Тема. Сім’я. Обов’язки в сім’ї.
Мета: поглибити знання дітей про сім’ю, про її склад, про основні обов’язки членів сім’ї. Розвивати уявлення про деякі умови благополуччя родини. Виховувати любов і повагу до членів родини, внутрішню потребу у збереженні сім’ї. Формувати життєву компетенцію.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання: проектор, екран, презентація, дидактичний матеріал, родинні дерева, тест, малюнки, таблиця «Галявина сподівань», сигнальні картки, мікрофон, клей.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Пролунав уже дзвінок.
Час почати нам урок.
Отже, ми часу не гаймо
І урок розпочинаймо.
(Слайд )
- У кожного з вас на парті є пташка. Це - не звичайна пташка, а пташка ваших сподівань. Пошепки скажіть пташці, взявши її до рук, що ви очікуєте від цього уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
(Слайд)
(Слайд)
3. Словник.
Cім’я – це найрідніші на світі люди, які одне одного шанують і люблять.
Cім’я – це група людей, що складається із чоловіка, жінки, дітей та інших близьких (кровних родичів, які живуть під одним дахом разом).
ІІI. Повідомлення теми і мети уроку.
(Слайд)
(Слайд)
- Як об’єднати всі відгадки? (сім’я, родина)
2. Робота в парі. (Слайд)
- А зараз виконаємо роботу в парі.
- Про сім’ю написано багато прислів’їв і приказок. На партах лежать картки. Ваше завдання: скласти прислів’я або приказку, з’єднавши частини стрілочкою. Про виконання роботи сигналізуємо світлофором. (1 хв)
- Зачитайте 1 прислів’я, 2,3.
( Слайд) А тепер перевірте свою роботу.
- Поясніть, як ви розумієте останнє прислів’я.
(жодна людина не може бути щасливою, якщо вона зросла не в сім’ї)
3. Робота в групах.
- Ваші батьки працюють, багато роблять корисного для держави. При цьому й виконують свої домашні обов’язки.
- Зараз ми об’єднаємося в дві групи: хлопчики, дівчатка. Хлопчики наклеюють на ватман малюнки на яких зображено роботу, яку повинні в родині виконувати чоловіки, а дівчатка – жінки. На виконання 3 хв.
(ватмани вивішуються на дошці)
- А зараз перевіримо, як ви знаєте свої обов’язки. Відгадаємо загадки. Відгадки називаємо хором.
1) Перше, що вмію робити –
Це, звичайно, гарно…(вчитись).
2) Щоб мене совість не мучила,
Я виконую…(доручення).
3) Щоб в кімнаті було чисто,
Кожну річ ставлю на…(місце).
4) В школу я завжди встигаю,
Зранку сам я …(одягаюсь).
5) Завжди чисті черевики,
Бо умію їх …(помити).
6) Хоч малий, але завзятий,
Люблю батькам …(допомагати).
- Якщо ви ще не навчились підтримувати чистоту і порядок в своїй кімнаті, поливати квіти, доглядати за домашніми тваринами, то повинні зробити це. Адже – це нескладна робота, і , виконуючи її, ви допомагаєте своїм батькам.
5. Робота з таблицею
Зміцнює родину |
Руйнує родину |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Слова для довідок: терпіння, жорстокість, любов, повага, сварка, підтримка, бійка, неповага, вірність, алкоголь, жадібність, доброта, працелюбність, лінощі.
- То ж давайте підведемо підсумок і разом зачитаємо, так що ж зміцнює родину?
6. Фізкультхвилинка (Слайд)
Хто це, хто це так втомився
І наліво похилився?
Треба дружно всім нам встати,
Фізкультпаузу почати.
- Будьте уважні:
якщо на екрані з’являться
7. Тест «Так чи ні?» (Слайд)
Щоб твоя сім’я жила весело і щасливо потрібно:
Вітати зі святами одне одного;
Допомагати одне одному;
Часто сваритися;
Піклуватися одне про одного;
Разом мандрувати;
Готувати приємні сюрпризи;
Дуже пізно лягати спати;
Приховувати свої неприємності.
- Молодці, справились і з цим завданням.
8. Групова творча робота.
- Об’єднаємося в малі групи по 4 чоловіки. На парті лежать анаграми. Ваше завдання: з букв кожного рядка утворити слово. Про виконання роботи сигналізуємо світлофором. Час виконання роботи 2 хв. Почали.
(Слайд)
амма мама
итидан дитина
ьідудс дідусь
діусс сусід
оатт тато
убясба бабуся
- Яке слово зайве? Чому?
10. Робота за підручником.
1. Читання статті із підручника «Твоя сім’я. Родовідне дерево». (с. 34-35)
- А зараз попрацюємо з підручником. Читаємо текст самостійно. 2 хв.
- Яка основна думка тексту? (Кожен повинен знати свій рід)
(Демонстрація родовідного дерева)
(Слайд)
З роду в рід життя кладе мости,
Без коріння саду не цвісти,
Без вітрила човен не пливе
Без коріння гине все живе.
IV. Домашнє завдання
1. Створити родовідне дерево.( на парті заготовка)
2. Підготувати розповідь про своє родовідне дерево.
- Я гадаю, що вам буде цікаво дізнатись, яка саме ваша родина. І про це довідатись вам допоможе тест, який лежить у кожного на парті і ви його виконаєте вдома разом з батьками.
3. Тест «Чи дружня в тебе сім’я?»
а) Ти поважаєш своїх батьків. І хоча тобі дуже хочеться переглянути мультфільм, ти не перемикаєш канал. (1 бал)
б) Грюкаєш дверима, ображаєшся. (2 бали)
в) Починаєш голосно сваритися з батьками. (3 бали)
2. Бабуся увечері запитує у тебе, як минув твій день. Ти відповідаєш:
а) «Все добре, бабусю, вірш вивчив, от тільки тему нову не зовсім зрозумів». (1 бал)
б) «Нормально!» (2 бали)
в) «Яка тобі різниця?» (3 бали)
3. Брат ніяк не може розв’язати задачу. Ти йому кажеш:
а) «У тебе все вийде. Головне – терпіння!» (1 бал)
б) «Чого це я повинна тобі допомагати?» 92 бали)
в) «Відчепись! У мене нема часу!» (3 бали)
4. Мама просить сходити до магазину за хлібом. Твоя відповідь:
а) «Добре! Я швиденько!» (1 бал)
б) «Зараз додивлюсь фільм і піду!» (2 бали)
в) «Не піду! Не хочу!» (3 бали)
Порахуй кількість балів:
4 бали. Вітаємо! У тебе дружня сім’я!
5-9 балів. Поміркуй, яких правил ввічливості тобі треба дотримуватись, щоб твоя сім’я була дружньою.
10-12 балів. Обговори з батьками, як можна покращити стосунки в сім’ї
(Слайд)
V. Підсумок уроку
То ж завжди намагайтеся бути слухняними і вихованими, турбуйтеся про своїх батьків і не завдавайте їм прикрощів.
1