24 червня о 18:00Вебінар: Практика створення матеріалів для оформлення та зонування класного приміщення в НУШ

Урок з математики 2 клас : «Складання таблиці ділення на 4. Вправи та задачі на засвоєння таблиці ділення на 4»

Про матеріал

Урок з математики для учнів 2 класів на тему: «Складання таблиці ділення на 4. Вправи та задачі на засвоєння таблиці ділення на 4»
Конспект уроку розроблений на основі підручника з математики (Богданович)


Перегляд файлу

Тема: «Складання таблиці ділення на 4. Вправи та задачі на засвоєння таблиці ділення на 4»
Мета: ознайомити учнів з таблицею ділення на 4, формувати вміння застосовувати таблицю під час знаходження значень виразів і розв’язування задач, розвивати увагу, пам’ять, мовлення, виховувати почуття дружби, взаємодопомогу.

Тип уроку:  комбінований урок.

Обладнання: малюнок Марічки, вишеньки, підручник, дошка «Пиши-стирай».

Хід уроку

I. Організація класу.

Ось і дзвоник пролунав,

Для навчання час настав.

Діти, встаньте всі рівненько,

Спинки випрямте гарненько,

Бо урок у нас незвичний –

Чарівний, математичний!

II. Перевірка домашнього завдання.

Завдання 620

— Скільки всього кущів троянд посадили учні? (12)

Завдання 621

— На скільки більше господарка зібрала полуниць, ніж смородини? (на 10 більше)

III. Актуалізація опорних знань.

1. Усна лічба

1) Обчисли ланцюжок.


21:3=7

…+3=

…:2=5

…+7=

…:2=

…-4=

21=21

9*2=

…:3=

…+8=

…:2=

…*3=

9=21

 

16:2=

…*3=

…-14=

…:2=

…+25=    

16=30


   2) Гра «Знайди число»
– Серед поданих прикладів, вам необхідно записати у зошит лише ті приклади, які мають відповідь 18 та 16.

4*6, 3*4, 2*9, 4*5, 2*3,2*8, 2*4, 3*6, 4*3, 3*8, 4*4, 2*6

3) Усне розв’язування задач.

  1. На віконці три кішки, у кожної кішки — чотири ніжки. Скільки ніжок у трьох кішок? (12)
  2. Біля віконця чотири діжечки, в кожній діжечці — по три жаби. Скільки жаб у чотирьох діжечках? (12)
  3. У 3 наметах жили туристи, по 4 в кожному. Скільки туристів було? (12)

2. Хвилинка каліграфії

— Яке число «зайве» і чому?

23; 43; 58; 73; 93.

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

Діти, сьогодні перед уроком до мене підійшла схвильована дівчинка. Її зовуть Марійка, вона попрохала вашої допомоги. Справа в тому, що вона всім своїм друзям розповіла, що вона великий математик (хоча насправді це не так). І коли вони попросили її розповісти таблицю ділення на 4, то вона бідолаха зовсім розгубилася і заплуталась в числах. Тому вона і просить вашої допомоги.  Допоможемо Марійці розібратися із таблицею ділення на 4?

V. Повідомлення теми і мети уроку

Отже, сьогодні на уроці ми складемо таблицю ділення на 4 та, використовуючи її, будемо розв’язувати задачі і знаходити значення виразів.

VI. Вивчення нового матеріалу

Діти, давайте повторимо компоненти дії множення. (перший множник, другий множник, добуток)

А тепер компоненти дії ділення. (ділене, дільник, частка)

Діти, а зараз повторимо таблицю множення числа 4. (На дошці таблиця, повторення із музичним супроводом)

1.Робота за підручником (с. 96)

А зараз спробуємо утворити таблицю ділення на 4 опираючись на таблицю множення числа 4.

4*2=8 (4 – перший множник, 2 – другий множник, 8 – добуток. Тепер 8 є ділене, 4 є дільник, 2 є частка. Показ за допомогою вишеньок)

Завдання 622. Колективне опрацювання матеріалу

Учні читають таблицю множення числа 4 і пояснюють, як склали таблицю ділення на 4.

Завдання 623

Учні  розв’язують приклади, користуючись таблицею ділення на 4. Один учень працює біля дошки, решта — у зошитах. (Відповіді: 14,28,20)

2. Фізкультхвилинка


Раз, два - всі присіли,

Потім вгору підлетіли.

Три, чотири - нахилились,

Зі струмочка гарно вмились.

П'ять, шість - всі веселі,

крутимось на каруселі.

Сім, вісім - в поїзд сіли,

Ніжками затупотіли.

Дев'ять, десять - відпочили

І за парти дружно сіли!


Завдання 624. Колективне розв’язання задач

  1. Аналіз умови задачі, запис скороченої умови та їх розв’язання.

Задача 1.

  1. Про що розповідається в задачі? (Про шнур)
  2. Який шнур завдовжки? (20 м)
  3. Що зробили із шнуром? (розрізали на частини)
  4. Яка довжина однієї відрізаної частини шнура? (4 м кожна)
  5. Знаючи ці дані, чи можемо ми відповісти на запитання задачі? (Так)
  6. Якою дією ми знайдемо відповідь? (дія ділення 20:4=5)
    Короткий запис:

Шнур – 20 м.

          1 частина – 4 м.

         Скільки частин - ?

Розв’язання

  1. 20:4=5 (ч.)

Відповідь: розрізали шнур на 5 частин.

Задача 2.

  1. Про що розповідається в задачі? (Про шнур)
  2. Який шнур завдовжки? (20 м)
  3. Що зробили із шнуром? (розрізали на частини)
  4. На скільки частин розрізали? (на 4)
  5. Знаючи ці дані, чи можемо ми відповісти на запитання задачі? (Так)
  6. Якою дією ми знайдемо відповідь? (дія ділення 20:4=5)

Короткий запис:

Шнур – 20 м.

Розрізали на 4 ч.

Скільки м. кожна ч. - ?

Розв’язання

  1. 20:4=5 (м.)

Відповідь:  5 м. є довжиною однієї частини.

  1. Порівняння задач.
  • Що спільного в цих задачах? (Розповідається про дії із шнуром)
  • Яка математична дія дає відповідь на запитання?  Прочитайте цей вираз. Чи однакові вирази в цих задачах?
  • Що ми знаходили в першій задачі? А що в другій? (1- кількість частин, 2- розмір однієї частини)
  • Так чим різняться ці задачі? (Знаходженням різних якостей розрізаного шнура. Задача на вміщення та задача на ділення рівних частин.)

Завдання 625. Самостійне виконання завдання

Один учень працює біля дошки.

VII. Узагальнення й систематизація знань

  1. Колективне розв’язування задачі

Садівник зрізав в саду 20 білих і 16 червоних троянд, усі троянди розклали по рівну в 4 коризини. Скільки троянди було в одній корзині? (на картці, кожному на парту).

  • Про що розповідається в задачі?
  • Скільки зрізали білих троянд? А червони?
  • Що зробили зі всіма трояндами?
  • Що треба дізнатися спочатку? Якою дією? Чому?
  • Якою дією треба відповісти на питання задачі? Чому?

Короткий запис:

Зрізали — 20 т. і 16 т. (т. - троянди)

Розклали — всі т. по ? т. в 4 кор.

Розв’язання

  1. 20+16=36 (т.) – зрізали всього.
  2. 36:4=9 (т.)

Відповідь: 9 троянд в одному ящику.

2. Обчислення значень виразів

6 • 4 – 14      8 : 4 + 40     16 : 4 – 4      4 • (17 – 10)

4 • 5 + 16      3 • 4 – 6       4 • 9 + 40     (13 – 5) • 4

3. Гра «Віконечка» 

: 2 = 9      • 4 = 20      18 : = 9     16 : = 4

4. Розв’язування логічної задачі

Михайлик, Дмитрик і Павлик гуляли на вулиці. Біля них гралося кошеня. Підійшла до хлопчиків Тетянка і запитала, чиє це кошеня. Хлопчики відповіли так:

Михайлик: «Це моє кошеня».

Дмитрик: «Це кошеня не Павлика».

Чиє ж насправді було кошеня, якщо одне з цих тверджень істинне, а одне — хибне?

Відповідь. Кошеня — Дмитрика.

 

 

II. Підбиття підсумків. Рефлексія

  • З якою таблицею ми сьогодні ознайомились?
  • З якої таблиці випливає таблиця ділення?
  • Які таблиці ми сьогодні використовували для розв’язання задач та знаходження значень виразів?
  • Як ви гадаєте, чи допомогли ми Марійці розібратись із таблицею ділення? Я вважаю, що тепер вона впевнено зможе розповісти своїм друзям таблицю ділення на 4, та за допомогою неї розв’язувати задачі та знаходити значення виразів.

IX. Оцінювання учнів.

X. Домашнє завдання

С. 96, завдання 627; 628.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Міністерство освіти і науки України

ДВНЗ Криворізький національний університет

Криворізький педагогічний інститут

Психолого-педагогічний факультет

Кафедра змісту і методики початкового навчання

 

 

 

Заліковий конспект уроку з математики на тему: «Складання таблиці ділення на 4. Вправи та задачі на засвоєння

таблиці ділення на 4»

 

 

Підготувала та провела:

студентка IV курсу

психолого-педагогічного факультету

групи ПНА 11

Мельничук Аліна

Методичний керівник:

Майбородюк Наталія Дмитрівна

 

 

 

 

м. Кривий Ріг

2015 рік.

docx
Додано
29 липня 2018
Переглядів
3583
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку