ дружити.
  •                  Підкажіть котику Степану, чого ми будемо вчитися з вами в школі?  (читати, писати, рахувати, дружити).

 

- 3 -

- Мета нашої подорожі вже зрозуміла. Але відправитися в дорогу можна лише дружною командою, а ми ще не всі знаємо один одного. Пропоную познайомитися. 

 - Я – ваша вчителька 1–Б класу. Мене звати Олеся Аскольдівна. Я більше всього люблю читати і подорожувати. А тепер познайомимося. Скажіть всі своє ім’я. Щось зрозуміли? Тоді зробимо так.

За 1 хвилинку поговоріть у парі з сусідом по парті і з'ясуєте:

- Як кого звуть?

Постарайтеся запам'ятати і потім нам розповісте. Щоб ви чули один одного, говоріть між собою тихо, пошепки.

ВЧИТЕЛЬ:  - Тепер кожна пара встає і представляє діток. Я буду підходити до кожного, а діти називають ім’я того, до кого я підійшла, ми всі разом повторюємо і стараємося запам’ятати кожного . Не хвилюйтеся, допомагайте один одному (діти представляють один одного).

 -  Вам сподобалося знайомитися? Тоді давайте поаплодуємо один одному.

ВЧИТЕЛЬ: - Ми могли б вже розпочати подорож, але не знаємо правил поведінки в країні Знань. Давайте пограємо і вивчимо правила. Я буду називати правила і показувати рухи, а ви повторюйте.

Заходить вчитель — треба встати. (Встають.)

Коли дозволить, тихо сядь. (Тихо сідають.)

Спитати хочеш — не гукай (сваряться пальчиком),

А тільки руку піднімай. (Піднімають руку.)

У школі парту бережи. («Витирають» кришку парти.)

І на парті не лежи. (Схиляються на парти.)

Щоб урок минув не марно,

Треба сісти рівно, гарно. (Випрямляються, кладуть руки на парту.)(2 рази повторити)

- Покажіть, що потрібно робити, якщо хочеш щось сказати?

- 4 -

- А зараз до нас завітав ще один друг Їжачок. Він приніс нам загадки. Ви любите загадки? Тож відгадаємо загадки, не забувайте користуватися правилом, яке вивчили.

https://www.youtube.com/watch?v=bDObL6F_RYY

 

Загадки

  1. Книжечки маленькі,
    Аркуші біленькі.
    В них ми вчимося писати,
    І складати, й віднімати.
    (Зошит)

 

  1. Всяк школяр його шанує,
    Бо він пише ще й малює.
    Хто ж цей славний молодець?
    Це звичайно ... (олівець)

 

  1. Новий будинок в руці я несу ,
    Двері будинку стоять на замку,
    А живуть в будинку тому
    Книжки, ручки і альбоми. 
    (Портфель)

 

  1. У портфелі є хатинка —
    ручки там живуть, резинка,
    клей, лінійка, кутники? —
    школярів помічники. 
    (Пенал)

 

  1. Довгі палички кругленькі –
    Сині, жовті, червоненькі.
    На папері походили,
    Кольори свої лишили…
    Звуться палички оці
    Кольорові … (олівці)

 

  1.  Виводить букви і слова оця цікава штучка,

     В руці виблискує здаля нова, гарненька … (ручка)

-5-

ВЧИТЕЛЬ: - Увага! Знайомтеся, ще один ваш шкільний друг! Що це?      (шкільний дзвінок)

- Він зватиме вас на урок, а коли урок закінчиться, він знову задзвенить. Це означає, що почалася перерва.

- Перевіримо, як ви  подружилися з дзвінком, гра:

 Дзвенить  дзвінок – урок – встати рівно біля парти

 Дзвенить дзвінок –перерва– вільно рухатися.

-6-

ВЧИТЕЛЬ: - А хто знає цю казкову героїню?

  • Так. Це Мальвіна. Вона дає нам пораду (на дошці запис):

 

 «Якщо хочеш, щоб життя тобі посміхалось, спочатку сам посміхнися йому»

 

- Хто може прочитати? Як розумієте ці слова? Кому життя посміхається?

 - Що ми повинні з вами  робити, щоб життя нам посміхалося, щоб було добре? З яким настроєм потрібно йти в школу, щоб все виходило, все було чудово?

 

- Посмішка зранку і гарний настрій – це перший секрет успіху в школі. Давайте з вам зробимо вправу для гарного настрою. Раджу вам робити її кожного ранку, коли прокидаєтеся.

Пальчикова вправа: «Дощик».

https://www.youtube.com/watch?v=F6yLsYcyuNI

 

-7-

«Коло дружби»

 

ВЧИТЕЛЬ: - Діти, ви сьогодні багато дізналися про рідну школу, про країну Знань: як можна познайомитися, що потрібно зробити, щоб відповісти вчителю на уроці, як поводитися коли починається урок і коли закінчується, з яким настроєм потрібно йти до школи, щоб все виходило. Вам ще багато чого потрібно навчитися, але це буде легко, якщо ви будете знати головний секрет успіху в школі. Хочете я вам його відкрию? А допоможе мені кіт Степан (пальчикова лялька).  Ось цей секрет (картинка з прислів'ям). Хто прочитає?

 

Немає друга –знайди, знайшов – бережи.

 

- Як розумієте ці слова?

 Все дуже просто: сила вашого успіху у ваших друзях, умінні дружити, бути однією командою, робити добрі справи, допомагати один одному. Наш клас – це ваша маленька родина, а наша школа – це ваша велика сім'я. Давайте перевіримо!

Покажіть кожен свою силу добра. А зараз візьміться за руки з сусідом і покажіть, які ви сильні (руки вгору). Відчуваєте?

 - Встаньте, візьміться за руки дітей своєї групи(ряду). А тепер ви сильніші?

 - Давайте, утворюємо велике коло. Візьміться за руки і відчуйте нашу силу добра кожного, поділитеся один з одним. Що ви відчуваєте?

- А якщо випаде одна ланка або дві. Що станеться? Вплине це на нашу силу дружби, добра? Як?

 - Що ж потрібно робити, щоб в нашому класі була найсильніша дружба? Було більше всього доброти? На знак зміцнення нашої дружби давайте покличемо до нас Сонечко.

 Фізхвилинка «Сонечко».

Ми по східцях ідемо,

Пісеньку співаємо.

Сонечко, сонечко,

Хмарки розжени,

У віконце загляни.

Ось Сонечко засяяло, кожного обігріло.

 

-8-

Підсумки:

- Що нового, ви дізналися на першому уроці?

- Що більше всього сподобалося?

- З ким подружилися?

- З яким настроєм завтра прийдете до школи?

- У вас на партах прикріплені квіточки. На цій квіточці кожен намалює смайлик свого сьогоднішнього настрою. Якщо вам сьогодні було весело, цікаво – малюємо посмішку. Якщо трішки сумно – прямий ротик. Якщо зовсім сумно – то такий. Сподіваюся, що всім вам сьогодні було радісно і весело. Візьміть фломастер і намалюйте смайлик.

А зараз зберемо наші веселі квіточки в кошик настрою 1–Б класу. Ви будете по черзі кожна парта підходити і клеїти їх на дошку.

Який радісний вийшов кошик.

Ви молодці. Дякую вам за роботу.

Завтра з нетерпінням чекатиме вас у школі в нашому класі.

 

https://www.youtube.com/watch?v=kNWwid8OAVM

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Комісар Олеся
Додано
14 листопада 2021
Переглядів
509
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку