Урок систематизації знань з теми "Антарктида"

Про матеріал
Укладений урок спрямований на реалізацію компетентнісного потенціалу навчального предмета географія. Ігри на уроках географії – улюблений вид навчальної діяльності учнів. Великої популярності набувають квести через їх змагальний командний дух, прагнення до результату, пошук вирішення завдань часто в екстремальній ситуації. Урок у 7 класі з теми «Антарктида. Курс виживання», розроблений у формі квесту та знідно Навчальної програми ГЕОГРАФІЯ 6 – 9 класи для закладів загальної середньої освіти 2022, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698.
Перегляд файлу

https://tsn.ua/special-projects/antarctica/images/tild6162-6336-4761-a635-333438636235__graphics3.jpg

 

 

            Перед учителем географії стоїть надзвичайно важливе завдання – реалізувати нову освітню парадигму, забезпечити реалізацію компетентнісного підходу на своїх уроках.

         На підставі компетентнісного підходу знання мають стати не багажем «про всяк випадок», а ключем до розв’язання проблем, забезпечення успішної самореалізації у соціумі, облаштування особистого життя - Навчальна програма ГЕОГРАФІЯ 6 – 9 класи для закладів загальної середньої освіти 2022, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698.

    Укладений урок спрямований на реалізацію компетентнісного  потенціалу навчального предмета географія. Ігри на уроках географії – улюблений вид навчальної діяльності учнів. Великої популярності набувають квести через їх змагальний командний дух, прагнення до результату, пошук вирішення завдань часто в екстремальній ситуації. Урок у 7 класі з теми «Антарктида. Курс виживання», розроблений у формі квесту.

Обрані для проведення квесту завдання сприяють розвиткові ключових та предметних компетентностей, а саме:

 

 

Завдання маршрутного листа

Яка компетентність формується?

  1. Накресліть на контурній карті схему маршруту з України (м. Одеса) до Антарктиди (станція ак. Вернадський)

Математична компетентність

Компетентність  у природничих науках і технологіях

  1. Визначте відстань  в кілометрах.

Математична компетентність

  1. За який час ваша експедиція досягне материка Антарктида, якщо середня швидкість морського судна 25 миль за годину.

Математична компетентність

Компетентність  у природничих науках і технологіях

  1. Яку пору року виберете для початку подорожі і чому?

 Компетентность  у природничих науках і технологіях

  1.  Що необхідно взяти з собою в подорож? (їжа, одяг, обладнання, засоби пересування тощо).

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Екологічна грамотність і здорове життя

 

  1. Опишіть один день вашого перебування в Антарктиді.

Спілкування державною  мовою

Компетентність  у природничих науках і технологіях

Обізнаність та самовираження у сфері культури

  1. У вас надзвичайна  ситуація: (по одній ситуації для кожної команди)

Компетентність  у природничих науках і технологіях

Уміння вчитися впродовж життя

Соціальна та громадянська компетентності

  • Вичерпались запаси прісної води;

 

  • З ладу вийшов електродвигун.
  1. Повідомте про своє місце перебування (визначте географічні координати станції ак. Вернадський) та проблему, яка виникла на станції англійським колегам із станції …. Запишіть своє повідомлення англійською мовою.

Спілкування іноземними мовами

Компетентність  у природничих науках і технологіях

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

  1.  Через який час ви можете розраховувати на допомогу, якщо швидкість снігохода  складає близько 50 км за год.

Математична компетентність

  1. Складіть  сенкан «Антарктида».

Спілкування державною  мовою

Обізнаність та самовираження у сфері культури

 

 

 

 

Тема уроку:  Антарктида. Курс виживання.

Мета уроку: забезпечити розуміння своєрідності фізико-географічного положення та природи материка; поглибити та систематизувати знання про відкриття материка, сучасні дослідження материка, роль України в дослідженні Антарктиди; формувати навички самостійної роботи з додатковою літературою, картами, навички картографічної грамотності та культури;

розвивати пам'ять, увагу, уяву, логічне мислення, вміння працювати з текстом і позатекстовим матеріалом підручника, атласом, складати і аналізувати таблиці, схеми, вміння працювати в групах, аналізувати відеосюжети,   застосовувати на практиці отримані знання, максимально розвивати комунікативні навички учнів;

виховувати пізнавальний інтерес до вивчення найхолоднішого материка. 

Тип уроку: систематизація, поглиблення  знань

Форма проведення: урок-подорож з елементами квесту

Очікувані результати:

Обладнання: підручник (Г. Довгань, О. Стадник.  Географія: підручник для 7 класу. – Харків: вид-во «Ранок», 2015. – 272с.), атлас ("Географія материків і океанів. 7 клас", К.: вид-во «Картографія», 2010.) ілюстрації, схеми, таблиці, настінна карта материка, слайд-проектор, мультимедійна дошка

                                                    Хід уроку.

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності  учнів

Вчитель.  Холод, вітер, завірюха,

                 Мерзнуть ноги, руки, вуха.

                 Ми вивчаєм материк,

                 Де пінгвін лиш жити звик.

Тут півроку день триває,

Решта року – глупа ніч.

Вітер тут такий гуляє, що людину підкидає.

Сніг суцільною стіною падає з неба  і

З головою Антарктиду засипає…

                                    Лише мужні диваки

                                    Сюди рвуться залюбки

                                    Ми в Антарктиді побуваєм.

                                    Всі готові? – вирушаєм.

 Щоб почати мандрувати.

Треба дуже добре знати,

Що покласти у рюкзак,

І вдягтися треба як?

Без відповідного інструктажу ніяка подорож неможлива, а тим більше така далека. Пригадаємо все про Антарктиду, щоб передбачити можливі труднощі.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Завдання.  1. Перегляньте  скрайбінг-презентацію.

2. Доповніть її: по черзі напишіть на спроектованих контурах материка Антарктида мультимедійної дошки всю найважливішу інформацію про континент.

Орієнтовні відповіді учнів:

Площа суходолу – 14 млн. км2

Найвища точка над рівнем моря – масив Вінсон(5140м).

Середня потужність льодового покриву – біля 2000м.

Найнижча температура повітря - -89.2 С.

Кількість держав, що мають постійні науково-дослідні станції – 18.

найвищий, найхолодніший;

середня температура найтеплішого місяця – від’ємна;

льодовий «шолом» впливає на клімат планети;

розрізняють не пори року, а полярний день та полярну ніч;

постійне населення відсутнє;

«Південний океан»?

Антарктика; айсберги;

не належить жодній з держав.

 

ІV. Основна частина уроку.

Вчитель дає настанови з виконання завдань маршрутного листа:

 Обом командам  - даю маршрутний лист.

Секретний був до цього  в нього зміст.

На роздуми і на його виконання

Всього десять хвилин – працюйте без вагання.

Пораду лише хочу дружню дати:

Завдання  між собою порозподіляти.

Команди обирають капітанів, які організовують необхідну роботу.

Запитання маршрутного листа

Завдання 6, 7, 8 оцінюються 10 балами, решта – 5 балів.

  1. Накреслити  на контурній карті схему маршруту з України (м. Київ) до Антарктиди (станція ак. Вернадський). Підказка тут: https://tsn.ua/special-projects/antarctica/
  2. Визначте відстань  в кілометрах.
  3. За який час ваша експедиція досягне материка Антарктида, якщо середня швидкість морського судна 25 миль за годину.
  4. Яку пору року виберете для початку подорожі і чому?
  5.  Що необхідно взяти з собою в подорож? (їжа, одяг, обладнання, засоби пересування тощо).
  6. Опишіть один день вашого перебування в Антарктиді. Підказка тут: https://tsn.ua/special-projects/antarctica/
  7. У вас надзвичайна  ситуація: (по одній ситуації для кожної команди)
  • Вичерпались запаси прісної води;
  • З ладу вийшов електродвигун.
  1. Повідомте про своє місце перебування (визначте географічні координати станції ак. Вернадський) та проблему, яка виникла на станції англійським колегам із станції …. Запишіть своє повідомлення англійською мовою.
  2.  Через який час ви можете розраховувати на допомогу, якщо швидкість снігохода  складає близько 50 км за год.
  3. Складіть  сенкан «Антарктида». Підказка тут: останні кадри скрайбінг-презентації

Виконання завдань командами

Учитель може надати консультацію з виконання того чи іншого завдання.  За кожну підказку – знімається один бал. Якщо діти самостійно знаходять відповідь на своє запитання в довіднику, підручнику,  мережі Інтернет,  бал не знімається. Зокрема може виникнути запитання: скільки кілометрів в одній морській милі,  як знайти відстань між станціями тощо.

Результати роботи  груп узагальнюються таблицею

 

 

 

Завдання маршрутного листа

Прізвище учня відповідального

за виконання завдання

Оцінка

та додаткові бали

  1. Накресліть на контурній карті схему маршруту з України (м. Одеса) до Антарктиди (станція ак. Вернадський)

 

 

  1. Визначте відстань  в кілометрах.

 

 

  1. За який час ваша експедиція досягне материка Антарктида, якщо середня швидкість морського судна 25 миль за годину.

 

 

  1. Яку пору року виберете для початку подорожі і чому?

 

 

  1.  Що необхідно взяти з собою в подорож? (їжа, одяг, обладнання, засоби пересування тощо).

 

 

  1. Опишіть один день вашого перебування в Антарктиді.

 

 

  1. У вас надзвичайна  ситуація: (по одній ситуації для кожної команди)

 

 

  • Вичерпались запаси прісної води;

 

 

  • З ладу вийшов електродвигун.

 

 

  1. Повідомте про своє місце перебування (визначте географічні координати станції ак. Вернадський) та проблему, яка виникла на станції англійським колегам із станції …. Запишіть своє повідомлення англійською мовою.

 

 

  1.  Через який час ви можете розраховувати на допомогу, якщо швидкість снігохода  складає близько 50 км за год.

 

 

  1. Складіть  сенкан «Антарктида».

 

 

 

Тест.  В погоню за лідером.

Міні-тест он-лайн http://geo.koltyrin.ru/minitest/antarktida.php

(Проходить  тестування команда, яка першою виконала завдання маршрутного листа)

Кожен учень другої  команда отримує паперовий варіант тестів:

1. Площа Антарктиди становить:

А) 14 млн.км.2;

Б) 24 млн.км2;

В) 4 млн.км2;

2. Найближчий материк до Антарктиди:

А) Африка

Б) Австралія

В) Південна Америка

3. Антарктида була відкрита:

А) 1820р.

Б) 1920р.

В) 1720р.

4. Першим досяг Південного полюсу:

А) Р. Скотт

Б) Р. Амундсен

В) Дж. Кук

5. Україні належить станція:

А) «Академік Вернадський»

Б) «Восток»

В) «Мирний»

6. Рік відкриття Південного полюсу Землі :

А 1820 р.

Б 1911 р.

В 1912 р.

Г 1492 р.

7. Середня висота материка Антарктида над рівнем моря:

А 2040 м

Б 215м

В 610 м

Г 2228 м

 

VII. Підсумок уроку

1. Рефлексія:

- Що нового ви сьогодні дізналися на уроці?

- Що було на уроці найцікавіше?

2. Самооцінювання.  Оцінювання роботи груп та кожного учня вчителем.

VIIІ. Домашнє завдання

Опрацювати параграф

Підготувати завдання (окремим учням): «Таємниці арктичних оазисів»; «Озонова діра над Антарктидою. Причини виникнення, наслідки».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатковий матеріал до уроку, який узято за інтернет-посиланнями та може бути використаний в разі неякісного звя’зку з інтернет-ресурсами.

Відтоді Україна щороку відправляє на Антарктиду експедиції, які складаються з 12-х полярників. Зазвичай половину складають науковці різних напрямів (біологи, біофізики, метеорологи тощо), решта - техніки, кухар, лікарі. 
Перезмінка команд відбувається у березні, коли в Антарктиді осінь і протоку Дрейка ще не скувала крига. 
Перші чотири експедиції полярників діставалися до станції "Академік Вернадський" українськими суднами, долаючи 15 тисяч кілометрів уздовж усієї Атлантики. Проте такий спосіб займав багато часу (близько 40 діб) і був не надто зручним. Тож зараз полярники спочатку летять до Європи (Париж, Мюнхен або Мадрид), далі трансатлантичним рейсом дістаються до Аргентини (Буенос-Айрес), де здійснюють пересадку на місцеві авіалінії та переліт до аеропорту Ушуайя, де на них вже чекає судно. А там 1,5 тисячі кілометрів і три дні до станції.

Суворі кліматичні умови в Антарктиді не сприяють появі бурхливої рослинності. Тож на крижаному континенті можна зустріти в основному лише лишайники, мохи та гриби, та й то лише у літній період, який може тривати всього кілька тижнів, як у Континентальній Антарктиці.

Морська Антарктика має довше літо (грудень-квітень) та більш різноманітну флору. Зокрема, в районі Аргентинських островів, де розташована українська станція "Академік Вернадський", зростає два Антарктична фауна також не надто багата. Вона представлена кількома видами комах, павуків. Єдині хребетні тварини, які живуть на поверхні - це пінгвіни. Антарктида - єдине місце на землі, де у природних умовах можна зустріти імператорських пінгвінів, які є найбільшими серед своїх родичів. види квіткових рослин - щучник та перлинниця. Є в Антарктиді й інші птахи - баклани, буревісники, альбатроси тощо. Останні, до речі, є одними з найбільших птахів планети. Буревісники, розповідає директор Національного антарктичного наукового центру Валерій Литвинов, полюбляють розправлятися з пінгвінами та крадуть у них яйця. Навіть полярникам, зазначив Литвинов, який побував у кількох експедиціях, доводиться бути обережними, коли поряд літають ці хижаки.

Більш розмаїтим є морський світ. Тут можна побачити й антарктичних тюленів, серед яких морські леопарди, морські слони. Є й косатки, дельфіни і кити. Моря Антарктиди багаті білокровною рибою, а також більш дрібними мешканцями - восьминогами, морськими зірками, молюсками та навіть морськими павуками.

https://tsn.ua/special-projects/antarctica/images/tild3935-3231-4137-b364-373863643533__graphics.jpg

https://tsn.ua/special-projects/antarctica/images/tild3731-3736-4330-b533-366664353832__station090.jpg

docx
Пов’язані теми
Географія, 7 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
18 січня 2023
Переглядів
410
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку