Урок зарубіжної літератури
Тема: Сильний людський характер в екстремальній ситуації (за оповіданням Д. Лондона «Любов до життя»)
Мета: показати силу людського характеру, втілену в образі головного героя оповідання «Любов до життя»; розвивати навички аналізу художнього твору; виховувати в учнів повагу до сили людського характеру.
Лише ті здатні цінувати життя,
кому доводилося бути на краю смерті.
Дж. Неру
Воля: не «я хочу», а «треба».
Зі словника.
Хід уроку:
І. Слово учителя. Ну що ж, почнемо, коли дійдемо до кінця нашого уроку, будемо знати більше, ніж тепер.
- Давайте згадаємо тему, яку ми вивчаємо. (Людина в життєвих випробуваннях)
- З творчістю яких письменників ми знайомились? Що об'єднує їх твори? (Екстремальна ситуація)
ІІ. Оголошення теми і мети уроку.
Якось Ісус зібрав своїх учнів і розказав їм притчу: «Жив на світі скупий чоловік, і накопичував він різні багатства: гроші, тканину, золото. І був він заздрісний на чуже. З'явився одного разу перед ним Бог і сказав: «Нащо ти все збираєш, кому воно буде потрібне, якщо завтра призову тебе і ти помреш?».
(Зачитати ілюстрації учнів)
Біл Напарник Біла
Давайте спробуємо визначити найважливіші епізоди, які б допомогли розкрити образ напарника Біла.
Робота з схемою.
Шлях до спасіння.
Надія Віра Любов
Біл
Куріпки Китобійне
Життя Олень судно
Пічкурі
Рибка
Біл мертвий
Ведмідь
Хворий
вовк Сліпа, безтямна
істота звивалась
на піску, немов
велетенський
хробак.
Слово учителя: Тип людини, зображений Дж. Лондоном, є і в українській літературі. О. Довженко «Воля до життя».
Звернення до епіграфів.
Прокоментуйте.
ІІІ. Ось ми і дійшли до кінця уроку. Чи дізналися ви більше, ніж знали?
Продовжте речення:
Сьогодні на уроці:
Д/З: написати твір-роздум: «Що таке життя?»