Урок "Складання формул бінарних сполук за валентністю"

Про матеріал
Комбінований урок з використанням інтерактивних та інноваційних технологій у 7-му класі
Перегляд файлу

7 клас                                               

Тема. Складання формул бінарних сполук за валентністю

Цілі уроку

дидактичні:

  • закріпити знання учнів про валентність, перевірити рівень засвоєння та осмисленості знань учнів з теми «Валентність», рівень умінь визначати валентність за формулою;
  • сформувати вміння складати формули бінарних сполук, почати формувати вміння давати назви хімічним речовинам за сучасною номенклатурою (на прикладі бінарних сполук).

розвивальні:

  • продовжити формування хімічної мови;
  • розвивати вміння працювати в групі;
  • розвивати зацікавленість учнів у вивченні предмета;
  • розвивати логічне й образне мислення, загально-навчальні та спеціальні вміння й навички, зокрема роботи за алгоритмом;

виховні:

  • виховувати уважність, дисциплінованість, почуття обов'язку, комунікативні здібності, взаємодопомогу.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: роздатковий дидактичний матеріал, кольорові кульки, опорні схеми, кольрові наліпки, презентація до уроку, медіафільм.

Методи та методичні прийоми:

  • словесний (бесіда, розповідь, робота з підручником, періодичною системою хімічних елементів, складання опорного конспекту, виконання тренувальних вправ);
  • наочний.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Девіз уроку

«Зробимо усе, що можемо, застосуємо те, що знаємо,знаходячись там, де ми є»

Теодор Рузвельт

На столах у кожного  учня знаходяться: сигнальні картки (жовта – потрібна допомога, синя – я готовий відповідати); наліпки для оцінки своїх знань (кольорові смужки – робота в групі, смайлики – індивідуальна робота); бланки самооцінки на які учні прикріплюють наліпки; таблиця «Бінарні сполуки».

На дошці прикріплена західна частина карти України. Увага учнів звертається на те, що протягом уроку вході виконання певного роду завдань будуть приєднуватись інші частини України. Завдання полягає в тому, що працювати слід ефективно, щоб хоча б у мріях з’єднати Україну у єдине ціле.

C:\Users\Admin\Desktop\1 вересня\i (1).jpg

Перед початком уроку проводиться психологічна вправа для підняття дитячого настрою.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

«Чорний ящик»

В чорному ящику знаходиться річ, якою полюбляють гратися і дорослі, і діти. Вона буває різного розміру залежно від величини складності. Кінцевим результатом цієї гри завжди є картинка. Ваші батьки в дитинстві називали її мозаїкою. Що знаходиться в чорному ящику? (Puzzle)

Оголошення теми та завдань уроку

Вчитель запрошує дітей на фабрику формул

Головні завдання роботи на фабриці

  • Розглянути алгоритм складання хімічних формул бінарних сполук;
  • Навчитись складати хімічні формули бінарних сполук;
  • Узагальнити й поглибити знання про зміст хімічної формули;
  • Розвиватилогічнемислення.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Робота в малих групах

Для того щоб працювати на фабриці слід пройти стажування.

Теоретична база

Кожна група обирає собі кульку. На кульках прикріплені запитання на які потрібно дати відповіді.

Запитання

Що таке валентність?

Хімічна формула – це…?

Що показує індекс у хімічній формулі?

Назвіть не менше двох елементів, що мають змінну валентність

Коефіцієнтом називається?

Для чого використовують верхній індекс?

Назвіть не менше двох елементів, що мають сталу валентність

Індекс – це…?

Що показує коефіцієнт?

Чи можна визначити валентність за місцем елемента у періодичній системі?

Валентність якого атома взято за одиницю валентності?

Яке найвище значення валентності хімічного елемента?

Практична база

Робота у великих групах

Завдання

  1. Визначте валентність атомів хімічних елементів за формулами сполук

PH3, Au2O3, SiH4, Ag2O

  1. Вкажіть символи елементів, які мають сталу валентність.

K, Ca, Cl, Cu, F, S, O, Fe

  1. Вкажіть символи елементів, що мають змінну валентність.

K, Ca, Cl, Cu, F, S, O, Fe

C:\Users\Admin\Desktop\1 вересня\i (1).jpg

IV. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя

Робота з таблицею «Бінарні сполуки»

Загальна формула

Назва другого елемента

Тип сполуки

Приклади

n  I

ЕCln

Хлор

Хлорид

CaCl2,AlCl3

n  I

ЕFn

Флор

Фторид

KF,SF4

n  I

ЕBrn

Бром

Бромід

NaBr,ZnBr2

n  I

ЕIn

Іод

Йодид

KI,CaI2

n  I

ЕHn

Гідроген

Гідрид

NaH, CaH2

n  II

Е2Оn

Оксиген

Оксид

H2O,CO2

n  II

Е2Sn

Сульфур

Сульфід

Na2S,H2S

n  III

Е3Nn

Нітроген

Нітрид

Li3N, Ca3N2

n  IIІ

Е3Рn

Фосфор

Фосфід

Li3Р, Ca3Р2

Алгоритм складання формул бінарних сполук

Робота з підручником(ст. 91-92)

C:\Users\Admin\Desktop\1 вересня\i (1).jpg

V. Узагальнення та систематизація знань

Робота в малих групах

Замовлення 1

Складіть формули сполук

Al…O…

Al…S…

Na…O…

V

P…O…

F…O…

VI

W…O…

Ca…H…

 

Zn…Br…

Zn…H…

Ca…I…

Ba…F…

IV

S…O…

C:\Users\Admin\Desktop\1 вересня\i (1).jpg

Замовлення 2

Напишіть формули сполук з Оксигеном таких елементів

Li, Mg, Os(IV), Os(VIII), Cl(VII), N(V)

C:\Users\Admin\Desktop\1 вересня\i (1).jpg

Хвилина відпочинку

«Заморочки із бочки»

Потрібно перекласти прислів’я з «хімічної» мови на українську

  • Ферумний характер
  • За купрумний гріш повісився
  • Слово Арґентум, а мовчання Аурум
  • Білий як кальцій карбонат
  • Багато Н2О витекло
  • Не все Аурум, що блистить
  • Натрій хлорид – не Аурум, але Аурумом борщ не посолиш
  • Щоби друга пізнати, потрібно з ним пуд натрій хлориду з`їсти

Виховний момент

Мультфільм «А ти економиш електроенергію?»

Замовлення 3

На фабриці виявлено брак. Потрібно виправити помилки.

IIIIVVIIV

N3O2,  CF4,  Mn2O5,  Al3S2,  LiP,  P3N

C:\Users\Admin\Desktop\1 вересня\i (1).jpg

Замовлення 4

Індивідуальна робота

Скласти формули бінарних сполук. Номер за яким сидить учень відповідає номеру формули у таблиці «Бінарні сполуки».

1 ряр– Na,

2 ряд – Zn,

3 ряд – Al.

C:\Users\Admin\Desktop\1 вересня\i (1).jpg

VI. Домашнє завдання

Опрацювати текст §12.

Оголошується конкурс шпаргалок

VII. Підбиття підсумків уроку

Оцінка діяльності учнів на уроці.

Рефлексія.

Відеоролик «А у нас на Україні».

docx
Додав(-ла)
Оніщук Людмила
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
9 листопада 2021
Переглядів
1535
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку