Урок " Склад, номенклатура і класифікація солей "

Про матеріал
Конспект уроку допоможе сформувати поняття про солі та їх склад, вміння складати формули та назви солей ,познайомить з фізичними властивостями солей, їх поширеністю в природі, значенням в житті людини.
Перегляд файлу

8 клас ______________                                                                             Хімія

Тема : Склад, номенклатура і класифікація солей

Мета освітня: сформувати поняття про солі та їх склад, вміння складати формули та назви солей ,познайомити з фізичними властивостями солей, їх поширеністю в природі, значенням в житті людини. Розвивати логічне мислення. Виховувати спостережливість, допитливість. ,вчити розрізняти та складати формули основ;

розвиваюча : розвивати вміння спостерігати , порівнювати і робити висновки ,розвивати логічне мислення, творчі здібності учнів;

виховна : виховувати інтерес до вивчення хімії,  розуміння ролі хімії в житті; корегувати вимову учнів, збагачувати словниковий запас хімічними поняттями.

Обладнання і матеріали : інтерактивна дошка,комп’ютер,презентація,відео,таблиця розчинності речовин , ПС хімічних елементів Д.І.Менделєєва .

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організаційний етап

    Вправа  “Психологічна настанова”

 Усміхніться один одному,  побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте уважними та старанними.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

    Бесіда

    1.Що спільног у складі всіх оксидів ?

    2.Які особливості складу всіх кислот ?

    3.Який клас неорганічних речовин містиь групу -ОН ?

    4.Наведіть приклади формул лугів  та основ .

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

     Що в «Чорному  ящику»?

  1. Ці речовини використовують в металургії, при виробництві керамічних виробів, харчовій промисловості, медицині.
  2. Вони відомі кожній людині.
  3. Через них, навіть, море може стати мертвим.
  4. Обійтися без них неможливо. Вони є на кожній кухні.
  5. Ународі говорять ,що треба пуд з’їсти з людиною щоб її пізнати.
  6. Коли однієї з них  немає або мало в їжі, то ми кажемо, що вона «не солона".     (Сіль)

 

IV. Вивчення нового матеріалу

      Так сьогодні на уроці ми з вами дізнаємося про склад солей, фізичні властивості, поширення їх в природі, практичне застосування. 

       Солі — це сполуки, які складаються з йонів металічних елементів і кислотних залишків.

У формулах солей на першому місці пишуть символи металічного елемента , а потім – кислотний залишок.(Перегляд відео та презентації).

Вправа для очей.Корисна уява.

 

 

Алгоритм складання формул солей

1. На першому місці ставити хімічний символ металу, а потім – кислотний залишок .

2.Визначити заряди катіона і аніона (можна використати таблицю розчинності неорганічних сполук) або валентності.

3.Визначаємо НСК.

4. Ділять НСК на валентність металу і кислотного залишку.

5. Числа, що знайшли, проставляють індексами справа біля металу  й кислотного залишку.

 

V. Узагальнення та систематизація знань.

     1.Самостійна робота.   Використовуючи символи  катіонів металів та аніонів кислотних залишкі , скласти формули солей та назвати їх: К+, Ва2+, Са2+, +, СІ-, РО43-

     2.Вправа «Редактор»

Завдання: виправити  змістові помилки в тексті : солі – це безбарвні кристали, солоні на смак.  Мають молекулярну будову, тому всі солі, за звичайних умов, тверді   кристалічні речовини з високими  температурами плавлення.  Всі солі добре розчині у воді.

     3.Самостійна робота

Задача. Щоб пізнати людину, потрібно з нею "пуд (16 кг) солі з'їсти". Скільки для цього потрібно років, якщо в середньому за добу людина споживає( 12–15 г солі).

 

VI. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

1.Продовжити думку:   Я на уроці дізнався…

                                                             зрозумів…

                                                        навчився…

      2.Скласти сенкан  поняття "Сіль".

 

VII. Домашнє завдання. Опрацювати § 26 ,пункт 5,вправа  9, С. 145 .

Підготувати повідомлення «Український фольклор про сіль ».*

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
7 травня
Переглядів
165
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку