Мистецтво 9 клас
Тема. Школи у кінематографі.
Мета: повторити види професій у кінематографі; допомогти учням глибше усвідомити значення кінематографу у житті людини;ознайомити з різновидами шкіл кінематографії та відомими кіноакторами та режисерами; розвивати образне мислення та виховувати естетичний смак.
Обладнання: картки з назвами шкіл кінематографу, мультимедійна дошка.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
Учні діляться на команди і по черзі називають професію. Вибуває та команда, яка не буде знати назву професії.
Дітям пропонується пофантазувати, ким би вони були, якщо опинилися у світі кіно.
1.Оголошення завдань уроку.
На дошці знаходиться назва таблиці «Школи кінематографу». Учні до кінця уроку мають заповнити всю таблицю за допомогою карток.
2.Слово вчителя.
Французька національна школа кіно вплинула на розвиток світового кінематографа, і за касовим успіхом вона поступається лише Голлівуду. Спочатку на батьківщині кіно екранізували французьку класику, знімали розважальні стрічки. Згодом жанрова кіно палітра урізноманітнилася: детективи, соціально-психологічні драми, комедії. У період піку «нової хвилі» розкрився талант багатьох режисерів, серед яких Жан-Люук Годар, Француа Трюффо, Клод Лелуш, Люк Бессон, Француа Озон та інші. Які ж відмінні риси має французький кінематограф? Найчастіше це достатньо витончене кіно, в якому психологізм і драматизм часто поєднано з деякою пікантністю і красою зйомок, що забезпечує майстерна операторська робота. Художній стиль і своєрідний шарм школи визначають не лише високопрофесійні режисери. Також багато важить робота блискучих акторів і актрис: Жан Габен, Жан-Поль Бельмондо, Ален Делон, Жерер Депердьє, Анні Жерардо, Катрін Деньов та інші.
3.Повідомлення учнів про видатних французьких акторів: Луї де Фінеса, П’єра Рішара, Люка Бессона, Жан П’єра Жене, Катрін Деньов.
4.Слово вчителя.
Світову славу американському кінематографу приніс Голлівуд – центр кіновиробництва, так звана «фабрика мрій». Тут створюються тисячі фільмів, і хоча критики часто звинувачують їх у відвертий комерційності й примітивності, популярність кінопродукцій Голлівуда не зменшується. Американський кінематограф характеризується високими творчими здобутками в ігровому, анімаційному і документальному кіно. Найважливішою ознакою цієї школи – видовищність, високе мистецтво створення спецефектив. Фільм, що приносить прибуток висували на перший план акторів-зірок. Тим самим закладалися основи створення яскравої і високопрофесійної акторської школи. Завдяки блискучим акторам і режисерам, талановитим продюсерам та оригінальним підходам до рекламного іміджу Голлівуда став законодавцем моди насамперед у жанрах кіно, які задовольняли інтереси широкої публіки: комедія, вестерн, мелодрама, блокбастер.
5.Повідомлення учня про Волта Діснея.
6.Слово вчителя.
Самобутня і неповторна школа італійського кіно набула всесвітнього визнання завдяки високому професіоналізму таких видатних режисерів як П’єр Паоло Пазоліні, Федеріко Фелліні, Бернардо Бертолуччі, Лукіно Вісконті, Мікеланджело Антоніоні, Франко Дзеффіреллі. Зняті ними стрічки сповнені філософських ідей, психологічних узагальнень, незабутніх образів і яскравих метафор.
7.Повідомлення учнів про Софі Лорен і Марчелло Мастроянні.
8.Слово вчителя.
Національно своєрідне індійське кіно, яке ще називають Боллівуд, належить до світових кіноіндустрій, яка за щорічною кількістю знятих стрічок випереджає Голлівуд. Сюжети часто розгортаються на тлі кримінальних сутичок. Індійській школі притаманна прикметна риса – фільми просякнуті музикою, піснями й танцями. Отже, практично кожен з них можна вважати мюзиклом.
9.Повідомлення учня про Раджа Капура.
10.Слово вчителя.
На стиль японського кінематографа вплинули традиції національного театру. Багатьом стрічкам притаманні приглушені емоції, лаконізм кіно засобів, споглядальність. Поширення набули жанри історичної і сімейної драми. Головний герой історичних стрічок – сміливий самурай, готовий до самопожертви. У сімейних історіях показане життя японської родини, взаємини батьків і дітей. В Японії набуло неймовірної популярності аніме. Цілі телесеріали створювались для дітей, підлітків, дорослих.
Робота в зошиті.
Аніме – японська анімація зі специфічною прорисовкою персонажів і колом тем.
Продюсер – забезпечує організаційно-фінансові умови для створення фільму.
Учням пропонується переглянути відео.
1.Продовжити речення:
На цьому уроці мені найбільше сподобалося…
Ніколи не думав (ла), що…
2Домашнє завдання.
Продовжити роботу над власним кінофільмом «Моя родина найкраща»