Урок: "Сім’я. Родинні стосунки. Взаємодопомога членів родини."

Про матеріал

Данний матеріал допоможе учителю обрати цікаві навчальні форми і методи для формування знань учнів про родинні стосунки, сім'ю; поширить уявлення дітей про сімейні обов'язки та взаємодопомогу між членами родини ; буде спонукати школярів допомагати батькам та іншим членам родини, виявляти розумну ініціативу; допоможе виховувати дбайливе ставлення до всіх членів родини, піклуватися про їх здоров я, шанувати найстарших членів сім'ї.

Перегляд файлу

ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я

3 клас

(за підручником О. В. Гнатюк, 2014 рік)

СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ'Я

Урок 13.

Тема:  Сімя. Родинні стосунки. Взаємодопомога членів родини.

Мета:     - формувати знання учнів про родинні стосунки, сім’ю;

      - поширити уявлення дітей про сімейні обов'язки та взаємодопомогу між членами родини ;  спонукати школярів допомагати батькам та іншим членам родини, виявляти розумну ініціативу; розвивати усне мовлення, поповнювати словниковий запас учнів;

   - виховувати дбайливе ставлення до  всіх членів родини, повагу до старших членів родини, піклування про їх здоров я.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ  

                                        Ви почули вже дзвінок?

                                        Він покликав на урок.

                                        То ж до класу поспішайте, 

                                        На місця свої сідайте

                                        Працювати починайте.

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Мозковий штурм

— Якими повинні бути стосунки в родині?

2.   Уявіть ситуацію. Ви граєте на комп’ютері в улюблену гру або дивитеся телевізор. Саме в цей час комусь із членів сім’ї знадобилася ваша допомога. Як ви вчините? Чи зможете ви одразу відмовитися від улюбленого заняття?

3. Розкажіть про свою сім’ю за допомогою сімейних фотографій.

• Моя сім’я... (велика чи мала).

• Вона складається з...

• Мою маму звати...

• Мій тато...

• Братик...

• Сестричка...

• Дідусь і бабуся...

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Очікування результатів: гра «Інтервю»

Що ми сьогодні дізнаєтеся на уроці про родинні стосунки.

Ассоціативний кущ:                   

 

                                                        СІМ’Я

 

 

 Що ще, окрім родинних зв’язків, об’єднує людей у сім’ї? (об’єднує: турбота, допомога, терпіння, любов, піклування, підтримка, вдячність.)

Висновок: Яке прислівя виражає головну думку завдання - «Дружну сім’ю і горе не бере».

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 56-57)

— Розгляньте малюнки на с. 56. Доведіть, що сімейні обов’язки можна розподілити між усіма за домовленістю.

— Розгляньте малюнки на с. 57. Які спільні справи вся сім’я виконує разом?

— Прочитайте оповідання О. Буценя «Помічниці».

— Що розповіла Оля про допомогу мамі?

— Що здивувало Олю у розповіді Ліди?

— А як ви гадаєте, Чи допомогла Ліда мамі?

2. Фізкультхвилинка:

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Продовження роботи за підручником (с. 58)

Гра «Угадай, що я роблю»

Один з учнів демонструє рухи певної роботи (підмітає підлогу, складає речі, виносить сміття, заправляє ліжко тощо), а решта мають відгадати що це. Хто перший відгадає — той показує далі.

2. Робота в групах

-  Оберіть малюнки які вам більше подобаються (на малюнках зображення  машин і ляльок).    Об’єднайтесь у дві групи: дітки які люблять гратися машинками і дітки які люблять гратися ляльками.

  • Напишіть якомога більше своїх домашніх обов’язків.
  •  Прочитайте, що ви написали, та підкресліть ті обов’язки, що є спільними для хлопчиків і дівчаток.
  •  Поміркуйте, чи можуть дівчатка виконувати хатні справи хлопчиків, і навпаки.

Запам’ятайте! Хлопчики і дівчатка можуть мати спільні домашні обов’язки.

3. Рольова гра «Вітаю зі святом!»

— Пригадайте свої відчуття, коли ви робили щось приємне матусі, братику, дідусю.

— Поміркуйте і підготуйтеся привітати свого татуся з Днем народження.

— Зробіть це і даруйте радість близьким не лише у свята. Намагайтеся щодня робити щось приємне рідним та друзям.

4. Тест «Так чи ні?»

Щоб твоя сім’я жила весело і щасливо, потрібно:

  • вітати зі святами одне одного;
  • допомагати одне одному;
  • часто сваритися;
  • піклуватися одне про одного;
  • разом мандрувати;
  • готувати приємні сюрпризи;
  • дуже пізно лягати спати;
  • приховувати свої неприємності. 

 

5. Гра «Доповни речення»

— Прочитайте фрази і закінчіть їх:

« Я вдячний матусі за...»

«Я вдячний татові за...»

«Я вдячний бабусі за...»

«Я вдячний дідусеві за...»

«Я вдячний сестрі (братові) за...»

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

  1. Скласти сенкан «Родина»

 

 (Довідка:      -  Велика, весела, співуча,гомінка,чарівна, турботлива, дружна, активна,     спортивна, доброзичлива, інтелегентна, дзвінкоголоса, спокійна.

  • Турбується, радіє, піклується, співає, читає, готує, дарує, чекає, підтримує, допомагає, спілкується, віддячує, приятелює, захищає,обмінюється, збирає, ділиться, плете, малює.)

 

Родина.

Весела, дружна.

Турбується, допомагає, дарує.

У Наталки весела і дружна родина.

Стосунки.

 

Підготувала вчитель 

 початкових класів 

Добропільської ЗОШ І-ІІІступенів

                                                     Турок О.О.

 

 

 

Список літератури: інтернет ресурси

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 липня 2018
Переглядів
13072
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку