8 клас ______________ Хімія
Тема : Склад, номенклатура і класифікація солей
Мета освітня: сформувати поняття про солі та їх склад, вміння складати формули та назви солей ,познайомити з фізичними властивостями солей, їх поширеністю в природі, значенням в житті людини. Розвивати логічне мислення. Виховувати спостережливість, допитливість. ,вчити розрізняти та складати формули основ;
розвиваюча : розвивати вміння спостерігати , порівнювати і робити висновки ,розвивати логічне мислення, творчі здібності учнів;
виховна : виховувати інтерес до вивчення хімії, розуміння ролі хімії в житті; корегувати вимову учнів, збагачувати словниковий запас хімічними поняттями.
Обладнання і матеріали : інтерактивна дошка,комп’ютер,презентація,відео,таблиця розчинності речовин , ПС хімічних елементів Д.І.Менделєєва .
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Вправа “Психологічна настанова”
Усміхніться один одному, побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте уважними та старанними.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Бесіда
1.Що спільног у складі всіх оксидів ?
2.Які особливості складу всіх кислот ?
3.Який клас неорганічних речовин містиь групу -ОН ?
4.Наведіть приклади формул лугів та основ .
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Що в «Чорному ящику»?
IV. Вивчення нового матеріалу
Так сьогодні на уроці ми з вами дізнаємося про склад солей, фізичні властивості, поширення їх в природі, практичне застосування.
Солі — це сполуки, які складаються з йонів металічних елементів і кислотних залишків.
У формулах солей на першому місці пишуть символи металічного елемента , а потім – кислотний залишок.(Перегляд відео та презентації).
Вправа для очей.Корисна уява.
Алгоритм складання формул солей
1. На першому місці ставити хімічний символ металу, а потім – кислотний залишок .
2.Визначити заряди катіона і аніона (можна використати таблицю розчинності неорганічних сполук) або валентності.
3.Визначаємо НСК.
4. Ділять НСК на валентність металу і кислотного залишку.
5. Числа, що знайшли, проставляють індексами справа біля металу й кислотного залишку.
V. Узагальнення та систематизація знань.
1.Самостійна робота. Використовуючи символи катіонів металів та аніонів кислотних залишкі , скласти формули солей та назвати їх: К+, Ва2+, Са2+, Nа+, СІ-, РО43-
2.Вправа «Редактор»
Завдання: виправити змістові помилки в тексті : солі – це безбарвні кристали, солоні на смак. Мають молекулярну будову, тому всі солі, за звичайних умов, тверді кристалічні речовини з високими температурами плавлення. Всі солі добре розчині у воді.
3.Самостійна робота
Задача. Щоб пізнати людину, потрібно з нею "пуд (16 кг) солі з'їсти". Скільки для цього потрібно років, якщо в середньому за добу людина споживає( 12–15 г солі).
VI. Підведення підсумків уроку. Рефлексія
1.Продовжити думку: Я на уроці дізнався…
зрозумів…
навчився…
2.Скласти сенкан поняття "Сіль".
VII. Домашнє завдання. Опрацювати § 26 ,пункт 5,вправа 9, С. 145 .
Підготувати повідомлення «Український фольклор про сіль ».*