Урок з математики для учнів 2 класів на тему: «Складання таблиці ділення на 4. Вправи та задачі на засвоєння таблиці ділення на 4»
Конспект уроку розроблений на основі підручника з математики (Богданович)
Тема: «Складання таблиці ділення на 4. Вправи та задачі на засвоєння таблиці ділення на 4»
Мета: ознайомити учнів з таблицею ділення на 4, формувати вміння застосовувати таблицю під час знаходження значень виразів і розв’язування задач, розвивати увагу, пам’ять, мовлення, виховувати почуття дружби, взаємодопомогу.
Тип уроку: комбінований урок.
Обладнання: малюнок Марічки, вишеньки, підручник, дошка «Пиши-стирай».
Хід уроку
I. Організація класу.
Ось і дзвоник пролунав,
Для навчання час настав.
Діти, встаньте всі рівненько,
Спинки випрямте гарненько,
Бо урок у нас незвичний –
Чарівний, математичний!
II. Перевірка домашнього завдання.
Завдання 620
— Скільки всього кущів троянд посадили учні? (12)
Завдання 621
— На скільки більше господарка зібрала полуниць, ніж смородини? (на 10 більше)
III. Актуалізація опорних знань.
1. Усна лічба
1) Обчисли ланцюжок.
21:3=7
…+3=
…:2=5
…+7=
…:2=
…-4=
21=21
9*2=
…:3=
…+8=
…:2=
…*3=
9=21
16:2=
…*3=
…-14=
…:2=
…+25=
16=30
2) Гра «Знайди число»
– Серед поданих прикладів, вам необхідно записати у зошит лише ті приклади, які мають відповідь 18 та 16.
4*6, 3*4, 2*9, 4*5, 2*3,2*8, 2*4, 3*6, 4*3, 3*8, 4*4, 2*6
3) Усне розв’язування задач.
2. Хвилинка каліграфії
— Яке число «зайве» і чому?
23; 43; 58; 73; 93.
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
Діти, сьогодні перед уроком до мене підійшла схвильована дівчинка. Її зовуть Марійка, вона попрохала вашої допомоги. Справа в тому, що вона всім своїм друзям розповіла, що вона великий математик (хоча насправді це не так). І коли вони попросили її розповісти таблицю ділення на 4, то вона бідолаха зовсім розгубилася і заплуталась в числах. Тому вона і просить вашої допомоги. Допоможемо Марійці розібратися із таблицею ділення на 4?
V. Повідомлення теми і мети уроку
— Отже, сьогодні на уроці ми складемо таблицю ділення на 4 та, використовуючи її, будемо розв’язувати задачі і знаходити значення виразів.
VI. Вивчення нового матеріалу
– Діти, давайте повторимо компоненти дії множення. (перший множник, другий множник, добуток)
– А тепер компоненти дії ділення. (ділене, дільник, частка)
– Діти, а зараз повторимо таблицю множення числа 4. (На дошці таблиця, повторення із музичним супроводом)
1.Робота за підручником (с. 96)
– А зараз спробуємо утворити таблицю ділення на 4 опираючись на таблицю множення числа 4.
4*2=8 (4 – перший множник, 2 – другий множник, 8 – добуток. Тепер 8 є ділене, 4 є дільник, 2 є частка. Показ за допомогою вишеньок)
Завдання 622. Колективне опрацювання матеріалу
Учні читають таблицю множення числа 4 і пояснюють, як склали таблицю ділення на 4.
Завдання 623
Учні розв’язують приклади, користуючись таблицею ділення на 4. Один учень працює біля дошки, решта — у зошитах. (Відповіді: 14,28,20)
2. Фізкультхвилинка
Раз, два - всі присіли,
Потім вгору підлетіли.
Три, чотири - нахилились,
Зі струмочка гарно вмились.
П'ять, шість - всі веселі,
крутимось на каруселі.
Сім, вісім - в поїзд сіли,
Ніжками затупотіли.
Дев'ять, десять - відпочили
І за парти дружно сіли!
Завдання 624. Колективне розв’язання задач
Задача 1.
Шнур – 20 м.
1 частина – 4 м.
Скільки частин - ?
Розв’язання
Відповідь: розрізали шнур на 5 частин.
Задача 2.
Короткий запис:
Шнур – 20 м.
Розрізали на 4 ч.
Скільки м. кожна ч. - ?
Розв’язання
Відповідь: 5 м. є довжиною однієї частини.
Завдання 625. Самостійне виконання завдання
Один учень працює біля дошки.
VII. Узагальнення й систематизація знань
Садівник зрізав в саду 20 білих і 16 червоних троянд, усі троянди розклали по рівну в 4 коризини. Скільки троянди було в одній корзині? (на картці, кожному на парту).
Короткий запис:
Зрізали — 20 т. і 16 т. (т. - троянди)
Розклали — всі т. по ? т. в 4 кор.
Розв’язання
Відповідь: 9 троянд в одному ящику.
2. Обчислення значень виразів
6 • 4 – 14 8 : 4 + 40 16 : 4 – 4 4 • (17 – 10)
4 • 5 + 16 3 • 4 – 6 4 • 9 + 40 (13 – 5) • 4
3. Гра «Віконечка»
…: 2 = 9 …• 4 = 20 18 :… = 9 16 :… = 4
4. Розв’язування логічної задачі
Михайлик, Дмитрик і Павлик гуляли на вулиці. Біля них гралося кошеня. Підійшла до хлопчиків Тетянка і запитала, чиє це кошеня. Хлопчики відповіли так:
Михайлик: «Це моє кошеня».
Дмитрик: «Це кошеня не Павлика».
Чиє ж насправді було кошеня, якщо одне з цих тверджень істинне, а одне — хибне?
Відповідь. Кошеня — Дмитрика.
VІII. Підбиття підсумків. Рефлексія
IX. Оцінювання учнів.
X. Домашнє завдання
С. 96, завдання 627; 628.
Міністерство освіти і науки України
ДВНЗ Криворізький національний університет
Криворізький педагогічний інститут
Психолого-педагогічний факультет
Кафедра змісту і методики початкового навчання
Заліковий конспект уроку з математики на тему: «Складання таблиці ділення на 4. Вправи та задачі на засвоєння
таблиці ділення на 4»
Підготувала та провела:
студентка IV курсу
психолого-педагогічного факультету
групи ПНА 11
Мельничук Аліна
Методичний керівник:
Майбородюк Наталія Дмитрівна
м. Кривий Ріг
2015 рік.