Урок "Характеристика героїв оповідання "Жага до життя" Джека Лондона

Про матеріал
Матеріал представляє собою розробку уроку на тему:"Характеристика героїв оповідання Джека Лондона "Жага до життя". Значення назви твору"
Перегляд файлу

                                                            

Тема уроку: характеристика героїв оповідання Джека Лондона «Жага до життя». Значення назви оповідання

Мета уроку: розвивати навички аналізу образів літературних героїв та твору взагалі, роботи з текстом; розвивати логічне мислення, вміння зв’язно висловлювати власні думки та їх аргументувати;

виховувати усвідомлення цінності людського життя та кращі людські риси.

 

                                                  Хід уроку

І.Організаційний момент.

Слово вчителя. Добрий день, мої любі друзі!

Я дуже рада всіх вас бачити! Сподіваюся, що ви добре відпочили на перерві, але настав час для нового уроку. І я бажаю нам усім гарної, плідної роботи!

(Слайди №№ 1-3)

 

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

   Запис у зошити дати і теми уроку (Слайд № 4)  

Слово вчителя. Сьогоднішня тема дуже важлива, тому що говоритимемо про людські риси. А вміння розбиратися в людях допомагає вибудовувати з ними стосунки. Ми спробуємо також усвідомити, що в житті найцінніше.

Сподіваюся: все це знадобиться вам у майбутньому.

   Але на шляху до розгляду цих питань маємо виконати одне завдання. Переконана, що ви справитеся з ним легко і швидко, тому що добре працювали на попередніх уроках.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

   Робота в парах: учні самостійно вибирають один із аркушів, запропонованих учителем. За 1,5-2 хвилини вони мають пояснити зміст зображення на аркушах у логічній послідовності. Зображення поступово з’являються на Слайді №5

 

 

ІІІ. Робота над темою уроку.

1. Завдання успішно виконане, можна рухатися далі. Давайте звернемося до останнього зображення.

Чому саме сувору Північ обрав письменник місцем, де розгортаються події, описані в його оповіданні? (В екстремальних умовах краще розкриваються характери людей).

 

 

 

                                                             1

2. Про скількох персонажів йдеться в творі? Учні називають їх і починають робити запис у зошитах. Слайд № 6  Для чого автор зображує двох чоловіків? (Вони різні).

   Отже, ми можемо порівняти їхні характери.

2.1.Що спільного в героїв? Як підказку використовуємо зображення на

Слайді № 6 (Золотошукачі, напарники).

2.2. Робота з “хмаринкою слів” Слайд № 7: учні по варіантах вибирають і записують в зошити риси характеру героїв оповідання. При цьому кожну рису вони мають підтвердити прикладом з тексту.

2.2.1. Який Біл?

2.2.2. Назвіть риси характеру головного героя, підтверджуючи їх прикладами з тексту.

   (В процесі виконання роботи учні заповнюють «Кола Вена» (порівняння, визначення спільних та відмінних рис).Слайд № 8

2.3.Для чого головному героєві такі риси? Яка ідея оповідання? (Стор.201 підр. Ю.Ковбасенка, 2006р.) Слайд № 9. Чому, на вашу думку, головний герой, на відміну від Біла, не має імені?

(Важливіше, який ти, а не твоє ім’я).

3. Проблемне запитання.

3.1.Існують два варіанти перекладу назви цього оповідання Джека Лондона: «Любов до життя» і «Жага до життя».

3.2.Прочитайте значення слів «любов» і «жага» на екрані (Слайд № 10 ) і поясніть, чому вибір слова «жага» в даному випадку більш вдалий, точніший.

3.3.Підтвердження думки учнів переглядом фотографій на Слайдах №№11-15      

3.4.Спостереження над текстом:скажіть, коли про головного героя можна було сказати, що він не просто захотів вижити, а зажадав цього? (Коли побачив корабель). Доведіть це словами з тексту. (“Подорож до корабля: ледь переставляв ноги, він шкандибав, повз навкарачки, [істота] повзла,.. корчилась, крутилася і за годину пролазила футів із двадцять “(6м.).

3.5. Перегляд відео з буктрейлера до твору .

 

ІV. Підведення підсумків уроку.

1.Щоб переконатися в тому, що ви правильно зрозуміли оповідання, пропоную вибрати до нього епіграф.Слайд № 16

 Поясніть свій вибір. Запис цитати в зошити.

«Між небом і землею життя людини найцінніше» (Протагор).

«Лише ті здатні цінувати життя, кому доводилося бути на краю смерті»(Д.Неру).

«Найдорожче у людини – це життя. Воно дається їй лише раз …» (М.Островський).

                                                             2

2.Інтерактивна вправа «Сміття. Валіза» Слайд №17: перед кожним учнем лежить дві смужки паперу. Проаналізувавши почуте й побачене  на уроці, кожен учень має на одній смужці записати те, чого не повинно бути в людському житті, а на другій – те, що вони візьмуть із собою у життєву дорогу.

3. «Що означає для мене життя: я дивлюся вперед і вгадую той час, коли поступ людини визначатиметься чимось вартіснішим і вищим, ніж її шлунок … Я й досі не втратив віри в шляхетність і досконалість людини» (Джек Лондон у листі, 1910 рік).Слайд № 18

4. Письменник вірив у людину, тому що людяність — це те, з чим вона народжується. А це і шляхетність, і незрадливість, і взаємопідтримка,

і взаємодопомога.На підтвердження цієї думки хочу запропонувати вам послухати вірш поета Едуарда Асадова  “Дикие гуси”.

                                                             

V.Оцінювання.

 

VI.Рефлексія. СМС другові. Слайд № 19: дайте відповідь своєму другові, використавши для цього не більше 15 слів.

 

VII.Д/з.1.Скласти сенкан  «Життя».

               2(випереджальне).Готуватися до написання твору на тему: «Якою має        бути справжня людина?».

               3.Читати повість В.Короленка «Сліпий музикант».Слайд № 20

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 лютого 2021
Переглядів
1297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку