Урок "Сім’я. Обов’язки в сім’ї."

Про матеріал
Поглибити знання дітей про сім’ю, про її склад, про основні обов’язки членів сім’ї.
Перегляд файлу

Тема. Сім’я.  Обов’язки в сім’ї.

Мета: поглибити знання дітей про сім’ю, про її  склад, про основні обов’язки членів сім’ї. Розвивати уявлення про деякі умови благополуччя родини. Виховувати любов і повагу до членів родини, внутрішню потребу у збереженні сім’ї. Формувати життєву компетенцію.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: проектор, екран, презентація, дидактичний матеріал, родинні дерева, тест, малюнки, таблиця «Галявина сподівань», сигнальні картки, мікрофон, клей.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Пролунав уже дзвінок.

Час почати нам урок.

Отже, ми часу не гаймо

І урок розпочинаймо.

(Слайд )

- У кожного з вас на парті є пташка. Це - не звичайна пташка, а пташка ваших сподівань. Пошепки скажіть пташці, взявши її до рук, що ви очікуєте від цього уроку.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  • А зараз я вас прошу уважно переглянути відеоролик і дібрати до нього назву.

(Слайд)

  1. Перегляд відеоролика «Сім`я».
  2. Відповіді на запитання.
  • Про що йдеться у відеоролику? То ж яку назву ви дібрали?
  •  Що таке сім`я?

         (Слайд)

      3.  Словник.

Cімя – це найрідніші на світі люди, які одне одного шанують і люблять.

Cім’я – це група людей, що складається із чоловіка, жінки, дітей та інших близьких (кровних родичів, які живуть під одним дахом разом).

 ІІI. Повідомлення теми і мети уроку.

          (Слайд)

  • На сьогоднішньому уроці ми і поговоримо про сімю. Адже тема нашого уроку «Сім’я. Обов’язки в сімї».

(Слайд)

  1.  Гра «Вгадай слово».

 

  • Добра, хороша, рідна, лагідна, дорога, ласкава, мила, любляча, ніжна, молода………(мама)
  • Сильний, роботящий, гарний, дорогий, лагідний, енергійний, дбайливий……..(тато)
  • Шановний, любий, пестливий, працьовитий, старий…..(дідусь)
  • Маленька, лагідна, весела, вродлива, усміхнена, чепурна……(донька)
  • Гарненьке, маленьке, плаксиве, вередливе, вертляве….(немовля)
  • Добра, лагідна, мудра, старенька, дбайлива……(бабуся)
  • Бешкетують, допомагають, граються, прибирають, слухаються, вчаться….(діти)

 

- Як обєднати всі відгадки? (сімя, родина)

 

2. Робота в парі. (Слайд)

            - А зараз виконаємо роботу в парі.  

  - Про сімю написано багато прислів’їв і приказок. На партах лежать  картки. Ваше завдання: скласти прислів’я або приказку, зєднавши частини стрілочкою. Про виконання роботи сигналізуємо світлофором. (1 хв)

  1. Який кущ, така й хворостина, який батько, така й дитина.
  2. Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гарненько.
  1. Без сім’ї немає щастя на землі.

- Зачитайте 1 прислівя, 2,3.   

     ( Слайд)  А тепер перевірте свою роботу.

- Поясніть, як ви розумієте останнє прислівя.

(жодна людина не може бути щасливою, якщо вона зросла не в сімї)

3.    Робота в групах.

     - Ваші батьки працюють, багато роблять корисного для держави. При цьому й виконують свої домашні обов’язки.

- Зараз ми обєднаємося в дві групи: хлопчики, дівчатка. Хлопчики наклеюють на ватман малюнки на яких зображено роботу, яку повинні в родині виконувати чоловіки, а дівчатка – жінки. На виконання 3 хв.

                        (ватмани вивішуються на дошці)

  • А тепер один з членів групи презентує свою роботу, а всі інші займають свої місця.
  • Діти, а яку роботу в родині можуть виконувати і чоловіки і жінки?
  • Це говорить про те, що в нашій країні чоловіки і жінки мають рівні права. Сім’я – це не тільки любов і піклування, а також допомога.

 

  1. Загадки – підказки «Мої обовязки» (Слайд)

- А зараз перевіримо, як ви знаєте свої обовязки. Відгадаємо загадки. Відгадки називаємо хором.

1) Перше, що вмію робити –

    Це, звичайно, гарно…(вчитись).

 

2) Щоб мене совість не мучила,

     Я виконую…(доручення).

 

3) Щоб в кімнаті було чисто,

    Кожну річ ставлю на…(місце).

 

4) В школу я завжди встигаю,

     Зранку сам я …(одягаюсь).

 

5) Завжди чисті черевики,

     Бо умію їх …(помити).

 

6) Хоч малий, але завзятий,

    Люблю батькам …(допомагати).

 

- Якщо ви ще не навчились підтримувати чистоту і порядок в своїй кімнаті, поливати квіти, доглядати за домашніми тваринами, то повинні зробити це. Адже – це нескладна робота, і , виконуючи її, ви допомагаєте своїм батькам.

5. Робота з таблицею

 

  • Як повинні жити усі члени родини?
  • Це дуже важливо, щоб сім'я, родина була згуртованою, дружною, міцною.
  • Зараз ми і дізнаємося, що зміцнює родину, а що – руйнує. (Слайд)

 

                     Зміцнює родину

                    Руйнує родину

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слова для довідок: терпіння, жорстокість, любов, повага, сварка, підтримка, бійка, неповага, вірність, алкоголь, жадібність, доброта, працелюбність, лінощі.

 

- То ж давайте підведемо підсумок і разом  зачитаємо, так що ж зміцнює родину?

 

6. Фізкультхвилинка (Слайд)

Хто це, хто це так втомився

І наліво похилився?

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультпаузу почати.

 

- Будьте уважні:

якщо на екрані зявляться

  • бабуся і дідусь (обереги кожної родини) – розводимо руки;
  • тато, мама (достаток родини) – руки в боки;
  • діти або дитина – присідаємо і, підводячись, показуємо як дитина зростає.

7.  Тест «Так чи ні?» (Слайд)

 

  • А тепер пограємо в гру «Так чи ні».  Відповідаємо всі разом.

Щоб твоя сім’я жила весело і щасливо потрібно:

 

      Вітати зі святами одне одного;

       Допомагати одне одному;

       Часто сваритися;

       Піклуватися одне про одного;

       Разом мандрувати;

       Готувати приємні сюрпризи;

        Дуже пізно лягати спати;

            Приховувати свої неприємності.

 

- Молодці, справились і з цим завданням.

 

8. Групова творча робота.

- Обєднаємося в малі групи по 4 чоловіки. На парті лежать анаграми. Ваше завдання: з букв кожного рядка утворити слово. Про виконання роботи сигналізуємо світлофором. Час виконання  роботи 2 хв. Почали.

(Слайд)

амма                         мама

итидан                      дитина

ьідудс                        дідусь

діусс                          сусід

оатт                           тато

убясба                       бабуся

- Яке слово зайве? Чому?

10. Робота за підручником.

1. Читання статті із підручника «Твоя сімя. Родовідне дерево». (с. 34-35)

- А зараз попрацюємо з підручником. Читаємо текст самостійно. 2 хв.

- Яка основна думка тексту? (Кожен повинен знати свій рід)

(Демонстрація родовідного дерева)

 

  • Діти повинні знати імена своїх батьків, дідусів та бабусь, адже всі вони разом називаються родом. Наші бабусі і дідусі, прабабусі і прадідусі – це коріння великого і могутнього дерева на якому відросли гілочки – це батьки, та листочки – це ви та ваші братики і сестрички.

(Слайд)

З роду в рід життя кладе мости,

Без коріння саду не цвісти,

Без вітрила човен не пливе

Без коріння гине все живе.

  •                        Кожен член великої родини повинен дбати про красу, чесність, порядність свого роду, своєї сімї.

 

IV. Домашнє завдання

1. Створити родовідне дерево.( на парті заготовка)

2. Підготувати розповідь про своє родовідне дерево.

- Я гадаю, що вам буде цікаво дізнатись, яка саме ваша родина. І про це довідатись вам допоможе тест, який лежить у кожного на парті і ви його виконаєте вдома разом з батьками.

         3.  Тест «Чи дружня в тебе сімя?»

  1. Мама і тато дивляться новий фільм, а ти хочеш переглянути мультфільм на іншому каналі.

а) Ти поважаєш своїх батьків. І хоча тобі дуже хочеться переглянути мультфільм, ти не перемикаєш канал. (1 бал)

б) Грюкаєш дверима, ображаєшся. (2 бали)

в) Починаєш голосно сваритися з батьками. (3 бали)

2. Бабуся увечері запитує у тебе, як минув твій день. Ти відповідаєш:

а) «Все добре, бабусю, вірш вивчив, от тільки тему нову не зовсім зрозумів». (1 бал)

б) «Нормально!» (2 бали)

в) «Яка тобі різниця?» (3 бали)

3. Брат ніяк не може розв’язати задачу. Ти йому кажеш:

а) «У тебе все вийде. Головне – терпіння!» (1 бал)

б) «Чого це я повинна тобі допомагати?» 92 бали)

в) «Відчепись! У мене нема часу!» (3 бали)

4. Мама просить сходити до магазину за хлібом. Твоя відповідь:

а) «Добре! Я швиденько!» (1 бал)

б) «Зараз додивлюсь фільм і піду!» (2 бали)

в) «Не піду! Не хочу!» (3 бали)

Порахуй кількість балів:

4 бали. Вітаємо! У тебе дружня сім’я!

5-9 балів. Поміркуй, яких правил ввічливості тобі треба дотримуватись, щоб твоя сім’я була дружньою.

10-12 балів. Обговори з батьками, як можна покращити стосунки в сімї

(Слайд)

  • А тепер  візьміть свої пташечки і якщо урок вам сподобався і ваші сподівання справдилися, то розмістіть свою пташечку на галявині сподівань.

V. Підсумок уроку

  • Cьогоднішній урок я хочу закінчити словами.
  • «Три біди є у людини – смерть, старість і погані діти», – говорить українська мудрість.
  • Старість неминуча, смерть невблаганна – перед нею не можна зачинити двері свого дому, а від поганих дітей не можна дім зберегти, як від вогню. І це залежить не тільки від батьків, але й від дітей.

То ж завжди намагайтеся бути слухняними і вихованими, турбуйтеся про своїх батьків і не завдавайте їм прикрощів.

 

  • Я вам вдячна за співпрацю і сподіваюсь, що сьогоднішній урок  у вашому серці залишить слід.

 

  • Логічні завдання.
  1. Яке слово складається із семи однакових літер?  (Сім’я)
  2. Підійшла одна людина до другої і каже: «Ти мені син, а я тобі не батько.» Хто ця людина?  (Мати)
  3. Одного батька й однієї матері дитина, а нікому з них не син.   (Донька)

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Доценко Наталія Петрівна
    Чудовий урок - змістовний, цікавий, відповідає віковим особливостям дітей.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
24 березня 2020
Переглядів
8715
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку