Урок " «Сільське господарство, його значення в сучасному світі. Аграрні суспільства в сучасному світі. Аграрні відносини».

Про матеріал
Урок для 9 класу на тему: «Сільське господарство, його значення в сучасному світі. Аграрні суспільства в сучасному світі. Аграрні відносини».
Перегляд файлу

 Урок «Сільське господарство, його значення в сучасному світі.  Аграрні суспільства в сучасному світі. Аграрні відносини».

Мета уроку:

Знаннєвий компонент: ознайомити учнів з сільським господарством,  специфічними особливостями сільськогосподарського виробництва, суттю аграрних відносин та географією аграрних суспільств; розвивати в  них уміння зчитувати інформацію з  карт.

Діяльнісний компонент: формувати вміння і навички працювати в групі, брати участь у складанні виступу на задану тему, використовуючи вивчений матеріал, тематичні карти  та інші джерела інформації; удосконалити навички роботи з картами, аналізувати, формулювати гіпотези.

Ціннісний компонент: виховувати почуття господарського ставлення до землі, почуття національної гордості, самостійність мислення, цікавість до теми, аналітичні здібності.

 Основні поняття: сільське господарство, рослинництво, тваринництво, види сільськогосподарських угідь, аграрне суспільство, аграрні відносини.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 Обладнання й  матеріали: підручник географії, «Політична карта світу», карта «Сільське господарство світу», схема «Галузева структура сільського господарства», атлас.

ХІД УРОКУ

І Орієнтація, мотивація діяльності

Епіграф
“Земля не належить нам.
Це ми належимо землі.”
(вождь інків Сіу)

ІІ Цілепокладання

1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Втупне слово вчителя.

Наступним етапом  вивчення курсу « Україна та світове господарство» є вивчення найдавнішої та найпоширенішої  сфери діяльності людства – сільського господарства.

2. Визначення очікуваних результатів.

Очікувані результати: учень визначає природно-географічні фактори розвитку сільського господарства, характеризує галузеву структуру галузі й особливості сільськогосподарського виробництва; наводить конкретні приклади зв’язків сільського господарства з іншими галузями; робить висновки та висловлює свої думки.

3. Мотивація навчальної діяльності

   Прийом « Мозковий штурм»

-  Без чого не може обійтись людина, як жива істота?

   Прийом «Проблемне питання»

- Чи зможе сільське господарство виконати своє головне завдання — прогодувати багатомільярдне населення нашої планети?

 А для цього ми маємо з’ясувати:

- Які головні чинники визначають розвиток сільського господарства світу?

- Як буде розвиватися сільське господарство у майбутньому?

- Де знаходяться регіони — головні «годувальники» планети?

Відповіді на ці запитання ви дізнаєтесь сьогодні на уроці.

ІІІ Цілереалізація.

1. Актуалізація й корекція опорних знань.

 - Що таке «господарство»?

-  Пригадайте секторальну модель господарства.

- Які галузі входять до первинного сектора?

- Які чинники впливають на розвиток і розміщення сільського господарства?

2. Сприймання й первинне усвідомлення навчального матеріалу, осмислення зв’язків і співвідношення в об’єктах вивчення.

Розповідь вчителя

Сільське́ господарство — галузь економіки, що призначена для забезпечення населення продовольством і отримання сировини для промисловості. Галузь представлена практично у всіх країнах. У світовому сільському господарстві зайнято близько 1,1 млрд економічно активного населення.

Воно зародилося в Середній Азії та Єгипті як мінімум 10 тис. років тому. Сільськогосподарські громади стали основою суспільного устрою в Китаї, Індії, Європі, Мексиці й Перу, а потім поширилися по всьому світі. (Див. дод.    « Сільське господарство, його значення в сучасному світі та Україні».)

Прийом «Робота в групах»

Для того щоб детальніше познайомитись з даною галуззю клас об’єднується у групи.  Кожна з груп, використовуючи матеріал підручника та джерелами мережі Інтернет має знайти інформацію за даними напрямками і презентувати її. На виконання завдання виділяється 5-6 хв., на презентацію 1 хв.

 група№1 «Значення сільського господарства та особливості його розвитку у сучасному світі»

 група№ 2   «Складники сільського господарства»

 група№ 3  «Чинники розміщення сільськогосподарського виробництва»

 група№ 4  « Земельний фонд і аграрні відносини»

Виступи творчих груп

Виступ  групи №  1 

Вчитель:  Отже,  незважаючи на те що у світі спостерігається загальна тенденція до скорочення кількості працюючих у сільському господарстві, його значення зростає через продовольчу проблему, яка загострюється внаслідок зростання чисельності населення.

Виступ  групи№2

Під час виступу групи, клас здійснює укладання схеми «Структура сільського господарства» в зошитах.

Вчитель: Отже, основне завдання рослинництва – вирощування сільськогосподарських рослин для забезпечення населення продуктами харчування, тваринництва – кормами, галузей промисловості (легкої, харчової) – сировиною. У тваринництві займаються вирощуванням різних сільськогосподарських тварин для виробництва тваринницьких продуктів.

Запитання:

- Які  головні чинники  розміщення сільськогосподарського виробництва світу?

Виступ  групи №3

Вчитель: Розвиток та розміщення сільського господарства залежить від природно-географічних і соціальних передумов.

Прийом «Пригадай»

- Що таке відносини?  

- Як виникають відносини?

- Які відносини можуть існувати в сільському господарстві?

Виступ  групи № 4

Вчитель: Основним соціально-економічним чинником сільськогосподарського виробництва є аграрні відносини, що залежать від способу виробництва, форми земельної власності, характеру землекористування. Також у сільському господарстві особливим предметом праці є земля. Важливим народногосподарським показником є землезабезпеченість. Його визначають як відношення площі відповідних угідь до наявного населення країни (області, району, підприємства).

3. Фізкульпауза

Робота з картою «Земельні ресурси світу» в атласі.

Завдання:

   1)Визначити, які регіони світу найкраще забезпечені сільськогосподарськими угіддями. 

    2)Пояснити, якими чинниками визначається забезпеченість регіону або країни сільськогосподарськими угіддями.

4. Узагальнення й систематизація знань, застосування їх у різних ситуаціях, наближених до життєвих.

Прийом «Географічний практикум»

Задача. Розрахуйте частку, яка припадає на сільськогосподарські угіддя, за такими даними: земельний фонд України-60 млн га, сільськогосподарські угіддя-37,8 млн га.

Метод « ПРЕС»(Використовується до проблемного питання,  яке ставилось на початку уроку. Висловіть свою думку, починаючи зі слів…. :

 Я вважаю, що…;  ….тому, що….;  ….. наприклад…;   Отже,…. таким чином;….

5. Повідомлення домашнього завдання.

(Інструктаж щодо виконання домашнього завдання)

-  опрацювати  §11 підручника;

-  дати відповіді на запитання ст.64;

- використовуючи карти атласу, підручник, статистичні матеріали, складіть узагальнюючу таблицю «Географія сільського господарства».

- за допомогою Інтернету з’ясуйте, які види підприємства за формою власності поширені в сільському господарстві України.

ІV Рефлексивно-оцінюючий.

1. Підведення підсумків уроку.

Прийом «Роблю висновки»

Учні підбивають підсумки за кожним пунктом плану вивчення теми.

2. Рефлексія

            Прийом «Чи справдилися ваші очікування щодо сьогоднішнього уроку?»

3. Цінування, оцінювання.

Оцінювання учнів. Виставлення вчителем оцінок.

 

 

 

ДОДАТКИ

 

docx
До підручника
Географія 9 клас (Бойко В.М., Дітчук І.Л., Заставецька Л.Б., Гринюк Т. А., Смаль І. В., Харенко І. М.)
Додано
28 серпня
Переглядів
31
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку