Урок систематизації та корекції знань із теми "Додавання та віднімання десяткових дробів" (5 клас)

Про матеріал
Під час уроку учні узагальнюють знання з теми, формується вміння аналізувати відповіді однокласників, доводити власну думку, розвивати логічне мислення.
Перегляд файлу

Урок систематизації та корекції знань із  теми  

„Додавання та віднімання десяткових дробів”

 

Тема. Десяткові дроби. Додавання та віднімання десяткових дробів.

Мета: узагальнити знання учнів з теми, формувати вміння аналізувати відповіді однокласників, доводити власну думку, розвивати логічне мислення.

Типу року: систематизація та узагальнення вмінь та навичок учнів.

 

Хід уроку

Узагальнення – це, мабуть,

найлегший і найочевидніший шлях

розширення математичних знань .

В.Сойер

 

І. Організаційний момент

Учитель. Доброго ранку, любі мої!

Посміхніться, подаруйте чарівну посмішку один одному і присутнім гостям на уроці. Бачите, дітки, скільки вам теж у відповідь подарували усмішок, радості. І від цього нам усім стало добре, тепло, приємно, радісно. От з таким настроєм ми й будемо працювати упродовж усього уроку.

Діти, ви знаєте, що найбільша цінність будь-якої держави - це люди. Але вони не тільки є цінністю, але й творцями. Для цього, звичайно, необхідно бути розумною, освіченою людиною. Стати такою можна тільки тоді, коли розум не знає ні хвилини спокою, а силу розумові додають вправи й постійний пошук.

Наш сьогоднішній урок - теж пошук.

 

II. Повідомлення мети і завдань уроку

Сьогодні заключний урок із теми „Десяткові дроби. Додавання і віднімання десяткових дробів".

У ході уроку ми, піднімаючись сходинками, повторимо основні правила, які засвоїли, систематизуємо їх та закріпимо вміння застосувати знання під час розв'язування задач. А наступного уроку - тематичного контролю. З'ясуємо результати засвоєння цієї теми.

Кожному з вас хочу побажати, щоб на цьому уроці ви були:

„У - усміхненими;

„С - спокійними;

„П - працьовитими;

„І - ініціативними;

„X” - хоробрими;

 

Іншими словами, я бажаю вам УСПІХУ!!!

Хто уважний, чемний буде

Бал високий він здобуде,

А хто буде пустувати,

Думать іншим заважати -

Бал від нього буде знятий.

 

III. Перевірка домашнього завдання

Запитання до учнів

1. Що таке:

а) власна швидкість катера?

б) швидкість за течією?

в) швидкість проти течії?

2. З якою швидкістю рухається човен:

а) по озеру?

б) вниз річкою?

в) вверх річкою?

Задача

V за т. - 32,6 км/год.

V вл.  - 30,4 км/год.

V т.=32,6 - 30,4 = 2,2 (км/год)

V пр.т. =30,4 - 2,2 = 28,2 (км/год)

В-дь: Vт. = 2,2 км/год, V пр.т. = 28,2 км/год.

 

Обчисли

489,2 - (164,4 + 92,16 - 138,254) = 370,894

+ 764,40         - 256,560              - 489,200

   92,16            138,254                118,306

256,56            118,306                370,894

 

Завдання І групи

Знайти числа, яких не вистачає в ланцюжку обчислень:

14, 36 а  b 10.

 

1)    +14,36                             2)  _32,900

         18,54                                  27,032

         32,90 = 32,9 = а                    5,868 = b

 

3)    5,868 + х = 10                                    _10,000

       х= 10-5,868                                           5,868

       х = 4,132                                               4,132

В-дь: а = 32,9;     b = 5,868;      х = 4,132.

 

IV. Реклама

Учень. Ви не могли б мені виділити на вашому уроці  1  хвилину для рекламного оголошення?

Вчитель. Оголошення дуже важливе?

Учень. Так.

-    Фірма „Десятковий дріб" запрошує на курси всіх любителів математики.

Вона щодня у кабінеті „Кмітливість" проводить гімнастику розуму.

Оплата:  увага на уроці, плюс добросовісне виконання домашніх завдань

для тих, хто любить математику.

Пільги:  додаткові задачі і в необмеженій кількості.

Наша адреса: школа.

Телефон: чим скоріше, тим краще.

 

V. Актуалізація опорних знань

1) Теоретичний огляд знань (робота в парах з „Довідничком - помічничком" авт. Л. Олійник та ін.)

 

2) Усні вправи

1. „Лічба - доповнення"

(контроль з боку учнів сигнальними картками                              )

       Доповнити до „10":

а) показую на листку: 3;  4,4;   6,8;   5,3;    8,9.

б) на слух: 7,5;   9,1;    9,9.

 

  1. Метод „метеоритного дощу"

Записати те, що змило дощем:

Клоун Вася йшов до вас,

А на дворі дощ якраз.

Тому цифри намочились.

В картах плями появились.

Тож швиденько поміркуйте,

Й цифри вправно намалюйте.

а) 2,*1<2,02;

б)6,413>6,4*8;

в)0,398<0,3*845;

г)1,892<1,*0765.

 

3.  Яка точка лежить на координатному промені правіше:

а) А (2,3) чи В (2,35);

б) К (13,2) чи Д (10,51).

 

4.  За яких натуральних значень х правильна нерівність:

а)1,52<х<4,7

б) 52,7 <х< 57,18

 

VI. Творче застосування узагальнених знань, навичок та умінь

Графічне завдання

Гра „Поспішай та не помились"

Чи правильне твердження:

1)  2м бдм = 2,6м;

2)  Зкм 275м = 3,275км;

3)  5год 26хв = 5,26год;

4)  4кг 65г = 4,065г;

5)  18ц 7кг = 18,07кг

 

VII. Фізкульт - пауза

Учитель.   Хто там, хто там притомився?

І на парту нахилився?

Учень (продовжує).  Треба дружно нам всім встати,

Фізкульт-паузу почати.

Руки вгору підніміть

І тихенько опустіть.

Руки вгору, руки в боки

І зробіть чотири кроки.

Раз, два, три, чотири.

Раз, два-поринаємо,

Три, чотири - - виринаємо,

П'ять, шість - на воді

Кріпнуть крильця молоді.

Сім, вісім - всі сідаємо

І роботу починаємо.

 

VІІІ. Розв'язування вправ

1)   Задача

У процесі росту сосна ввібрала з повітря 1,84т вуглекислого газу, із землі 0,55т води, і 0,03т мінеральних речовин і виділила в повітря 1,42 т кисню. На скільки збільшилась маса сосни?

Розв’язання:

1)   1,84 + 0,55 +0,03 = 2,42 (т)

2)   2,42-1,42=1(т)

Відповідь: 1 т.

 

2) Вчитель: Виховний момент.

а) Бережливе ставлення до природи, зокрема дерев.

в) Перебуваючи в лісі ви повинні поводитись так, наче прийшли в гості до близького друга, поважати, берегти все, що там росте, не засмічувати лісу, не зривати оберемків квітів, не ламані гілок. Все це зводиться до запам'ятовування прості істини: природа, а отже, і ліс, не безконечні, вони вичерпні. Природа чуйна і щедра. Вона віддячить за наше добро сторицею.

в) Слід підкреслити, що сьогодні охорона природи - одне з найактуальніших завдань, яке постало перед людством.

 

Кожної хвилини  на  нашій  планеті:

-  знищується  50 т родючого  ґрунту через  неправильне його використання;                                                

 

 

 

 

-  виділяється більше  ніж  12000 т  вуглекислого газу  в атмосферу.

 

 

 

 

3)  Куди упала кожна краплина?

Учитель:

Весна. Іде дощ. Кожна краплина відривається від хмари і падає вниз. Звідкись налетів вітер. Куди упала кожна краплина? (з'єднати стрілками). Учням роздаються картки. Дії записувати у зошит.

  1. Хмари

 

 

 

77

 

 

 

 

64, 7                   60, 96                 77,05                                 69,46                         17,1

 

 

 

IX. Підсумок уроку

1) Літературна хвилина

Знання - могутня сила,

Беріть її до рук,

Рушайте в світ широкий,

Дорогами наук.

Наш урок закінчено.

Всі добре працювали,

А зараз час послухати,

Які у кого бали.

 

2) Оцінювання результатів роботи учнів на уроці та роздача учням сигналів зворотного зв'язку із записами

 

 

 

 

 

                          Браво!!!        Ти можеш більше!       Задумайся, як досягти

                                                                                    більшого!    

 

 

X. Домашня робота

 

1

 

doc
Додано
3 січня 2020
Переглядів
994
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку