Візуальні мистецтва Архітектура

Про матеріал

Проведення уроку із використанням інтерактивних технологій:мозковий штурм, вправа "Відгадай, про що це", складання таблиці "ЗХВ" (" Знаю-Хочу дізнатися-Вивчив"), вправа "Сенкан"

Перегляд файлу

Тема Візуальні мистецтва. Архітектура

Мета:

  • Розширити знання учнів про візуальні види мистецтва;
  • Дати поняття про види архітектури, розглянути зразки архітектури об’ємних споруд, ландшафтної архітектури, містобудування;
  • Вчити  працювати у групі;
  • Розвивати вміння узагальнювати, робити висновки, працювати над описовою мовою;
  • Виховувати  інтерес до вивчення нового предмету.
  •  

Обладнання: ілюстрації, таблиці «Види архітектури», «Архітектура об’ємних споруд», «Ландшафтна архітектура», вислови, визначення, фотоматеріали.

 

Тип уроку:  засвоєння нових знань і формування на їх основі вмінь та навичок

 

«Архітектура – кам’яна симфонія»

Віктор Гюго,

французький письменник

Хід уроку

І Актуалізації знань учнів

 «Мозковий штурм»

Пригадайте, що вам відомо про  візуальні види мистецтв  з курсу образотворчого мистецтва.

(учні роблять короткі записи на  ватмані)

 

ІІ Мотивація навчальної діяльності учнів

Прийом «Відгадай,  про що це»

Вчитель: 

  • Є одним із видів візуальних мистецтв
  • Називають «матір’ю всіх видів мистецтв»
  • У перекладі із грецької «будівничий»
  • Єгипетські піраміди, середньовічні храми та фортеці, собори, палаци та паркові ансамблі епохи Відродження

 

ІІІ  Робота над темою уроку

  1. Вступне слово вчителя. Робота над епіграфом до уроку.
  2. Визначення «Архітектура – мистецтво проектування і будівництва окремих споруд та їхніх ансамблів, парків і стадіонів, вулиць і площ, селищ і міст.»
  3. Складання таблиці «ЗХВ» (« Знаю – Хочу дізнатись – Вивчив»)

Учні заповнюють перші дві колонки таблиці, за бажанням зачитують записане. Після вивчення теми учні повертаються до заповнення таблиці

(дивіться «Методичний коментар»)

  1. Робота над матеріалом  підручника
  • Розгляд архітектурних об’єктів. Чим вони відрізняються? Які враження вони справляють на ваші почуття та настрій?

Піраміди. Гіза. Єгипет

Акрополь. Афіни. Греція

Колізей. Рим. Італія

Стоунхендж, Великобританія  (Фотододаток)

 

  • Архітектурні споруди нашої місцевості, для чого вони створені? (Фотододаток)

 

  • Три основні вимоги до архітектури – доцільність, міцність, краса. Чому саме ці вимоги є основними для архітектури?
  • Види архітектури

Види архітектури

 

 

 

 

 

  • Архітектура об’ємних споруд:

Житлові будинки

Суспільні споруди

Промислові будівлі

Культові споруди

Фортеці (Фотододаток)

  • Ландшафтна архітектура

Бульвари

Сквери

Парки

Архітектура малих форм (Фотододаток)

  • Містобудівна архітектура (Фотододаток)

 

 

 

 

  1. Узагальнення матеріалу

Вчитель : Архітектура гармонійно поєднується із скульптурою, живописом та іншими мистецтвами, адже недарма її називають «Матір’ю всіх видів мистецтва»

 

ІУ Рефлексія

  1. Доповнення до таблиці «ЗХВ»

      Ознайомлення із записами третьої колонки «Вивчив»

  1. Написання сенкану на тему «Архітектура»

 

У Домашнє завдання

  1. Стор. 14-18, підберіть власні приклади до кожного з видів архітектури

 

 

Методичний коментар

 

Сенкан – п'ятирядковий неримований вірш, який складається за схемою:

1 рядок - слово – тема (іменник)

2 рядок -  2 прикметники (означення теми)

3 рядок - 3 дієслова (активність, дієвість, пов’язані із темою)

4 рядок - фраза із чотирьох слів (трактування теми або ставлення до неї)

5 рядок - слово – висновок (іменник, синонім (або висновок) до теми)

 

 

Архітектура

Найдавніша, гармонійна

Вражає, дивує, захоплює

Матір всіх видів мистецтв

Кам’яна симфонія

 

Складання таблиці «ЗХВ» («Знаю – Хочу дізнатись – Вивчив»)

 

Знаю

Хочу дізнатись

Вивчив

 

 

 

 

Таблиця складається із трьох колонок. До першої колонки діти записують те, що їм відомо із запропонованої теми («первинні знання»). Заповнення другої колонки має на меті сформувати мотивацію навчальних досягнень  (учні записують, яку інформацію очікують отримати). До останньої колонки записують узагальнену щойно отриману інформацію (« вторинні знання»).

 Після того , як діти повідомляють, що нового вони дізнались, потрібно виявити, чого вони в опрацьованому тексті не знайшли, на яке питання не отримали відповіді. У такому випадку вчитель або вказує дітям, де таку інформацію можна отримати, або сам відповідає на питання. Запитання, на які учні не отримали відповіді, можна використати на наступному уроці.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Єрмак Марина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
7 березня 2019
Переглядів
1440
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку