Навчальний предмет. Інформатика. 8 клас.
Автор. Бабич Валентина Кирилівна, вчитель інформатики
Розділ. Алгоритми роботи з об’єктами та величинами.
Тема уроку. Складання та виконання лінійних алгоритмів опрацювання величин в навчальному середовищі програмування.
Практичне застосування знань, навичок і умінь з використанням технології «Перевернуте навчання»
Наскрізні змістові лінії: НЛ-2 – «Громадянська відповідальність»; НЛ-3 – «Здоров`я і безпека»; НЛ-4 - «Підприємливість і фінансова грамотність».
Етапи уроку, НЗЛ |
Методи, прийоми, технології |
Ф
О |
Діяльність вчителя
|
Діяльність учня
|
Результат (вміння, ставлення) |
Використання ІКТ на етапах уроку |
1.Організаційний етап. НЛ-2: усвідомлення відкритості і поваги до інших думок; готовність брати на себе відповідальність висловлювати власну думку щодо питань, запропонованих вчителем. |
1. Організація учнів до роботи на уроці.
|
Ф
|
Налаштовує учнів на роботу на уроці.
|
Учні сприймають повідомлення від учителя і налаштовуються на роботу.
|
Сприйняття, розуміння інформації державною/рідною мовою.
|
Закрита платформа G Suit, особисті скриньки учнів на платформі |
2. Повторення вивченого матеріалу. Актуалізація опорних знань. НЛ-2: усвідомлювати себе активним членом соціуму, дискутувати про аналіз даних завдань, розміщених в Classroom |
1. Тестування.
2. Проблемні питання. |
І
Ф |
Мотивує учнів на навчальну діяльність. Вчитель спонукає учнів на виконання практичного завдання Інструктує щодо виконання наступного завдання. Спонукає учнів до активної роботи, визначає разом з ними мету уроку. |
З`ясовують тему уроку, сприймають повідомлення вчителя. Чітко та лаконічно відповідають на тестові запитання на комп’ютері, використовуючи набуті знання.
|
Визначення мети та плану навчальної діяльності. Точне, логічне та послідовне висловлювання власної думки. Аналіз та критичне оцінювання тесту |
Тести за пк: MyTest Завдання за інтерактивною дошкою learningapps.org |
3. Практическая робота в парах.
НЛ-2: дискутувати про важливість знання аналізу даних за допомогою налагодження програм,
НЛ-4: навчання молодого покоління українців ощадливості, раціонального використання коштів, планування витрат, стимулювання лідерських ініціатив, прагнення успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі. |
1. Робота в парах
2.доповідь, дискусія |
П
П П |
Пропонує обєднатися в пари Наголошує на завданні, яке мають виконати учні в парі. Спонукає учнів до активної роботи Організовує дискусію
|
Уважно самостійно виконують запропоноване завдання.
За математичною моделлю завдання, яке отримане на передодні в ClassRoom, створюються в парі лінійна програма |
Використання різних джерел для здобуття нових знань. Виокремлення головної та другорядної інформації. Задоволення пізнавального інтересу в інформаційному середовищі.
|
GSuit ClassRoom, мова програмування Lazarus
|
4. Фізкульт- хвилинка.
НЛ-3: формування в учнів фізично повноцінних громадян, що дотримуються здорового способу життя, активно долучаються до облаштування безпечного для життя й діяльності середовища.
|
|
Ф |
Демонструє вправи.
|
Повторюють за вчителем, імпровізують |
Сприйняття, розуміння цнформації. Перетворення інформації з однієї форми в іншу. |
Презентація. |
5. Представлення задач.
НЛ-2 цінувати злагоджену роботу для досягнення спільної мети; аргументовано висловлювати власну думку. |
|
П
|
Наголошує на завданні, в якому треба зробити за допомогою створеною напередодні математичною моделлю, лінійну програму |
Доповідають, захищають роботу Розміщають виконане завдання в Classroom |
Перетворення та використання математичної моделі для виконання навчальної задачі. Виконання дії за алгоритмом. Розвиток та удосконалення власного мовлення. |
Закрита платформа G Suit |
6. Підбиття підсумків уроку. Домашнє завдання НЛ-2 розуміння важливості вияву ініціативи в суспільному житті; усвідомлювати себе активним членом соціуму, дискутувати про важливість знання з теми |
1. Метод «Мікрофон».
2. Домашнє завдання |
Ф
Ф |
Організовує бесіду.
Пояснює домашнє завдання. |
Аналізують, чого навчилися на уроці, що корисного здобули для себе протягом уроку.
Записують домашнє завдання у щоденники. |
Здійснення самооцінювання результатів власної діяльності, рефлексії. Застосуваня комунікативних стратегій відповідно до мети і ситуації спілкування.
|
Презентація. |
*ФОНД – форма організації навчальної діяльності (Ф – фронтальна, І – індивідуальна, П – парна, Г – групова).
**НЗЛ - наскрізні змістові лінії.
Навчально-методичні та інформаційні ресурси:
Для вчителя |
Для учнів |
||
1. |
Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів з інформатики [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://goo.gl/mTa99f |
1. |
Інформатика: підруч. для 8-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / Й.Я. Ривкінд, Т.І. Лисенко, Л.А. Чернікова, В.В. Шакотько. – Київ : Генеза, 2016. – 288 с. : іл.
|
Цель нашего з вами уроку – навчитися складати програми з лінійним алгоритмом.
2. Актуалізація знань (тестове завдання). (5хв)
Почнемо наш урок з повторення. Одного учня я запрошую до дошки пограти в гру «Перший мільйон» на learningapps.org, інші відповідають на тести (MyTest) – за комп’ютером. Оцінки за відповідь поставте собі в щоденник.
3. Правила БЖД
4. Практическая робота в парах. (15 мин)
Переходимо до практичного етапу. Дуже цікаво складати програми самому. Давайте с вами відправимося в подорож до Науки Програмування, а допоможуть нам в подорожі знання з математики, фізики, економіки, життєві ситуації.
До всякої подорожі потребується підготовка. Для цього ми об’єдналися в пари (Постановник задачі та Програміст), кожна пара на попередньому уроці отримала в Classroom завдання. Вам потрібно було скласти математичну модель завдання, продумати як буде виглядати ваш проект, проконсультуватися з вчителем в Classroom до початку уроку. Зараз ваша задача створити проект на комп’ютері (завдання у кожного лежить на столі), Не забудьте відіслати на комп’ютер учителя свій проект. Починаємо роботу.
6. Фізкультхвилинка (2 хв)
7. Представлення задач. (15 хв)
Кожна пара демонструє свою роботу: Постановник задачі у дошки(матеріал з Classroom), Програміст за ПК учителя демонструє створений проект.
8. Підведення підсумків, оцінка урока. (2 хв)
Рефлексія
В кінці уроку прийнято ставити оцінки. Ми отримуємо дві оцінки: одна за тести, друга за практичну роботу.
9. Домашнє завдання. (1 хв)
Завдання розміщено в Classroom