Проведення уроку із використанням інтерактивних технологій:мозковий штурм, вправа "Відгадай, про що це", складання таблиці "ЗХВ" (" Знаю-Хочу дізнатися-Вивчив"), вправа "Сенкан"
Тема Візуальні мистецтва. Архітектура
Мета:
Обладнання: ілюстрації, таблиці «Види архітектури», «Архітектура об’ємних споруд», «Ландшафтна архітектура», вислови, визначення, фотоматеріали.
Тип уроку: засвоєння нових знань і формування на їх основі вмінь та навичок
«Архітектура – кам’яна симфонія»
Віктор Гюго,
французький письменник
Хід уроку
І Актуалізації знань учнів
«Мозковий штурм»
Пригадайте, що вам відомо про візуальні види мистецтв з курсу образотворчого мистецтва.
(учні роблять короткі записи на ватмані)
ІІ Мотивація навчальної діяльності учнів
Прийом «Відгадай, про що це»
Вчитель:
ІІІ Робота над темою уроку
Учні заповнюють перші дві колонки таблиці, за бажанням зачитують записане. Після вивчення теми учні повертаються до заповнення таблиці
(дивіться «Методичний коментар»)
Піраміди. Гіза. Єгипет
Акрополь. Афіни. Греція
Колізей. Рим. Італія
Стоунхендж, Великобританія (Фотододаток)
Види архітектури
Житлові будинки
Суспільні споруди
Промислові будівлі
Культові споруди
Фортеці (Фотододаток)
Бульвари
Сквери
Парки
Архітектура малих форм (Фотододаток)
Вчитель : Архітектура гармонійно поєднується із скульптурою, живописом та іншими мистецтвами, адже недарма її називають «Матір’ю всіх видів мистецтва»
ІУ Рефлексія
Ознайомлення із записами третьої колонки «Вивчив»
У Домашнє завдання
Методичний коментар
Сенкан – п'ятирядковий неримований вірш, який складається за схемою:
1 рядок - слово – тема (іменник)
2 рядок - 2 прикметники (означення теми)
3 рядок - 3 дієслова (активність, дієвість, пов’язані із темою)
4 рядок - фраза із чотирьох слів (трактування теми або ставлення до неї)
5 рядок - слово – висновок (іменник, синонім (або висновок) до теми)
Архітектура
Найдавніша, гармонійна
Вражає, дивує, захоплює
Матір всіх видів мистецтв
Кам’яна симфонія
Складання таблиці «ЗХВ» («Знаю – Хочу дізнатись – Вивчив»)
Знаю |
Хочу дізнатись |
Вивчив |
|
|
|
Таблиця складається із трьох колонок. До першої колонки діти записують те, що їм відомо із запропонованої теми («первинні знання»). Заповнення другої колонки має на меті сформувати мотивацію навчальних досягнень (учні записують, яку інформацію очікують отримати). До останньої колонки записують узагальнену щойно отриману інформацію (« вторинні знання»).
Після того , як діти повідомляють, що нового вони дізнались, потрібно виявити, чого вони в опрацьованому тексті не знайшли, на яке питання не отримали відповіді. У такому випадку вчитель або вказує дітям, де таку інформацію можна отримати, або сам відповідає на питання. Запитання, на які учні не отримали відповіді, можна використати на наступному уроці.