Урок " Сильний людський характер в екстремальній ситуації (за оповіданням Д. Лондона «Любов до життя»)"

Про матеріал
Показати силу людського характеру, втілену в образі головного героя оповідання «Любов до життя»; розвивати навички аналізу художнього твору; виховувати в учнів повагу до сили людського характеру.
Перегляд файлу

Урок зарубіжної літератури

 

Тема: Сильний людський характер в екстремальній ситуації (за оповіданням Д. Лондона «Любов до життя»)

Мета: показати силу людського характеру, втілену в образі головного героя оповідання «Любов до життя»; розвивати навички аналізу художнього твору; виховувати в учнів повагу до сили людського характеру.

                                                               Лише ті здатні цінувати життя,

                                                               кому доводилося бути на краю смерті.

                                                                                                               Дж. Неру

                                                               Воля: не «я хочу», а «треба».

                                                                                                              Зі словника.

 

Хід уроку:

І. Слово учителя. Ну що ж, почнемо, коли дійдемо до кінця нашого уроку, будемо знати більше, ніж тепер.

- Давайте згадаємо тему, яку ми вивчаємо. (Людина в життєвих випробуваннях)

- З творчістю яких письменників ми знайомились? Що об'єднує їх твори? (Екстремальна ситуація)

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Якось Ісус зібрав своїх учнів і розказав їм притчу: «Жив на світі скупий чоловік, і накопичував він різні багатства: гроші, тканину, золото. І був він заздрісний на чуже. З'явився одного разу перед ним Бог і сказав: «Нащо ти все збираєш, кому воно буде потрібне, якщо завтра призову тебе і ти помреш?».

  • Скажіть, як ви розумієте цю притчу? Який її зв'язок з темою уроку?
  • Де відбуваються події, зображені у творі? Чому?
  • З якою метою автор надає багато уваги у творі описам природи?

 (Зачитати  ілюстрації учнів)

  • Хто герої оповідання? З якою метою приїхали вони в суворий край?
  • Чи вдалою визначив подальшу долю героїв?
  • Яка доля Біла? Напарника? Порівняти образи.

 

 

 

 

 

 

Біл                                                             Напарник Біла

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Яку ситуацію можна назвати екстремальною?
  • Як поводить себе напарник Біла в екстремальній ситуації?

 

 

Давайте спробуємо визначити найважливіші епізоди, які б допомогли розкрити образ напарника Біла.

 

 

 

 

 

 

 

Робота з схемою.

Шлях до спасіння.

                        Надія                                      Віра                                         Любов

 

               Біл      

                                      Куріпки  Китобійне

Життя              Олень судно

                                        Пічкурі

                                                  Рибка

                                                   Біл мертвий

                                                                               Ведмідь

                                                                                                        Хворий      

                                                                                                           вовк        Сліпа, безтямна

                                                                                                                            істота звивалась

                                                                                                                            на піску, немов

                                                                                                                            велетенський

                                                                                                                             хробак.

 

  • З ким чи з чим вступає в поєдинок герой? (Природою і самим собою).
  • Що штовхає нашого героя вперед?
  • Як ви думаєте, чи не відбувається деградація нашого героя? Чому?
  • Що допомагає героєві вижити? (Надія, Віра, Любов) 
  • Як поводить себе герой на китобійному судні? Чому?
  • Чому герой безіменний?

Слово учителя: Тип людини, зображений Дж. Лондоном, є і в українській літературі. О. Довженко «Воля до життя».

  • Де відбуваються події? Чи можна війну назвати екстремальною ситуацією?
  • Хто головний герой оповідання? Що ви про нього дізналися?
  • Що об'єднує героя Дж. Лондона і О. Довженка?

Звернення до епіграфів. 

Прокоментуйте.

 

ІІІ. Ось ми і дійшли до кінця уроку. Чи дізналися ви більше, ніж знали?

Продовжте речення:

Сьогодні на уроці:

  • я дізнався …
  • я відчув …
  • я навчився …   

 

Д/З: написати твір-роздум: «Що таке життя?»                                                              

docx
Додано
26 лютого 2021
Переглядів
412
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку