Урок інформатики 7 клас
КОНСПЕКТ УРОКУ
Дата проведення уроку: _________________________
Тема уроку: Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у середовищі Scratch.
Мета уроку:
Обладнання: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація, роздатковий матеріал (Додаток 1 – план роботи учня на уроці, варіанти практичного завдання – Додаток 2), файли-заготовки (папка Заготовки_Скретч).
Методика та прийоми проведення уроку: Урок закріплення і удосконалення знань, умінь та навичок.
Використана методична література: Інформатика: підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ Н.В. Морзе, В.П. Вембер; Інтернет-ресурси
Хід уроку
І. Організаційний етап:
ІІ. Оголошення теми, мети уроку
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
Тестування у програмі MyTestX – 4 учні.
Приклади алгоритмів з розгалуженням та повторенням у нашому житті – робота в парах.
Розгадати ребуси (на екрані) – групова робота (Додаток 3 – повторення, розгалуження).
ІV. Мотивація навчальної діяльності
– Ви, напевне, вже хочете спробувати застосувати здобуті знання на практиці. Але для цього потрібно пригадати основні терміни й поняття теми «Алгоритми з повторенням і розгалуженням».
Методичний прийом «Мiсткий кошик»
Учнi отримують заготовки для «кошика», на яких пропонується написати термiни, які були вивченi на попереднiх уроках.
Кошик заповнюють заготовками (Додаток 4). Потім учні навмання беруть відповіді. Один з учнiв читає слова, а iншi викреслюють термiни, що повторюються в їх записах. Перемагає учень, у якого бiльше за iнших записано термiнiв.
V. Актуалізація навчального матеріалу
(Узагальнення навчального матеріалу вчителем з елементами демонстрування презентації.)
Алгоритм – це запис скінченої послідовності вказівок, що визначає, які дії і в якому порядку потрібно виконати для досягнення певної мети.
Форми подання алгоритмів:
- словесна;
- графічна;
- комп’ютерна програма.
Алгоритм, у якому передбачається багаторазове виконання одного й того самого набору команд, називають циклічним. Базова структура – повторення.
Скретч має 4 види циклів:
Алгоритм, у якому набір команд передбачається виконувати в залежності від умови називають розгалуженим або алгоритмом з розгалуженням. Базова структура – розгалуження або вибір.
Повне розгалуження у Скретч:
Неповне розгалуження у Скретч:
VI. Фізкультхвилинка – «Алгоритмічна гімнастика»
Хто здоровим хоче буть,
Про зарядку не забудь!
Всі встали.
Вчитель піднімає праву руку вгору – учні піднімають руки вгору та опускають – повторюють поки права рука вчителя піднята.
Вчитель праву руку ставить перед собою – учні піднімають руки перед собою та опускають - повторюють поки права рука вчителя витягнута перед собою.
Вчитель піднімає ліву руку вгору – учні піднімають руки вгору та плещуть долонями – повторюють поки ліва рука вчителя піднята.
Вчитель опускає руки – учні сідають.
VІI. Практичне завдання – «Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у середовищі Scratch» – роздатковий матеріал.
Інструктаж з правил безпечної поведінки за комп’ютером.
Робота за комп’ютером.
VIІI. Підсумки уроку
Рефлексія:
1. Що нового ви сьогодні дізналися?
2. Чи виникали труднощі при створенні скриптів?
3. Які ще є питання, побажання?
Демонстрація створених проектів.
Аналіз результатів роботи учнів на уроці, виставлення оцінок.
ІХ. Домашнє завдання
Підручник – повторити: Розділ 3, «Найважливіше в цьому пункті».
Створити проект на новорічну тему та продемонструвати його.
Гімнастика для розуму - Скільки квадратів намалював Кіт, повторивши рядок з 4-х квадратів чотири рази?
Додаток 1
План роботи учня на уроці
Тема уроку: Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у середовищі Скретч.
6. Фізкультхвилинка – Алгоритмічна гімнастика
Всі встали.
Вчитель піднімає праву руку вгору – учні піднімають руки вгору та опускають – повторюють поки права рука вчителя піднята.
Вчитель праву руку ставить перед собою – учні піднімають руки перед собою та опускають - повторюють поки права рука вчителя витягнута перед собою.
Вчитель піднімає ліву руку вгору – учні піднімають руки вгору та плещуть долонями – повторюють поки ліва рука вчителя піднята.
Вчитель опускає руки – учні сідають.
7. Інструктаж з правил безпечної поведінки за комп’ютером.
8. Практичне завдання за комп’ютером - роздатковий матеріал.
9. Підсумки уроку - Демонстрація створених проектів.
Рефлексія: Що нового ви сьогодні дізналися?
Чого навчилися? Чи виникали труднощі?
Демонстрація створених проектів.
11. Домашнє завдання
Підручник – Повторити: Розділ 3, «Найважливіше в цьому пункті».
Створити проект на новорічну тему та продемонструвати його.
Гімнастика для розуму – Скільки квадратів намалював Кіт, повторивши рядок з 4-х квадратів чотири рази?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Додаток 2
Практичні завдання-1. Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням
(Завдання оцінюються до 7 балів, власне доопрацювання – плюс до 3 балів)
Завдання 1_1. Створити проект, в якому над нічним містом під музику спрайт Кажан (bat1-a) рухається ліворуч і праворуч.
Вказівки до роботи
Створюємо скрипт для нашого об'єкта, користуючись відповідними завданнями з підручника.
Завдання 1_2. Відкрити проект «Таблиця множення». Виконати його. Відредагувати проект, щоб кіт задавав 7 запитань на множення від 1 до 10.
Завдання 1_3 («Малювання»). Для спрайту Рудий Кіт намалювати квадрат із довжиною сторін 150 (кроків), використавши вказівки керування, руху й малювання та повторення.
Додати вказівки для малювання орнаменту з різнокольорових квадраті.
Завдання 1_4 («Орнамент»). Скласти програму для створення орнаменту з довжиною відрізків 20.
Вказівки до виконання
Додати вказівки для малювання орнаменту з різнокольорових елементів по периметру сцени.
Завдання 1_5 («Анімація»). Створити проект, у якому герой рухається, змінює колір і розмовляє. Наприклад, Морська зірка змінює свій колір, рухається і вітається.
Алгоритм виконання завдання
Доопрацювати скрипт за власним бажанням (змінити сцену на морську тему, організувати постійний рух по сцені, використовуючи вказівки повторення).
Практичні завдання-2. Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням.
(Завдання оцінюються до 8 балів, власне доопрацювання – плюс до 4 балів.)
Завдання 2-1. Ліс
Доповни програму виконавця Заєць проекту Ліс так, щоб «виростало» деревце на тому місці траєкторії його довільного руху по сцені, де Заєць доторкатиметься до зрубаного пенька.
Завдання 2-2. Географія
Склади проект, у якому при наведенні виконавця на фрагмент карти України з'являється повідомлення про назву відповідної області.
Завдання 2-3. Привид-дослідник
Склади проект, у якому виконавець Привид рухається по сцені за вказівником миші та промовляє слово «пляж» або «море».
____________І. М. Єремічук
____________ __________ Г.Ф. Николайчук
(оцінка)
Додаток 3
Ребуси
Додаток 4
«Мiсткий кошик»
Вчитель інформатики Єремічук І.М. 1