Урок "Складання таблиці множення числа 5. Застосування таблиці для знаходження значень виразів і розв’язування задач"

Про матеріал

Математика 2 клас

Тема: Складання таблиці множення числа 5. Застосування таблиці для знаходження значень виразів і розв'язування задач.

В ході уроку діти в ігровій формі повторюють вивчений раніше матеріал, складають таблицю множення числа п'ять, вчаться використовувати складену таблицю для розв'язання виразів та задач.

Перегляд файлу

 Урок математики у 2 класі

Тема:  Складання таблиці множення числа 5. Застосування таблиці для знаходження значень виразів і розв’язування задач.

Мета: разом з учнями скласти таблицю множення числа 5; познайомити учнів з прийомами ефективного запам’ятовування складеної таблиці; вчити дітей використовувати таблицю для розв’язування прикладів та задач, формувати навички складати задачі за виразом та малюнком; розвивати логічне мислення; виховувати толерантне ставлення до інших, прагнення допомогти тому, хто цього потребує.

Обладнання: малюнки героїв мультфільму Вупсінь та Пупсінь, баба Капа з пирогом, таблиці з ягодами, таблиці додавання числа 5, таблиця множення числа 5, аудіо записи «Таблиця множення числа 5», циферблат годинника, підручник математики 2 клас М. В. Богдановича та Г. П. Лишенка.; блокноти та маркери для дітей.

Хід  уроку

І Організація класу

  • Сьогодні до нашого класу завітали два брата. Вони частенько псують життя іншим, але й самі нерідко потрапляють у непрості ситуації. А ще вони дуже люблять солодощі й бояться павука Шнюка. Як ви гадаєте, хто наші гості? (Вупсінь та Пупсінь)
  • Справа в тому, що баба Капа обіцяла зробити для них величезний пиріг за умови, що вони допоможуть їй по господарству, але всі завдання виявились аж занадто складними, адже всі вони пов’язанні з математикою А ви ж знаєте, що брати дещо ледачі, й школу відвідувати не люблять. Чи будемо їм допомагати? (Відповіді дітей)
  • А може нехай самі якось розбираються? (Відповіді дітей)
  • Дійсно, ви праві. Хоч Вупсінь та Пупсінь ледачі, але не можна ж кидати тих, хто потребує нашої допомоги. Можливо і їм сподобається вивчати математику.

ІІ Актуалізація знань Усні обчислення

Приготуйте блокноти й виконаємо перше завдання від баби Капи.

1) У Лунтика 18 яблук він хотів віднести половину яблук Мілі. Скільки яблук йому треба віднести?  (Діти показують у блокнотах тільки відповідь: 9) 

- Як знайшли?

- Чому? Як знайти половину?

2) Баба Капа напекла 24 пиріжки. Чверть їх вона вирішила віддати діду Шеру. Скільки дідусь отримає пиріжків? ?  (Діти показують у блокнотах тільки відповідь: 6) 

- Як знайшли?

- Чому? Як знайти чверть?

3) Для свята лісові мешканці зробили 27 квітів. Третиною з них вони повинні були прикрасити сцену. Скільки квітів для сцени треба взяти? ?  (Діти показують у блокнотах тільки відповідь: 9) 

- Як знайшли?

- Чому? Як знайти третину?

4) На свято запросили метеликів. Їх розсадили за 8 столів, по 4 метелика за кожен. Скільки всього прилетіло метеликів на свято?   (Діти показують у блокнотах тільки відповідь: 32) 

- Як знайшли?

- Чому? Коли виконуємо дію множення?

5) На десерт баба Капа вирішила приготувати 7 порцій малинового варення. На кожну порцію вона попросила наших ледачих братів зірвати по 5 ягід. Скільки всього ягід їм треба зірвати? ( На це питання правильну відповідь дають тільки декілька учнів.)

- Як треба було знайти відповідь?

- Чому не змогли це зробити?

- Що нам треба знати, щоб розв’язати цю задачу?

- Насправді, дехто в класі уже знає відповідь. Звідки ви знаєте? Перевірте за малюнком. (Вивішується табличка з купками малини)

- А що треба зробити всім іншим?

ІІІ Оголошення теми та мети уроку

Отже, сьогодні ми з вами складемо й вивчимо таблицю множення числа 5. Тоді подібні задачки будемо розв’язувати не тільки ми, а й наші казкові герої.

IV Робота над новим матеріалом

Каліграфічна хвилинка

Пропишемо число, яке сьогодні нам зустрічатиметься найчастіше. Яке це число?

5   5   5   5   5   5   5   5   5   5   5   5   5   5   5   5   5   5   5   5   5   5   5   5

Складання таблиці

  • Пригадайте, що таке множення? (Додавання однакових чисел)
  • Як з приклада на додавання класти приклад на множення? Поясніть на прикладі 4 + 4 + 4 =  ?
  • Що показує перший множник? (Яке число повторюється)
  • Що показує другий множник? (Скільки разів воно повторюється)
  • Користуючись таблицею додавання числа 5 складемо перші п’ять прикладів. (Діти коментують по одному прикладу)

5 + 5

5 + 5 + 5

5 + 5 + 5 + 5                  Як змінюються відповіді?

5 + 5 + 5 + 5 + 5             Наступні приклади складаємо без опори на додавання.

5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5

Запис в зошитах дітей та на дошці

5 х 2 = 10              5 х 5 = 25            5 х 8 = 40

5 х 3 = 15             5 х 6 = 30             5 х 9 = 45

5 х 4 = 20             5 х 7 = 35             5 х 10 = 50

Дослідження особливостей таблиці

1

- Що цікавого ви помітили у відповідях таблиці? (Закінчуються тільки на 0 та 5)

- Що отримуємо в кінці відповіді, коли множимо на парне число? (0)

- Що отримуємо в кінці відповіді, коли множимо на непарне число? (5)

Ця особливість допомагає уникнути помилки. Коли один з множників 5, то відповідь не може закінчуватись на інші цифри. Тільки 5 або 0.

2

А ще легко вчити табличку тим, хто вже вміє визначати час за годинником.

- Пригадайте, що означає кожна цифра на циферблаті? Це і є множення числа 5.

- Отже, спробуйте за циферблатом розв’язати усно приклади, показати Вупсіню й Пупсіню, як ми швидко й легко їх запам’ятали. А це означає, що й вони це теж зможуть зробити!

5 х 7       5 х 1      5 х 4        5 х 10       5 х 3       5 х 2       5 х 5 

 5 х 4      5 х 6      5 х 11      5 х 12       5 х 8       5 х 9

Фізхвилинка

А тепер відпочинемо та спробуємо запам’ятати нову таблицю.

(Діти співають за аудіо записом та виконують фізхвилинку під пісню «Таблиця множення числа 5»)

V Формування практичних навичків

Розв’язання прикладів

Підручник стор. 100 № 650 Самостійна робота

  5 х 3 + 12 = 27              5 х 9 + 50 = 95

  5 х 7 – 23 = 12              5 х 8 – 14 = 26

+ додаткові приклади на дошці

  5 х 5 + 39 = 64              5 х (32 - 28) = 20

***

Для тих, хто працює швидше. Заповнити пропуски:

  5 х … + 24 = 59                  5 х … + 40 = 80

  5 х … + 22 = 37                  5 х … + 20 = 30

Перевірка й оцінювання

Робота над задачами

Підручник стор. 100  1 варіант - № 651,  2 варіант - № 652  Самостійна робота

                Задача 651                                                         Задача 652

                Розв’язання                                                        Розв’язання

5 х 4 = 20 (д.)                                                   5 х 8 = 40 (к.)

Відповідь: 20 дерев.                                         Відповідь: 40 кущів перцю.

(Хто працює швидше, розв’язує обидві задачі)   Перевірка й оцінювання

Підручник стор. 100 № 653

Роздивіться малюнок та схему розв’язання задачі.

Придумайте задачу за цими даними.

(Баба Капа зварила вареники. У дві тарілки для братів вона поклала по 5 вареників, а у тарілку для Лунтика 3 вареники. Скільки всього вареників приготувала баба Капа?)  

Аналіз задачі

  • Повторіть умову задачі.
  • Яке питання?
  • Чи можемо ми одразу відповісти на питання задачі?
  • Чому?
  • Чи можемо ми знайти скільки вареників на двох тарілках?
  • Якою дією?
  • Чому?
  • Тепер можемо відповісти на питання задачі?
  • Якою дією?
  • Чому?

Розв’язання задачі з коментуванням біля дошки.

VІ Підсумок уроку

  • Отже, ми з вами змогли допомогти нашим мультиплікаційним героям й вони зможуть отримати свій пиріг. Гадаю, що вони дякують вам за допомогу.
  • А що ви самі дізнались на уроці?
  • Які особливості таблиці множення числа 5 запам’ятали?

VІІ Домашнє завдання

Вдома ви пробуєте запам’ятати таблицю множення числа 5 та виконуєте      № 657, 654.

В першому номері знаходите довжину відрізків та креслите їх, в другому – попрацюєте з іменованими числами.

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
26 липня 2018
Переглядів
3460
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку